Gå til innhold

Barne tv som du har i vranga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er det Ra-Ra den bråkete løven som går meg på nervene 🤯 Konstant utestemme og så irriterendes dårlige rim/regler! Ellers veldig enig i Daniel Tiger også som blir nevnt over her. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dora the explorer og det ....,kartet.Det er så «inn med teskje» og pedagogisk at jeg får helt mark

Anonymkode: 4330a...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest peppa gris som får meg oppgitt. Nelly og Nora er også ganske teit. Eller har vi ikke blitt lei Daniel tiger eller fantorangen ennå.

Anonymkode: c021a...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Dorey skrev:

Peppa synes jeg er av de bedre barneprogrammene. Men jeg vil gjerne kvele Daniel Tiger 🙃

"Alle har viktige jobber, og hjelper til, på ulikt vis"...

 

🤢🤬

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er helt vanvittig å sende barn ned i 10 årsalderen ut alene i verden med kun en liten ryggsekk, og i tillegg gi dem ansvaret for et dyr. Ikke har de planlagte steder å sove heller. Forhåpentligvis finner vi noen venner på veien, hvis ikke må de bare vandre rundt på måfå alene.

Ja, jeg snakker om Pokemon.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Daniel Tiger og den oooovertydelige pedagogikken går meg på nervene :ler:

Anonymkode: a3f34...b63

Samme her, jeg kjenner jeg vil løpe langt, langt vekk! Det verste som har gått på barne-TV hittil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal man begynne...🤦🏻‍♀️

Daniel tiger, rara den bråkete løven, brillebjørn, peppa gris, nelly og nora, og fantorangen, det er de værste. Fantorangen å den der Pivi🤦🏻‍♀️ Grusomt rett å slett...

Oppmuntrer til å se redningsskøyta Elias, og thomas toget, det kan jeg leve med😂

Svampebob, det er jo gøy😂 desverre synes ikke sønnen det🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 187fb...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide de viser repriser av de virkelige gode barnetv prorgrammene som Pompel og Pilt og To gode naboer ( Tjekkisk animasjonsserie) b.l a. Det var myyye bedre barnetv programmer på 60 og 70 tallet før pedagogene eller hvem de enn var bestemte at programmene skulle passe for babyer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt barnetv med pedagogikk. Dora utforsker, Daniel tiger osv osv.  Før så var barnetv kun fantasi og morro. Nå skal barna lære noe hele tiden. Er så lei.  

Anonymkode: 79b67...c2e

Du er for ung til å ha sett Barne-TV på tidlig 80-tall eller? 😂 «Hva kommer nå... (bank, bank, bank), lekestue....

Da snakker vi sakte-tv med overtydelig pedagogikk.

Men det jeg virkelig hater av Barne-TV er Shopkins. Det er oppskriften på galskap.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnbue-Rubi

Peppa Gris

Daniel Tiger

Masha og Mishka

Andys ville dinoeventyr (eller generelt alt som er dubbet av Anderz Eide)

Anonymkode: 1857d...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regnbue Rubi... Altså lenge leve dialekter, men det er noe helt krasj med den glossy fasaden og at alle snakker toting. 

Daniel Tiger får meg til å himle så hardt med øynene at det verker. 

Også var jeg veldig glad i Istid. Helt til eldste fikk dilla. Og filmen gikk 5 ganger i døgnet i over en måned. Nå driver de i fellesskap og gjør meg gal med Vaiana. 

Heldigvis har yngste gått over til å like Sunny bunnies, Kembo og Masha og Mishka mer enn Daniel Tiger og Ra Ra. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt lykkelig over at det ikke er bare meg som blir gal av det samme dag ut og dag inn 😂 ts

Anonymkode: 466e0...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstemann så mye på Daniel Tiger. Kan forstå at mange reagerer på «overdrevet» pedagogikk i serien. Samtidig så har det vært en serie på TV som barnet mitt har hatt mye glede og nytte av. Det har vært en riktig serie for han, hvertfall :) . Da yngste barnet skulle bli født begynte riene på natta. Alt gikk stille for seg, men eldste våknet da han hørte baderomsdøra bli lukket igjen. Mens mannen «fikset» siste rest før avreise til sykehuset satt eldste og jeg i sofaen og så på Daniel tiger som skulle bli storebror. Han valgte både serien og episode helt selv. Så.. der satt vi da... jeg med rier som jeg «holdt inni meg..» og han som pratet ivrig om at snart var det hans tur til å bli storebror. Yngste liker ikke å se på TV programmer. Ca to år og hører litt musikk på tv-en (f.eks baby shark). Det er mer slitsomt, synes jeg... enn TV med mer «innhold»...

Anonymkode: 26ce0...f28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 hours ago, AnonymBruker said:

Pysjheltene blir jeg helt sprø av å det ser han på hver dag! Han er veldig opptatt av å ha faste rutiner å verden raser sammen om vi ikke følger det. Han utredes for asperger. Så for å unngå hysteriske anfall så får han se på det hver dag før han skal legge seg. Sååå drittlei det! Har heldigvis klart å innføre en ny rutine at lørdager ser vi på en dvd sammen mens vi spiser godteri;ingen pysjheltene den dagen. Så deilig med en fridag fra det programmet hehe!

Anonymkode: 0a6cd...563

vi ser på pysjheltene hver dag, ingen asperger her men han er 4 år. Er ikke så glad i den serien heller. Den er både teit og moraliserende og gjentagende. Men men, barna elsker pysjheltene.

Anonymkode: 8108f...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas Toget derimot. Det klarte vi (jeg og sambo) ikke å se på, det ble for mye. Så det får ikke barna våre se på. Samme med Daniel Tiger eller Rubi et eller annet. Eller de der, Guple Guppies. 

Ting vi takler greit derimot, er Poppeloppene, Peppa Gris, Masha og Mishka, og Paw patrol. 

Anonymkode: 8108f...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt barnetv med pedagogikk. Dora utforsker, Daniel tiger osv osv.  Før så var barnetv kun fantasi og morro. Nå skal barna lære noe hele tiden. Er så lei.  

Anonymkode: 79b67...c2e

Å, det var nå pedagogiske programmer før i tida også. Husker jeg syntes Sesam stasjon var skikkelig teit da jeg var barn, kunne ikke fordra sånn "skjult" læring (som jeg og de fleste andre unger gjennomskua med én gang). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skal man begynne...🤦🏻‍♀️

Daniel tiger, rara den bråkete løven, brillebjørn, peppa gris, nelly og nora, og fantorangen, det er de værste. Fantorangen å den der Pivi🤦🏻‍♀️ Grusomt rett å slett...

Oppmuntrer til å se redningsskøyta Elias, og thomas toget, det kan jeg leve med😂

Svampebob, det er jo gøy😂 desverre synes ikke sønnen det🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 187fb...27a

Svampebob var morsom de første tre rundene, men etter å ha pløyd gjennom alle ti(!) sesongene som ligger på Viaplay minst 30 ganger på 12 mnd, må jeg si han har begynt å tape seg 'litt'.

Anonymkode: 237f5...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...