Gå til innhold

Åpent kjøp på Vita?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det åpent kjøp i Vita sine fysiske butikker? Altså at man kan få pengene tilbake?

Anonymkode: 30da5...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men det er avhengig av hva slags produkt i forhold til forsegling osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Ja, men det er avhengig av hva slags produkt i forhold til forsegling osv. 

Sikker på det? Jeg trodde man bare fikk tilgodelapp/nye varer. 

Anonymkode: 926d8...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pengene tilbake for en tørrsjampo for ikke lenge siden. Hadde selvfølgelig ikke brukt den, men vet ikke om det var bare flaks at jeg fikk pengene tilbake.

Men nå gjelder det et pudder. Jeg prøvde det på en annen butikk, men kjøpte der hos Vita. Viste seg st jeg fikk veldig kløe i ansiktet av det 😫 

 

TS

Anonymkode: 30da5...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk pengene tilbake for en tørrsjampo for ikke lenge siden. Hadde selvfølgelig ikke brukt den, men vet ikke om det var bare flaks at jeg fikk pengene tilbake.

Men nå gjelder det et pudder. Jeg prøvde det på en annen butikk, men kjøpte der hos Vita. Viste seg st jeg fikk veldig kløe i ansiktet av det 😫 

 

TS

Anonymkode: 30da5...744

Det er jo bare å spørre dem :) 

Anonymkode: 51179...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare å spørre dem :) 

Anonymkode: 51179...cee

Hehe, sant nok 🙈 Lurte bare på om noen visste, så kan jeg forberede meg 😂

Anonymkode: 30da5...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk pengene tilbake for en tørrsjampo for ikke lenge siden. Hadde selvfølgelig ikke brukt den, men vet ikke om det var bare flaks at jeg fikk pengene tilbake.

Men nå gjelder det et pudder. Jeg prøvde det på en annen butikk, men kjøpte der hos Vita. Viste seg st jeg fikk veldig kløe i ansiktet av det 😫 

 

TS

Anonymkode: 30da5...744

Du får jo selvsagt ikke returnert noe du har brukt. Du kan SI at du får kløe i ansiktet av det, men de vet jo ikke om det bare er noe du sier fordi du har bare ombestemt deg og vil ha pengene tilbake for et brukt produkt.

Det er ganske strenge hygieneregler på sånne varer som er i direkte kontakt med hud. Men du kan jo selvfølgelig prøve da. Si at du reagerte allergisk og vil klage, ha pengene igjen. Kanskje de er så rause at de gir penger tilbake når folk reagerer allergisk på produkter de selger.

Redigert;

leser på nytt nå at du har prøvd pudderet i en annen butikk, men kjøpt det hos Vita, og IKKE brukt produktet du kjøpte hos Vita ennå? 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det åpent kjøp i Vita sine fysiske butikker? Altså at man kan få pengene tilbake?

Anonymkode: 30da5...744

Kjøper du en kam, en hårstrikk eller noe annet som ikke er flytende eller har innhold med konsistens så kan du ha åpent kjøp i fysiske butkker. Men apotek, matvare, parfymeri m.m. er lovpålagt å ikke ta inn igjen for videresalg forbruksprodukter som shampoo, tabletter, kremer osv. Noe går under mattilsynet, noe under apoteklovgivningen og eventuelt annen lovgivning. 

Parfymeriprodukter/Vitas vareutvalg vil de fleste butikker kunne videreselge når de har åpent kjøp. I en klesbutikk er betingelsen at varen ikke er brukt. Noen har også betingelse som at lappene skal sitte på plagget. Grunnen til dette er nettopp at butikken yter kunder generøs service, men butikkken skal kunne videre selge produktet. 

Vita har ikke lov til å videreselge tabletter, shampoo, kremer osv som har vært ute av butikken. Derfor tar de neppe inn igjen ved åpent kjøp denne typen produkter. Ville du kjøpt på nytt en åpnet hudkrem, pakke bind eller en shampo? 

Å stille spørsmålet generelt uten å oppgi produkt er også å ikke gi relevant info i hovedinnlegget. 

Anonymkode: 86c8f...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk pengene tilbake for en tørrsjampo for ikke lenge siden. Hadde selvfølgelig ikke brukt den, men vet ikke om det var bare flaks at jeg fikk pengene tilbake.

Men nå gjelder det et pudder. Jeg prøvde det på en annen butikk, men kjøpte der hos Vita. Viste seg st jeg fikk veldig kløe i ansiktet av det 😫 

 

TS

Anonymkode: 30da5...744

Meget interessant. Selger de da videre tørrshampooen eller tar de tapet og kaster den? 

Pudder du har åpnet skal de ikke refundere og ta tilbake uansett grunn. 

Jeg vil ta en prat med mattilsynet i morgen. Tar Vita inn igjen for videresalg tørrshampooer og andre ting, så er dette ikke lov. 

Anonymkode: 86c8f...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk pengene tilbake for en tørrsjampo for ikke lenge siden. Hadde selvfølgelig ikke brukt den, men vet ikke om det var bare flaks at jeg fikk pengene tilbake.

Men nå gjelder det et pudder. Jeg prøvde det på en annen butikk, men kjøpte der hos Vita. Viste seg st jeg fikk veldig kløe i ansiktet av det 😫 

 

TS

Anonymkode: 30da5...744

Det står på hjemmesiden deres at de tar retur på produkter som har gitt allergiske reaksjoner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Meget interessant. Selger de da videre tørrshampooen eller tar de tapet og kaster den? 

Pudder du har åpnet skal de ikke refundere og ta tilbake uansett grunn. 

Jeg vil ta en prat med mattilsynet i morgen. Tar Vita inn igjen for videresalg tørrshampooer og andre ting, så er dette ikke lov. 

Anonymkode: 86c8f...4f4

Har ikke åpnet pudderet...

Anonymkode: 30da5...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Nerine_ skrev:

Det står på hjemmesiden deres at de tar retur på produkter som har gitt allergiske reaksjoner! 

Takk :)

Anonymkode: 30da5...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...