Gå til innhold

Hvor i Oslo er det best i billigere strøk


2shy

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du er godt voksen og uten barn så ville jeg definitivt sett på Stovner/Vestli etc. Det er billig og helt fint som voksen. Du kan få veldig villige leiligheter rett ved t-banen.

Haugenstua med togforbindelse er superbillig, men da er du lengre unna marka, hvis det er viktig for deg. 

Anonymkode: 4c17c...7c2

Har du bodd på Stovner/Vestli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, 2shy skrev:

Må man over Trondheimsveien for å komme seg til marka der? 

Ja, man må det. Rødtvet ligger på oppsiden av trondheimsveien, så der er du rett i marka. 

Anonymkode: a5255...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunette89
1 minutt siden, 2shy skrev:

Må man over Trondheimsveien for å komme seg til marka der? 

Nei, her jeg bor så er det 5 meter fra parkeringen vår å rett inn i marka ( mot steinbruvann osv ) sjekk ut øvre Grorud borettslag ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, man må det. Rødtvet ligger på oppsiden av trondheimsveien, så der er du rett i marka. 

Anonymkode: a5255...f25

I know :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2shy skrev:

Har du bodd på Stovner/Vestli?

Ja, har bodd på Stovner. Dog ikke på «nye Stovner» i nærheten av banen, men i den eldre bebyggelsen. Har aldri følt meg utrygg noe sted på Stovner. Jeg hadde aldri oppdratt barn der, men som voksen er det helt ok. 

Anonymkode: 4c17c...7c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har bodd på Stovner. Dog ikke på «nye Stovner» i nærheten av banen, men i den eldre bebyggelsen. Har aldri følt meg utrygg noe sted på Stovner. Jeg hadde aldri oppdratt barn der, men som voksen er det helt ok. 

Anonymkode: 4c17c...7c2

Hvorfor ville du ikke oppdratt barn der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i Groruddalen, og vil anbefale alt fra Risløkka-Stovner! Jeg har alltid bort på et sted her da, men er godt vant med flere av de andre områdene. Boligene er billige, og jeg har aldri følt meg utrygg noe sted. Det meste er også nærme enten t-bane eller buss, eller begge deler. Jeg synes spesielt Ammerud og Kalbakken er fine områder. Risløkka også. 

Jeg planlegger forresten bli boende også når jeg får barn. Jeg hadde selv en veldig god oppvekst her for ikke så mange år siden. 

Endret av Clefable
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2shy skrev:

Hvorfor ville du ikke oppdratt barn der? 

Skolene i området er ikke bra, og får bare høyere og høyere innvandrertetthet. men det betyr jo lite når man ikke har barn. Jeg gikk selv på skole der og det ville jeg ikke utsatt egne barn for. 

Anonymkode: 4c17c...7c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2shy skrev:

Jeg ser hyppige leiligheter til salgs som disse på Lindeberg. Er dette nabolaget ok, eller er det en grunn til at det er så mye utflytting her? 

 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=142624759

Det er jo alltid en grunn til at noe er billig. Hadde det vært problemfritt ville prisen vært høyere. 

Anonymkode: 4c17c...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skolene i området er ikke bra, og får bare høyere og høyere innvandrertetthet. men det betyr jo lite når man ikke har barn. Jeg gikk selv på skole der og det ville jeg ikke utsatt egne barn for. 

Anonymkode: 4c17c...7c2

Jeg mener huske at Stovner barneskole gjorde det vel veldig bra på nasjonale prøver i år eller i fjor?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd mellom Kalbakken og Ammerud, og hatt det veldig greitt og rolig. Kort avstand til marka var helt avgjørende, det samme var reisetid til sentrum. I tillegg sykkelavstand til det meste, det liker jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo alltid en grunn til at noe er billig. Hadde det vært problemfritt ville prisen vært høyere. 

Anonymkode: 4c17c...7c2

Dette er den vanlige prisen for det området. Nå er det vel ingen steder som er problemfritt, ihvertfall ikke i Oslo. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du fulgt med lenge? Vi fikk vår 200 000 under takst. Jeg er ganske sikker p` at du kan finne noe her. I utmarkveien for eksempel så vet jeg det er 2-roms leiligheter som har ligget ute til ditt budsjett.

Anonymkode: fc306...4c7

Er det sånn at det er mer slutt på hinsides priser over takst i Oslo nå, eller er det hippsomhapp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som er strøkent og har riktig beliggenhet kan gå veldig høyt over, opp til 4-500 000 over prisantydning til og med på de minste objektene. I de områdene du titter, så er nok ikke dette tilfelle. Der vil jeg tro at du til og med kan få noe under takst om tilbudet er stort nok. Det er nok større rift om eneboliger og rekkehus, der det finnes i Groruddalen.

Endret av Monky6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2shy skrev:

Hvor på Lindeberg bor du? Ser det "alltid" er noe til salgs der i..Lindeberglia? 

Det er dårlig med solforholdene i Lindeberglia. Hvis det har noe å si for deg.

Også mange utleie leiligheter der siden de er selveid. Og flesteparten eies av "nye landsmenn" som leier ut til "enda nyere landsmenn". 

Ville ikke bodd der og jeg er "ny landsmann". Ok ,ikke så ny ,har en del år på bakken nå. 

Bodde øverst i Lindebergåsen i 12 år med dame og 2 barn og vi alle hadde det fint. Aldri noen problemer.  Stille og rolig område. Flyttet i fjør og dama gråt. 

Anonymkode: c5a67...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dårlig med solforholdene i Lindeberglia. Hvis det har noe å si for deg.

Også mange utleie leiligheter der siden de er selveid. Og flesteparten eies av "nye landsmenn" som leier ut til "enda nyere landsmenn". 

Ville ikke bodd der og jeg er "ny landsmann". Ok ,ikke så ny ,har en del år på bakken nå. 

Bodde øverst i Lindebergåsen i 12 år med dame og 2 barn og vi alle hadde det fint. Aldri noen problemer.  Stille og rolig område. Flyttet i fjør og dama gråt. 

Anonymkode: c5a67...101

Jeg tror det er Lindebergveien og Lindebergåsen jeg tenkte på. De litt mindre 2-romsene på rundt 43 m2, med stor veranda. 
Haha, huff da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, 2shy skrev:

Jeg tror det er Lindebergveien og Lindebergåsen jeg tenkte på. De litt mindre 2-romsene på rundt 43 m2, med stor veranda. 
Haha, huff da :) 

Lindebergåsen oddetall er Obos ,partall Usbl. Obos har mindre blokker ,mindre bråk og. Ok 2 roms leiligheter. Velg top hvis mullig. De skal pusse opp badene i øvre Lindebergåsen oddetall om ikke så lenge. Så pass på bråk eller vent til de er ferdig. Fellesgjeld skal opp der. Usbl siden pussa balkonger. Tror de er ferdig. 

Begge sider dårlig eller ingen sol i desember-januar. 

Tveita er bedre ang. solforholdene tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, 2shy skrev:

Er det sånn at det er mer slutt på hinsides priser over takst i Oslo nå, eller er det hippsomhapp?

Jeg kjøpte nylig leilighet, og leilighetene jeg kikket på gikk stort sett minst 200 000 kr over prisantydning. Samtidig klarte både jeg og ei venninne å kjøpe til under prisantydning. I januar var det ordentlig prisvekst, mens februar var roligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp på rødtvedt. Bor så mange alkiser der. 

Anonymkode: 026ae...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...