Gå til innhold

Hvor i Oslo er det best i billigere strøk


2shy

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, 2shy skrev:

Jeg har et budsjett som tilsier de områdene jeg nevner i hovedinnlegget mitt ;) 

Jeg skjønner det😊 Tveita er absolutt et fint sted altså! Tror ikke det nødvendigvis så veldig stor prisforskjell på Tveita og Oppsal, det varierer nok fra leilighet til leilighet. Et familiemedlem har akkurat solgt en leilighet på Tveita til nesten 300 000 over takst, mens et annet familiemedlem solgte på Oppsal til under takst. Så jeg ville ha fulgt med på begge stedene hvis de er aktuelle begge to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, 2shy skrev:

Jeg vet at det er fint der, men det er ikke et realistisk sted mtp budsjettet/mine ønsker. Derfor var ikke Bøler nevnt :) 

Onkelen min bor på Bogerud og trives godt der. Møter også kriteriene dine, og jeg tror det er billigere enn bøler.(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 2shy skrev:

Furuset er billig, men jeg husker det var et sted man holdt seg unna før. Vet ikke om det har endret seg.

Øvre furuset blir noe annet... er usikker på om man kaller det furuset eller ellingsrud,  en det er et rolig rekkehusområdet helt oppe i marka. Søk på Erling michelsens vei, eller Trygve Nilsens vei :) Det overrasker meg ikke om disse leilighetene ligger høyt priset, men du kan jo ta en titt for morro skyld ☺️

Anonymkode: fc306...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens! Selv om jeg setter pris på det, så trenger jeg ikke hjelp til å få tips om fine steder i Oslo. Jeg er fra Oslo og skal flytte hjem etter flere år utenbys, og har et budsjett å forholde meg til. Jeg vet hvilke bydeler som kan gi meg noe innen det budsjettet (av det jeg er ute etter), og hvilke som ikke kan det. 

Det eneste jeg lurer på er de områdene jeg nevner  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2shy skrev:

Folkens! Selv om jeg setter pris på det, så trenger jeg ikke hjelp til å få tips om fine steder i Oslo. Jeg er fra Oslo og skal flytte hjem etter flere år utenbys, og har et budsjett å forholde meg til. Jeg vet hvilke bydeler som kan gi meg noe innen det budsjettet (av det jeg er ute etter), og hvilke som ikke kan det. 

Det eneste jeg lurer på er de områdene jeg nevner  :ler:

Hehehe, sorry☺️ Ble litt revet ned🙈 elsker å drømme meg bort i boliger, og synes det var så gøy å være på leilighetsjakt. Mitt tips er langs linje 3 på t-banen ☺️ 

Anonymkode: fc306...4c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, moncabang skrev:

Jeg skjønner det😊 Tveita er absolutt et fint sted altså! Tror ikke det nødvendigvis så veldig stor prisforskjell på Tveita og Oppsal, det varierer nok fra leilighet til leilighet. Et familiemedlem har akkurat solgt en leilighet på Tveita til nesten 300 000 over takst, mens et annet familiemedlem solgte på Oppsal til under takst. Så jeg ville ha fulgt med på begge stedene hvis de er aktuelle begge to

Oppsal ligger absolutt høyere i pris. Det er de små og billigste leilighetene det er mye rift om, de går i verste fall etter første visning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at hvis du ikke har barn har det ikke mye å si. Velg der du får den beste leiligheten enten det er nærme marka, banen, bussen eller butikken. Det må du prioritere.

Anonymkode: 1c1c0...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hehehe, sorry☺️ Ble litt revet ned🙈 elsker å drømme meg bort i boliger, og synes det var så gøy å være på leilighetsjakt. Mitt tips er langs linje 3 på t-banen ☺️ 

Anonymkode: fc306...4c7

Det er ingen av stedene jeg har nevnt som er langs linje 3...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 2shy skrev:

Det er ingen av stedene jeg har nevnt som er langs linje 3...

Syns du virker litt utakknemlig :)

Anbefaler virkelig Tveita. 

Anonymkode: 4fe12...f91

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hvis du ikke har barn har det ikke mye å si. Velg der du får den beste leiligheten enten det er nærme marka, banen, bussen eller butikken. Det må du prioritere.

Anonymkode: 1c1c0...673

Selvsagt har det noe å si hvor jeg bor, selv uten barn. Jeg trenger at noen som faktisk kjenner områdene kan fortelle om erfaringer ved å bo akkurat der, eller om de kjenner noen som bor der og trives, føler seg utrygge, eller har noe som helst å si - utifra erfaring. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stovner :) ikke Vestli, det blir ekstremt avsidesliggende.

Lindeberg har jeg bodd, og selv om det var langt til banen og byen, så var det de eneste aberne. Jeg likte meg veldig godt der ellers, for fikk mere plass å leve på, og det var grønt utenfor og kort til skogen. 

Anonymkode: 7c7f9...34c

Hverken Stovner eller Vestli er «ekstremt avsidesliggende.» Det går t-bane begge steder. Dal Brenna, Seterbråten, Klemetsrud er ekstremt avisdesliggende. Når man må ta t-banen til endestasjonen og så fortsette med buss snakker man avsidesliggende...

Anonymkode: 4c17c...7c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Syns du virker litt utakknemlig :)

Anbefaler virkelig Tveita. 

Anonymkode: 4fe12...f91

Beklager, men jeg har jo gjentatt flere ganger i tråden hva jeg ønsker svar på, og hvilke områder som er aktuelle mtp budsjett og ønsker. Linje 3 som du anbefaler, går fra Hellerud og mot Mortensrud. Tveita er linje 2 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hverken Stovner eller Vestli er «ekstremt avsidesliggende.» Det går t-bane begge steder. Dal Brenna, Seterbråten, Klemetsrud er ekstremt avisdesliggende. Når man må ta t-banen til endestasjonen og så fortsette med buss snakker man avsidesliggende...

Anonymkode: 4c17c...7c2

Enig, Klemetsrud, Bjørndal etc er for meg knotete mtp kollektiv. Det tar vel en halvtime kanskje med Tbane fra Vestli? Kanskje h*n tenkte mer på avsides mtp tiden man bruker til sentrum :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, 2shy skrev:

Det er ingen av stedene jeg har nevnt som er langs linje 3...

Ok.. bare hyggelig! 

 

Du spurte streng talt om «lignende steder» som de du ramset opp, ig derfor anbefaler jeg som jeg gjør.  Du finner sikkert noe fint på lindeberg :) veninna mi på lindeberg har den råeste utsikten jeg har sett. 

Anonymkode: fc306...4c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 2shy skrev:

Beklager, men jeg har jo gjentatt flere ganger i tråden hva jeg ønsker svar på, og hvilke områder som er aktuelle mtp budsjett og ønsker. Linje 3 som du anbefaler, går fra Hellerud og mot Mortensrud. Tveita er linje 2 :) 

Jeg har ikke anbefalt linje 3, det må ha vært en annen AB!

Skjønner at du blir frustrert :)

Anonymkode: 4fe12...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunette89

Har selv bodd på Kalbakken nå i 4 år, super stille og rolig, masse flott grøntareal og rett ved marka. Dette ville jeg absolutt vurdert om jeg var deg, prisene er fortsatt greie her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

IKKE Grorud, Vestli etc. Veldig beisa, for å si det pent

Ville nok gått for Lindeberg eller Tveita

Anonymkode: 75f05...75f

"Beisa"? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke anbefalt linje 3, det må ha vært en annen AB!

Skjønner at du blir frustrert :)

Anonymkode: 4fe12...f91

Å beklager :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brunette89 skrev:

Har selv bodd på Kalbakken nå i 4 år, super stille og rolig, masse flott grøntareal og rett ved marka. Dette ville jeg absolutt vurdert om jeg var deg, prisene er fortsatt greie her. 

Må man over Trondheimsveien for å komme seg til marka der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 2shy skrev:

Enig, Klemetsrud, Bjørndal etc er for meg knotete mtp kollektiv. Det tar vel en halvtime kanskje med Tbane fra Vestli? Kanskje h*n tenkte mer på avsides mtp tiden man bruker til sentrum :) 

Hvis du er godt voksen og uten barn så ville jeg definitivt sett på Stovner/Vestli etc. Det er billig og helt fint som voksen. Du kan få veldig villige leiligheter rett ved t-banen.

Haugenstua med togforbindelse er superbillig, men da er du lengre unna marka, hvis det er viktig for deg. 

Anonymkode: 4c17c...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...