Gå til innhold

Hvor i Oslo er det best i billigere strøk


2shy

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med "beiset"?

Hvis du mener mener det jeg tror du mener er du en stor rasist!

Anonymkode: 87cd7...c7c

Hva er det du tror menes da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Klossmajor said:

Hva er det du tror menes da?

Kan det være snakk om brunbeisete hus?

Anonymkode: 87cd7...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være snakk om brunbeisete hus?

Anonymkode: 87cd7...c7c

Jeg kan da ikke forventes å svare for hva du tror. Det må du klare å finne ut av selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Klossmajor said:

Jeg kan da ikke forventes å svare for hva du tror. Det må du klare å finne ut av selv.

Hva tror du da?

Anonymkode: 87cd7...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du da?

Anonymkode: 87cd7...c7c

Det er du som hevder du tror noe om hva en annen mener med å skrive ordet beiset, og serverer rasismeanklager på bakgrunn av det. Da er det du som må forklare deg om hva du baserer anklagen på. Jeg kan ikke forventes å mene noe på vegne av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Klossmajor said:

Det er du som hevder du tror noe om hva en annen mener med å skrive ordet beiset, og serverer rasismeanklager på bakgrunn av det. Da er det du som må forklare deg om hva du baserer anklagen på. Jeg kan ikke forventes å mene noe på vegne av deg.

Ja, hva annet enn at folka der er "beiset" i huden, altså mørke, tror du det kan bety. Kom gjerne med alternative forklaringer.

Anonymkode: 87cd7...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor på Haugerud, t-bane-stoppet etter Tveita, og trives svært godt her. Det er like trygt her som alle andre steder i byen vil jeg si. (Javisst har det vært enkelthendelser med slossing e.l som du kan lese om i avisen, men det skjer jo også i finere strøk).

Som deg er jeg godt voksen, så det at det ikke er pub eller cafe rett i nærheten gjør ikke noe. Jeg er såpass gammel at vi heller inviterer venner hjem på middag, og det har vi plass og uteområde til her.  Uten barn betyr ikke barnehager og skole noe.

Vi har matbutikk ved t-banen og hvis vi vil ha større utvalg av butikker er Tveitasenteret topp (1 tbanestopp eller 25 min å gå). 

Vi er veldig fornøyde med nærheten til Østmarka, med Nøklevann, Lutvann, skiløyper, sykkelmuligheter og alt. Jeg jobber i sentrum så om sommeren kan jeg trille ned til jobb på sykkel. Hjem igjen blir turen en treningstur (hvilket jeg jo bare har godt av ;))

Men hva gjelder støy er det store lokale forskjeller her på Haugerud. Ned til venstre fra t-banen var støyen fra E6 alt for høy på de boligene vi så på, opp til høyre hørte vi den nesten ikke.  

De andre stedene TS nevner aner jeg ingenting om, men her på Haugerud (nesten Tveita) er jeg veldig fornøyd med å bo, gitt nåværende fase i livet. (Da jeg var 25 var dette gokk...)

Anonymkode: 9f10f...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 20.30, 2shy skrev:

Jeg skal flytte tilbake til Oslo etter noen år utenbys, og må velge mellom hybel mer sentralt (Sagene o.l), eller få større plass og flytte ut mot områder som Lindeberg, Ellingsrud, Kalbakken, Grorud, Tveita, Vestli. 

Pengene strekker jo helt klart lenger hvis jeg beveger meg lenger ut, men jeg har aldri bodd noen av disse stedene eller oppholdt meg der særlig, så kjenner ikke til miljø og hvordan det egentlig er der. Er det noen av disse områdene dere vil anbefale/fraråde mer enn andre? 

Kalbakken - en del norske, men også mye rart som bor der.

Grorud - aldri vurder det, farlig som fy. Du kommer til å bli ranet

Tveita - hadde aldri aldri aldri turt å gå hjem fra t-banen på kvelden alene. Masse sosialboliger.

Vestli - bare dritt samlet på et sted, hadde aldri turt å gå fra t-banen alene.. 

Lindeberg - vet ikke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hva annet enn at folka der er "beiset" i huden, altså mørke, tror du det kan bety. Kom gjerne med alternative forklaringer.

Anonymkode: 87cd7...c7c

Der glapp det endelig ut, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på Haugerud, t-bane-stoppet etter Tveita, og trives svært godt her. Det er like trygt her som alle andre steder i byen vil jeg si. (Javisst har det vært enkelthendelser med slossing e.l som du kan lese om i avisen, men det skjer jo også i finere strøk).

Som deg er jeg godt voksen, så det at det ikke er pub eller cafe rett i nærheten gjør ikke noe. Jeg er såpass gammel at vi heller inviterer venner hjem på middag, og det har vi plass og uteområde til her.  Uten barn betyr ikke barnehager og skole noe.

Vi har matbutikk ved t-banen og hvis vi vil ha større utvalg av butikker er Tveitasenteret topp (1 tbanestopp eller 25 min å gå). 

Vi er veldig fornøyde med nærheten til Østmarka, med Nøklevann, Lutvann, skiløyper, sykkelmuligheter og alt. Jeg jobber i sentrum så om sommeren kan jeg trille ned til jobb på sykkel. Hjem igjen blir turen en treningstur (hvilket jeg jo bare har godt av ;))

Men hva gjelder støy er det store lokale forskjeller her på Haugerud. Ned til venstre fra t-banen var støyen fra E6 alt for høy på de boligene vi så på, opp til høyre hørte vi den nesten ikke.  

De andre stedene TS nevner aner jeg ingenting om, men her på Haugerud (nesten Tveita) er jeg veldig fornøyd med å bo, gitt nåværende fase i livet. (Da jeg var 25 var dette gokk...)

Anonymkode: 9f10f...4e0

Jeg kjenner Haugerud godt (er fra Oslo), men kjenner ikke fullt så godt til hvordan det er å bo der mtp naboer og trivsel. Er klar over mye støy fra E6 på nedre del, så derfor har jeg utelukket boliger i Haugerudhagan. Har tidligere vært og sett (flere år siden) på leiligheter i høyblokkene på Haugerud, men likte meg ikke godt der av en eller annen grunn. Så slo derfor Haugerud fra meg (det er særdeles sjeldent det dukker opp nye i de lavblokkene i Stjernemyrveien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Sialove skrev:

Kalbakken - en del norske, men også mye rart som bor der.

Grorud - aldri vurder det, farlig som fy. Du kommer til å bli ranet

Tveita - hadde aldri aldri aldri turt å gå hjem fra t-banen på kvelden alene. Masse sosialboliger.

Vestli - bare dritt samlet på et sted, hadde aldri turt å gå fra t-banen alene.. 

Lindeberg - vet ikke

 

Du høres egentlig bare ut som en reddhare :lol:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Klossmajor said:

Der glapp det endelig ut, ja.

Kan det egentlig bety noe annet?

Anonymkode: 87cd7...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sialove skrev:

Kalbakken - en del norske, men også mye rart som bor der.

Grorud - aldri vurder det, farlig som fy. Du kommer til å bli ranet

Tveita - hadde aldri aldri aldri turt å gå hjem fra t-banen på kvelden alene. Masse sosialboliger.

Vestli - bare dritt samlet på et sted, hadde aldri turt å gå fra t-banen alene.. 

Lindeberg - vet ikke

 

Det høres ikke ut som du snakker ut fra erfaring, i alle fall. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det egentlig bety noe annet?

Anonymkode: 87cd7...c7c

Det spørsmålet må du nesten rette til den her i debatten som beskriver folk på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sialove skrev:

Kalbakken - en del norske, men også mye rart som bor der.

Grorud - aldri vurder det, farlig som fy. Du kommer til å bli ranet

Tveita - hadde aldri aldri aldri turt å gå hjem fra t-banen på kvelden alene. Masse sosialboliger.

Vestli - bare dritt samlet på et sted, hadde aldri turt å gå fra t-banen alene.. 

Lindeberg - vet ikke

:klo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Klossmajor said:

Det spørsmålet må du nesten rette til den her i debatten som beskriver folk på den måten.

Det var vel det jeg gjorde. Men du valgte å svare.

Anonymkode: 87cd7...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, 2shy skrev:

Du høres egentlig bare ut som en reddhare :lol:

Du spurte jo om de forskjellige stedene, er du ikke fornøyd med svarene? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var vel det jeg gjorde. Men du valgte å svare.

Anonymkode: 87cd7...c7c

Jeg besvarte ikke spørsmålet du stilte. Det må debattanten du stilte spørsmålet gjøre selv.

Jeg ba deg klargjøre bedre hva du bygger den spekulative anklagen, som etterfulgte spørsmålet ditt, på.

Endret av Klossmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sialove skrev:

Du spurte jo om de forskjellige stedene, er du ikke fornøyd med svarene? :) 

Hun spurte jo om noen med erfaring med å bo der. Har du blitt ranet på Grorud ofte? :) Jeg er født og oppvokst i nærheten av de områdene, og vært mye på både Kalbakken, Grorud og Vestli (spesielt sistnevnte). Aldri skjedd noe skummelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de her som gir uttrykk for å være redde for overfall og ran, er det først og fremst områdene rundt Oslo S man har grunn til å bekymre seg for. Samt i litt mindre grad Grønland og Tøyen. Man kan rote seg borti mye rart i Groruddalen. Men sjansen for at man helt tilfeldig blir utsatt for noe man ikke har oppsøkt selv, tror jeg ikke er så mye større enn i resten av byen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...