Gå til innhold

Fet hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter med ekstremt fet hud. Det er i hele ansiktet og oppstår cirka 15 minutter etter jeg har vasket fjeset eller sminket meg.

Har aldri vært borti noen andre som har det så ekstremt som meg. Og lurer på om det er noen som har slitt såpass mye og funnet en løsning på dette? Har brukt så mye penger på hudpleie og sminke som skal hjelpe, men ingenting har funket. 

 

Anonymkode: 3f2e1...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen har dessverre bare fet hud. Men vasker du deg ofte? Jo mer du vasker no mer talg vil huden produsere, så hyppig vasking er dessverre mer skadelig enn til hjelp. Bruk heller et papir og trykk på ansiktet for å få vekk fettet. Mitt ansikt blir mer fet hvis jeg bruker sminke, altså foundation/cc eller bb krem og til og med pudder blir etterhvert mer fet enn om jeg ikke har sminke. 

Det som var en mer permanent fix var p pillen Diane, var også plaget med acne og de hjelper også for overproduksjon av talg, så går du på prevensjon så er kanskje det en mulighet å gå over på. 

Ellers tror jeg nok at b huden din bare vil produsere mye fett, og det er lite å gjøre med. Kan hende det vil forandre seg etterhvert 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...