Gå til innhold

En ungkars bekjennelser | Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte å opprette en tråd for å dele opplevelser og tanker som ungkar på 29 år i Oslo. Jeg vil skrive anonymt om datinglivet og de jeg møter på ferden. Håpet er at tråden skal oppdateres jevnlig og kanskje være med meg hele veien fra ungkarstilværelsen til et nytt seriøst forhold.

Etter mitt forrige (og eneste) 7 år lange forhold med ei på min egen alder tok det slutt i midten av 2018 uten store protester fra noen, vi hadde vokst fra hverandre og all passion hadde forsvunnet.

Tråden er mest synsing for min egen del (kanskje være dagboken jeg aldri skrev), men det kan jo være noen finner det litt interessant i mangel på annen underholdning...

 

fredag 15.3

Førstedate med den hittil peneste jenta (25) siden singeltilværelsen ble et faktum. Jeg måtte manne meg opp litt etter at jeg fant felles bekjente og «slid into her dm’s» hvor jeg enkelt og greit spurte om hun ville møte meg en dag, og den dagen var fredag. Vi møttes på en bar i byen rett etter jobb i 19 draget og tok «et» glass hvitvin.

Dama var heit, slank, pent ansikt og definitivt objektivt pen. Jeg tenkte, allerede før daten, at dette kunne bli en date hvor hun satt musestille og jeg måtte dra ordene ut av henne, det var heldigvis ikke tilfellet. Jeg satt med de dårligste kortene ettersom jeg var den som viste interesse, og hun holdt seg relativt kald frem til møtet. Et glass ble til 2 flasker + drinks og vi ble sittende hele kvelden og prate om løst og fast og fant fellesinteresser i bøker, trening og rando (og vin). 

Vi ble begge relativt fulle og når bartenderen mente vi hadde fått nok betalte jeg (2500) og spurte om vi ikke skulle dra hjem til meg. Hun ble med og vi hoppet i en taxi.

Vel hjemme hørte vi på musikk fra 90 tallet og fortsatte pratingen (og drikkingen). Nå følte jeg at hun forventet et fremstøt så jeg tok et kyss og vi begynte å kline. Vi gikk inn på soverommet og koste og jeg tenkte fort at jeg med stor sannsynlig kom til å levere en under average pakke samt at vi var såpass fulle at jeg var redd hun kunnne våkne og angre dagen etter, så penis ble i boksern den kvelden.

Da jeg våknet lå hun og pjusket litt med meg, så jeg dro henne inntil meg og la henne i armkroken hvor hun ble liggende i en times tid. Hun var litt flau over gårsdagen men jeg forsikret henne om at det gikk helt fint og at jeg var like beruset (selv om det ikke var tilfellet). Hun dro så hjem ettersom jeg forventet besøk av en utenlandsk kompis som skulle bo hos meg fra lør-søn.

lørdag 16.3

Kompisen og jeg skulle på fest til en felles studievenn som hadde invitert en 60+ pers til en bar han hadde «leid» i byen. 

Dama fra dagen før hadde godtatt invitasjon til ny date neste uke og hun skulle ikke ut den lørdagen så jeg la den tråden på vent inntil videre. Jeg fikk snap fra ei annen jente som var på hjemvisitt fra et studieopphold hvor hun nevnte at hun skulle ut og at vi kunne holde kontakten.

Kompisen og jeg dro på festen til vår fellesvenn, hvor vi ble sittende å prate med noen søte jenter, men da praten gikk litt i stå fant vi ut at vi hadde lite til felles med resten av klientellet så vi dro videre til en nattklubb🐵. Vi drakk gt’s, danset og koste oss, men da jeg fikk snap av jenta på hjemvisitt ble vi enige om å dra å møte henne og hennes venninner. Det ble flere drinks og selv om kompisen ikke hadde helt hellet på sin side ble jenta med meg hjem og kompisen var alene på gjesterommet. Vi kysset og tafset før hun spurte om hun skulle suge meg. Takket ja til tilbudet og hun var flink men jeg kom ikke. Vi «skulle ikke» ha sex men endte opp med det likevel - det var bra, men ingen av oss kom (faktisk bra likevel). Dagen etter (i dag) dro både hun og kompisen hjem.

fortsettelse følger...

 

Anonymkode: 42378...7db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle ikke dette vært postet i seksualitetstråden?

Anonymkode: 767b6...70a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skulle ikke dette vært postet i seksualitetstråden?

Anonymkode: 767b6...70a

Det handler om mitt datingliv, så nei jeg synes ikke det?

Anonymkode: 42378...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult☺! Møtte min kjæreste på byen. Trodde det ville bli kleint dagen etterpå,  men var ikke det 😁

Anonymkode: 2e2fd...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Skulle ikke dette vært postet i seksualitetstråden  forumet?

Anonymkode: 767b6...70a

*Mente selvfølgelig seksualitetsforumet

Anonymkode: 767b6...70a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å få problemer med å møte hun du vil få som kjæreste når du roter rundt med andre.. Just saying. Hun du datet måtte dra fordi du skulle få besøk og så drar du med deg ei anna hjem..????? 

 

Anonymkode: 89908...c8a

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det handler om mitt datingliv, så nei jeg synes ikke det?

Anonymkode: 42378...7db

Siden du driver å utbroderer det seksuelle så synes jeg det.

Anonymkode: 767b6...70a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Siden du driver å utbroderer det seksuelle så synes jeg det.

Anonymkode: 767b6...70a

Dersom admin mener den ligger feil må den gjerne flyttes hvis det er så viktig for deg😒

Anonymkode: 42378...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kommer til å få problemer med å møte hun du vil få som kjæreste når du roter rundt med andre.. Just saying. Hun du datet måtte dra fordi du skulle få besøk og så drar du med deg ei anna hjem..????? 

 

Anonymkode: 89908...c8a

Vet ikke om jeg vil «få» henne som kjæreste, har jo bare møtt henne én gang.

Og nei, hun jeg var på date med måtte ikke dra, hun dro på eget insj og kunne ikke møte meg på lørdagen uansett, hadde hun kunnet hadde jeg møtt henne.

Anonymkode: 42378...7db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dersom admin mener den ligger feil må den gjerne flyttes hvis det er så viktig for deg😒

Anonymkode: 42378...7db

Er ikke viktig for meg. Var bare noe som slo meg når jeg leste første innlegget ditt. :)

Skal ikke spore av mer. Beklager.

Anonymkode: 767b6...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Siden du driver å utbroderer det seksuelle så synes jeg det.

Anonymkode: 767b6...70a

Enig, det virker å være hovedtema for tråden.

Anonymkode: c9b96...7e4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Husker det var et tema en gang i tiden at man ikke burde spandere på damer (Noe som bare er tull). Likevel greit å påpeke at det ikke er avgjørende. Vin er en fin greie :ler: Et godt tips jeg plukket opp en gang i tiden var å alltid ha en rød, og en hvitvin på lager hjemme. De fleste damer liker vin, men man vet jo ikke om det er hvitvin eller rødvin som er favoritten. Når det kommer til hvitvin så kan det være greit å velge en som ikke er for sur, jeg gikk på den smellen en gang. Damen smakte ikke godt når vi skulle kysse :P så måtte gi henne noen mintpastiller. 

Jeg tror det gikk ganske bra med første damen du var på date med. En ting som faktisk kan gå galt når damen drikker på date er hvis hun vil ha sex, og man velger å ikke ha det av moralske grunner (hun var jo litt for full, eks). Jeg har kompiser som har gått på den smellen. Det som kan skje er at damen føler seg avvist dersom hun prøver seg. Dagen derpå sitter hun da med fylleangst + følelsen av å bli avvist. Ikke akkurat en god kombinasjon, og sjansen for at hun ønsker et nytt møte går betraktelig ned. Han ene kompisen min sa: "Men, jeg var jo en god person og gjorde det moralsk riktige her". Jeg svarte: "Ja, men du forstod ikke hvordan valget ditt påvirket henne følelsesmessig, og psykologien bak det. Neste gang burde du bare latt sexen skje dersom damen prøver seg". Han fikk jo da ikke en date nr.2. 

Når det kommer til det å date flere samtidig så er det egentlig det smarteste. Jeg har alltid hatt et slags moralsk problem med det. Føler at jeg gir de andre falske forhåpninger når jeg egentlig har en favoritt. Kanskje litt svakt, men det er nå slik jeg er skrudd sammen. Problemet er jo at det er ikke gitt at den man liker best får følelser, og vil noe seriøst. Spesielt i disse tider hvor damer får betraktelig mer oppmerksomhet enn menn sånn generelt. Konkurransen er tøffere. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Minesveiper said:

Husker det var et tema en gang i tiden at man ikke burde spandere på damer (Noe som bare er tull). Likevel greit å påpeke at det ikke er avgjørende. Vin er en fin greie :ler: Et godt tips jeg plukket opp en gang i tiden var å alltid ha en rød, og en hvitvin på lager hjemme. De fleste damer liker vin, men man vet jo ikke om det er hvitvin eller rødvin som er favoritten. Når det kommer til hvitvin så kan det være greit å ikke velge en som ikke er for sur, jeg gikk på den smellen en gang. Damen smakte ikke godt når vi skulle kysse :P så måtte gi henne noen mint pastiller. 

Jeg tror det gikk ganske bra med første damen du var på date med. En ting som faktisk kan gå galt når damen drikker på date er hvis hun vil ha sex, og man velger å ikke ha det av moralske grunner (hun var jo litt for full, eks). Jeg har kompiser som har gått på den smellen. Det som kan skje er at damen føler seg avvist dersom hun prøver seg. Dagen derpå sitter hun da med fylleangst + følelsen av å bli avvist. Ikke akkurat en god kombinasjon, og sjansen for at hun ønsker et nytt møte går betraktelig ned. Han ene kompisen min sa: "Men, jeg var jo en god person og gjorde det moralsk riktige her". Jeg svarte: "Ja, men du forstod ikke hvordan valget ditt påvirket henne følelsesmessig, og psykologien bak det. Neste gang burde du bare latt sexen skje dersom damen prøver seg". Han fikk jo da ikke en date nr.2. 

Når det kommer til det å date flere samtidig så er det egentlig det smarteste. Jeg har alltid hatt et slags moralsk problem med det. Føler at jeg gir de andre falske forhåpninger når jeg egentlig har en favoritt. Kanskje litt svakt, men det er nå slik jeg er skrudd sammen. Problemet er jo at det er ikke gitt at den man liker best får følelser, og vil noe seriøst. Spesielt i disse tider hvor damer får betraktelig mer oppmerksomhet enn menn sånn generelt. Konkurransen er tøffere. 

Enig i det, men jeg liker å spandere på første date når jeg inviterer. Og vin må man alltid ha ja!

Tror også det gikk bra og skal se henne igjen på tirsdag. Tenkte faktisk litt på det, nå var det ikke sånn at hun «prøvde» seg, men gjorde det ganske tydelig at jeg kunne gjøre det. Hadde jeg hatt troen på at jeg kunne levert selv så hadde jeg antagelig kjørt på.

Har ingen moralske problemer å date flere, men det kommer jo til et punkt hvor det ikke er ok lenger. Har inntrykk av at flere gjør det.

Tror du det er så mye tøffere konkurranse for menn da? Ja, damer får lett dates, men ikke nødvendigvis med de de faktisk ønsker...

Anonymkode: 42378...7db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vet ikke om jeg vil «få» henne som kjæreste, har jo bare møtt henne én gang.

Og nei, hun jeg var på date med måtte ikke dra, hun dro på eget insj og kunne ikke møte meg på lørdagen uansett, hadde hun kunnet hadde jeg møtt henne.

Anonymkode: 42378...7db

Jeg snakket generelt. Mulige seriøse damer trekker seg fort unna om de skjønner at du ikke er seriøs i datingen og at du hopper på og benytter deg av enhver mulighet. Ha litt integritet og si nei til de du egentlig ikke ønsker å bli bedre kjent med.

Anonymkode: 89908...c8a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg snakket generelt. Mulige seriøse damer trekker seg fort unna om de skjønner at du ikke er seriøs i datingen og at du hopper på og benytter deg av enhver mulighet. Ha litt integritet og si nei til de du egentlig ikke ønsker å bli bedre kjent med.

Anonymkode: 89908...c8a

Møter kun damer jeg ønsker å bli bedre kjent med altså... Jeg ser på meg selv som seriøs, fordi jeg er ute etter et forhold?

Anonymkode: 42378...7db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minesveiper
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror også det gikk bra og skal se henne igjen på tirsdag. Tenkte faktisk litt på det, nå var det ikke sånn at hun «prøvde» seg, men gjorde det ganske tydelig at jeg kunne gjøre det. Hadde jeg hatt troen på at jeg kunne levert selv så hadde jeg antagelig kjørt på.

Anonymkode: 42378...7db

Jeg tror det kan bli kleint i noen tilfeller der damen prøver seg, men ikke får respons. Når hun ikke har prøvd seg er det ikke like "farlig" siden hun ikke opplever å bli direkte avvist. Ellers tror jeg også det spiller en rolle om damen bare er ute etter sex, eller noe mer. Er man for forsiktig om damen bare vil ha sex for eksempel kan det skjære seg. 

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ingen moralske problemer å date flere, men det kommer jo til et punkt hvor det ikke er ok lenger. Har inntrykk av at flere gjør det.

Anonymkode: 42378...7db

Jeg også føler at det er akseptert at man dater flere fram til man avtaler å være eksklusive. Jeg bare er ikke helt komfortabel med det noe som er litt dumt siden det som best bedrer egne sjanser er å se flere samtidig. 

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du det er så mye tøffere konkurranse for menn da? Ja, damer får lett dates, men ikke nødvendigvis med de de faktisk ønsker...

Anonymkode: 42378...7db

Hvis man tar utgangspunkt i gjennomsnittskvinnen og gjennomsnittsmannen så var det slik at på okcupid fikk kvinnen 3x ganger så mange meldinger enn en mann som var på "samme nivå" som henne utseendemessig. Dette er en vesentlig forskjell. Anta at dette betyr at en normal mann snakker med 3 kvinner, og en kvinne 9 menn da. Cuckold som er en bruker her inne har i årevis skrevet at menn og kvinner stiller mer likt på partnermarkedet, noe jeg tror stemmer, men at kvinner har lettere tilgang på sex, og med det stiller sterkere på sexmarkedet. Problemet til gjennomsnittskvinnen er at hun vet ikke hvilke av de 9 mennene som hun snakker med som er ute etter sex, og hvem som er ute etter etter et forhold. Hun vil uansett prioritere å gå ut med de hun finner mest attraktive blant mennene uten å vite hva de er ute etter. Poenget jeg vil fram til med dette er at en seriøs mann kan bli valgt vekk fremfor en mann som bare er ute etter sex og vice versa. Siden kvinnen har 9 å velge mellom til mannens 3 er konkurransen tøffere for mannen. Les for eksempel denne: https://www.dagbladet.no/kultur/jeg-motte-gutter-som-bare-var-pa-tinder-for-sex-hvis-noen-ber-deg-om-a-komme-hjem-og-se-film-styr-unna/67357801

Tinderalla datet 3 menn i uken bare fra tinder om jeg ikke husker helt feil. Hvor mange menn tror du en dame kan date hvis hun i tillegg aktivt går ut på byn, og på fester? Selv om kvinner i større grad stiller likt på partnermarkedet, må ikke de i like stor grad konkurrere mot individer fra samme kjønn som bare er ute etter sex på samme måte som menn må. Derfor er konkurransen tøffere for menn.

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg snakket generelt. Mulige seriøse damer trekker seg fort unna om de skjønner at du ikke er seriøs i datingen og at du hopper på og benytter deg av enhver mulighet. Ha litt integritet og si nei til de du egentlig ikke ønsker å bli bedre kjent med.

Anonymkode: 89908...c8a

Svarer på denne også jeg. Jeg er enig i at dersom man dater en skikkelig dame, burde man ikke fremstå som useriøs. Problemet er vel at man møter på damer som snakker med, og dater flere samtidig selv.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minesveiper said:

Problemet er vel at man møter på damer som snakker, og damer flere samtidig selv.

Her trenger du vel å redigere.

Anonymkode: 767b6...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Her trenger du vel å redigere.

Anonymkode: 767b6...70a

Ja :ler: Er dessverre for kjapp på avtrekkeren ganske ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Minesveiper said:

Ja :ler: Er dessverre for kjapp på avtrekkeren ganske ofte.

Ja, det er de fleste av oss en gang i blant. :)

Anonymkode: 767b6...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...