Gå til innhold

Trappe ned bruken av sminke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å slutte med øyesminke. Jeg har blonde øyevipper og har alltid hatet det. Men nå vil jeg bli fornøyd med meg selv og sånn som jeg er! Det er ikke bare å «slutte», for det handler jo om å føle seg vel. Er det noen som har tips? Er det virkelig stygt med lyse vipper og øyne? 

Anonymkode: 8c9f3...453

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke stygt. Helt ærlig ville jeg bare kuttet ut, man venner seg til sitt naturlige utseende etter hvert, og da blir man også mer komfortabel.

Anonymkode: 0d8df...4d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke stygt og du ser faktisk ikke stort verre ut enn oss med mørke øyevipper. Du kan jo farge vippene, det sliter ikke like mye som å bruke maskara daglig. Vet om ei med lyse vipper som farger sine, og for å være ærlig så ser jeg ikke stort forskjell. Men hun selv føler det er det, så er jo kanskje verdt et forsøk. Spesielt i nedtrappings-fasen. 

Bruker selv sjeldent sminke. Føler meg friere uten, og dessuten så er det andre som må se på trynet mitt, jeg ser det jo ikke selv :P 

Anonymkode: 698d0...ffd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yng Plyng

Du kan jo farge øyevippene i perioden i mellom mye sminke og ingen sminke, kanskje du venner deg til tanken når fargen gradvis forsvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt å farge de brune, og jeg er fornøyd med det, men jeg har ikke råd til å gjøre det ofte. Tenker å gjøre det nå til våren. 

Anonymkode: 8c9f3...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler at jeg bruker endel sminke til daglig - farget dagkrem (egentlig mer som en lett dekkende foundation, spør du meg), pudder, lys brun øyenskygge, brynspenn, brynsgel, lett rouge og lett highlighter. Ganske mange produkter, men liker en litt naturlig look. Dropper faktisk mascara fordi jeg synes det er penere uten! Ser så voldsomt ut med mascara når man ellers er lys synes jeg ☺️

Anonymkode: 71d82...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler i hovedsak om hva man er vant til. Hvis du kutter det ut og gir det et par uker vil du bli vant til det og lære deg å trives med det. 

Anonymkode: 84cba...9df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er stygt med lyse vipper når man er helt lys ellers. 

Synes det er litt morsomt (i mangel på et bedre ord) at "alle" synes blondt hår er det fineste, men blonde vipper, nei, det kan man ikke ha... :P 

Å gå uten sminke er noe man må bli vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for det! Kjempefint med de som omfavner sine særtrekk og unike sider syns jeg :) Sjekk ut @jennymustard på instagram (scroll gjerne en del bakover), hun ser dødsbra ut som lys og uten synlige bryn og vipper, men edgy og kul liksom! Du burde bare eie det og framheve det som er fint og spesielt ved nettopp deg :) Masse fin inspirasjon på pinterest også om du søker litt rundt

http://expensivelife.tumblr.com/image/96040343840

(et tilfeldig bilde jeg fant fra pinterest med ei som jeg syns ser fantastisk ut som helt lyst)

Lykke til! Antageligvis er det litt uvant i starten, men du venner deg til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rødhåret, jeg da ... Jeg har lest mye om hat av rødhårede på forumet her og blir litt deppa. 

Anonymkode: 8c9f3...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er rødhåret, jeg da ... Jeg har lest mye om hat av rødhårede på forumet her og blir litt deppa. 

Anonymkode: 8c9f3...453

Hvis det hjelper for noe synes jeg rødt går er det aller fineste. Er så flott og unikt synes jeg. Hender jeg søker på redheads på Pinterest bare for å beundre vakre kvinner med nydelig rødt hår. Og jeg er en heterofil kvinne altså. Jeg bare synes det er så ufattelig pent! 

Er selv mørkblond. Synes det er fint, men ganske kjedelig ☺️

Anonymkode: 71d82...22b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall styggere med 1m lange fake øyenvipper enn lyse naturlig vipper🙄

Anonymkode: d3779...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...