Gå til innhold

JEG SKAL I RETTEN FOR SEKSuELL HANDLING UTEN SAMtYKKE!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, melly666 skrev:

Jf. overskriften er det "seksuell handling uten samtykke", som kan være beføling av kjønnsorganer osv. uten penetrasjon.

Jo, men det er forvirring i tråden fordi voldtekt blir nevnt og ikke benektet.... Men jeg kan ha  misforstått ett eller annet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det mange jeg mener tar feil, men mindre det er andre bestemmelser for akkurat "seksuell handling uten samtykke", men generelt når det gjelder overgrep:

Det er ikke du mot en tiltalt i slike saker. Det er påtalemyndighetene mot tiltalte, og du er "bare" et viktig vitne. Det er ikke du som vinner eller taper saken, det er påtalemyndighetene. Du kan ikke anke saken, det kan tiltalte og påtalemyndighetene. 

Anonymkode: 96518...065

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel mer enn 4-5 spørsmål? Men om det er få spørsmål og sånn som du sier så høres det ikke ut som det er vits nei. Men er det ikke større sannsynlighet for at jeg vinner med en advokat? Hvis jeg har med meg ein advokat så skal vel advokaten min spør ut tiltalte og prøve å forsvare meg i retten om at jeg ikke ga den tiltalte samtykke

TS

Anonymkode: 05332...db1

Du er ikke tiltalt, så ingen skal forsvare deg. 

Aktoratet fører saken mot tiltalte. 

Bistandsadvokaten er bare der for å holde deg i hånden og forklare deg med tskje hva som skjer. 

Dog er jeg ikke helt oppdatert på hva bistandsadvokater gjør så mulig jeg bommer her. Det er nok et bra spørsmål for gratiskonsultasjonen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Rotemor skrev:

Jeg har ikke påstått at han er tiltalt etter §297. Det er det du som gjør.

Man henvises ikke nødvendigvis til overgrepsmottaket men man bør i det minste gå til legen.

Hvis noen tafser på ballene mine skal jeg gå til legen?

For hva?

Tittelen sier jo at tiltalen er "seksuell handling uten samtykke"... Dette lovbrudded betyr at det ikke er penetrering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye å komme med her, men ville bare si

Stå på! Lykke til :) og la oss alle håpe denne mannen blir dømt !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvis noen tafser på ballene mine skal jeg gå til legen?

For hva?

Tittelen sier jo at tiltalen er "seksuell handling uten samtykke"... Dette lovbrudded betyr at det ikke er penetrering. 

Jeg var usikker på hva som hadde skjedd fordi noen skrev voldtekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Rotemor skrev:

Jo, men det er forvirring i tråden fordi voldtekt blir nevnt og ikke benektet.... Men jeg kan ha  misforstått ett eller annet der.

Hvis du leser i tråden jeg startet, så står det ingenting om voldtekt, det står seksuell handling uten samtykke. At noen folk plutselig begynner å blande inn voldtekt og ting som «aldri ta med en full jente hjem» og «hvis en jente klenger på en gutt så ber hun om det» i denne tråden har ingenting med min sak å gjøre, da ingenting av dette skjedde mellom meg og tiltalte. Det var ikke handlingen i saken min jeg skulle ha svar eller kommentarer om heller, jeg hadde spørsmål om rettssaken og advokat. 

TS

Anonymkode: 05332...db1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Amistad skrev:

Har ikke så mye å komme med her, men ville bare si

Stå på! Lykke til :) og la oss alle håpe denne mannen blir dømt !

Takk! Det håper jeg og. 

Anonymkode: 05332...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er det mange jeg mener tar feil, men mindre det er andre bestemmelser for akkurat "seksuell handling uten samtykke", men generelt når det gjelder overgrep:

Det er ikke du mot en tiltalt i slike saker. Det er påtalemyndighetene mot tiltalte, og du er "bare" et viktig vitne. Det er ikke du som vinner eller taper saken, det er påtalemyndighetene. Du kan ikke anke saken, det kan tiltalte og påtalemyndighetene. 

Anonymkode: 96518...065

Åja,

hvis påtalemyndighetene taper da, anker de i de fleste saker? Eller skal det en del til for at de anker? Hvis det var jeg som tapte så ville jeg vertfall anket.. håper de gjør det hvis det plutselig skulle gått den veien. 

TS

Anonymkode: 05332...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja,

hvis påtalemyndighetene taper da, anker de i de fleste saker? Eller skal det en del til for at de anker? Hvis det var jeg som tapte så ville jeg vertfall anket.. håper de gjør det hvis det plutselig skulle gått den veien. 

TS

Anonymkode: 05332...db1

Det kommer helt an på hvor stor sannsynlighet de mener de har for å vinne en ankesak. Så kommer det også an på strafferammen. Jo lenger strafferamme, jo større sjanse for at de anker (vanligvis). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, The Kitten skrev:

Det kommer helt an på hvor stor sannsynlighet de mener de har for å vinne en ankesak. Så kommer det også an på strafferammen. Jo lenger strafferamme, jo større sjanse for at de anker (vanligvis). 

Åja.. får bare se hvordan det blir da.. håper det går min vei..

TS

Anonymkode: 05332...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser i tråden jeg startet, så står det ingenting om voldtekt, det står seksuell handling uten samtykke. At noen folk plutselig begynner å blande inn voldtekt og ting som «aldri ta med en full jente hjem» og «hvis en jente klenger på en gutt så ber hun om det» i denne tråden har ingenting med min sak å gjøre, da ingenting av dette skjedde mellom meg og tiltalte. Det var ikke handlingen i saken min jeg skulle ha svar eller kommentarer om heller, jeg hadde spørsmål om rettssaken og advokat. 

TS

Anonymkode: 05332...db1

Da har jeg, som sagt, misforstått underveis. Beklager det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...