Gå til innhold

[Netflix] The Disappearance of Madeleine McCann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne saken er å linje med JonBenet saken, den dør aldri. Håper det finnes en "løsning" snart. Forferdelig sak sammen med alle andre barn som er savnet selvsagt. Kan jo ikke bli værre egentlig... Holder på å se serien nå, ikke noe klokere foreløpig..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.3.2019 den 11.15, AnonymBruker skrev:

Liker virkelig ikke det paret. Etter å ha sett serien er jeg 100% sikker på at de er involvert. 

 

Her snakker vi om to foreldre som har klart å manipulere alt som kan krype og gå av høyt profilerte til sin sak.

 

Tror desverre vi aldri vil se Madeleine igjen! 

Anonymkode: 64f76...129

Har ikke sett hele, bare tom ep 5. Tvilte lenge, men nå er jeg helt overbevist om at paret ikke har noe med forsvinningen å gjøre. Når man ser bort fra det uansvarlige i å forlate barna på den måten de gjorde. 

Syns ikke de er usympatiske, men kan forstå at de kan fremstå sånn for noen. De har noe veldig «elite» over seg. Stakkars folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett fire episoder nå. Jeg har hele tiden vært overbevist om at de gav for mye sovemedisin, Maddie døde, de skjulte henne for så å kvitte seg med kroppen på et senere tidspunkt. De hadde mye å tape på å fortelle sannheten. 

Anonymkode: 313d1...0c9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har sett fire episoder nå. Jeg har hele tiden vært overbevist om at de gav for mye sovemedisin, Maddie døde, de skjulte henne for så å kvitte seg med kroppen på et senere tidspunkt. De hadde mye å tape på å fortelle sannheten. 

Anonymkode: 313d1...0c9

Det har jeg også tenkt. Men når jeg har sett de første episodene så tenker jeg. Hvem av dem fant det ut? Og hva gjorde den personen da? De gikk jo bare frem og tilbake. Om en eller begge foreldrene ble borte en lengre stund så ville det jo ha blitt merket av vennene?

Det er forøvrig hårreisende at det på dette stedet (mange briter som ferierte der) var det helt greit å la barna ligge alene å sove også gikk man ut å spiste. Nå skjedde det jo det verste i dette tilfellet, men småting som at ett eller flere av barna kunne jo ha våknet og være redd lenge før noen ville ha oppdaget det. Det var 2 og 3 åringer tross alt. 

Anonymkode: a3e07...3e9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så episoden som beskriver at det var pedofile aktive i området over lengre tid, som siktet seg inn på turistleiligheter... Og voldtok jenter på 5-10 år mens FORELDRENE SOV PÅ ET. ANNET ROM! 

Jeg kommer til å patruljere hver halvtime natta gjennom fremover, det der ble jeg mørkredd av. 

Men noe godt har kommet ut av alle midlene brukt (jeg synes egentlig det er litt kvalmende hvor mye ressurser ett barn får, når andre knapt blir enset av myndighetene og media) og det er pedoringene de tok i Spania. 

Serien er noe langdryg, men de forklarer godt rundt alt. Så det er interessant. 

Jeg startet med å tvile på hva jeg skulle tro. Begynte og ble sikker på at foreldrene var uskyldige... Etter noen episoder ble jeg overbevist om at de var skyldige. Så omvendt igjen. Jeg er nå tilbake til at jeg ikke aner hva jeg skal tro

 

At de byttet og endret forklaring om kvelden og tidspunkt for når de sjekket kan jo både være fordi man ikke husker (hvem husker nøyaktige klokkeslett når man bare utfører noe som har blitt en rutine i ferien?) samt at man kan til og med tilstå ting man ikke har gjort i avhør, og det er en presset situasjon... Så..det punktet fikk meg til å tvile på om de har rent mel i posen, men det er egentlig ikke så tydelig tegn på at de har gjort noe. 

Kadaver-hunden derimot. Fy faen, da fikk jeg frysninger. 

Anonymkode: 69c64...205

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vingler også mellom å tenke at foreldrene er uskyldige og i neste øyeblikk tenker jeg at de er skyldige. Det er uansett noe som skurrer i denne saken! Håper vi får vite om hun er død/drept eller i live i løpet av vår levetid.

Anonymkode: ad77f...45e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett alle episodene og klarer bare ikke legge fra meg teorien om at foreldrene vet mer enn de forteller...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Wera1 skrev:

Har sett alle episodene og klarer bare ikke legge fra meg teorien om at foreldrene vet mer enn de forteller...

Enig! For mye som skurrer! 

Anonymkode: 88ff5...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! For mye som skurrer! 

Anonymkode: 88ff5...69d

Ja ikke sant. Bare sånne ting som at det eneste avtrykket de fant på vinduet var morens, det at hun sprang fra de sovende tvillingene tilbake til resturanten for å si at hun var tatt (var hun ikke redd for at kidnapperen var i nærheten og kunne ta tvillingene også?), at hun fortalte at hun så under sengen etter Maddie (sengen gikk helt ned i gulvet), at de ikke sikret området og mange andre småting som skurrer... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wera1 skrev:

Ja ikke sant. Bare sånne ting som at det eneste avtrykket de fant på vinduet var morens, det at hun sprang fra de sovende tvillingene tilbake til resturanten for å si at hun var tatt (var hun ikke redd for at kidnapperen var i nærheten og kunne ta tvillingene også?), at hun fortalte at hun så under sengen etter Maddie (sengen gikk helt ned i gulvet), at de ikke sikret området og mange andre småting som skurrer... 

Enig, syns alt det er veldig rart! Tvillingene våknet jo heller ikke midt i alt hysteriet...

Men også alle spørsmålene hun har nektet å svare på: https://www.google.no/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-6816327/amp/The-48-questions-Kate-McCann-didnt-answer-disappearance-daughter-Madeleine.html

helt hårreisende!!!

Anonymkode: 88ff5...69d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, syns alt det er veldig rart! Tvillingene våknet jo heller ikke midt i alt hysteriet...

Men også alle spørsmålene hun har nektet å svare på: https://www.google.no/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-6816327/amp/The-48-questions-Kate-McCann-didnt-answer-disappearance-daughter-Madeleine.html

helt hårreisende!!!

Anonymkode: 88ff5...69d

Hårreisende ja. Håper så inderlig sannheten kommer frem en dag om hva som skjedde med Maddie. Hadde vært helt absurd om det kom fram at det faktisk var foreldrene etter all den tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes også det er noe med de foreldre som gjør at jeg ikke helt tror på dem. Hadde min datter blitt kidnappet, så jeg aldri i verden reist hjem igjen etter relativ kort tid som de gjorde. Jeg kjøper det at de ville ha tvillingene tilbake i trygge omgivelser , men en av foreldre hadde vel blitt igjen?! 

Anonymkode: ad77f...45e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg synes også det er noe med de foreldre som gjør at jeg ikke helt tror på dem. Hadde min datter blitt kidnappet, så jeg aldri i verden reist hjem igjen etter relativ kort tid som de gjorde. Jeg kjøper det at de ville ha tvillingene tilbake i trygge omgivelser , men en av foreldre hadde vel blitt igjen?! 

Anonymkode: ad77f...45e

De bodde i Portugal i over fire måneder.. politiet gjorde en elendig jobb. Dessuten var nok Maddie mest sannsynlig ikke i Portugal lenger .  De hadde også blitt "mistenkt" i saken ..etter dette dro de rett hjem .

Anonymkode: 9d812...cf5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.3.2019 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Jeg ser også på denne. Er kommet til ep 4. 

Ble så langt mest frustrert over å høre om den portugisiske gutten som ble savnet like etter. Mora reiste til Genève stakkar og så ham på overgrepsbilder det var gjort beslag i. Men gutten fant de aldri. Hvorfor kunne de ikke finne ham? 

Anonymkode: f9648...bb5

Dette satte et støkk i meg også. Kan ikke forestille meg hvor grusomt det var for moren å vite at han har vært/er utsatt for pedofili  uten at hun kan gjøre noe for å redde han.

Anonymkode: e10a5...4a5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hele serien i helgen. Spennende. Jeg veksler mellom å tro på foreldrene og føle at noe skurrer veldig. Men jeg synes denne var bra, jeg ser ikke helt kritikken den har fått. Derimot var det mange ting i saken som jeg ikke visste, som jeg nå føler jeg har fått mer innsikt i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 2.12, Katten.2.0 skrev:

Tre små barn og foreldre i full jobb gjør nok at man vil mer enn å bare tilbringe tid i lag som familie på ferier.

De har selv valgt å sette barn til verden, da synes jeg det er egoistisk av dem å pleie kun deres forhold på ferie, mens barna blir forsømt.

Anonymkode: e10a5...4a5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.3.2019 den 16.06, AnonymBruker skrev:

Har sett fire episoder nå. Jeg har hele tiden vært overbevist om at de gav for mye sovemedisin, Maddie døde, de skjulte henne for så å kvitte seg med kroppen på et senere tidspunkt. De hadde mye å tape på å fortelle sannheten. 

Anonymkode: 313d1...0c9

Jeg har også tenkt på dette. Men har ikke fått med meg at det har kommet frem informasjon om når jenten sist ble sett? Altså det skal virkelig mye til for noen å skjule en slik handling kort tid etter dersom dette skulle vært tilfelle den aktuelle kvelden. Samtidig hvis det skulle ha hendt tidligere på dagen/dagen før/flere dager før så må jo noen (hvertfall vennene som var der) ha reagert på at de ikke har sett jenten? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye muffins i denne saken! Mest irriterende med dokumentaren syns jeg var at de bygde opp over alle episodene fremtil siste på at han som ble sett gående med en sovende unge var av betydning fremtil siste slutt.

 

Anonymkode: 88ff5...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Wera1 skrev:

Ja ikke sant. Bare sånne ting som at det eneste avtrykket de fant på vinduet var morens, det at hun sprang fra de sovende tvillingene tilbake til resturanten for å si at hun var tatt (var hun ikke redd for at kidnapperen var i nærheten og kunne ta tvillingene også?), at hun fortalte at hun så under sengen etter Maddie (sengen gikk helt ned i gulvet), at de ikke sikret området og mange andre småting som skurrer... 

Synes noen av detaljene som var "mistenksomme" ikke var det allikevel. Som vi så på bildet så var det en god glipe mellom madrassen og gulvet. Kanskje ikke stor nok til at et barn kunnet ligget der, men hvem ville vel ikke sett "overalt" etter barnet sitt, inkludert under senga der det tross alt var en god glipe? <Synes ikke akkurat denne detaljen var så rar.

Anonymkode: 26987...ae7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...