Gå til innhold

Den seksuelle lavalder er for lav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den gjør det lovlig for gamle griser å ligge med tenåringer.

Hev den til 20.

Anonymkode: 31735...50d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den gjør det lovlig for gamle griser å ligge med tenåringer.

Hev den til 20.

Anonymkode: 31735...50d

Så når man er myndig som 18-åring så skal man enda ikke være seksuelt myndig?

Anonymkode: 1afcd...329

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan folk begynne å ta ansvar selv og velge selv om de vil ligge med gamle griser eller ikke.

Jeg tror ikke alt kan reguleres av Staten

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, isw skrev:

Eller så kan folk begynne å ta ansvar selv og velge selv om de vil ligge med gamle griser eller ikke.

Jeg tror ikke alt kan reguleres av Staten

Jeg synes barn burde slippe å ha ansvar for å bestemme det selv. Alt kan ikke reguleres av staten, men det er da ingenting i veien med en lov som sier at 50-åringer ikke får lov til å ha sex med mindreårige. Hva skulle egentlig være problemet med en høyere seksuell lavalder? Jeg stemmer på 18. 

Anonymkode: 40f07...dca

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg synes barn burde slippe å ha ansvar for å bestemme det selv. Alt kan ikke reguleres av staten, men det er da ingenting i veien med en lov som sier at 50-åringer ikke får lov til å ha sex med mindreårige. Hva skulle egentlig være problemet med en høyere seksuell lavalder? Jeg stemmer på 18. 

Anonymkode: 40f07...dca

Så du vil kriminalisere en 18-åring som har sex med en 17-åring?

Anonymkode: e5508...869

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du vil kriminalisere en 18-åring som har sex med en 17-åring?

Anonymkode: e5508...869

Nei. En 18-åring som har samtykkende sex med en 17-åring med samme modenhetsnivå som seg selv vil ikke ha gjort noe straffbart ved 18-årsgrense, akkurat som at en 16-åring som har samtykkende sex med en 15-åring på samme modenhetsnivå som seg selv ikke vil ha gjort noe galt med dagens grense. Er det virkelig så problematisk å prøve å beskytte mindreårige mot å utnyttes seksuelt av godt voksne mennesker? Hvem ville dette egentlig vært et problem for, annet enn voksne mennesker som ikke hadde kunnet bevisst legge seg etter 16-17-åringer lenger? 

 

Anonymkode: 40f07...dca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den gjør det lovlig for gamle griser å ligge med tenåringer.

Hev den til 20.

Anonymkode: 31735...50d

Du er på bærtur.. Se hva seksuell lavalder er i resten av Europa, så ser du at vi i Norge ligger ekstremt høyt.. 
I Tyskland f.eks er den 14. 

Anonymkode: 4f58a...265

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for å heve den seksuelle lavalder så burde det være en lov som forhindrer gamle griser i å ha sex med 18-20 åringer. 

En eller ei på 50 burde ikke ha lov til å gå under 25. 

Anonymkode: b9233...0db

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, isw skrev:

Eller så kan folk begynne å ta ansvar selv og velge selv om de vil ligge med gamle griser eller ikke.

Jeg tror ikke alt kan reguleres av Staten

100% enig

Anonymkode: 8ddb6...dc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes barn burde slippe å ha ansvar for å bestemme det selv. Alt kan ikke reguleres av staten, men det er da ingenting i veien med en lov som sier at 50-åringer ikke får lov til å ha sex med mindreårige. Hva skulle egentlig være problemet med en høyere seksuell lavalder? Jeg stemmer på 18. 

Anonymkode: 40f07...dca

Hva skulle engentlig være problemet med at enkelte tenåringer kanskje liker eldre personer? Plager det deg virkelig så mye ? 
Seriøst, man slutter å være "barn" når man blir 13, da er man en tenåring.. (Men allikevel noens barn ja.. men det er man når man blir eldre også) 
Når man fyller 18 er man ikke voksen, man er bare myndig.. Vesentlig forskjell.. 

Tenåringer burde utelukkende få bestemme selv hvem de ønsker å ha nære relasjoner til.. 

Anonymkode: 4f58a...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Istedet for å heve den seksuelle lavalder så burde det være en lov som forhindrer gamle griser i å ha sex med 18-20 åringer. 

En eller ei på 50 burde ikke ha lov til å gå under 25. 

Anonymkode: b9233...0db

Mest tullete forslaget jeg har sett.. Skal en myndig  person ikke få lov å velge om de vil ligge med noen på 50 eller ikke? 
Hva faen er galt med deg egentlig? 

Anonymkode: 4f58a...265

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. En 18-åring som har samtykkende sex med en 17-åring med samme modenhetsnivå som seg selv vil ikke ha gjort noe straffbart ved 18-årsgrense, akkurat som at en 16-åring som har samtykkende sex med en 15-åring på samme modenhetsnivå som seg selv ikke vil ha gjort noe galt med dagens grense. Er det virkelig så problematisk å prøve å beskytte mindreårige mot å utnyttes seksuelt av godt voksne mennesker? Hvem ville dette egentlig vært et problem for, annet enn voksne mennesker som ikke hadde kunnet bevisst legge seg etter 16-17-åringer lenger? 

 

Anonymkode: 40f07...dca

En 50 åring som har samtykkende sex med en 17 åring har ikke gjort noe straffbart. Om vedkommende så hadde sex med en på 16 har ingenting straffbart skjedd... 

Er det virkelig så problematisk å la folk som vil ha sex sammen ha det? Dagens lover skaper mer problemer enn nødvendig.. 
Hvor mange griser må det være i Tyskland ift dine meninger der seksuell lavalder er 14... En på 50 kan lovlig ha seg med en på 14... 

Det ville vært problematisk for alle de over 16 som er interessert i eldre gutter/jenter.. Du har  ingenting med hvem de ligger med, absolutt ingenting... 

Anonymkode: 4f58a...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes 16 år er en grei seksuell lavalder. 

Det som bør skje mer av er at ungene lærer at når voksne folk viser seksuell interesse i dem, så har den voksne svært sjeldent noe godt i sinne, det er ren egoisme alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den gjør det lovlig for gamle griser å ligge med tenåringer.

Hev den til 20.

Anonymkode: 31735...50d

Du kan ikke akkurat nekte myndige folk, som bestemmer over seg selv iflg loven, å ha sex.

Dumt forslag fra din side.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. skrev:

Synes 16 år er en grei seksuell lavalder. 

Det som bør skje mer av er at ungene lærer at når voksne folk viser seksuell interesse i dem, så har den voksne svært sjeldent noe godt i sinne, det er ren egoisme alt.

Mener du "den myndige" ? Å ha fylt 18 betyr ikke at man er voksen, betyr bare at man er myndig.. 
Jeg avfeier det du skriver her som totalt bullshit..  Er det egoisme når en på 30 er interessert i en på 20 også ?

Hva med en på 20 som er interessert i en på 16? 
Men vent.. Hvorfor ser vi kun på dette en vei? 

HVa når en på 16 er interessert i en på 25? 
 

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Million skrev:

Du kan ikke akkurat nekte myndige folk, som bestemmer over seg selv iflg loven, å ha sex.

Dumt forslag fra din side.

 

Har jeg nektet noen? Jeg mener bare 16 er for lavt. 

Anonymkode: 31735...50d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg nektet noen? Jeg mener bare 16 er for lavt. 

Anonymkode: 31735...50d

Du mener 20 er passe (hvis du er ts) som seksuell lavalder. Da "nekter" du jo yngre mennesker å ha lovlig sex.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mest tullete forslaget jeg har sett.. Skal en myndig  person ikke få lov å velge om de vil ligge med noen på 50 eller ikke? 
Hva faen er galt med deg egentlig? 

Anonymkode: 4f58a...265

Jeg har vondt i hodet, hull i ei tann, litt psoriasis i hodebunnen, og ellers litt pollen og midd allergi. 

Jeg husker enda hvor ung og umoden jeg var før fylte 25 år. 

Har også erfart ekle gamle griser som jeg ikke turte å avvise skikkelig pga at jeg er oppdratt til å være respektfull ovenfor de eldre. 

Hadde de eldre hatt nødt til å holde seg til en aldersgrense så tror jeg at mange unge hadde hatt det mye bedre både på jobb og privat. 

Anonymkode: b9233...0db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har jeg nektet noen? Jeg mener bare 16 er for lavt. 

Anonymkode: 31735...50d

Hvorfor? Hvorfor vil du gjøre det ulovlig for de på 16 å like noen over 18(20) ? 

Anonymkode: 4f58a...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...