Gå til innhold

Å bli sinna og andres respons til det i ettertid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde en situasjon for noen måneder siden som tilslutt fikk meg til å bli ganske sinna og kjefte høyt på de dette gjaldt, slik at flere mennesker tydeligvis fikk dette med seg. I ettertid er plutselig mange menn rundt meg er begynt å hilse på meg med et vennlig smil og spørre hvordan det går med meg? Jeg er jo ikke lenger sinna på de dette gjaldt og har unngått disse og har lagt den situasjonen bak meg, så svarer så klart de som spør at det går bra med meg og smiler til dem på ekte.

Tidligere har jeg opplevd at mennesker trekker seg unna når noen blir sint slik jeg var, så dette er noe helt nytt for meg. Hva kan være årsak til dette? Er det ikke mest vanlig å rynke på nesa og ikke bry seg om å hilse på "sinnatagger" når man observerer slike ting? Litt sånn dømmende? 

Hva tror dere?

Anonymkode: f4810...c47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De har vel enten sympati med deg som ble sint (altså føler at du hadde rett til å bli sint), og vil vise at de bryr seg om deg og er på ditt lag.

Eventuelt tenkte de at du overreagerte og IKKE hadde grunn til å bli sint, men at de tenker at du kanskje ikke har det så greit for tiden, og ønsker å vise omsorg. Eller de er redd for at du skal bli sint på DEM hvis de ikke er ekstra hyggelig med deg. 

Mest sannsynlig er det det første. Men det er jo bra at de ikke dømmer deg! Er det kun menn som smiler? 

Anonymkode: 69c7e...e78

Skrevet

Hvis en mister besinnelsen mens mange er tilstede så tenker jeg at den personen sliter. Spør jo da om det går bra. Normalt lager en jo ikke sånt drama. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De har vel enten sympati med deg som ble sint (altså føler at du hadde rett til å bli sint), og vil vise at de bryr seg om deg og er på ditt lag.

Eventuelt tenkte de at du overreagerte og IKKE hadde grunn til å bli sint, men at de tenker at du kanskje ikke har det så greit for tiden, og ønsker å vise omsorg. Eller de er redd for at du skal bli sint på DEM hvis de ikke er ekstra hyggelig med deg. 

Mest sannsynlig er det det første. Men det er jo bra at de ikke dømmer deg! Er det kun menn som smiler? 

Anonymkode: 69c7e...e78

Jeg tror de fleste vet at jeg ikke blir lett sinna? Har en kollega som jeg har klaget litt på ansikt til ansikt, men vi har alltid smilt og hatt en grei tone for det. 

Ja, det er kun menn så jeg skjønner ikke helt hva det er som foregår. For all del, det er hyggelig å bli spurt og hilst på.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? said:

Hvis en mister besinnelsen mens mange er tilstede så tenker jeg at den personen sliter. Spør jo da om det går bra. Normalt lager en jo ikke sånt drama. 

Årsaken bak var langvarig dårlig oppførsel fra de dette gjelder. Jeg hadde forsøkt mange ulike tilnærmelser for å få de til å skjønne at de gikk over streken gang på gang. Uten at det hjalp noe særlig, og selvfølgelig sprakk jeg til slutt.  Jeg personlig har et helt ok liv med svært få problemer. 

Drama og drama gutt.. All slik reaksjon er ikke drama.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Årsaken bak var langvarig dårlig oppførsel fra de dette gjelder. Jeg hadde forsøkt mange ulike tilnærmelser for å få de til å skjønne at de gikk over streken gang på gang. Uten at det hjalp noe særlig, og selvfølgelig sprakk jeg til slutt.  Jeg personlig har et helt ok liv med svært få problemer. 

Drama og drama gutt.. All slik reaksjon er ikke drama.

Forklaringer er nødvendig. Hvis dette var noen som stadig har plaget deg, og andre visste dette, så blir det jo noe annet. Var det på jobb? Da vil de vise sympati antar jeg. Hvis det skjer på byen når en er beruset, så står jeg ved det første. For da er en jo frivillig med disse plageånder.

Hvis du opplevde at andre ble trakkasert gang på gang, så bra at du sa fra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...