Gå til innhold

Hvor vanlig er det med hårpigger på leggene hos kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid litt «pigger» på leggene 🙈 Både fordi jeg ikke barberer meg hver dag og fordi jeg bruker barbermaskin og ikke høvel.

Barberer dere hver dag, evt vokser sånn at dere aldri får pigger, eller er vi flere med pigger på leggene? Lurer egentlig på om jeg er unormal eller lite kvinnelig 🤔

Anonymkode: 4b9d6...7d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt vanlig etter en dag eller to etter barbering. Lite kvinnelig?   Det er kvinnelig med hår. det er jo slik vi er skapt.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Helt vanlig etter en dag eller to etter barbering. Lite kvinnelig?   Det er kvinnelig med hår. det er jo slik vi er skapt.

Lite kvinnelig med pigger mente jeg. Ikke hår generelt. Føler «alle» har glatte legger til enhver tid, mens jeg er piggete 🙈

Anonymkode: 4b9d6...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen dager, en uke uten barbering får jeg også piggete hår, trodde det var ganske vanlig? Spesielt nå på vinteren der jeg ikke gidder å barbere meg før det har gått måneder, da snakker vi feiekost :hoho:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lite kvinnelig med pigger mente jeg. Ikke hår generelt. Føler «alle» har glatte legger til enhver tid, mens jeg er piggete 🙈

Anonymkode: 4b9d6...7d9

Som medisinstudent har jeg erfart mange piggete legger blant medstudenter ved overraskende undersøkelser på hverandre (hehe) og pasienter. Det er helt normalt, og de fleste er ikke så nøye på det med mindre leggene skal vises frem. :) 

Anonymkode: f7d5d...f9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Moondance skrev:

Etter noen dager, en uke uten barbering får jeg også piggete hår, trodde det var ganske vanlig? Spesielt nå på vinteren der jeg ikke gidder å barbere meg før det har gått måneder, da snakker vi feiekost :hoho:

Feiekost 🙊 ler 😂

Anonymkode: 4b9d6...7d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle hår blir mer eller mindre "piggete" når de vokser ut etter barbering. Noen har selvsagt kraftigere hårvekst enn andre, og da blir piggene tilsvarende større. Men alt hår blir sånn etter barbering, fordi hårtupper egentlig er formet slik > mens en høvel kutter det rett av, derav piggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke barbere leggene hver dag, og på vinteren kan de gå alt for lenge 😜 Så ja, vi er flere med "piggete" legger 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokser så jeg får ikke slike pigger. Etter ett par uker blir det mer dunete. Ikke piggete. Men har vokser i 10 år. Men er veldig normalt at man får pigger om man barberer det er helt normalt :) 

Anonymkode: 5905d...e1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar leggene en gang i blant, fordi jeg liker den glatte følelsen. Som var i ca to dager. Så blir jeg piggete, og ti slutt «langhåret»

Ser for meg hunder her nå - korthåret, strihåret og langhåret. Jeg er innom alle stadier før jeg får et innfall og barberer igjen 😂 Barberer leggene kanskje en gang i mnd. 

Armhulene tar jeg derimot ofte, for jeg liker virkelig ikke følelsen av hår der. Teit, for det er jo naturlig... Men sånn er det altså.  

Anonymkode: 9f665...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen ekte mennesker som har helt glatte legger? Det er vel kun på TV og i reklamer. Hvis jeg barberer har jeg glatte legger i et par timer, så hvis jeg skulle hatt glatte legger til enhver tid måtte jeg barbert leggene fire ganger om dagen, og det er jo helt urealistisk.  

Anonymkode: 38793...a59

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg barberer aldri leggene😆

Anonymkode: abfaf...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barberer max en gang annenhver uke. Blir ikke pigger når det vokser ut. Har tynne, små og myke hår. 

Anonymkode: eeb87...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.3.2019 den 16.04, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen ekte mennesker som har helt glatte legger? Det er vel kun på TV og i reklamer. Hvis jeg barberer har jeg glatte legger i et par timer, så hvis jeg skulle hatt glatte legger til enhver tid måtte jeg barbert leggene fire ganger om dagen, og det er jo helt urealistisk.  

Anonymkode: 38793...a59

Mine er faktisk helt glatte. Ingen kan kjenne at jeg har hår på leggene fordi de er så små og myke. Det er bare synlig for meg om sommeren i sterkt sollys at jeg har hår på leggene.

Anonymkode: eeb87...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å få pigger, særlig med alderen og hvis du har begynt å barbere. Folk som har barbert i mange år blir veldig piggete, men jeg ser ikke vitsen med å drive å barbere når det er vinter og man ikke viser leggene, så jeg er ikke piggete i det hele tatt. k 27

Anonymkode: 90b45...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg raker over med høvel hver dag, men etter en dag begynner det å småstikke om jeg ikke gjør noe :) men tar meg 2 sek i dusjen å gå over :) 

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg barberer ikke særlig ofte på vinteren; annenhver uke, kanskje. Det blir pigger i mellomtiden. Siden jeg har lyse kroppshår synes det ikke noe særlig, så jeg sjenerer meg ikke for å gå i svømmehallen eller noe med piggete legger. 

Anonymkode: ff45d...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epilerer for å slippe pigger. 

Anonymkode: 3a1c5...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at folk faktisk lurer på om det er normalt. Ja det er normalt. Men å være normal er kanskje ikke så normalt.

Anonymkode: 662af...f28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å se på andre om de har pigger eller ei. Får selv det etter ett par dager. Det er ingen krise å dra i bassenget med fire dager gamle pigger, ingen som ser (eller kjenner) det uansett. 

 

Barberer kanskje en gang i uka på vinteren, kun for egen del. 

Anonymkode: cf514...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...