Gå til innhold

Murringer i korsryggen, gravid?


Blåbæret93

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Blåbæret93 skrev:

Haha, ja det er det jeg trøster meg med🤭 Men er jo de som tester blendahvitt den ene dagen og så pos den andre, så vi håper fortsatt🤞🏻 så skylder jeg litt på at urinen var i kjøleskapet siden i dagmorres😂🤷🏼‍♀️

Er jo litt usikker på når jeg faktisk hadde el da. Fikk el slim 6.-9.mars. Vet ikke hvilken av de dagene det slapp. Så hvis el var 9. mars så er jeg bare 8dpo. Så blir spennende å se!

Men men, vi er jo bare i får første pp da.. så skal ikke klage 🤭

Haha! Du det er jo spennende da! Du må fortsette å oppdatere😍

Men når jeg testet positivt sist graviditet var det på en ebaytest som er ekstra sensitiv, og når jeg da testa 14 dpo var den svak. Etter to dager ble den knallsterk med clearblue. Så mye kan skje! 

Men jeg er faktisk usikker selv på når el inntraff da jeg hadde siste dag med slim mandag. 🧐 

Anonymkode: e18d2...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Blåbæret93 skrev:

Haha, ja det er det jeg trøster meg med🤭 Men er jo de som tester blendahvitt den ene dagen og så pos den andre, så vi håper fortsatt🤞🏻 så skylder jeg litt på at urinen var i kjøleskapet siden i dagmorres😂🤷🏼‍♀️

Er jo litt usikker på når jeg faktisk hadde el da. Fikk el slim 6.-9.mars. Vet ikke hvilken av de dagene det slapp. Så hvis el var 9. mars så er jeg bare 8dpo. Så blir spennende å se!

Men men, vi er jo bare i får første pp da.. så skal ikke klage 🤭

Haha! Du det er jo spennende da! Du må fortsette å oppdatere😍

EL-slimet forsvinner vanligvis når eggløsningen har vært, så tenker det var 9.mars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Symptomene» dine kan like gjerne være tegn på at mensen nærmer seg som graviditet. Hvis du er 9dpo, har egget så vidt rukket å feste seg og kroppen har så vidt begynt å produsere HCG, så det høres veldig voldsomt ut med så mange symptomer såpass tidlig :) håper for din del at det er tegn da, siden du gjerne vil ha positiv test. Prøv med en graviditetstest om noen dager, hadde nok ventet 3-4 dager, så finner du det ut. 

Veit ikke hvor lenge det er siden du slutta på pilla, men hvis dette er en av de første syklusene etter pilleslutt, kan det være derfor du føler så mye. Mens blir ofte sterkere når du ikke går på prevensjon, inkludert symptomene før mens :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å lese m oppdateringen i morgen!

Anonymkode: d49cf...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2019 den 17.07, Blåbæret93 skrev:

Hei!

Nå har jeg lest en del på forskjellige forum sng symptomer og graviditet. Forstår at det er veldig individuelt om man har tegn/symptomer eller ikke, og hvilke man har.

Jeg hadde eggløsning ca 6.mars (el-slim) og er i dag ca 9 dpo. 

Jeg håper og tror at jeg er gravid nå, fordi døler at kroppen min er veldig annerledes enn før. Jeg har vært kvalm til tide og utide, ikke matlyst om morningen (har alltid matlyst) og mer matlyst om kvelden, vondt i tennene, gråte for teite ting som st jeg var sulten eller samboer fant en for liten sjokoladebit til meg, rare smerter/murringer i magen og veldig mye murringer i korsryggen. Har også hatt en rar form for vondt i hode, som går vekk. Jeg sliten litt med hodepine og den gir seg ikke før jeg evt sover den vekk, så dette er noe nytt. Jeg har også før fått veldig ømme brystvorter mellom el og ikm, så siden jeg ikke har det nå er det noe nytt.

Har også våknet tidlig (6tiden) for å måtte tisse og spise haha.

I dag er jeg veldig sliten, mye vondt i ryggen, varm, litt vondt i hode og kvalm (må spise for å ikke bli kvalm).

Har planer om å teste på søndag, så er ikke lenge til og vi er veldig spente.

Hva tror dere? Kan det være sjans for at jeg er gravid? Noen som har hatt det slik som meg som testet positivg?

Blir veldig glad for svar!

Jeg er i samme prosess som deg. 

Jeg ble inseminert for 6 dager siden og merker allerede ømme bryster, oppblåsthet, tretthet, ekstremt hormonell, våkner midt på natta av at jeg må tisse. 

Jeg håper virkelig at jeg er gravid! Kan vel ikke ha så mange symptomer uten at man er gravid? Har en følelse på at jeg er gravid også... 

 

Leste under her at du fikk negativt svar i dag, men det trenger jo ikke bety noe som helst så lenge ikke mensen har kommet immet❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Tussilussi86 said:

 

Jeg håper virkelig at jeg er gravid! Kan vel ikke ha så mange symptomer uten at man er gravid? Har en følelse på at jeg er gravid også... 

6dpo vet ikke kroppen selv om den er gravid, da et evt befruktet egg knapt har festet seg, og om det har festet seg har det ikke begynt å produsere graviditetshormoner i sporbare mengder ennå. Derimot forbereder jo kroppen seg på mulig graviditet hver eggløsning, og det er det samme hormonet (progesteron) som dominerer på det tidspunktet uavhengig av mulig graviditet. Derfor tidlige symptomer på graviditet ligner pms-symptomer så mye. 

Derimot kan nok mange her inne skrive under på at når man ønsker seg noe veldig sterkt så kan kroppen innbille seg mye rart. Og at om man f.eks har gått på noe hormonbehandling i forbindelse med assistert befruktning, eller nylig har slutta på prevensjon, er kroppen og syklusen gjerne annerledes enn vanlig. 

Uansett, ventetida er vanskelig og jeg håper virkelig du får positiv test om en ukes tid (når en evt graviditet faktisk kan påvises) 😊 Lykke til! 

Anonymkode: a851e...1e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Men når jeg testet positivt sist graviditet var det på en ebaytest som er ekstra sensitiv, og når jeg da testa 14 dpo var den svak. Etter to dager ble den knallsterk med clearblue. Så mye kan skje! 

Men jeg er faktisk usikker selv på når el inntraff da jeg hadde siste dag med slim mandag. 🧐 

Anonymkode: e18d2...5fd

Spennende da! Men hvis jeg har bommet helt på el, og den feks var 9.mars som var siste dag med el slim, så er jeg jo bare 8dpo i dag😊 Er ikke det samme som deg? Da har jeg enda håpet😅❤️

2 hours ago, Mrs Robinson said:

EL-slimet forsvinner vanligvis når eggløsningen har vært, så tenker det var 9.mars :)

Håper det var da da, slik at jeg enda har en sjanse for å være gravid. Takk for opplysningen😁

1 hour ago, Marisana said:

«Symptomene» dine kan like gjerne være tegn på at mensen nærmer seg som graviditet. Hvis du er 9dpo, har egget så vidt rukket å feste seg og kroppen har så vidt begynt å produsere HCG, så det høres veldig voldsomt ut med så mange symptomer såpass tidlig :) håper for din del at det er tegn da, siden du gjerne vil ha positiv test. Prøv med en graviditetstest om noen dager, hadde nok ventet 3-4 dager, så finner du det ut. 

Veit ikke hvor lenge det er siden du slutta på pilla, men hvis dette er en av de første syklusene etter pilleslutt, kan det være derfor du føler så mye. Mens blir ofte sterkere når du ikke går på prevensjon, inkludert symptomene før mens :) 

Ja, det kan de. Skal teste hver morgen til jeg enten får positiv test eller at tr kommer😊 

I 2016 hadde jeg pilleslutt, og da hadde jeg ingenting tegn til noe rare smerter eller lignende. Jeg fikk derimot masse kviser, så jeg begynte på pillene igjen. Nå besluttet vi at jeg skulle gå fra pillen til spiral i desember, og fikk satt den inn 6. desember. Så, 10. desember bestemte vi oss for å begynne prøvinga, og 13. ble spiralen tatt ut. Mens jeg hadde spiral fikk jeg el slim for førse gang, og tror nok at kroppen ble tatt ut av en dvale. Når jeg da fikk ut spiralen fikk jeg blødninger fra dag samme dag, og det varte i 12 dager, hvor de 5 siste dagene var med ekstrem blødning og smerter i korsrygg og mage. Så jeg håper jo at kroppen min er tilbake til normalen nå. Har også lest at når man slutter på spiralen vil det gå kjappere tilbake til seg selv pga lite hormoner. Gyn sa også at jeg var good to go haha.

Håper virkelig ikke dette er normale symptomer på mens.. dette er ikke gøy, haha😅

1 hour ago, AnonymBruker said:

Gleder meg til å lese m oppdateringen i morgen!

Anonymkode: d49cf...1a9

Du, det gjør jeg også! Skal holde denne tråden oppdatert helt til jeg får positiv test 😊 

56 minutter siden, Tussilussi86 said:

Jeg er i samme prosess som deg. 

Jeg ble inseminert for 6 dager siden og merker allerede ømme bryster, oppblåsthet, tretthet, ekstremt hormonell, våkner midt på natta av at jeg må tisse. 

Jeg håper virkelig at jeg er gravid! Kan vel ikke ha så mange symptomer uten at man er gravid? Har en følelse på at jeg er gravid også... 

 

Leste under her at du fikk negativt svar i dag, men det trenger jo ikke bety noe som helst så lenge ikke mensen har kommet immet❤️

 

Så spennende for deg da!😍 Håper virkelig det klaffer for deg! Du for holde oss oppdaterte👍🏼

Ja, du jeg har håpet så lenge ikke mensen er kommet🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Blåbæret93 skrev:

 

Håper virkelig ikke dette er normale symptomer på mens.. dette er ikke gøy, haha

 

Det hender seg innimellom at man får litt sterkere symptomer før mens enn ellers da, så det kan jo være noe slikt :) eller så er du gravid, håper jo det for din skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Marisana said:

Det hender seg innimellom at man får litt sterkere symptomer før mens enn ellers da, så det kan jo være noe slikt :) eller så er du gravid, håper jo det for din skyld. 

Huff😨

Håper jeg er gravid😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da testet jeg negativt i dag også, ca 9dpo hvis el var 9.mars☺️

Håper fortsatt👍🏻 Nå har brystvortene mine blitt ømme😂

Tenker at hvis jeg ikke er gravid nå, så prøver vi bare igjen etter mensen☺️ Dette klarer vi uansett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Blåbæret93 skrev:

Da testet jeg negativt i dag også, ca 9dpo hvis el var 9.mars☺️

Håper fortsatt👍🏻 Nå har brystvortene mine blitt ømme😂

Tenker at hvis jeg ikke er gravid nå, så prøver vi bare igjen etter mensen☺️ Dette klarer vi uansett!

Har ikke orket å teste idag jeg. Ømme bryst og ganske mye murringer i magen som startet igår kveld. Tenker at det bare er mensen 🥴

Anonymkode: e18d2...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke orket å teste idag jeg. Ømme bryst og ganske mye murringer i magen som startet igår kveld. Tenker at det bare er mensen 🥴

Anonymkode: e18d2...5fd

Åååå, men altså det er alltid lov å holde håpet oppe frem til tr kommer😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/18/2019 at 9:02 AM, AnonymBruker said:

Har ikke orket å teste idag jeg. Ømme bryst og ganske mye murringer i magen som startet igår kveld. Tenker at det bare er mensen 🥴

Anonymkode: e18d2...5fd

Testet i dag?

Jeg har ikke testet i dag. Enda ømme brystvorter og litt mens murringer i magen. Har ikm i morgen hvis syklusen min er på 28 dager, men jeg har ingen anelse🤷🏼‍♀️ Tester i morgen!

Har slått meg til ro med at jeg blir gravid snart, så at det ikke går på første pp er ikke krise🤭 Hadde vært kult å født 02.02.2020🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stresser heller ikke egentlig med å bli gravid. Det skjer når det skjer tenker jeg. Men når man kjenner etter på tegn er det jo litt spennende 😊 

 

Tok en test idag tidlig som jeg tror kanskje var ultrasvak 🧐 Eller så var det bare sinnet som lurte meg 😂

Hadde myyyye murringer igår kveld. det strekker i livmoren og puppene er sikkelig ømme. 😬 

Anonymkode: e18d2...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bra😊 Ja, det er sykt spennende og synes vi som er prøvere skal få lov å føle på tegn og kjenne etter. Hele prosessen er jo veldig spennende!

 

Å! Så spennende😍Kan du se noe hvis du tar et bilde? I tilfelle så kan du jo legge ut her🤩
Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9 timer siden, Blåbæret93 skrev:

Det er jo bra😊 Ja, det er sykt spennende og synes vi som er prøvere skal få lov å føle på tegn og kjenne etter. Hele prosessen er jo veldig spennende!

 

Å! Så spennende😍Kan du se noe hvis du tar et bilde? I tilfelle så kan du jo legge ut her🤩
Krysser fingrene for deg!

Hei igjen. 

Ser ikke noe strek lenger på testen så det var kanskje ikke reelt🧐 skal teste ny imorgen tidlig. 

Om det skal feste seg en spire mot alle odds (ørebetennelse, stress og sykt barn) så blir jeg overrasket 😅 

Anonymkode: e18d2...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.3.2019 den 10.45, Blåbæret93 skrev:

Det er jo bra😊 Ja, det er sykt spennende og synes vi som er prøvere skal få lov å føle på tegn og kjenne etter. Hele prosessen er jo veldig spennende!

 

Å! Så spennende😍Kan du se noe hvis du tar et bilde? I tilfelle så kan du jo legge ut her🤩
Krysser fingrene for deg!

Hvordan går det med deg? 😊 

Har idag mye utflod som ligner el slim bare at det er hvitt 🧐 Skjønner ikke om jeg plutselig har el nå på nytt!? Til vanlig pleier det å være blankt

Anonymkode: e18d2...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan går det med deg? 😊 

Har idag mye utflod som ligner el slim bare at det er hvitt 🧐 Skjønner ikke om jeg plutselig har el nå på nytt!? Til vanlig pleier det å være blankt

Anonymkode: e18d2...5fd

Testet i dag, men enda negativ😅 Har enda ikke mens, selv om ikm er i dag (i følge appen hvis jeg har en syklus på 28 dager). Så nå bare tenker jeg at vi venter å ser om den kommer eller ikke. Oppdatere her inne skal jeg uansett.

Jeg studerer, og holder på med bacheloren min dette semesteret. Men jeg er 1 semester på etterskudd, så må ta høst semesteret for å få fullført bacheloren min. Så vi er litt usikker på at om spiren ikke sitter nå, at vi evt drøyer neste pp og heller prøver pp'en etter. Altså ikke nå i april men vi prøver i mai. Litt fordi at hvis jeg blir gravid i april så er termin i slutten av desember, og da kan det vær jeg akkuratt ikke klarer å fullføre mtp eksamener.. og så er det kanskje litt kjipt å bli født i slutten av desember?😅 Så vi venter bare å ser litt på om spiren sitter nå, eller hvis ikke så må vi finne utav hvor lenge syklusen min er og se når evt terminen blir om spiren sitter neste pp. Så ja😂 Mye å tenke på. Vil liksom ikke "gå glipp" av en pp heller😅

Hmm.. har tenkt på det litt selv. Har selv myyyye slimette utflod, veldig likt el slim.. bare mer hvitt. Så forstår ikke så mye. Når er der du har ikm igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/20/2019 at 2:03 PM, AnonymBruker said:

Hvordan går det med deg? 😊 

Har idag mye utflod som ligner el slim bare at det er hvitt 🧐 Skjønner ikke om jeg plutselig har el nå på nytt!? Til vanlig pleier det å være blankt

Anonymkode: e18d2...5fd

Testet negativt i dag igjen😥 Nå er jeg 3 dager over ikm. Så enten tar d lang tid for hcg nivået å stige, ellers har jeg laaang luteal fase🤷🏼‍♀️

Så håper på positiv test snart eller mens, så vi får begynt å prøve neste mnd❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm. 

Satt akkurat og sku skrive til deg at jeg ikke hadde fått noe positiv test, samtidig som jeg holder på å teste. Ser en sykt svak strek men vet ikke om den er gyldig 😳😂 

skal prøve å legge ut bilde 

Anonymkode: e18d2...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...