Gå til innhold

Den seksuelle lavalder er for lav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg husker enda hvor ung og umoden jeg var før fylte 25 år. 

Anonymkode: b9233...0db

Ah, dine erfaringer skal diktere hva alle andre vil, ønsker og skal mene.. 

Forstår.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er på bærtur.. Se hva seksuell lavalder er i resten av Europa, så ser du at vi i Norge ligger ekstremt høyt.. 
I Tyskland f.eks er den 14. 

Anonymkode: 4f58a...265

Seriøst?

Det er sjukt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AndreasBR skrev:

Ah, dine erfaringer skal diktere hva alle andre vil, ønsker og skal mene.. 

Forstår.. 

Hadde det bare vært så vell så hadde verden vært mye mye bedre! 

Anonymkode: b9233...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Seriøst?

Det er sjukt.

Nei? Det er jo ikke sykt, det er vanlig flere steder..
 

Sitat
Serbia Europe 14
San Marino Europe 14
Montenegro Europe 14
Macedonia Europe 14
Liechtenstein Europe 14
Italy Europe 14
Hungary Europe 14
Germany Europe 14
Estonia Europe 14
Bulgaria Europe 14
Bosnia and Herzegovina Europe 14
Austria Europe 14
Albania Europe 14

Anonymkode: 4f58a...265

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den gjør det lovlig for gamle griser å ligge med tenåringer.

Hev den til 20.

Anonymkode: 31735...50d

Helt enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Million skrev:

Du mener 20 er passe (hvis du er ts) som seksuell lavalder. Da "nekter" du jo yngre mennesker å ha lovlig sex.

Å mene noe er ikke det samme som å nekte :murvegg:

Anonymkode: 31735...50d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det bare vært så vell så hadde verden vært mye mye bedre! 

Anonymkode: b9233...0db

Ja, du mener vel det ja :P haha 

Nei, jeg synes som andre har nevnt her at hver og en skal passe på seg selv, og drite langt i om den andre liker mora, dattera, faren eller sønnen.. (innenfor en viss grense) 

Om den grensen er 16 eller 14 eller 18 har lite å si for de fleste, men kan ha alt å si for den ene gutten/jenta som liker eldre gutter/jenter og som føler en så stor skam for at de liker eldre... 

Mange her snakker om eldre som liker yngre, men hvorfor nevner ingen yngre som liker eldre? 


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å mene noe er ikke det samme som å nekte :murvegg:

Anonymkode: 31735...50d

Selvfølgelig er det det du sier. "Den seksuelle lavalder" er jo en lov. Hvis du vil heve den til 20, så vil du altså nekte de på f.eks, 18 og 19 å ha sex. En 21 årig kjæreste kan ikke ha lovlig sex med sin 19 år gamle kjæreste, hvis du hadde fått gjennomslag for din "mening" og fått hevet den seksuelle lavalder til 20. Da hadde du med loven nektet dem det.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Million skrev:

Selvfølgelig er det det du sier. "Den seksuelle lavalder" er jo en lov. Hvis du vil heve den til 20, så vil du altså nekte de på f.eks, 18 og 19 å ha sex. En 21 årig kjæreste kan ikke ha lovlig sex med sin 19 år gamle kjæreste, hvis du hadde fått gjennomslag for din "mening" og fått hevet den seksuelle lavalder til 20. Da hadde du med loven nektet dem det.

Nå er du bare kverulerende.

Anonymkode: 31735...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En 50 åring som har samtykkende sex med en 17 åring har ikke gjort noe straffbart. Om vedkommende så hadde sex med en på 16 har ingenting straffbart skjedd... 

Nettopp, men jeg mener altså at det burde vært straffbart. 

Er det virkelig så problematisk å la folk som vil ha sex sammen ha det? Dagens lover skaper mer problemer enn nødvendig.. 

Du synes ikke vi burde ha noe lovverk angående hvem som burde kunne ha sex med hvem i det hele tatt? 


Hvor mange griser må det være i Tyskland ift dine meninger der seksuell lavalder er 14... En på 50 kan lovlig ha seg med en på 14... 

(Nå er jo Tyskland kjent for nettopp det...)

Nei, seksuelllavalder i Tyskland er ikke bare 14 år. Den er også 16, og med en masse tilleggslover. Det kan være lurt å lese seg opp før man kaster ut påstander. En 50-åring kan ikke lovlig ha sex med noen på 14 i Tyskland.

Det ville vært problematisk for alle de over 16 som er interessert i eldre gutter/jenter.. Du har  ingenting med hvem de ligger med, absolutt ingenting... 

Det er ingen menneskerett å ha sex med eldre mennesker mens man fremdeles er mindreårig selv. Ingen vil skades emosjonellt av å måtte vente til 18-årsdagen med å ligge rundt med godt voksne mennesker. Motsatt, derimot, er faren stor for utnyttelse. Og det er altså ingen menneskerett for voksne mennesker å få ha sex med folk under 18 heller. 

Anonymkode: 4f58a...265

Jeg har svart deg inne i innlegget ditt. Og jeg vil også bare si at jeg kjenner deg igjen og vet hva agendaen din er. 

Anonymkode: 40f07...dca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Hvorfor vil du gjøre det ulovlig for de på 16 å like noen over 18(20) ? 

Anonymkode: 4f58a...265

Seksuell lavalder regulerer ikke hvem man liker eller ikke og vil heller ikke gjøre det dersom lavalderen økes. Norsk lov regulerer ikke hvem man liker i det hele tatt. Hvem som helst står faktisk fritt til å like akkurat hvem man vil uansett alder, kjønn og art for den del. Vi står bare ikke fritt til å sex med hvem vi vil, der må vi følge norsk lov. 

Anonymkode: 40f07...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har svart deg inne i innlegget ditt. Og jeg vil også bare si at jeg kjenner deg igjen og vet hva agendaen din er. 

Anonymkode: 40f07...dca

Jeg mener ikke det skal være straffbart. 

Jo, selvfølgelig må vi ha et lovverk som stopper pedofile fra å ha seksuell omgang med prepubertale barn.. 

Ang Tyskland: 
Jo, en på 50 kan det.. 
 

Sitat

The age of consent in Germany is 14, as long as a person over the age of 21 does not exploit a 14- to 15-year-old person's lack of capacity for sexual self-determination, in which case a conviction of an individual over the age of 21 requires a complaint from the younger individual; being over 21 and engaging in sexual relations with a minor of that age does not constitute an offense by itself. 

Jeg er helt enig med deg at det ikke er en menneskerett noen av veiene.. Men lover skal beskytte de få, ikke gå utover de fleste.. 
Derfor er f.eks det som står over her angående tyskland en god måte å gjøre slikt på.. 

Utnytter man noen, ja da er det ulovlig.. En på 14 bør ha lov å ligge med hvem de vil.. 

"kjenner deg igjen og vet hva agendaen din er" 
Aner ikke hva du snakker om. Har ingen agenda i det hele tatt annet enn at jeg ikke syntes lover skal begrense flertallet.. 
 

Anonymkode: 4f58a...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Seksuell lavalder regulerer ikke hvem man liker eller ikke og vil heller ikke gjøre det dersom lavalderen økes. Norsk lov regulerer ikke hvem man liker i det hele tatt. Hvem som helst står faktisk fritt til å like akkurat hvem man vil uansett alder, kjønn og art for den del. Vi står bare ikke fritt til å sex med hvem vi vil, der må vi følge norsk lov. 

Anonymkode: 40f07...dca

Man skal ha lov å ha seksuell omgang med de man liker.. 
Dersom grensen økes til 18 eller 20 vil det være ulovlig for noen over 18 å engang kysse noen under 18 da det er "seksuell oppførsel" . 

Så jo, det vil bli et problem at noen liker noen. 

 

Anonymkode: 4f58a...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unge jenter er lette å utnytte. De burde få obligatorisk opplæring i anti-snill-pike og i det å verne seg mot gamle griser som har mer erfaring og således lett kan manipulere ett ungt menneske. Få det inn i seksualundervisningen. Nå med det samme.

alle mine nærmere 20 nære venninner har møtt gamle griser i denne sårbare alder, som har prøvd seg og gått over grenser.

En kan ikke forvente at en 16 årig jente har noe å stille opp med mot menn med erfaring og vilje til å utøve press for å fåhva de vil.

er ikke for høyere aldersgrense men betydelig mer obligatorisk undervisning i å ta vare på seg selv.

 

Anonymkode: 52b01...cbb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei? Det er jo ikke sykt, det er vanlig flere steder..
 

Anonymkode: 4f58a...265

Vanlig betyr ikke at det er innafor. Fjortenåringer er barn. Dét er sjukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vondt i hodet, hull i ei tann, litt psoriasis i hodebunnen, og ellers litt pollen og midd allergi. 

Jeg husker enda hvor ung og umoden jeg var før fylte 25 år. 

Har også erfart ekle gamle griser som jeg ikke turte å avvise skikkelig pga at jeg er oppdratt til å være respektfull ovenfor de eldre. 

Hadde de eldre hatt nødt til å holde seg til en aldersgrense så tror jeg at mange unge hadde hatt det mye bedre både på jobb og privat. 

Anonymkode: b9233...0db

Du høres ut som en skikkelig smarting.

"Analsex er ok for meg bare du er en eldre herremann"

Anonymkode: e5508...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei? Det er jo ikke sykt, det er vanlig flere steder..
 

Anonymkode: 4f58a...265

Liechtenstein here I come!

Anonymkode: e5508...869

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Vanlig betyr ikke at det er innafor. Fjortenåringer er barn. Dét er sjukt.

De er tenåringer og burde få bestemme helt selv.. 

Anonymkode: 4f58a...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

De er tenåringer og burde få bestemme helt selv.. 

Anonymkode: 4f58a...265

Sa den gamle grisen som sikler på barn.

Det er ingen grunn til at det skal være lov for voksne mennesker å ha sex med 14-åringer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Man skal ha lov å ha seksuell omgang med de man liker.. 
Dersom grensen økes til 18 eller 20 vil det være ulovlig for noen over 18 å engang kysse noen under 18 da det er "seksuell oppførsel" . 

Så jo, det vil bli et problem at noen liker noen. 

 

Anonymkode: 4f58a...265

Pr dags dato er rettspraksisen i norge at jevnbyrdes har lov til å ha sex med hverandre. En 17-åring kan f.eks. ha sex med en 15-åring.

Loven er til for å hindre voksne mennesker å utnytte barn og tenåringer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...