Gå til innhold

Hvor i Oslo er det best i billigere strøk


2shy

Anbefalte innlegg

2 timer siden, L'amie skrev:

Jeg kjøpte nylig leilighet, og leilighetene jeg kikket på gikk stort sett minst 200 000 kr over prisantydning. Samtidig klarte både jeg og ei venninne å kjøpe til under prisantydning. I januar var det ordentlig prisvekst, mens februar var roligere. 

Hvor tittet og kjøpte dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, 2shy skrev:

De fleste leilighetene som selges der er vel i Sletteløkka? Dvs mye forurensing og støy fra Trondheimsveien.

Hun bor i nedre Lindeberg og selv om det er vei rett bak, så er det ikke problematisk, sånn som i sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 2shy skrev:

Jeg ser hyppige leiligheter til salgs som disse på Lindeberg. Er dette nabolaget ok, eller er det en grunn til at det er så mye utflytting her? 

 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=142624759

Jeg har ikke noe galt å si om nabolaget, trives veldig godt. Stille og rolig, ikke noe bråk å snakke om. Verandaene er pusset opp og utvidet for noen år siden, ingen planer om felles oppussing av baderom. Og her var det jo fin utsikt, her er det nok sol helt til sola går ned om sommeren. Men siden man kommer litt opp over bebyggelsen rundt, er det mulig at det er mer støy, så det ville jeg sjekka ved visning. 

Her er du fem min fra banen, og det er gangvei inn i marka. En prix-butikk ligger like i nærheten, litt næmere enn senteret. Gangavstand til IKEA. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Monky6 skrev:

Hvor tittet og kjøpte dere?

Jeg hadde begrenset budsjett, så jeg kikket der det dukket opp noe i min prisklasse, dvs. rundt Rødtvet, Kalbakken, Ammerud, Lindeberg, Hellerud og Oppsal. Jeg har også vært på Romsås, men det var ikke noe for meg, og jeg tror ikke de ble solgt med det første heller. 

EDIT: Venninnen min kjøpte i mye mer sentrale strøk og i en annen prisklasse.

Endret av L'amie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, 2shy skrev:

De fleste leilighetene som selges der er vel i Sletteløkka? Dvs mye forurensing og støy fra Trondheimsveien.

Kan bekrefte at trafikken ikke høres, og at det ikke er noen merkbar forurensing (i alle fall ikke i forhold til sentrum). De fleste blokkene der er bygget slik at de ligger litt oppover en liten "ås", så man er faktisk ikke så nærme motorveien.

Flere leiligheter på Linderud ligger også litt mer "gjemt", på vei til senteret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, 2shy skrev:

Alle områdene jeg nevner er nærme marka. Det jeg lurer på her hva slags erfaringer folk som bor der/kjenner områdene godt har. Om noen av områdene er mer utrygge enn andre, osv. 

Jeg har bodd på Veitvet i noen år nå, og trives veldig godt her. Nærsenteret er Linderud, det er gangavstand dit, der har man diverse butikker, apotek, frisør, pol, osv. Det finnes et lite senter på Veitvet også, men der er det stort sett bare Rema, Kiwi og apotek, samt et fiskeutsalg. T-banen fra Veitvet tar vel 14 minutter til Jernbanetorget.

Prisene på bolig her (eldre blokkbebyggelse) er levelige i forhold til mange andre steder i Oslo, fordi det er høy innvandringstetthet her. Innvandrerne har aldri plaget meg.

Beveger du deg en holdeplass nærmere Grorud, kommer du til Rødtvet. Der er det eneboligstrøk også, og jeg tror også noen rekkehus. Men de er nok dyre. Blokkleiligheter til salgs der også, ok prisnivå, som Veitvet. Nærme marka.

Anonymkode: b691c...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd på Veitvet i noen år nå, og trives veldig godt her. Nærsenteret er Linderud, det er gangavstand dit, der har man diverse butikker, apotek, frisør, pol, osv. Det finnes et lite senter på Veitvet også, men der er det stort sett bare Rema, Kiwi og apotek, samt et fiskeutsalg. T-banen fra Veitvet tar vel 14 minutter til Jernbanetorget.

Prisene på bolig her (eldre blokkbebyggelse) er levelige i forhold til mange andre steder i Oslo, fordi det er høy innvandringstetthet her. Innvandrerne har aldri plaget meg.

Anonymkode: b691c...182

Hva gjelder innvandringstetthet, er Veitvet kjent for å ha mange tamiler. De er ikke ansett for å være en problematisk gruppe. Nesten heller tvert imot. Mitt inntrykk er at Veitvet alltid har vært blant de tryggeste og roligste områdene av Groruddalen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, L'amie skrev:

Jeg hadde begrenset budsjett, så jeg kikket der det dukket opp noe i min prisklasse, dvs. rundt Rødtvet, Kalbakken, Ammerud, Lindeberg, Hellerud og Oppsal. Jeg har også vært på Romsås, men det var ikke noe for meg, og jeg tror ikke de ble solgt med det første heller. 

EDIT: Venninnen min kjøpte i mye mer sentrale strøk og i en annen prisklasse.

Hvor endte du? Kjøpte for noen mnd siden selv og endte ved Østensjøvannet. Elsker nabolaget og naboene mine! Føler jeg har fått alt jeg trenger her (3 rom, t-bane`ved` døra, kort veg til tur omr. Parkering etc) som jeg ikke ville hatt råd til innenfor ring 3.

Ut over Teisen da, men det området valgte jeg vekk danjeg synes det blir for mye trafikkstøy, forurensning, og hverken fugl eller fisk. Det ser dessverre ut til at mitt omr. er akkurat utenfor budsjett for TS sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Monky6 skrev:

Hvor endte du? Kjøpte for noen mnd siden selv og endte ved Østensjøvannet. Elsker nabolaget og naboene mine! Føler jeg har fått alt jeg trenger her (3 rom, t-bane`ved` døra, kort veg til tur omr. Parkering etc) som jeg ikke ville hatt råd til innenfor ring 3.

Ut over Teisen da, men det området valgte jeg vekk danjeg synes det blir for mye trafikkstøy, forurensning, og hverken fugl eller fisk. Det ser dessverre ut til at mitt omr. er akkurat utenfor budsjett for TS sin del.

Jeg har bodd på Oppsal i flere år, og hadde helt klart valgt det igjen hvis det lå innenfor budsjett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av områdene du nevner, hadde jeg valgt Tveita. Jeg jobber i Groruddalen og oppfatter hele Oslo som trygt. I alle områder av Oslo finnes det gode og dårlige skoler og på skolene er det gode og dårlige lærere. 

Grunnen til at jeg ville valgt Tveita er infrastruktur og solforhold. De fleste leilighetene har godt med sol, senteret har godt med butikker, kort vei med banen til sentrum og sats senter i nærheten. Det som trekker ned er vel at marka er et lite stykke unna, noe som jeg ser er viktig for deg. 

Jeg tror også Tveita er det området med størst potensiale for prisvekst av de du nevner. 

Anonymkode: d3324...da6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av områdene du nevner, hadde jeg valgt Tveita. Jeg jobber i Groruddalen og oppfatter hele Oslo som trygt. I alle områder av Oslo finnes det gode og dårlige skoler og på skolene er det gode og dårlige lærere. 

Grunnen til at jeg ville valgt Tveita er infrastruktur og solforhold. De fleste leilighetene har godt med sol, senteret har godt med butikker, kort vei med banen til sentrum og sats senter i nærheten. Det som trekker ned er vel at marka er et lite stykke unna, noe som jeg ser er viktig for deg. 

Jeg tror også Tveita er det området med størst potensiale for prisvekst av de du nevner. 

Anonymkode: d3324...da6

Ja jeg vurderer Tveita sterkt. Selv om f.eks Lindeberg er nærmere marka, så er jo ikke akkurat Tveita langt fra marka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 20.53, 2shy skrev:

Jeg har vurdert Tveita som en sterk kandidat, det er passe sentralt og nærme marka, pluss senteret i umiddelbar nærhet. 

For meg handler det om mer enn at det skal være "fint", men også være trygt med lite kriminalitet, samt rolig :) 

Tveita ja. Bodd der selv i høyblokkene. Oppsal / hellerud lenger opp er også bra.

Kan gå god for dette, bor nå på frogner i oslo. Falske fasadene er store her, finnes vel ikke et kvinnemenneske uten injeksjoner og designerveske.

Anonymkode: 4efb8...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bodd i en av lavblokkene på Rødtvet, likte meg der. Fin miks av eneboliger, lavblokker og de 3-4 høyblokkene. Fin miks av mennesker, alt fra unge førstegangskjøpere, de godt voksne som kjøpte leilighet da leilighetene var nye og god miks av etniske og ikke-etniske norske. Kort vei til skog og mark, kort vei til T-bane. Ikke plaget av støy verken fra Riksvei 4 eller t-banen selv om det ikke var så lang avstand dit.

Anonymkode: 4713b...474

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 20.44, AnonymBruker skrev:

Jeg ville heller flyttet sørover og gått for Sloråsen. Ligger mellom Ljan/Nordstrand og Holmlia. Fordi det ligger i bydel Søndre Nordstrand, er prisene forholdsvis lave, men det er et naturskjønt område, de fleste leilighetene har flott utsikt over fjorden og det tar 10 minutter med toget inn til sentrum. 

(Har forøvrig bodd mange år på Holmlia selv, og trivdes veldig godt der også. Men vet mange synes det er for mange minoritetsspråklige der, noe det er litt mindre av på Sloråsen. Både fordi prisene er littegranne høyere på Sloråsen og fordi det er færre kommunale leiligheter der.)

Anonymkode: 48408...913

Enig med deg. Sloreåsen er nøyaktig som du beskriver. Utover det vil jeg påstå Holmlia er undervurdert på mange måter. Jeg har bodd her i mange år nå, men er født og oppvokst på Nordstrand så kommer fra et ganske annet miljø. Til tross for det synes jeg det er veldig naturskjønt her, mange turstier og kort vei til Hvervenbukta. Og bebyggelsen her jeg bor er veldig variert, velholdt og koselig. Rene Bakkebygrenda med en kombinasjon av kjedede eneboliger, rekkehus og en og annen blokk. Jeg har også strålende utsikt til Oslo-fjorden. 

Anonymkode: 56840...7a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde billig i Vestre Aker. Så lenge du kommer deg ut av sentrum så er ikke prisforskjellene så store.

Anonymkode: ca5e4...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan er det med Skullerud, er ikke det et OK område? 

Anonymkode: 9b09a...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 22.31, AnonymBruker skrev:

Hvis du er godt voksen og uten barn så ville jeg definitivt sett på Stovner/Vestli etc. Det er billig og helt fint som voksen. Du kan få veldig villige leiligheter rett ved t-banen.

Haugenstua med togforbindelse er superbillig, men da er du lengre unna marka, hvis det er viktig for deg. 

Anonymkode: 4c17c...7c2

Deler av blokkbebyggelsen på Vestli har i tillegg til T-banen veldig lett tilgang til bussene på Trondheimsveien. Hvis man klarer seg uten butikksenter rett utenfor døren vil jeg anbefale Vestli fremfor Stovner  :) 

Anonymkode: 28363...2d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 21.45, AnonymBruker skrev:

De fleste som har bodd en stund et sted vil vel uansett fortelle at de trives. Noen vil alltid påstå at Groruddalen er urolig, mens de som bor der ikke merker mye av det. Andre vil påstå at sentrum er skummelt osv.

Jeg foretrekker i hvert fall mer rom for pengene. 😊

Anonymkode: f8003...ad2

jeg bor på "toppen" av Grorud. Det var økonomiske årsaker til at jeg havnet her, men trives så utrolig godt her at jeg tviler på om jeg noen gang flytter. Her har jeg: 5-6 min til T-bane linje 4 og 5, og busser. Bl.a buss 79 til Furuset, Tveita osv. Buss 66 til Ikea, Alna senter, Helsfyr. Buss 31 som går Trondheimsveien inn til byen/ gjennom Oslo, og den går døgnet rundt. Flybuss (+ grønne busser stopper på Trondheimsveien like ved)

Vi har et lite kjøpesenter med det meste man trenger, og her ligger bl.a. en svært bra fiskebutikk, Meny og vinmonopol.  Rema og Coop Extra ligge like ved siden av, og vi har også en velassortert grønnsaksbutikk med mye spennende matvarer.

Det tar 15 minutter å gå inn til flotte Steinbruvann. Stier og skogsveier tar deg videre innover i Marka. Har du ikke lyst til å gå i skogen kan du rusle nedover langs Alnaelva i stedet. Det er også blitt et flott område :) 

Anonymkode: 28363...2d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/16/2019 at 8:42 PM, AnonymBruker said:

IKKE Grorud, Vestli etc. Veldig beisa, for å si det pent

Hva mener du med "beiset"?

Hvis du mener mener det jeg tror du mener er du en stor rasist!

Anonymkode: 87cd7...c7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...