Gå til innhold

Merkelig at Erna Solberg ikke har kommentert terrorhendelsen i New Zealand..


Vera

Anbefalte innlegg

..på sin Facebook side 🤔 Hørte noen løse rykter om at hun hadde en uttalelse tidligere, som måtte fjernes pga høyreekstreme ytringer som gikk over styr, noen som vet noe mer om det? Er det ikke litt merkverdig at statsministeren ikke kommer med en offisiell Facebook-kondolanse, slik som de andre politikerne har gjort? Heller ikke Listhaug har kommet med en uttalelse på Facebooksiden sin. Sistnevnte syns jeg er veldig merkverdig siden hun er usedvanlig opptatt av terror og sånnt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Statsministeren har vel andre måter å kommunisere med New Zealand på enn via Facebook. Norge og New Zealand er da begge oppegående land med diplomatiske forbindelser. 

Hun har jo også vært ute i media å kommentert saken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er litt rart at Erna Solberg ikke har gjort det siden hun pleier å være kjapp med sånt, men at Listhaug har latt være forstår jeg godt. Det kommer til å bli et helvetes rabalder hvis hun gjør det. Venstrefolket kommer til å komme i buksene av fryd når de kan ta henne for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, stan skrev:

Statsministeren har vel andre måter å kommunisere med New Zealand på enn via Facebook. Norge og New Zealand er da begge oppegående land med diplomatiske forbindelser. 

Hun har jo også vært ute i media å kommentert saken. 

Jeg syns fortsatt det er merkelig siden hun flittig bruker Facebook-kanalen sin ellers til kunngjøringer og uttalelser - i tillegg til andre media. Hvis det stemmer at hun måtte fjerne uttalelsen sin pga hatpropaganda, syns jeg dette er noe som må komme frem i media. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, hind skrev:

Enig i at det er litt rart at Erna Solberg ikke har gjort det siden hun pleier å være kjapp med sånt, men at Listhaug har latt være forstår jeg godt. Det kommer til å bli et helvetes rabalder hvis hun gjør det. Venstrefolket kommer til å komme i buksene av fryd når de kan ta henne for det.

Det vil jo være taktisk riktig å fordømme ALLE former for terror uansett hvem som har utført det. Siv Jensen har kommet med en uttalelse på sin side feks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statsministeren har kommentert hendelsen i media, hvorfor må det være på fb for å være godt nok for deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte da Erna snakke med NRK i dag tidlig. 

Landsmøtet til Høyre starta i dag, så hun er også opptatt der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vera said:

Det vil jo være taktisk riktig å fordømme ALLE former for terror uansett hvem som har utført det. Siv Jensen har kommet med en uttalelse på sin side feks.

Listhaug jobbet vel tidligere som medierådgiver? Hun er smart nok til å vite nøyaktig hva som venter henne hvis hun kommenterer akkurat nå. Hun gjør det neppe før situasjonen er slik at hun tror hun kan dra fordeler av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nematocera

Joda. Hun var endatil tidlig ute. Hun uttalte seg alt på morgenkvisten, før hun begynte på dagen sin. Kort fortalt: kondolerte til de som ar rammet, og fokuserte på at alle former for ekstremisme må bekjempes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Ja, uff, hvor blir det av spillet for galleriet? Skal ikke politikere en gang late som om de ikke sier det folk vil høre? At talene og ytringene ders ikke er nøye planlagt for å stille de selv i bedre lys? Må vi ta til takke med den ærlige likegyldigheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel sendt et offentlig brev også. Som Norges statsminister, er det den rette veien å gå. Jeg husker at det var en eller annen venstreaktivist som beskyldte Solberg for det samme etter et annet terrorangrep.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nematocera skrev:

Joda. Hun var endatil tidlig ute. Hun uttalte seg alt på morgenkvisten, før hun begynte på dagen sin. Kort fortalt: kondolerte til de som ar rammet, og fokuserte på at alle former for ekstremisme må bekjempes. 

Men hvorfor ble posten slettet?

edit; Her er posten forøvrig. Fant den i et kommentarfelt..

 

4B55E980-C342-44D1-8B56-CA3F9AE821CB.jpeg

Endret av Vera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nematocera
1 minutt siden, Vera skrev:

Men hvorfor ble posten slettet?

Hvilken post? Noe du skrev eller noe om Erna? Jeg henger ikke helt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nematocera
4 minutter siden, Vera skrev:

Men hvorfor ble posten slettet?

Sorry..meg som var kjapp og ikke leser skikkelig. Jeg så direktesendingen i morges og fikk med meg Erna der. Ikke fått med meg noe drama på face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har skrevet dette på facebook nå

Sitat
 
 

Dessverre ble jeg nødt til å slette statusen jeg la ut om den grusomme terroren som rammet New Zealand i natt. Det var fordi jeg ikke fikk slettet hatefulle meldinger, selv om vi forsøkte. Dessverre. 

Jeg har stor takhøyde for diskusjon og er tilhenger av at folk engasjere seg på Facebook og i sosiale medier. Men nå har kommentarfeltet mitt for mange ganger blitt fylt med med hat, rasisme og hatefulle ytringer. Slik kan vi ikke ha det. 

Vi skal ha et samfunn hvor alle skal kunne leve det livet de ønsker, uansett kjønn, religion, legning eller bakgrunn. Jeg aksepterer ikke at muslimer kalles terrorister, at vanlige folk som vil ha en strengere innvandringspolitikk blir kalt rasister eller at homofile, skeive og lesbiske henges ut. Hold opp. Det ødelegger den offentlige debatten.

 
 
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at folket og regjeringa på New Zealand nå venter i lengsel og smerte på en uttalelse fra regjeringa i det viktige landet som ligger ganske nøyaktig på andre sida av Jorda. 
Før så skjer, aner de ikke hva de skal gjøre i sakens anledning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 3/15/2019 at 8:09 PM, ops2 said:

Hun har vel sendt et offentlig brev også. Som Norges statsminister, er det den rette veien å gå. Jeg husker at det var en eller annen venstreaktivist som beskyldte Solberg for det samme etter et annet terrorangrep.

 

Derfor har Solberg tatt in ektstremister som regjeringspartnere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...