Gå til innhold

Hvor i Oslo er det best i billigere strøk


2shy

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, 2shy skrev:

Jeg har vurdert Tveita som en sterk kandidat, det er passe sentralt og nærme marka, pluss senteret i umiddelbar nærhet. 

For meg handler det om mer enn at det skal være "fint", men også være trygt med lite kriminalitet, samt rolig :) 

Stovner og Rødvet som allerede er anbefalt da.

Anonymkode: 70a0a...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en venninne som bor på Linderud, det er kjempefint der. Butikk, bane og marka. Stille og rolig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Viktualia skrev:

Hvis du er på visning på Lindeberg, lytt godt etter trafikkstøy fra E6. Mengden støy varierer VELDIG internt i området. Stort sett er det roligere jo nærmere du kommer marka.  

Det er jeg klar over :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LittDiva skrev:

Har en venninne som bor på Linderud, det er kjempefint der. Butikk, bane og marka. Stille og rolig. 

De fleste leilighetene som selges der er vel i Sletteløkka? Dvs mye forurensing og støy fra Trondheimsveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bodd de siste 15 årene på Linderud og Kalbakken,  og stortrives i området. Rolig, nære marka, og sentrum lett tilgjengelig med kollektivt. Nærhet til butikker og sushi er også positivt 😊

Anonymkode: f8003...ad2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd de siste 15 årene på Linderud og Kalbakken,  og stortrives i området. Rolig, nære marka, og sentrum lett tilgjengelig med kollektivt. Nærhet til butikker og sushi er også positivt 😊

Anonymkode: f8003...ad2

Linderud er ikke noe for meg, men jeg vurderer Kalbakken. Noen områder innenfor Kalbakken som er bedre enn andre, eller er alt ok?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym_30 skrev:

Har du noe krav til størrelse, uteplass feks?

Jeg trenger ikke hjelp til å finne bolig. Det jeg lurer på er om folk er kjent med de områdene jeg nevner, og om det er noen av de man bør styre unna. Og evnt hvorfor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2shy skrev:

Linderud er ikke noe for meg, men jeg vurderer Kalbakken. Noen områder innenfor Kalbakken som er bedre enn andre, eller er alt ok?  

Blokkene i Kalbakkveien syns jeg virker litt triste, litt for mye trafikk og uro. Jeg foretrekker på nedsiden, f.eks. Akerlia er koselig område.

Anonymkode: f8003...ad2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2shy skrev:

Jeg trenger ikke hjelp til å finne bolig. Det jeg lurer på er om folk er kjent med de områdene jeg nevner, og om det er noen av de man bør styre unna. Og evnt hvorfor. 

Ok. Har litt å si med tanke på hvor man tipser deg om da. Er ikke vits å tipse deg om å se etter en plass der du ikke får det du vil ha eller innenfor budsjettet ditt. Men som tidligere nevnt her da, jeg anbefaler også Rødtvet, da det er på oppsiden av trondheimsveien så man har marka rett ved, det er rolig og trygt. Men det har blitt dyrere, så spørs om du får det du vil ha innenfor budsjettet ditt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var to venninner som skulle kjøpe hver vår leilighet for noen år siden.  Siden jeg har hund,  ville jeg bo nær  turområde,  mens venninnen min ville bo mer sentralt.  Jeg flyttet til Mortensrud hvor jeg fikk 60 kvm og stor usjenert terrasse.  Jeg stortrives! Venninnen min kjøpte en 1 roms på 32 kvm uten balkong og dårlig med luftemuligheter. Jeg er så glad jeg tenkte annerledes! Mange er negative til Søndre Nordstrand,  men jeg stortrives,  og har aldri følt meg truet eller har vært engstelig.  Opplever nabolaget mitt som trygt.  

Anonymkode: 8c90d...9ca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Bøler? Har nylig flyttet hit, og stortrives. Har marka utenfor døra, og det er mye fredeligere ber enn utover langs linje 2 og 5. 

Anonymkode: fc306...4c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym_30 skrev:

Ok. Har litt å si med tanke på hvor man tipser deg om da. Er ikke vits å tipse deg om å se etter en plass der du ikke får det du vil ha eller innenfor budsjettet ditt. Men som tidligere nevnt her da, jeg anbefaler også Rødtvet, da det er på oppsiden av trondheimsveien så man har marka rett ved, det er rolig og trygt. Men det har blitt dyrere, så spørs om du får det du vil ha innenfor budsjettet ditt. 

Jeg vet jo at jeg vil få det jeg ønsker mtp størrelse o.l innenfor budsjettet mitt i de områdene jeg nevner. Jeg lurer kun på hvordan områdene er å bo i, og om det er noen av områdene som er bedre/verre enn andre. Eller om det nesten er bedre å bo sentralt og trangt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Snowbrigade skrev:

Ellingsrud er definitivt fint og koselig og føles absolutt trygt de gangene jeg har vært der. De jeg kjenner som er født og oppvokst der har blitt boende i voksen alder fordi de liker strøket. Men for min del hadde det vært uaktuelt på grunn av avstand til sentrum.

Jeg er vokst opp der, og ville aldri bodd der nå. Synes ikke det er noe trivelig der. Upersonlig område.

Anonymkode: fc306...4c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Bøler? Har nylig flyttet hit, og stortrives. Har marka utenfor døra, og det er mye fredeligere ber enn utover langs linje 2 og 5. 

Anonymkode: fc306...4c7

Eneste som dukker opp i Bøler bydel til mitt budsjett med ok standard, er i høyblokkene ved t-banen på Bogerud, så jeg har slått det fra meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2shy skrev:

Jeg vet jo at jeg vil få det jeg ønsker mtp størrelse o.l innenfor budsjettet mitt i de områdene jeg nevner. Jeg lurer kun på hvordan områdene er å bo i, og om det er noen av områdene som er bedre/verre enn andre. Eller om det nesten er bedre å bo sentralt og trangt. 

tror du sliter med å finne leilighet til 2.7 i oslo, dessverre, men ja kalbakken er ok. 

Anonymkode: 70a0a...3cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vokst opp der, og ville aldri bodd der nå. Synes ikke det er noe trivelig der. Upersonlig område.

Anonymkode: fc306...4c7

Jeg syns Ellingsrud i seg selv er helt ok mtp landlig beliggenhet. Men jeg liker ikke området rundt senteret, og det faktum at jeg må ta heis ned til Tbanen/den underjordiske t-bane stasjonen der. Ikke alene sent på kveldstid. Vet ikke om det bare sitter i mitt hode såklart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2shy skrev:

Jeg vet jo at jeg vil få det jeg ønsker mtp størrelse o.l innenfor budsjettet mitt i de områdene jeg nevner. Jeg lurer kun på hvordan områdene er å bo i, og om det er noen av områdene som er bedre/verre enn andre. Eller om det nesten er bedre å bo sentralt og trangt. 

De fleste som har bodd en stund et sted vil vel uansett fortelle at de trives. Noen vil alltid påstå at Groruddalen er urolig, mens de som bor der ikke merker mye av det. Andre vil påstå at sentrum er skummelt osv.

Jeg foretrekker i hvert fall mer rom for pengene. 😊

Anonymkode: f8003...ad2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...