Gå til innhold

Den seksuelle lavalder er for lav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er problemet med at en gammel gris og en 17-åring har sex om begge vil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AndreasBR skrev:

Mener du "den myndige" ? Å ha fylt 18 betyr ikke at man er voksen, betyr bare at man er myndig.. 
 

Vel man er en juridisk enhet når man fyller 18 år.

3 timer siden, AndreasBR skrev:


Jeg avfeier det du skriver her som totalt bullshit.. 
 

Gjør det du.

3 timer siden, AndreasBR skrev:

  Er det egoisme når en på 30 er interessert i en på 20 også ?

 

Ofte er det egoisme ja.

3 timer siden, AndreasBR skrev:



Hva med en på 20 som er interessert i en på 16? 

 

Du synes det er greit at en 20 åring er interessert i noen som knapt har kommet seg ut av ungdomsskolen?

3 timer siden, AndreasBR skrev:


Men vent.. Hvorfor ser vi kun på dette en vei? 


 

Vi?

 

3 timer siden, AndreasBR skrev:



HVa når en på 16 er interessert i en på 25? 
 

Da skal den på 25 avvise tenåringen på 16. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Da skal den på 25 avvise tenåringen på 16. 

Nei, hvorfor det? Hvorfor "skal" den det? Mener du bør? Mangler også "Etter min mening" .. 
Man sku tru du hadde nok med å passe på deg selv... Faen ikke rart det er krig her i verden.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, herzeleid said:

Hva er problemet med at en gammel gris og en 17-åring har sex om begge vil? 

En 17-åring regnes på mange andre områder som å ikke være gammel nok enda til å bestemme over seg selv. Kan ikke stemme, kan ikke kjøre bil, kan ikke kjøpe hverken alkohol eller snus, kan ikke engang kjøpe paracet i matbutikken og er fortsatt formelt sett foreldrenes ansvar. Synes det greieste hadde vært dersom den seksuelle lavalderen var 18 (siden dette også er myndighetsalderen).

Anonymkode: 7777b...29d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En 17-åring regnes på mange andre områder som å ikke være gammel nok enda til å bestemme over seg selv. Kan ikke stemme, kan ikke kjøre bil, kan ikke kjøpe hverken alkohol eller snus, kan ikke engang kjøpe paracet i matbutikken og er fortsatt formelt sett foreldrenes ansvar. Synes det greieste hadde vært dersom den seksuelle lavalderen var 18 (siden dette også er myndighetsalderen).

Anonymkode: 7777b...29d

Det er ikke Statens eller Stortingets oppgave å bestemme hvem som har sex. 

Den relevante saken er at sexen er frivillig for begge partene. Jeg er selvfølgelig enig i at det fra mitt ståsted er ekkelt om en på 50 har sex med en på 17. Men så lenge begge er med på det, anser jeg dette ikke for å være Statens anliggende. 

Å lovregulere ytterligere når en jente skal få lov til å ha sex, synes jeg for øvrig er noe av det minst feministiske jeg har sett på lange tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, isw skrev:

Å lovregulere ytterligere når en jente skal få lov til å ha sex, synes jeg for øvrig er noe av det minst feministiske jeg har sett på lange tider.

Feminisme betyr ikke det det engang gjorde.. Heller kreft enn feminisme nå om dagen.. 
Feminisme idag betyr mannehat.. Ta gjerne en titt på denne: 

 

Anonymkode: 4f58a...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se der ja, der kom trådens Youtube- "bevis" på noe som ikke er tema her i det hele tatt.

18 år er en riktigere aldersgrense enn 16 år. Og alle vet at om to 17-åringer da skulle ha samtykkende sex med hverandre, ville de ikke blitt straffet. Loven om seksuell lavalder er først og fremst til for å beskytte unge mot voksnes manipulering og utnytting.

Anonymkode: a06de...e7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AndreasBR skrev:

Nei, hvorfor det? Hvorfor "skal" den det? Mener du bør? Mangler også "Etter min mening" .. 
Man sku tru du hadde nok med å passe på deg selv... Faen ikke rart det er krig her i verden.. 

 

Du må da gjerne synes det er ok at voksne folk er sammen med tenåringer (uansett hvem som la seg etter hvem), men jeg mener voksne folk skal begrense seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Du må da gjerne synes det er ok at voksne folk er sammen med tenåringer (uansett hvem som la seg etter hvem), men jeg mener voksne folk skal begrense seg.

Kan du definere voksen? Når er man voksen?
Når man fyller 18 er man kun myndig, ikke voksen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AndreasBR skrev:

Kan du definere voksen? Når er man voksen?
Når man fyller 18 er man kun myndig, ikke voksen... 

Nemlig og du synes det er ok at voksne folk på 25 puler 16 åringer så lenge det er 16 åringen som har lagt opp til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Nemlig og du synes det er ok at voksne folk på 25 puler 16 åringer så lenge det er 16 åringen som har lagt opp til det.

Jeg synes det er greit at folk som er interessert i hverandre skal få lov til det uten at jeg ELLER du skal legge meg opp i hva som er riktig eller galt for dem.. Om en på 16 er interessert i en på 25 så må de få lov til det uten at jeg eller du skal legge oss opp i det... 

Pass på deg sjøl! Hadde alle gjort det hadde verden kommet langt mtp krig.. All krig er som følge av at noen skal legge seg opp i hva andre gjør! 

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AndreasBR skrev:

Jeg synes det er greit at folk som er interessert i hverandre skal få lov til det uten at jeg ELLER du skal legge meg opp i hva som er riktig eller galt for dem.. Om en på 16 er interessert i en på 25 så må de få lov til det uten at jeg eller du skal legge oss opp i det... 

Men folk på 16 er jo ikke voksne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Men folk på 16 er jo ikke voksne. 

I forhold til hva da? I forhold til en på 70? Nei.. 

Pass på DEG SJØL.. Drit litt mer i hva andre gjør og vil... (Så fremt det som gjøres er av egen fri vilje) .. 
Sånne som DEG er grunnen til at det er krig her i verden.. 

En på 16 kan ha sex med en/ei på 70 så langt jeg bryr meg.. Fordi det går ikke utover meg.. 

Pass på dine egne ting som går utover deg.. Så passer vi andre på ting som går utover oss, og så er alt så flott og fint.. (vel, flottere og finere ihvertfall)
 

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AndreasBR skrev:

I forhold til hva da? I forhold til en på 70? Nei.. 

Pass på DEG SJØL.. Drit litt mer i hva andre gjør og vil... (Så fremt det som gjøres er av egen fri vilje) .. 
Sånne som DEG er grunnen til at det er krig her i verden.. 
 

Jeg er for at vi skal beskytte ungene mot voksne folk som er seksuelt interesserte i dem, eller ikke viser ungene hvor grensene er når det er en litt umoden fascinasjon der. 

Og hvis at det å ville beskytte ungene mot seksuelle predatorer som begynner med slike unnskyldninger som "hun ville det selv, hun var forelsket i meg", så er det helt ok.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg er for at vi skal beskytte ungene mot voksne folk som er seksuelt interesserte i dem, eller ikke viser ungene hvor grensene er når det er en litt umoden fascinasjon der. 

Og jeg er for at vi skal utdanne, infomere og skape mennesker som klarer å tenke selv angående hva de ønsker uten å behøve tenke på hva alle andre mener om noe! Vi skal gi dem kunnskapen til å selv forstå hvem som vil dem vondt og hvem som ikke vil dem vondt. 

Vi skal være åpne for at alle kanskje ikke har samme synspunkt som oss selv, og at noen kanskje liker ting du/jeg ikke liker.. OM en på 16 (eller ei) liker en på 25, hva faen gjør det? Går verden under? Nei.. 
Går det utover deg? Nei... 



Vi skal ikke behandle alle som sauer som må følge strømmen.. 

Skjerp deg!

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AndreasBR said:

I forhold til hva da? I forhold til en på 70? Nei.. 

Pass på DEG SJØL.. Drit litt mer i hva andre gjør og vil... (Så fremt det som gjøres er av egen fri vilje) .. 
Sånne som DEG er grunnen til at det er krig her i verden.. 

En på 16 kan ha sex med en/ei på 70 så langt jeg bryr meg.. Fordi det går ikke utover meg.. 

Pass på dine egne ting som går utover deg.. Så passer vi andre på ting som går utover oss, og så er alt så flott og fint.. (vel, flottere og finere ihvertfall)
 

Hvis hun på 16 var datteren din, hadde du ikke brydd deg?

Anonymkode: e8dbe...cf2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AndreasBR skrev:

Og jeg er for at vi skal utdanne, infomere og skape mennesker som klarer å tenke selv angående hva de ønsker uten å behøve tenke på hva alle andre mener om noe! Vi skal gi dem kunnskapen til å selv forstå hvem som vil dem vondt og hvem som ikke vil dem vondt. 

 

Vel, men de voksne menneskene skapes ikke på 16 år.

Akkurat nå, AndreasBR skrev:



Vi skal ikke behandle alle som sauer som må følge strømmen.. 

 

Vi skal visst beskytte seksuelle predatorer...

1 minutt siden, AndreasBR skrev:



Skjerp deg!

Du var den som beskyldte meg for å være grunnen til krig her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis hun på 16 var datteren din, hadde du ikke brydd deg?

Anonymkode: e8dbe...cf2

Jeg ville nok ønsket at hun skulle være lykkelig, uansett med hvem det måtte være.. Selvfølgelig, man ville jo antagelig vært litt undrende til hva slags baktanker vedkommende eventuelt har, men det gjelder ALLE... Gutter på 16 har også baktanker med å godsnakke med jenter...

Fordømmer du forhold uansett alder dersom forskjellen er 9 år? Nei fysj! Så ekkelt at ei på 50 er sammen med en på 59..
Funker ikke sånn vettu.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, men de voksne menneskene skapes ikke på 16 år.

Vi skal visst beskytte seksuelle predatorer...

Du var den som beskyldte meg for å være grunnen til krig her i verden.

Nei, hvor tar du dette fra? 

Aldri sagt eller påstått i noen som helst form at man skal beskytte "seksuelle predatorer". Du virker til å ha et veldig snevert syn.. 
For deg så virker det nesten som at enhver (for å fortsette på eksempel som allerede er gjort) på 25 som er interessert i en på 16 (eller omvendt) er en predator.. Det er så feil tankegang.. 

Voldtekt og overgrep vil alltid være galt. Ikke alt som i dagens samfunn som blir feilaktig kalt "overgrep" er overgrep. Det er ikke et overgrep at en på 25 liker en på 16.. Ikke er det "predatorisk" heller.. 

Og nei, jeg nekter ikke for at det finnes folk der ute som vil yngre vondt.. Se til eksempel til han fyren som ga seg ut for å være jente osv på nettet.. Det er forkastelig til de grader å lure andre folk på den måten.. Der er vi nok enige.. 

Men å fordømme hver eneste person som tilfeldigvis liker en person under 18, det nekter jeg å være med på.. Noen liker mora, noen liker dattera, noen liker faren og noen liker sønnen..

En mellom 16 og 18 er i sin FULLE rett (per dags dato) å like akkurat hvem de vil enten personen er 16, 18, 20, 50, 70, eller 80... Og det har ikke du en DRITT du skulle sagt noe om.. Hold dine negative tanker for deg selv.. Vedkommende kan ha så kinky sex de bare vil.. (Rent juridisk sett)  

Og hvem noen liker har du faen ikke noe med, for det går ikke utover deg.
Foreldre har noen med det men KUN i den utstrekning i å passe på at ingen vil ungen sin noe vondt...

GUD Forby at en på 16 liker en som er eldre, og at vedkommende ender opp med å like den på 16... Oi nei, så farlig.. Verden går under fordi en på 16 likte en over 18.. Verden er ikke så sort-hvit som du skal ha den til.

Ja, og det står jeg ved.. Folk som deg som har en slik intoleranse mot alt du ikke liker er det som skaper krig! 

EDIT: men nå skal jeg se videre på tv-serien jeg så på, ha en fin kveld. 

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...