Gå til innhold

JEG SKAL I RETTEN FOR SEKSuELL HANDLING UTEN SAMtYKKE!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS, ville bare si at du er sterk og vil greie dette fint. Heier på deg og ønsker deg lykke til ❤️

Anonymkode: 208b3...c43

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var jeg som skrev forrige innlegg. Jeg glemte å si lykke til! Du må tenke på at svært få voldtektsaker ender i en rettssak, og at de som kommer så langt gjør det fordi påtalemyndigheten mener det er gode beviser i saken. Det er flott at du anmeldte forholdet, og du kan være en av de få som faktisk opplever at gjerningspersonen blir dømt. 

Lykke til!

Anonymkode: f5916...bcc

Takk!! Ja det er veldig bra, er mange som ikke har bevis nok i sånne saker😊 får virkelig håpe at han blir dømt😅😊

TS

Anonymkode: 05332...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som fornærmet i en straffesak skal du forklare deg først, før den tiltalte. (Jeg tipper ca kl ti.) Du starter med å oppgi personalia, så får du en formaning (du må love å snakke sant, ikke legge skjul på noe, gi beskjed om det er noe du ikke husker eller er usikker på, blir gjort kjent med at det et straffbart å lyve i retten) så avgir du forsikring (si «det forsikrer jeg på ære og samvittighet”). Deretter starter din forklaring. Du regnes som vitnet til aktor, og får spørsmål først fra aktor, så fra forsvarer og til slutt fra dommeren. Dommeren kan også stille spørsmål underveis. 

Dersom påtalemyndigheten taper saken, kan de finne på å anke. I så fall blir det en runde til i lagmannsretten potensielt. 

Du kan legge til grunn at aktor ikke ville ført saken om aktor ikke trodde den ville føre frem. Rent faktisk vil antagelig videobeviset være det viktigste, og det som eventuelt fort gjør at tiltalte blir dømt. 

Anonymkode: acd66...7dc

Tusentakk for svar! Ja videoene er nok det  viktigste bevis vil jeg nok tro, og han som tok disse videoene skal også vitne. Han er en kompis av samboeren min. Men det som samboeren min og kompisen hans var litt usikker på helt i begynnelsen når vi så disse videoene sammen, var om jeg var med på det eller ikke, men etter å sett nøyere etter på disse videoene så ser det ut til at jeg sover/er helt borte. Først nevnte kompisen til samboeren min at han syns det så ut som et overgrep, men var usikker. Så dagen etterpå så skrev han til kompisen min at vi ikke burde gå til politiet med det, men at han heller skulle slå opp med meg. Men så gikk vi til politiet og anmeldte, meg og samboeren min, og etterpå så har ikke kompisen til samboeren min sagt noe om hva han tror. Men jeg håper han tror at jeg ikke var med på det. Det ser ikke ut som jeg er med på det på videone. Så får ikke håpe at både kompisen til samboeren min + tilalte får meg til å framstå som at jeg var med på det.. 

han må jo bare si ærligt hva som skjedde.. 

TS

Anonymkode: 05332...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, ville bare si at du er sterk og vil greie dette fint. Heier på deg og ønsker deg lykke til ❤️

Anonymkode: 208b3...c43

Tusentakk❤️❤️

Anonymkode: 05332...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusentakk for svar! Ja videoene er nok det  viktigste bevis vil jeg nok tro, og han som tok disse videoene skal også vitne. Han er en kompis av samboeren min. Men det som samboeren min og kompisen hans var litt usikker på helt i begynnelsen når vi så disse videoene sammen, var om jeg var med på det eller ikke, men etter å sett nøyere etter på disse videoene så ser det ut til at jeg sover/er helt borte. Først nevnte kompisen til samboeren min at han syns det så ut som et overgrep, men var usikker. Så dagen etterpå så skrev han til kompisen min at vi ikke burde gå til politiet med det, men at han heller skulle slå opp med meg. Men så gikk vi til politiet og anmeldte, meg og samboeren min, og etterpå så har ikke kompisen til samboeren min sagt noe om hva han tror. Men jeg håper han tror at jeg ikke var med på det. Det ser ikke ut som jeg er med på det på videone. Så får ikke håpe at både kompisen til samboeren min + tilalte får meg til å framstå som at jeg var med på det.. 

han må jo bare si ærligt hva som skjedde.. 

TS

Anonymkode: 05332...db1

Forstår jeg dette riktig? Han som filmet overgrepet er en kompis av samboeren din? Og han er fremdeles en kompis av samboeren din? Er ikke denne samboeren din riktig vel bevart som fortsetter vennskapet med en mann som har filmet et overgrep mot deg i stedet for å stoppe det? 

Anonymkode: 451ab...b4e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkastelig samfunn vi har havna i...

For din del håper jeg at dette er mer enn "jeg tror han gjorde noe galt men jeg husker ikke", noe det virker som siden det er videobevis.. (Hvem faen tar opp at man.. .what, wtf... ) 

Det syke er at det finnes mange kvinner der ute uten skam som uten å vurdere engang anmelder noen fordi "de husker ikke" dagen før.. Om man ikke klarer drikke alkohol får man faenmeg la være... Det er et felles ansvar.. 

Om ei jente drikker seg full og så klamrer og henger litt på gutten og drar han med seg hit og dit, og de ender med å ha sex, hun husker ikke noe dagen derpå så har hun faktisk gitt samtykke... 
 

Anonymkode: 7eb39...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår jeg dette riktig? Han som filmet overgrepet er en kompis av samboeren din? Og han er fremdeles en kompis av samboeren din? Er ikke denne samboeren din riktig vel bevart som fortsetter vennskapet med en mann som har filmet et overgrep mot deg i stedet for å stoppe det? 

Anonymkode: 451ab...b4e

Dersom det faktisk var et overgrep: Samboeren skal jo prise seg lykkelig over at det BLE filmet av kompisen.. Slik at vedkommende kan tas i etterkant.. Det kan jo være at kompisen på det tidspunktet var usikker på om det var et overgrep.. 

Anonymkode: 7eb39...90f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:



Om ei jente drikker seg full og så klamrer og henger litt på gutten og drar han med seg hit og dit, og de ender med å ha sex, hun husker ikke noe dagen derpå så har hun faktisk gitt samtykke... 
 

Anonymkode: 7eb39...90f

Du mener altså at å klamre seg til en gutt er et samtykke til sex?

Kan du forklare meg logikken bak dette?

Generelt råd: Gi faen i å ha sex med jenter som er så fulle at dette kan bli et tema. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, isw skrev:

Du mener altså at å klamre seg til en gutt er et samtykke til sex?

Kan du forklare meg logikken bak dette?

Generelt råd: Gi faen i å ha sex med jenter som er så fulle at dette kan bli et tema. 

Nå må du bruke de små grå litt.. Hvis hun klår og henger og så blir med han hjem fra byen.. Så KAN det være et samtykke avhengig av hva som skjer etter de kommer hjem til han/henne.. 

Slutt med dette tullet om at kun gutten har ansvar.. Jenter har ansvar for dette de også.. Ikke drikk mer enn du tåler! 
Ikke drikk om du ikke husker noe dagen derpå! 

Ta ansvar for ens eget liv og slutt å skylde på alle andre for at man sprer beina... 
Om du ikke vil ha deg med noen du har klådd og hengt på, bare gi faen i å bli med vedkommende hjem! 

Vi skal IKKE til det punktet at man må ta fram kulepenn og papir for å innhente samtykke!! 

Anonymkode: 7eb39...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du bruke de små grå litt.. Hvis hun klår og henger og så blir med han hjem fra byen.. Så KAN det være et samtykke avhengig av hva som skjer etter de kommer hjem til han/henne.. 

Slutt med dette tullet om at kun gutten har ansvar.. Jenter har ansvar for dette de også.. Ikke drikk mer enn du tåler! 
Ikke drikk om du ikke husker noe dagen derpå! 

Ta ansvar for ens eget liv og slutt å skylde på alle andre for at man sprer beina... 
Om du ikke vil ha deg med noen du har klådd og hengt på, bare gi faen i å bli med vedkommende hjem! 

Vi skal IKKE til det punktet at man må ta fram kulepenn og papir for å innhente samtykke!! 

Anonymkode: 7eb39...90f

Jeg har aldri hatt med meg en jente hjem som er så full. Dette bygger på to ting:

1. Jeg ønsker ikke å være i situasjonen at hun tenker «hva gjorde vi i går»

2. Jeg ønsker ikke at det skal være tvil om hennes intensjoner (eller mine)

Nei, det er ikke jentas ansvar å ikke drikke for mye (bortsett fra av hensyn til egen helse selvsagt). Til din informasjon fungerer ikke samfunnet lengre slik at vi gutter er på jakt og fulle jenter er enkle bytter. Heldigvis har verden gått videre.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, isw skrev:

Jeg har aldri hatt med meg en jente hjem som er så full. Dette bygger på to ting:

1. Jeg ønsker ikke å være i situasjonen at hun tenker «hva gjorde vi i går»

2. Jeg ønsker ikke at det skal være tvil om hennes intensjoner (eller mine)

Nei, det er ikke jentas ansvar å ikke drikke for mye (bortsett fra av hensyn til egen helse selvsagt). Til din informasjon fungerer ikke samfunnet lengre slik at vi gutter er på jakt og fulle jenter er enkle bytter. Heldigvis har verden gått videre.

Helt enig, og akkurat der er jo det som er vårt ansvar.. Ikke ta med ei sørpe dritings jente hjem, send henne heller hjem til seg selv... 

Jo, det er jentas ansvar å ikke drikke for mye... På lik linje som at det er guttens ansvar å ikke drikke seg sørpe dritings... (Om vedkommende ikke takler det) .. 

Om man drekker seg så dritings at man ikke husker hva man gjør og blir med noen hjem så har man faenmeg bedt om det selv!! 

Anonymkode: 7eb39...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår jeg dette riktig? Han som filmet overgrepet er en kompis av samboeren din? Og han er fremdeles en kompis av samboeren din? Er ikke denne samboeren din riktig vel bevart som fortsetter vennskapet med en mann som har filmet et overgrep mot deg i stedet for å stoppe det? 

Anonymkode: 451ab...b4e

I følge han som filmet dette (kompisen til samboeren min) så filmet han det for å vise det til samboeren min. Tror det var fordi kompisen var usikker på om jeg var med på det eller ikke ..vet ikke, men jeg tror det var derfor, pga kompisen sa til meg at enten så «spiller» du jævlig godt eller så gjorde han det mens jeg sov/var helt fjern. 

Kompisen sto på terrassen utenfor huset vårt og filmet inn stuevinduet mens jeg og gjerninsmannen var alene i stua. Han sto der kanskje i 5 minutt har han forklart. Helt til at jeg lå i fosterstilling og ser ut som jeg sover, og gjerningsmannen sitter bak meg og tar bildet av meg bakfra i bare trusa.

syntes også det var dårlig gjort å bare stå og filme og se på mens dette skjedde :( 

men samboeren min ser det på en annen måte merkelig nok, han sa at han var takknemlig for at kompisen filmet det sånn at vi hadde bevis for det. Etter han hadde filmet så gikk han og vekket samboeren min, som da bar meg ut av sofan og la meg i senga, og sa at gjerningsmannen måtte gå hjem. Samboeren min ble ikke forklart hva som skjedde før dagen etterpå i og med at samboeren min også hadde drukket, og kompisen regnet med at samboeren min hadde blitt fly forbanna om han hadde fortalt det samme kvelden.

TS

Anonymkode: 05332...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ bra gjort at du velger å anmelde. Håper virkelig det ordner seg med advokat så fort som mulig.

Jeg hadde dumpet han typen din, en fyr som ikke tror på deg det sekundet du nevner overgrep er ikke noe å samle på. Stusser også veldig over om kompisen filmet det eller om han fikk tilsendt filmen? Dersom han filmet det burde han vel strengt tatt ikke bare være vitne i saken, for å si det sånn. 

Lykke til i retten! Husk at det kan være lurt å snakke med noen om det i ettertid, en psykolog feks som kan hjelpe deg å bearbeide overgrepet og hele prosessen i etterkant. Du kan også søke voldsoffererstatning uavhengig om han blir dømt eller ikke. 

Heier på deg!

Anonymkode: 7c8d3...d62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forkastelig samfunn vi har havna i...

For din del håper jeg at dette er mer enn "jeg tror han gjorde noe galt men jeg husker ikke", noe det virker som siden det er videobevis.. (Hvem faen tar opp at man.. .what, wtf... ) 

Det syke er at det finnes mange kvinner der ute uten skam som uten å vurdere engang anmelder noen fordi "de husker ikke" dagen før.. Om man ikke klarer drikke alkohol får man faenmeg la være... Det er et felles ansvar.. 

Om ei jente drikker seg full og så klamrer og henger litt på gutten og drar han med seg hit og dit, og de ender med å ha sex, hun husker ikke noe dagen derpå så har hun faktisk gitt samtykke... 
 

Anonymkode: 7eb39...90f

Det er ikke «jeg tror han gjorde noe galt men husker ikke», vi har videobevis for det som skjedde. Jeg husker ingenting av det han gjorde mot meg, men han som filmet så absolutt ALT som skjedde, så han er det viktigste vitne her. Det er ikke bare jeg som skal vitne, men han som filmet dette (kompis til samboeren min) 

TS

Anonymkode: 05332...db1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du bruke de små grå litt.. Hvis hun klår og henger og så blir med han hjem fra byen.. Så KAN det være et samtykke avhengig av hva som skjer etter de kommer hjem til han/henne.. 

Slutt med dette tullet om at kun gutten har ansvar.. Jenter har ansvar for dette de også.. Ikke drikk mer enn du tåler! 
Ikke drikk om du ikke husker noe dagen derpå! 

Ta ansvar for ens eget liv og slutt å skylde på alle andre for at man sprer beina... 
Om du ikke vil ha deg med noen du har klådd og hengt på, bare gi faen i å bli med vedkommende hjem! 

Vi skal IKKE til det punktet at man må ta fram kulepenn og papir for å innhente samtykke!! 

Anonymkode: 7eb39...90f

Jeg verken klådde eller hang på han. Han var en som ble med meg, samboeren min og kompis av meg på narch hjemme hos oss etter å vært på en pub. Jeg tenkte  det ikke var nødvendig og fortelle om hele kvelden i tråden jeg startet

TS

Anonymkode: 05332...db1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SÅ bra gjort at du velger å anmelde. Håper virkelig det ordner seg med advokat så fort som mulig.

Jeg hadde dumpet han typen din, en fyr som ikke tror på deg det sekundet du nevner overgrep er ikke noe å samle på. Stusser også veldig over om kompisen filmet det eller om han fikk tilsendt filmen? Dersom han filmet det burde han vel strengt tatt ikke bare være vitne i saken, for å si det sånn. 

Lykke til i retten! Husk at det kan være lurt å snakke med noen om det i ettertid, en psykolog feks som kan hjelpe deg å bearbeide overgrepet og hele prosessen i etterkant. Du kan også søke voldsoffererstatning uavhengig om han blir dømt eller ikke. 

Heier på deg!

Anonymkode: 7c8d3...d62

Takk! :) Ja får bare håpe at det går bra, og at det ordner seg med advokat.  Det var kompisen til samboeren min som filmet alt når han sto på terrassen utenfor stuevinduet vårt, mens det pågikk. Ja jeg lurer også på hva de i retten tenker om at han bare filmet uten å gjøre noe. Han sa han ikke visste hva han skulle gjøre, men  jeg er sikker på at han filmet det fordi han var usikker på om jeg var med på det eller ikke. Han sa til meg at han var først usikker på om jeg «spilte» at jeg sov/var helt fjern eller om jeg faktisk var det. Hvem «spiller» at de sover/er fjern for noe sånnt? Jeg og han som er tiltalt var i tillegg alene i rommet så hvem jeg skulle ha «spilt» for skjønner jeg ikke..

TS

Anonymkode: 05332...db1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skulle hatt bistandsadvokat med en gang. Det er gratis uansett hvordan det går i retten. Du kan gjerne velge en dame dersom du synes det er lettere. Du velger selv. Det virker ikke som om noen rundt deg har tatt ansvar for å forklare noe som helst.

Du har vel vært i minst to politiavhør i tillegg til telefonsamtaler med politiet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff hørres skummelt ut 😅😅 jeg skjelver nå bare av tanken. Kommer til å være skikkelig nervøs. Det er lite jeg husker, det er mest videoene og det jeg har blitt fortalt av han som tok video som er «bevis». Føler at dette kan gå begge veier, kan være han tiltalte har en god advokat og spør meg og spørsmål som får det til å høre ut som at jeg var med på det eller noe. Jeg får prøve å ringe til politiet tror jeg, og høre med dem og bistandsadvokat. Usikker på om jeg har rett på det? Om saken er «alvorlig nok» ? 

TS

Anonymkode: 05332...db1

Du skal ha fått papirer fra politiet om hvilken lover i straffeloven som poloitiet mener er brutt. Det er lovparagrafene som avgjør om du har rett på bistandsadvokat. 

Jeg har fortsatt problemer med å ta deg seriøst, særlig på grunn av hva du skriver og emjoene du her velger å sette inn. 

Anonymkode: 5eb4c...069

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rotemor skrev:

Du skulle hatt bistandsadvokat med en gang. Det er gratis uansett hvordan det går i retten. Du kan gjerne velge en dame dersom du synes det er lettere. Du velger selv. Det virker ikke som om noen rundt deg har tatt ansvar for å forklare noe som helst.

Du har vel vært i minst to politiavhør i tillegg til telefonsamtaler med politiet?

Det er straffelovens paragrafer som avgjør om hun har rett på bistandsadvokat. 

Det ts skriver er så langt unna normalen i seksuallovbruddssaker at jeg er i sterk tvil om dette er seriøst. 

TS, har du vært på overgrepsmottak og fått tatt prøver etter overgrepet? Hvorfor har du ikke fått oppfølging fra overgrepsmottaket, særlig når politiet angivelig har sviktet på alle punkter her? 

Anonymkode: 5eb4c...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke dette er så rart, når jeg ringte for anmeldelse hos politiet ba de meg finne bistandsadvokat selv og at den personen skulle ringe og avtale møte 

Anonymkode: 96518...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...