Gå til innhold

Tvinger seg til keisersnitt, hva er det med dagens kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet om flere som har sagt de har fødselsangst og fått innvilget ks. Etterpå har de skrytt av at de slapp å føde vaginalt. Egoistisk. 

Ja, det er jævlig vondt å føde, men det vet man vel før man blir gravid. Ks er en lettvint løsning når man slipper fødselssmertene, og slipper å trykke en baby gjennom fødselskanalen. 

Anonymkode: 7c76d...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet om flere som har sagt de har fødselsangst og fått innvilget ks. Etterpå har de skrytt av at de slapp å føde vaginalt. Egoistisk. 

Ja, det er jævlig vondt å føde, men det vet man vel før man blir gravid. Ks er en lettvint løsning når man slipper fødselssmertene, og slipper å trykke en baby gjennom fødselskanalen. 

Anonymkode: 7c76d...d8c

Hvorfor er det egoistisk å ha en sykdom som angst er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hundeeier
På 16.3.2019 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du det er lett med KS? Jeg fødte vaginalt og var på beina umiddelbart etterpå. Tar man KS blir man skjært opp og må ligge lenge etterpå. 

Anonymkode: c36e2...8ad

Jeg har hatt 3 snitt og så fort spinal bedøvelsen har vært ute av kroppen/ jeg klarte å stå på beina så var jeg ute å gikk, jeg hadde null smerter og klarte meg fra 1 min jeg var oppegående alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte nesten vaginalt, men etter 20 timer ble det keisersnitt. Jeg hadde valgt keisersnitt 10/10 ganger! Det var ubeskrivelig befriende, og jeg skal «tvinge meg til keisersnitt» igjen, også kan du bare sitte der og være sur og bitter! Hahaha 😂🤪 Kunne ikke brydd meg mindre hva andre synes om det

Anonymkode: f78a8...895

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet om flere som har sagt de har fødselsangst og fått innvilget ks. Etterpå har de skrytt av at de slapp å føde vaginalt. Egoistisk. 

Ja, det er jævlig vondt å føde, men det vet man vel før man blir gravid. Ks er en lettvint løsning når man slipper fødselssmertene, og slipper å trykke en baby gjennom fødselskanalen. 

Anonymkode: 7c76d...d8c

Er du misunnelig på de som har fødselsangst?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fødte nesten vaginalt, men etter 20 timer ble det keisersnitt. Jeg hadde valgt keisersnitt 10/10 ganger! Det var ubeskrivelig befriende, og jeg skal «tvinge meg til keisersnitt» igjen, også kan du bare sitte der og være sur og bitter! Hahaha 😂🤪 Kunne ikke brydd meg mindre hva andre synes om det

Anonymkode: f78a8...895

Det er en privatsak tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Er du misunnelig på de som har fødselsangst?

Tenker nok hun reagerer på at de skryter, for da kan man selvsagt begynne å lure.

Selv har jeg fått beskjed om at jeg mest sannsynlig må ha keisersnitt og synes det er jævlig kjipt. Håper bare bare det ikke gjør så vondt som enkelte beskriver her. 

Anonymkode: 6e97b...38d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk dagens menn å blande seg opp i kvinners valg. Til informasjon, TS, så er det noen kvinner som maser seg til KS fordi de er så redde for musa si, redde for å revne og bli ødelagt fordi da kommer mannen til å forlate henne og ungen. Dagens menn er basically søppel.

Anonymkode: 58e2c...a28

Hvordan kan du trekke slutning til at menn er søppel, det er jo disse damene som er redd for underlivet sitt..? Og jeg tviler på at disse damenes første prioritet er mannens seksuelle behov. Det er egoisme, enkelt og greit. 

Og jeg snakker ikke om KS som er nødvendig av medisinsk/helsemessig årsak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Er du misunnelig på de som har fødselsangst?

Seriøst, tror du det var det AB mente med innlegget? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎03‎.‎2019 den 13.19, AnonymBruker skrev:

I dag skal alt være så lett, man skal ikke jobbe for noe. Det skal gå på skinner! Betale seg ut av alt, ikke gidde å føde vaginalt en gang. Hvordan blir det i fremtiden? Egen barnefabrikk? Bare bestiller et barn via en app?

Nei, kvinner. Gidder dere ikke å føde kan dere la være å bli gravid. Keisersnitt skal kun brukes til nød. Når man må.

https://tidsskriftet.no/2003/05/reportasjer/selvbestemt-keisersnitt-valg-og-viten-i-konflikt

http://www.mariannejemtegard.com/det-gylne-snittet-og-den-skumle-skammen/

Anonymkode: 459ce...5d1

I artikkelen i tidsskriftet står det at en av syv norske babyer kommer til verden med keisersnitt, og at 7,6 % av disse igjen, på grunn av mors ønske om keisersnitt. Dette utgjør altså ikke så mange som overskriften din skulle tilsi (der høres det ut som det gjelder et flertall..)

Anonymkode: 2c561...030

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nerine_ skrev:

Seriøst, tror du det var det AB mente med innlegget? 

Vedkommende fremstår som aggressiv i sin uttalelse. Er det sjalusi som er årsaken? Å hisse seg opp over noe som ikke angår en selv er bortkastet tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker nok hun reagerer på at de skryter, for da kan man selvsagt begynne å lure.

Selv har jeg fått beskjed om at jeg mest sannsynlig må ha keisersnitt og synes det er jævlig kjipt. Håper bare bare det ikke gjør så vondt som enkelte beskriver her. 

Anonymkode: 6e97b...38d

Rart at denne brukeren opplever at så mange skryter av å ikke ha født vaginalt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Vedkommende fremstår som aggressiv i sin uttalelse. Er det sjalusi som er årsaken? Å hisse seg opp over noe som ikke angår en selv er bortkastet tid.

Hadde disse kvinnene faktisk hatt sterk fødselsangst, hadde de neppe skrytt over å ha sluppet vaginal fødsel. Det må være lov til å bli provosert av at skattepengene skal gå til unødvendige og kostbare operasjoner. 

Tviler på at det er sjalusi, hvem er sjalu på noen som tar KS i håp om å skåne underlivet sitt? Den tankegangen er bare stusselig. 

Endret av Nerine_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Nerine_ skrev:

Hadde disse kvinnene faktisk hatt sterk fødselsangst, hadde de neppe skrytt over å ha sluppet vaginal fødsel. Det må være lov til å bli provosert av at skattepengene skal gå til unødvendige og kostbare operasjoner. 

Tviler på at det er sjalusi, hvem er sjalu på noen som tar KS i håp om å skåne underlivet sitt? Den tankegangen er bare stusselig. 

Jeg tenker at brukeren overdriver når vedkommende hevder at så mange kvinner med fødselsangst skrytet av ks. 

Hva denne tankegangen og uvanlige interessen for om kvinner føder vaginalt eller ikke går ut på må gudene vite, men innlegget kan vitne om sjalusi. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg tenker at brukeren overdriver når vedkommende hevder at så mange kvinner med fødselsangst skrytet av ks. 

Hva denne tankegangen og uvanlige interessen for om kvinner føder vaginalt eller ikke går ut på må gudene vite, men innlegget kan vitne om sjalusi. 

Du vet da ingenting om denne brukerens nettverk og sosiale liv. Å knytte all negativitet til sjalusi blir bare dumt, dog vanlig her inne på KG. 

Jeg er helt enig i at det er utrolig dårlig å lyve seg til KS (betalt av samfunnet), fordi man er kort nok til å tro at at er en lettvint løsning. Men jeg er absolutt ikke sjalu på en unødvendig operasjon, eller kort tankegang for den saks skyld. 

Endret av Nerine_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
8 timer siden, Nerine_ skrev:

Hadde disse kvinnene faktisk hatt sterk fødselsangst, hadde de neppe skrytt over å ha sluppet vaginal fødsel. Det må være lov til å bli provosert av at skattepengene skal gå til unødvendige og kostbare operasjoner. 

Tviler på at det er sjalusi, hvem er sjalu på noen som tar KS i håp om å skåne underlivet sitt? Den tankegangen er bare stusselig. 

Kjenner du virkelig noen som skryter av hvilken måte de fødte barnet sitt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, Kjærlighetsbarn98 said:

Hvorfor er det egoistisk å ha en sykdom som angst er? 

Det er egoistisk fordi man faktisk har muligheten til å behandle angsten. Dersom man ønsker det beste for sitt barn går man i behandling for angsten og føder vaginalt. Det blir litt som å si at man ikke kan gå til legen med ungen ved sykdom fordi enselv lider av sosial angst. Er ikke det egoistisk? Når man velger å få barn, setter man seg selv, inkludert sin angst, i 2. rekke. Og ja, jeg har selv sosial angst og barn. 

Anonymkode: f727c...4f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er egoistisk fordi man faktisk har muligheten til å behandle angsten. Dersom man ønsker det beste for sitt barn går man i behandling for angsten og føder vaginalt. Det blir litt som å si at man ikke kan gå til legen med ungen ved sykdom fordi enselv lider av sosial angst. Er ikke det egoistisk? Når man velger å få barn, setter man seg selv, inkludert sin angst, i 2. rekke. Og ja, jeg har selv sosial angst og barn. 

Anonymkode: f727c...4f5

Hvis det å gjennomgå vaginal fødsel kan forårsake alvorlig psykisk sykdom pga retraumatisering, er det ikke egoistisk å ta det valget da om man kan velge det bort og dermed gi barnet en skadet tilknytning? 

Endret av Kjærlighetsbarn98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 said:

Hvis det å gjennomgå vaginal fødsel kan forårsake alvorlig psykisk sykdom pga retraumatisering, er det ikke egoistisk å ta det valget da om man kan velge det bort og dermed gi barnet en skadet tilknytning? 

Som sagt, hvis en har angst for å føde går man i terapi og jobber med det. For ja, jeg synes det er egoistisk og umodent å gå for ks når man har mulighet til å unngå det. Terapi er løsningen ikke ks. Dessuten tenker jeg at angsten og faren for retraumatisering er et tydelig tegn på at kvinnen har behov for terapi, og at det da er fare for psykisk sykdom som blir utløst av den overveldende barselstiden med lite søvn osv. Faren for retraumatisering indikerer rett og slett at personen ikke har bearbeidet traume ordentlig, og det er det beste å gjøre i det tilfellet. 

Anonymkode: f727c...4f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Kjenner du virkelig noen som skryter av hvilken måte de fødte barnet sitt på?

Det var ikke meg som kjente disse. Det var en AB som kjente noen av disse damene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...