Gå til innhold

Hvor i Oslo er det best i billigere strøk


2shy

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tror du sliter med å finne leilighet til 2.7 i oslo, dessverre, men ja kalbakken er ok. 

Anonymkode: 70a0a...3cd

Jeg finner leiligheter til den prisen i de områdene jeg nevner, jeg følger jo med på markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Bøler? Har nylig flyttet hit, og stortrives. Har marka utenfor døra, og det er mye fredeligere ber enn utover langs linje 2 og 5. 

Anonymkode: fc306...4c7

Jeg siterer meg selv her.. men det er virkelig veldig trivelig her på bøler. Lite trafikk og ingen gjennomkjøring. Og så er det mye lokalhistorie her, med masse bølerpatrioter. 2 badevann i umiddelbar nærhet, bibliotek, svømmehall, hyggelige Trolltun med julemarked i desember. Masse trivelige naboer. En god balanse av innvandrere og nordmenn. Vi kjøpte 3-roms 65 kvm for ca 2,8 mill for omtrent 1 år siden. 

Anonymkode: fc306...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere som gir gode råd om hvor man trygt kan bo i hovedstaden tenker dere godt om hvorfor det er som det er.

Anonymkode: bbad8...1f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Håper dere som gir gode råd om hvor man trygt kan bo i hovedstaden tenker dere godt om hvorfor det er som det er.

Anonymkode: bbad8...1f3

?

Anonymkode: 70a0a...3cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håper dere som gir gode råd om hvor man trygt kan bo i hovedstaden tenker dere godt om hvorfor det er som det er.

Anonymkode: bbad8...1f3

Hvorfor hva er som det er? Har bodd i Oslo i 12 år, store deler i Groruddalen. Aldri følt meg utrygg her. 

Anonymkode: a5255...f25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stovner :) ikke Vestli, det blir ekstremt avsidesliggende.

Lindeberg har jeg bodd, og selv om det var langt til banen og byen, så var det de eneste aberne. Jeg likte meg veldig godt der ellers, for fikk mere plass å leve på, og det var grønt utenfor og kort til skogen. 

Anonymkode: 7c7f9...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, 2shy skrev:

Eneste som dukker opp i Bøler bydel til mitt budsjett med ok standard, er i høyblokkene ved t-banen på Bogerud, så jeg har slått det fra meg. 

Har du fulgt med lenge? Vi fikk vår 200 000 under takst. Jeg er ganske sikker p` at du kan finne noe her. I utmarkveien for eksempel så vet jeg det er 2-roms leiligheter som har ligget ute til ditt budsjett.

Anonymkode: fc306...4c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min og jeg bodde tre år på Grorud og stortrivdes. Nærme marka og supert ift kollektivtransport. Jeg blir heller ikke provosert av å se narkomane eller «nye landsmenn». Det er fantastisk å se damer i hijab stabbe seg på nykjøpte ski rundt steinbruvannet på vinteren og forfriskende med litt mindre tightsfrekvens når man er på tur. Vi bodde rett ved t-banen. Hvis du finner noe i området hagelundsvegen/bergensvegen er det et bra område. Har en venninne som bodde i ammerudblokkene, og hun kunne fortelle om mye rart. Så styr unna der. Også den blokka som hører til Grorud senter. Det er veldig mange sosialboliger der, og derfor mange narkomane og mye tull. Vi flytta da barnet vårt var 3 år. Vi trengte litt større plass og endte opp langt unna Oslo. Vi ser tilbake på tiden på Grorud med savn :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så anbefaler jeg bøler! Jobbet der mens jeg bodde på Grorud, og det er en kjempefin bydel❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du fulgt med lenge? Vi fikk vår 200 000 under takst. Jeg er ganske sikker p` at du kan finne noe her. I utmarkveien for eksempel så vet jeg det er 2-roms leiligheter som har ligget ute til ditt budsjett.

Anonymkode: fc306...4c7

Jeg har fulgt med en stund. Har ikke begynt med visninger enda, jeg prøver å finne ut hvilket område(r) jeg vil satse på. Det kan godt være at jeg har sett innenfor budsjett på Bøler, men trolig slått det fra meg fordi det har vært 1 etasje, fuktskader, osv. Jeg står ikke på trappa og skal kjøpe NÅ, jeg må finne ut av område først.

Var det oppussing der dere kjøpte? Hvilken prisklasse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, atropos skrev:

Ellers så anbefaler jeg bøler! Jobbet der mens jeg bodde på Grorud, og det er en kjempefin bydel❤️

Jeg vet at det er fint der, men det er ikke et realistisk sted mtp budsjettet/mine ønsker. Derfor var ikke Bøler nevnt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å bo på Lindeberg, bodd her i snart 10 år :) Her jeg bor hører vi ikke verken T-banen eller E6, bor i umiddelbar nærhet av både mark og butikk. Ca 5 min å gå til T-banestasjonen. I tilegg er det rolig og barnevennlig her, så det er ett stort pluss.

Anonymkode: abd00...a9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, atropos skrev:

Mannen min og jeg bodde tre år på Grorud og stortrivdes. Nærme marka og supert ift kollektivtransport. Jeg blir heller ikke provosert av å se narkomane eller «nye landsmenn». Det er fantastisk å se damer i hijab stabbe seg på nykjøpte ski rundt steinbruvannet på vinteren og forfriskende med litt mindre tightsfrekvens når man er på tur. Vi bodde rett ved t-banen. Hvis du finner noe i området hagelundsvegen/bergensvegen er det et bra område. Har en venninne som bodde i ammerudblokkene, og hun kunne fortelle om mye rart. Så styr unna der. Også den blokka som hører til Grorud senter. Det er veldig mange sosialboliger der, og derfor mange narkomane og mye tull. Vi flytta da barnet vårt var 3 år. Vi trengte litt større plass og endte opp langt unna Oslo. Vi ser tilbake på tiden på Grorud med savn :) 

Det er "nye landsmenn" i overflod i alle områdene jeg nevner da :) Jeg blir heller ikke provosert av å se narkomane, men narkomane drar ofte med seg mye kriminalitet (har hatt "slike" naboer før). Hvis det er mye narkomane i Grorud så vet jeg ikke helt :) 

Haha, ja Ammerud blokkene er helt uaktuelt, samt Grorud senter. Akkurat nå kjenner jeg at jeg heller mest mot Tveita, evnt Lindeberg da pengene strekker lenger der. Det som er så greit på Tveita er at du har senteret med godt utvalg av butikker i umiddelbar avstand. Og til å være høyblokker, så er det ikke helt forferdelig stygge 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, 2shy skrev:

Jeg syns Ellingsrud i seg selv er helt ok mtp landlig beliggenhet. Men jeg liker ikke området rundt senteret, og det faktum at jeg må ta heis ned til Tbanen/den underjordiske t-bane stasjonen der. Ikke alene sent på kveldstid. Vet ikke om det bare sitter i mitt hode såklart :) 

Den t-banen hadde jeg helt glemt😳 den er guffen! Begge nedgangene til t-banen er guffene, fordi det er så himla langt ned😱 hvis du ser mot ellingsrud så ville jeg sett litt ekstra mot området fjellstad/øvre furuset. Vet ikke hvordan prisnivået er der, da. 

Det er litt roligere, mer intimt og koseligere etter min smak og trivsel.., og så kan du gå ned til t-banen på furuset, så du slipper den guffene ellingsrud stasjon 😂 

Anonymkode: fc306...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker å bo på Lindeberg, bodd her i snart 10 år :) Her jeg bor hører vi ikke verken T-banen eller E6, bor i umiddelbar nærhet av både mark og butikk. Ca 5 min å gå til T-banestasjonen. I tilegg er det rolig og barnevennlig her, så det er ett stort pluss.

Anonymkode: abd00...a9d

Hvor på Lindeberg bor du? Ser det "alltid" er noe til salgs der i..Lindeberglia? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tveita er det fint, og topp å bo nær et senter og tbanen. Har du tenkt noe på Oppsal? Vi bor i mellom Tveita og Oppsal og stortrives i området

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den t-banen hadde jeg helt glemt😳 den er guffen! Begge nedgangene til t-banen er guffene, fordi det er så himla langt ned😱 hvis du ser mot ellingsrud så ville jeg sett litt ekstra mot området fjellstad/øvre furuset. Vet ikke hvordan prisnivået er der, da. 

Det er litt roligere, mer intimt og koseligere etter min smak og trivsel.., og så kan du gå ned til t-banen på furuset, så du slipper den guffene ellingsrud stasjon 😂 

Anonymkode: fc306...4c7

Furuset er billig, men jeg husker det var et sted man holdt seg unna før. Vet ikke om det har endret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tveita er helt greit. Veldig rolig egentlig. Sikkert på grunn av at boligene på Hellerudtoppen ikke er spesielt billige. Nedover på t-banen til Bergkrystallen er det også fint. Trasop og Oppsal er også sentralt.

Anonymkode: 1c1c0...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, moncabang skrev:

På Tveita er det fint, og topp å bo nær et senter og tbanen. Har du tenkt noe på Oppsal? Vi bor i mellom Tveita og Oppsal og stortrives i området

Jeg har et budsjett som tilsier de områdene jeg nevner i hovedinnlegget mitt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, 2shy skrev:

Jeg har fulgt med en stund. Har ikke begynt med visninger enda, jeg prøver å finne ut hvilket område(r) jeg vil satse på. Det kan godt være at jeg har sett innenfor budsjett på Bøler, men trolig slått det fra meg fordi det har vært 1 etasje, fuktskader, osv. Jeg står ikke på trappa og skal kjøpe NÅ, jeg må finne ut av område først.

Var det oppussing der dere kjøpte? Hvilken prisklasse? 

Det ble ikke solgt som oppussingsobjekt. Vi har sparklet noen glassfiberstrie og byttet gulv, men det var ikke noe vi måtte gjøre. Vi kunne ha flyttet rett inn. Det er i 4 etg, men uten heis så det trakk vel litt ned. Vi betalte ca 2,8 mill. 

Anonymkode: fc306...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...