Gå til innhold

Hvor i Oslo er det best i billigere strøk


2shy

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte tilbake til Oslo etter noen år utenbys, og må velge mellom hybel mer sentralt (Sagene o.l), eller få større plass og flytte ut mot områder som Lindeberg, Ellingsrud, Kalbakken, Grorud, Tveita, Vestli. 

Pengene strekker jo helt klart lenger hvis jeg beveger meg lenger ut, men jeg har aldri bodd noen av disse stedene eller oppholdt meg der særlig, så kjenner ikke til miljø og hvordan det egentlig er der. Er det noen av disse områdene dere vil anbefale/fraråde mer enn andre? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tveita. Fremdeles sivilisert.

Anonymkode: 5638d...006

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE Grorud, Vestli etc. Veldig beisa, for å si det pent

Ville nok gått for Lindeberg eller Tveita

Anonymkode: 75f05...75f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Rødtvet. Rolig, nær marka og tbanen går raskt til byen. 

Anonymkode: a5255...f25

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller flyttet sørover og gått for Sloråsen. Ligger mellom Ljan/Nordstrand og Holmlia. Fordi det ligger i bydel Søndre Nordstrand, er prisene forholdsvis lave, men det er et naturskjønt område, de fleste leilighetene har flott utsikt over fjorden og det tar 10 minutter med toget inn til sentrum. 

(Har forøvrig bodd mange år på Holmlia selv, og trivdes veldig godt der også. Men vet mange synes det er for mange minoritetsspråklige der, noe det er litt mindre av på Sloråsen. Både fordi prisene er littegranne høyere på Sloråsen og fordi det er færre kommunale leiligheter der.)

Anonymkode: 48408...913

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eksempel på bolig med flott utsikt til salgs på Sloreåsen https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=142541210

(Dette var bare første treff jeg fant på Finn, for å gi deg en idé om prisnivå :) )

Anonymkode: 48408...913

Jeg tror ikke den delen av Oslo er aktuell for meg, men takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått for Stovner. Veldig hyggelig nabolag ;)

Anonymkode: 58ed5...376

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert Tveita som en sterk kandidat, det er passe sentralt og nærme marka, pluss senteret i umiddelbar nærhet. 

For meg handler det om mer enn at det skal være "fint", men også være trygt med lite kriminalitet, samt rolig :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellingsrud er definitivt fint og koselig og føles absolutt trygt de gangene jeg har vært der. De jeg kjenner som er født og oppvokst der har blitt boende i voksen alder fordi de liker strøket. Men for min del hadde det vært uaktuelt på grunn av avstand til sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, 2shy skrev:

Jeg skal flytte tilbake til Oslo etter noen år utenbys, og må velge mellom hybel mer sentralt (Sagene o.l), eller få større plass og flytte ut mot områder som Lindeberg, Ellingsrud, Kalbakken, Grorud, Tveita, Vestli. 

Pengene strekker jo helt klart lenger hvis jeg beveger meg lenger ut, men jeg har aldri bodd noen av disse stedene eller oppholdt meg der særlig, så kjenner ikke til miljø og hvordan det egentlig er der. Er det noen av disse områdene dere vil anbefale/fraråde mer enn andre? 

Hvorfor må du det? 

Svar på spm ditt. Nei. 

Anonymkode: d6435...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, 2shy skrev:

Jeg skal flytte tilbake til Oslo etter noen år utenbys, og må velge mellom hybel mer sentralt (Sagene o.l), eller få større plass og flytte ut mot områder som Lindeberg, Ellingsrud, Kalbakken, Grorud, Tveita, Vestli. 

Pengene strekker jo helt klart lenger hvis jeg beveger meg lenger ut, men jeg har aldri bodd noen av disse stedene eller oppholdt meg der særlig, så kjenner ikke til miljø og hvordan det egentlig er der. Er det noen av disse områdene dere vil anbefale/fraråde mer enn andre? 

Jeg hadde valgt mindre hybel sentralt. Så kan du heller bruke litt god tid til å sjekke ut. Jeg vet ikke hvor du er i livet, men om du jobber/går på skole i byen er det deilig å være i gangavstand til det meste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, visp skrev:

Jeg hadde valgt mindre hybel sentralt. Så kan du heller bruke litt god tid til å sjekke ut. Jeg vet ikke hvor du er i livet, men om du jobber/går på skole i byen er det deilig å være i gangavstand til det meste.

Jeg skal kjøpe, så det er ikke aktuelt å finne noe midlertidig. Jeg er godt voksen, og trenger ikke ha trendy barer på utsiden av dørstokken :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, visp said:

Jeg hadde valgt mindre hybel sentralt. Så kan du heller bruke litt god tid til å sjekke ut. Jeg vet ikke hvor du er i livet, men om du jobber/går på skole i byen er det deilig å være i gangavstand til det meste.

Jeg valgte sentralt fremfor kvadratmetre da jeg var ung. Men jeg har ikke angret å flytte fra Lindern til Tveita - jeg doblet arealet da, til samme pris.

Anonymkode: 5638d...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2shy skrev:

Jeg skal kjøpe, så det er ikke aktuelt å finne noe midlertidig. Jeg er godt voksen, og trenger ikke ha trendy barer på utsiden av dørstokken :) 

Nei, da hadde jeg sett på hvor jeg kjente flest, hvor viktig nærhet til marka var, hvor jeg skulle jobbe. Sånne ting. Jeg er ikke så kjent på de kantene du nevner, men vil jo tro de fleste steder er ok. Om du ikke har små barn er det heller ikke viktig med barnehager, skoler og sånt. Lykke til:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anbefaler Teisen! Det liggerrett nedenfor Tveita og er en grønn liten oase!

Anonymkode: 0a98a...ecc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler Teisen! Det liggerrett nedenfor Tveita og er en grønn liten oase!

Anonymkode: 0a98a...ecc

Sjeldent det dukker opp noe der til mitt budsjett, og når det gjør det, så ligger det helt inntil ringen. Nei takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, visp skrev:

Nei, da hadde jeg sett på hvor jeg kjente flest, hvor viktig nærhet til marka var, hvor jeg skulle jobbe. Sånne ting. Jeg er ikke så kjent på de kantene du nevner, men vil jo tro de fleste steder er ok. Om du ikke har små barn er det heller ikke viktig med barnehager, skoler og sånt. Lykke til:)

Alle områdene jeg nevner er nærme marka. Det jeg lurer på her hva slags erfaringer folk som bor der/kjenner områdene godt har. Om noen av områdene er mer utrygge enn andre, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er på visning på Lindeberg, lytt godt etter trafikkstøy fra E6. Mengden støy varierer VELDIG internt i området. Stort sett er det roligere jo nærmere du kommer marka.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...