Gå til innhold

Neeei! Faen! Jeg skal ha søndagsmiddag med fange folk hjemme imorgen, RÅTTEN KJØTTDEIG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lasagne er minst like godt i vegetarvariant, så bruker du kjøttdeigen til paien. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send mld til gjestene og forklar situasjonen. Spør om noen har kjøttdeig å avse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe kjøttpålegg i hus, som eventuelt kan erstatte kjøttdeig i en av rettene? Det ville være perfekt på pizza i alle fall :spise:

Anonymkode: 71c1e...15c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bensinstasjon får du nok kjøpt enten kjøttdeig eller råe burgere i frysedisken (som kan erstatte kjøttdeig). Evt et gatekjøkken i nærheten kan spørres om de kan selge deg litt rå kjøttdeig eller råe burgere.

Anonymkode: 71c1e...15c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Esso stasjon ca 20 min kjøring herfra, vi har kun en ubetjent yx stasjon her i området. 

Har de kjøttdeig på en Esso stasjon da? 

Anonymkode: 9b4ed...482

Ring dem og spør hva de har. Utvalget varierer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde kjørt den nødvendige distansen.

Anonymkode: 151bc...04d

Ja jeg kjører til Esso hvis de har det der, jeg må ringe de imorgen tidlig å spørre

20 minutter siden, Live88 skrev:

Hva med å spørre enten naboer, venner, gjester, foreldre eller søsken da? Er helt sikkert noen som har en pakke kjøttdeig eller to liggende i kjøleskapet/fryseren! Hvis området du bor i har en eller annen form for oppslagstavle på Facebook kan du jo spørre der også!😊

Takk for tipset. Jeg har flere av naboene som venn på FB, også er det en lokal gruppe i området her vi bor som jeg har spurt på.

19 minutter siden, blomaden skrev:

Men om du tar en liten ringerunde i morgen tidlig så rekker du jo kanskje å kjøre en tur til de som har en pakke kjøttdeig og tilberede maten før gjestene? Evt. Spørre om noen kan komme litt før og hjelpe deg?

Jeg har sendt meldinger på FB og skrevet på en lokal gruppe. Jeg synes det hadde vært pinlig om noen måtte kommet før med kjøttdeig og hjelpe meg, men det er jo bedre enn å avlyse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange er de som kommer til middag?
Kanskje du kan bruke den ene kjøttdeigen til å lage pizza med? 

Anonymkode: 71c1e...15c

Det kommer 8 voksne og 3 barn pluss meg, mannen min og vår sønn, totalt 10 voksne og 4 barn. Pizza blir litt for lettvint og for vanlig synes jeg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke bestillt mat fra noe sted da? Pizza, kinamat..

Anonymkode: 70502...e3a

Jo hadde nok det, men jeg har fortalt at det skal være ordentlig middag, det er ikke kjøperpixxa 

15 minutter siden, blomaden skrev:

Bruk den ene pakken kjøttdeig til paien, så lager du lassangen vegetar. Har du en god og fyldig tomatsaus så merker du egentlig ikke at den mangler kjøtt (hermetiske tomater, litt gullerot, paprika osv.) og hvis du itillegg slår til med å lage ostesaus til å ha mellom lagene så blir det nok bra!

Jeg kan ikke servere veganlassagne, da vil de bli utrolig skuffet. Da må jeg evnt ringe å spørre imorgen om de vil det eller om jeg må avlyse. Men får håpe det ordner seg med at noen naboer har en kjøttdeig imorgen 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange er dere som skal spise middag og er alle voksne (jeg tenker på mengde kjøttdeig pr person)?

hvor mange gram er den pakken med  kjøttdeig som har god dato?

Anonymkode: 71c1e...15c

10 voksne og 4 barn 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fanger pleier å være vant til å vansmekte.

Anonymkode: 4be33...c7f

Skjønte dessverre ikke hva du mente?

Anonymkode: 9b4ed...482

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Lasagne er minst like godt i vegetarvariant, så bruker du kjøttdeigen til paien. :)

Det er dessverre uaktuelt med mindre de sier at det er greit imorgen. 

21 minutter siden, herremann skrev:

Send mld til gjestene og forklar situasjonen. Spør om noen har kjøttdeig å avse. 

Det må jeg gjøre imorgen. Har sendt meldinger til flere av naboene mine på FB og på en lokal gruppe 

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noe kjøttpålegg i hus, som eventuelt kan erstatte kjøttdeig i en av rettene? Det ville være perfekt på pizza i alle fall :spise:

Anonymkode: 71c1e...15c

Nei, dårlig med kjøttpålegg her i huset. 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På bensinstasjon får du nok kjøpt enten kjøttdeig eller råe burgere i frysedisken (som kan erstatte kjøttdeig). Evt et gatekjøkken i nærheten kan spørres om de kan selge deg litt rå kjøttdeig eller råe burgere.

Anonymkode: 71c1e...15c

Jeg må ringe de i morgen tidlig å spørre 

3 minutter siden, petterm skrev:

Ring dem og spør hva de har. Utvalget varierer. 

Jeg vil vente lengst mulig med å ringe de, håper at noen av naboene har en kjøttdeig de ikke må ha imorgen eller at bensinstasjonen har kjøttdeig

Anonymkode: 9b4ed...482

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hadde aldri trodd det skulle bli så stressende med å arrangere middag 😅 skal alltid se på datoer heretter

Anonymkode: 9b4ed...482

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, hadde aldri trodd det skulle bli så stressende med å arrangere middag 😅 skal alltid se på datoer heretter

Anonymkode: 9b4ed...482

Jeg er sikker på at det ordner seg i morgen. Lykke til! :hjerte:

Anonymkode: 71c1e...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du må stresse ned litt. Dette ordner seg, kjøttdeig finner du på bensinstasjonen eller får lånt av en nabo, og worst case er jo at du serverer en vegetarlasagne sammen med en god historie om panikkanfall på Kvinneguiden. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du åpnet og luktet på den? Trenger ikke være ødelagt bare fordi den har gått ut på dato 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, alli634 skrev:

Har du åpnet og luktet på den? Trenger ikke være ødelagt bare fordi den har gått ut på dato 😊

Husk å la den stå og lufte seg litt etter åpning. Gassen som konserverer kjøttdeig lukter spesielt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sikker på at det ordner seg i morgen. Lykke til! :hjerte:

Anonymkode: 71c1e...15c

Tusen takk ❤

4 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Haha, du må stresse ned litt. Dette ordner seg, kjøttdeig finner du på bensinstasjonen eller får lånt av en nabo, og worst case er jo at du serverer en vegetarlasagne sammen med en god historie om panikkanfall på Kvinneguiden. 

Ja, jeg må gjøre det, får virkelig håpe det ordner seg i morgen. Jeg får vurdere det, det er jo ligsom ikke helt min skyld dette, så de forstår det nok 😊

2 minutter siden, alli634 skrev:

Har du åpnet og luktet på den? Trenger ikke være ødelagt bare fordi den har gått ut på dato 😊

Nei, de kommer jeg ikke til å åpne, de skal tilbake til butikken der de kom fra. Det er direkte farlig å spise så gammel kjøttdeig 

Anonymkode: 9b4ed...482

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fanger pleier å være vant til å vansmekte.

Anonymkode: 4be33...c7f

Skjønte dessverre ikke hva du mente?

Anonymkode: 9b4ed...482

Les nøye gjennom tittelen på HI. ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg legge meg, må tidlig opp å ordne opp dette styret. 

Takk for masse gode tips fra dere ❤

God natt ❤

Anonymkode: 9b4ed...482

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, alli634 skrev:

Har du åpnet og luktet på den? Trenger ikke være ødelagt bare fordi den har gått ut på dato 😊

12 dager over dato er litt mer enn jeg ville sjanset på når det gjelder kjøttdeig. Å gi gjestene matforgiftning er liksom hakket verre enn å gi dem vegetarlasagne 😳

Anonymkode: 81060...4aa

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vennene dine aldri mer vil komme tilbake hvis de får servert vegetarlasagne som en kriseløsning vil jeg si det er vennene som er problemet, ikke lasagnen. 

Høres ut som du har mer bruk for nye venner enn ny kjøttdeig. 

Hvordan gikk det forresten? Fikk du tak i noe? 

Anonymkode: 00493...da1

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...