Gå til innhold

Hotell Oslo. Best og dårligst. Hvilke vil du bo på igjen og hvilke vil du ikke bo og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har faktisk aldri bodd på et hotell i Oslo, som jeg ikke vil bo på igjen. Holder meg alltid til kjente hotellkjeder, oftest Scandic. P-hotels og andre "billigkjeder" eller ukjente "hoteller" styrer jeg unna.

Anonymkode: 7d85a...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri bodd på Anker hotell i Storgata, Gikk forbi der i dag, har aldri vært inne men føler det er helt feil plass for en turist å være. 

Anonymkode: 48186...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bo på igjen: Thon hotel Munch 

Thon hotel Opera, Thon hotel Bristol, Thon hotel Astoria (sistevalg, men bor der gjerne igjen) 

Alle har veldig god frokost og gode senger. Veldig trivelig personale. Det er vel de hotellene jeg har bodd på i Oslo. 

Anonymkode: 1276f...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville aldri bodd på Anker hotell i Storgata, Gikk forbi der i dag, har aldri vært inne men føler det er helt feil plass for en turist å være. 

Anonymkode: 48186...460

Bodde der nå nylig og må si det er en av de fineste hotellene jeg har vært på sålangt, og jeg har bodd mye på hotell!

Anonymkode: 6b2df...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor gjerne på Thon Hotel Opera og på Scandic Edderkoppen eller Clarion Hotell Folketeateret. 

Det jeg ikke vil stifte bekjentskap med igjen er Thon Hotel Spectrum. Ikke noe galt med hotellet som  sådan, men  beliggenheten er fæl. Er en bar/pub rett utenfor (eller det var i det minste det da jeg overnattet der for noen år siden) så det ble minimalt med søvn før de stengte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor gjerne på the thief igjen, deilige senger, utrolig god frokost, bra beliggenhet og spaet var herlig selv om det var lite. 

Anonymkode: 78885...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en årlig konferanse som alltid er på «plaza». Funker fint det 😊

Ellers bor jeg hos slekt. 

Anonymkode: 71cf9...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en årlig konferanse som alltid er på «plaza». Funker fint det 😊

Ellers bor jeg hos slekt. 

Anonymkode: 71cf9...ec6

Kan du anbefale slekta di?

Anonymkode: 423cd...116

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde på anker hotell i fjor sommer, aldri igjen sier jeg! 

Rommet var bedritent, det var kokvarmt og ikke luftventilasjon, frokostrestauranten var verre enn ei gammel skolekantine, og det var mye støy utenfra. Og siden det var tropenetter så kunne vi ikke lukke vinduene pga nevnte manglende luftventilasjon/AC 

Thon hotel opera er ok, plaza er bra, Saga hotell er bra. Og hotell christiania 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clarion i Operapassasjen. Legendarisk frokost og  kveldsmat!! 

Behagelige og litt mørke rom. 

Meget sentralt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, MiniMjau skrev:

Clarion i Operapassasjen. Legendarisk frokost og  kveldsmat!! 

Behagelige og litt mørke rom. 

Meget sentralt. 

Du mener vel folketeateret.

Anonymkode: d2dc2...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du mener vel folketeateret.

Anonymkode: d2dc2...0fc

Ja, det som ligger ved Folketesteret der ja..men det heter vel Operapassasjen ennå? Ja, anyways.  Inni gangen der mellom Youngstorget og Storgata.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bodde der nå nylig og må si det er en av de fineste hotellene jeg har vært på sålangt, og jeg har bodd mye på hotell!

Anonymkode: 6b2df...236

Hvis Anker er et av de fineste hotellene du har bodd på så er du ikke akkurat godt vant... Pleier du å bo på hostel og ikke hotell kanskje?

Mitt absolutte favoritthotell i Oslo er Hotel Continental. Fine rom med behagelige senger med dunputer og dyner og glatt, mykt satengsengetøy. Veldig bra frokost med egen meny med diverse eggeretter man kan bestille, samt buffet som er fresh med godt utvalg. Alltid fått veldig god service i resepsjonen og fra øvrig personale også. Eneste minuset jeg har er at de ikke er spesielt generøse med tidlig innsjekk/sen utsjekk sammenlignet med andre hoteller jeg har bodd på. 

Om budsjettet ikke strekker til Continental synes jeg både Thon Opera, Scandic Oslo City og Clarion Colletion Folketeaterpassasjen er greie alternativer. Sistnevnte har fantastisk frokost i et hyggelig lokale. 

Dårligste hotellopplevelsen jeg har hatt var på Scandic Edderkoppen. Var bare surr og rot. Skulle være mulig å sjekke inn fra kl. 15. Da vi kom etter kl. 16 var ikke rommet klart, resepsjonistene skyldte på at det var mye sykdom blant renholdspersonalet og i tillegg var det forsinket levering av rent sengetøy/håndklær fra vaskeriet). Resepsjonistene ville ikke gi noe tidsperspektiv på når vi kunne forvente å få rommet.

At hadde reservert bord på restaurant kl. 18:30 (pga at vi skulle på konsert litt senere på kvelden) og ønsket å slappe av og ikke minst dusje/skifte/freshe oss opp litt før det viste de null forståelse for. Vi fikk tilbud om at de kunne oppbevare bagasjen vår og foreslo at vi kunne ta en drink eller tre på et sted i nærheten mens vi ventet. Rommet ble klart 17:30 og vi fikk ingen beklagelse for forsinkelsen. Greit nok, jeg har forståelse for at ting kan skjære seg. At sykdom eller andre ting skaper problemer, men det er utrolig irriterende når personalet opptrer arrogant og er generelt sure og frekke i sånne situasjoner. Litt ydmykhet hadde gjort seg... 

Anonymkode: e8d31...96a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo finnes det hoteller hvor systemnøkler er på avveier og kunder blir robbet mens de sover. Dette holdes hemmelig.

Ellers ikke vis romnr. til andre gjester da du kan risikere å få barregninger satt på rommet ditt.

+mye mer moro kriminalitet jo nærmere Oslo S du bor.

Anonymkode: 03824...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo kommer jeg alltid tilbake til Clarion Collection Hotel Savoy som ligger ved (gamle) Nasjonalgalleriet og Historisk Museum. Hotellet er egentlig ikke så spesielt, men jeg liker atmosfæren der, bygningen er gammel og erværdig og rommene hyggelige med rutet vinduer. Badene er trange og frokosten har det den skal ha, hverken mer eller mindre. Men det at atmosfæren er så bra trumfer alt. Trives, rett og slett. Det at strøket er triveligere enn ved Jernbanetorget spiller nok også inn.

Anonymkode: a3f52...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Thon hotell Opera har jeg alltid vært fornøyd med. Noe jeg vil fraråde er Grims Grenka. Trangt, lite og glass inn til badet. Ikke stedet for en overnatting med en du ikke er komfortabel med dorutinene til. Og frokosten var kjip.

Anonymkode: 9f305...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2019 den 20.49, AnonymBruker skrev:

I Oslo kommer jeg alltid tilbake til Clarion Collection Hotel Savoy som ligger ved (gamle) Nasjonalgalleriet og Historisk Museum. Hotellet er egentlig ikke så spesielt, men jeg liker atmosfæren der, bygningen er gammel og erværdig og rommene hyggelige med rutet vinduer. Badene er trange og frokosten har det den skal ha, hverken mer eller mindre. Men det at atmosfæren er så bra trumfer alt. Trives, rett og slett. Det at strøket er triveligere enn ved Jernbanetorget spiller nok også inn.

Anonymkode: a3f52...97f

Jeg liker også Savoy godt, det er noe hjemmekoselig over hotellet, og jeg tror knapt et eneste rom er likt. Frokosten er grei men ikke overdådig, akkurat det jeg trenger. Det eneste er at rommene vendt ut mot gata har hatt mye støy fra trikken, men det blir bedre jo høyere man kommer.

Ellers har jeg fått en diger suite i toppetasjen på på Hotel Gabels hus et par ganger, der kan man trives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte thon hotel storo. 

Anonymkode: cd4a0...bf2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 22.04, AnonymBruker skrev:

?

Anonymkode: f9197...bcf

Hotel Bristol er helt amazing. Ikke vært på noen andre i oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...