AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #1 Skrevet 15. mars 2019 Har en lillesøster og hun har hele livet vært veldig oppmerksomhetskrevende. Hun har positive egenskaper, det skal hun ha, hun gir mye av seg selv....det missunner jeg henne, men hun gir for mye. Det blir ikke plass til andre. Hun er nå 19 og fremdeles er hun veldig "på" folk. Fra hun var barn har hun hatt lett for å ta styringen. Mamma var nesten bekymret en stund for at hun skulle oppleve enda et barn som ble utestengt, jeg ble det, men jeg var for stille og beskjeden. Søsteren min helt motsatt, andre barn begynte å trekke seg unna henne fordi hun alltid skulle ha ordet. Men det har egentlig gått ganske greit. Men det var hele tiden slit å ha henne med til folk eller ha besøk, for hennes stemme skulle være dominerende. Hadde voksne en samtale, kunne hun begynne å synge ellers blandet hun seg inn i samtalene. Nå setter hun mobilen på høyt volum og snakker høyt i telefonen dersom hun ikke har all oppmerksomheten. Hun vet alltid best og hva andre mener teller ikke en dritt. Hun ringer alltid foran å skrive en melding og har alltid taklet dårlig å være alene. Ikke fordi hun er REDD men fordi hun kjeder seg. Hun er alltid oå besøk hos noen eller inviterer folk. Passer det ikke for folk eller folk vil ha tid til seg og sitt så finner hun på ting for å få oppmerskomheten. Det kan være å begynne å sende fult av snaps med oppmerksomhetssyke bilder/videoer osv. jeg føler meg nesten som en dårlig søster men jeg orker nesten ikke tilbringe tid med henne lenger... Anonymkode: 09431...0c0 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #2 Skrevet 15. mars 2019 Uff det hørtes slitsomt ut 😕 Anonymkode: 0e4ba...3d9 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #3 Skrevet 15. mars 2019 Kjenner dessverre til et lignende tilfelle. Foreldre korrigerer aldri barnet (eller ungdommen) og hun er nå helt jævlig å omgås. Krever alltid all oppmerksomhet og fokus, mangler alle sosiale antenner. Besteforeldre som forsøkte å sette grenser og si ifra ble fullstendig svartelistet av foreldrene. Hun har også en bror som har virket som verdens mest stille og rolige type, som har fullstendig druknet i lillesøsteren sin alt for krevende adferd. Trist. Anonymkode: 3299a...052
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #4 Skrevet 16. mars 2019 Kutt henne ut, jeg har en 2år eldre søster jeg ser hvert 4-5år kanskje. Orker henne ikke, hun er som en tenåring mentalt. Anonymkode: d1da3...54b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #5 Skrevet 16. mars 2019 Lillesøsteren min oppførte seg også på omtrent denne måten. Fikk en "tantrum" hver gang hun ble for eksempel bedt om å hjelpe til med matlaging (eller oppvasken etterpå) støvsuge gulvet, eller tørke støv. Hun gadd knapt å rydde eller vaske sitt eget rom heller, eller skifte sengetøy på sengen sin. Utsetter hun alle slike ting lenge nok, så gir alle andre opp etter en stund. Veldig mye lettere å fikse alt sammen selv, enn å måtte krangle i en halv evighet med henne - uten at noe som helst blir gjennomført på en ordentlig måte uansett. Hun var faktisk i tjue-årene før hun endelig var ferdig med hele videregående, tok seg ett fri-år eller to (men fremdeles bodde hjemme hos mamma hele tiden, uten å arbeide) før hun begynte med en høyere utdannelse. Da hadde hun ALDRI lært seg å lage noe mer komplisert enn "pytt i panne" hvor det selvfølgelig er latterlig enkelt å fikse i en stekepanne. Eller steke seg en Grandiosa-pizza, eller noe. Hun hadde ikke en gang peiling på hvordan man skal koke poteter (uten å tørrkoke dem!) eller sjekke om potetene er ferdig-kokte. Ikke hadde hun noen anelse om hvordan en vaskemaskin egentlig fungerer heller. Det var alltid noen andre i familien som vasket hennes klær (i tillegg til våre egne klær) så hun behøvde bare å slenge fra seg sine møkkete klær på gulvet, og etter en stund var alle klærne hennes vasket, strøket og brettet pent sammen. Slike mennesker tror jeg rett og slett ikke klarer å forandre seg. I alle fall når de har gått gjennom hele barndommen / ungdomstiden på denne måten, og ett stykke inn i voksen-livet også. Veldig mye enklere for alle andre å bare kutte ut slike mennesker. Man er vel ikke nødt til å omgås noen, bare fordi det er aller nærmeste familie... Anonymkode: f5c2b...a5b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #6 Skrevet 16. mars 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lillesøsteren min oppførte seg også på omtrent denne måten. Fikk en "tantrum" hver gang hun ble for eksempel bedt om å hjelpe til med matlaging (eller oppvasken etterpå) støvsuge gulvet, eller tørke støv. Hun gadd knapt å rydde eller vaske sitt eget rom heller, eller skifte sengetøy på sengen sin. Utsetter hun alle slike ting lenge nok, så gir alle andre opp etter en stund. Veldig mye lettere å fikse alt sammen selv, enn å måtte krangle i en halv evighet med henne - uten at noe som helst blir gjennomført på en ordentlig måte uansett. Hun var faktisk i tjue-årene før hun endelig var ferdig med hele videregående, tok seg ett fri-år eller to (men fremdeles bodde hjemme hos mamma hele tiden, uten å arbeide) før hun begynte med en høyere utdannelse. Da hadde hun ALDRI lært seg å lage noe mer komplisert enn "pytt i panne" hvor det selvfølgelig er latterlig enkelt å fikse i en stekepanne. Eller steke seg en Grandiosa-pizza, eller noe. Hun hadde ikke en gang peiling på hvordan man skal koke poteter (uten å tørrkoke dem!) eller sjekke om potetene er ferdig-kokte. Ikke hadde hun noen anelse om hvordan en vaskemaskin egentlig fungerer heller. Det var alltid noen andre i familien som vasket hennes klær (i tillegg til våre egne klær) så hun behøvde bare å slenge fra seg sine møkkete klær på gulvet, og etter en stund var alle klærne hennes vasket, strøket og brettet pent sammen. Slike mennesker tror jeg rett og slett ikke klarer å forandre seg. I alle fall når de har gått gjennom hele barndommen / ungdomstiden på denne måten, og ett stykke inn i voksen-livet også. Veldig mye enklere for alle andre å bare kutte ut slike mennesker. Man er vel ikke nødt til å omgås noen, bare fordi det er aller nærmeste familie... Anonymkode: f5c2b...a5b Ja like greit det Når du tror så lite om henne, at hun ikke en gang klarer å steke seg grandiosa... Har en følese at hun har det bedre uten deg også Anonymkode: 10218...db8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #7 Skrevet 16. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja like greit det Når du tror så lite om henne, at hun ikke en gang klarer å steke seg grandiosa... Har en følese at hun har det bedre uten deg også Anonymkode: 10218...db8 Hun klarer jo selvfølgelig å steke seg en ferdig-pizza da. Men dette skulle jo bare mangle! Men hun klarer ikke å fikse noe mer konplisert, enn som så. Men hun har jo aldri noensinne vist noe som helst interesse for matlaging heller da. Hun bare venter på at alle andre skal fikse noe hele tiden. Hadde hun hadde litt mer interesse for dette, så kanskje hun kunne ha plukket opp litt av hvert. Anonymkode: f5c2b...a5b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #8 Skrevet 16. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun klarer jo selvfølgelig å steke seg en ferdig-pizza da. Men dette skulle jo bare mangle! Men hun klarer ikke å fikse noe mer konplisert, enn som så. Men hun har jo aldri noensinne vist noe som helst interesse for matlaging heller da. Hun bare venter på at alle andre skal fikse noe hele tiden. Hadde hun hadde litt mer interesse for dette, så kanskje hun kunne ha plukket opp litt av hvert. Anonymkode: f5c2b...a5b Som sagt, hun har nok det bedre uten deg,spesielt når du ikke forsto hva jeg skrev, jajajaja. Anonymkode: 10218...db8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #9 Skrevet 16. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun klarer jo selvfølgelig å steke seg en ferdig-pizza da. Men dette skulle jo bare mangle! Men hun klarer ikke å fikse noe mer konplisert, enn som så. Men hun har jo aldri noensinne vist noe som helst interesse for matlaging heller da. Hun bare venter på at alle andre skal fikse noe hele tiden. Hadde hun hadde litt mer interesse for dette, så kanskje hun kunne ha plukket opp litt av hvert. Anonymkode: f5c2b...a5b Jeg har heller ingen interesse for matlaging. Men når man en dag må lage mat, så gjør man det, og da lærer man jo etter hvert. Trenger ikke lære det før man må. Anonymkode: 4b208...255 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå