Gå til innhold

Sier dere hei til folk på tur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om man ikke har sett et menneske på et par timer føler jeg det er veldig naturlig å hilse på noen man treffer på et avsidesliggende sted. Går man i et område med mye folk er det ikke like naturlig å nikke til absolutt alle man treffer. Går jeg en tur i nærheten av der jeg bor, vil jeg helst være i min egen verden og føler ikke noe behov for å snakke med noen, men nikker vel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, visp skrev:

Om man ikke har sett et menneske på et par timer føler jeg det er veldig naturlig å hilse på noen man treffer på et avsidesliggende sted. Går man i et område med mye folk er det ikke like naturlig å nikke til absolutt alle man treffer. Går jeg en tur i nærheten av der jeg bor, vil jeg helst være i min egen verden og føler ikke noe behov for å snakke med noen, men nikker vel.

Skeptisk. 

Anonymkode: d206a...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skeptisk. 

Anonymkode: d206a...c22

Er det din måte å hilse på?:laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de mindre beferdete områdene i Oslomarka: Ja, da hilser jeg. Det er vanlig.

Anonymkode: 6e2b6...39b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg smiler til alle eg møter på min vei. Uansett by eller fjell. Sånn er det å være vestlending ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jaggu.. Kan du tenke deg? Noe så ille som å si hei og snakke med noen andre som er ute og går!! 

Hva faen feiler det mange av oss nordmenn? (og øvrige statsborgere) 
Hvorfor er det så jævlig tabu å snakke med andre? Vi blir jo helt satt ut om noen vi ikke kjenner snakker til oss..  (Vel, mange av oss) 

Jeg sier både hei OG noen ganger snakker med folk jeg møter når jeg er på vei opp eller ned fra hytta... 
Nei, slutt å vær så så jævlig tullete, det er ikke noe galt i å snakke med andre mennesker.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, visp skrev:

Er det din måte å hilse på?:laugh:

Nei skrev bare at jeg er skeptisk til det du mener. 

Anonymkode: d206a...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei skrev bare at jeg er skeptisk til det du mener. 

Anonymkode: d206a...c22

Åh, jada, men jeg snakker med folk der det faller seg naturlig:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på landet og går tur i fjellet. Jeg misliker å hilse på fremmende og forsøker unngå det om mulig. Smiler og sier hei om noen sier hei først, men håper som regel at de ignorerer meg slik at jeg kan ignorere dem

Anonymkode: 92b4e...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke "hei" til alle jeg møter, det kommer helt an på situasjonen, altså tid og sted. Ville fått det travelt hvis jeg skulle hilse på alle jeg ser på gata i Oslo sentrum, men når det er færre folk(som i marka eller fjellet) så er det mer naturlig å se på hverandre og nikke litt og smile, i hvertfall.

Tror dette er noe grunnleggende menneskelig: går du i en folkemengde, blir alt mindre individuelt - når det blir bare noen få mennesker, "ser" man hverandre tydeligere, ikke så mange å forholde seg til. Er fra bygda selv, og har stort sett gode erfaringer med å bruke bygdekultur(dvs. hilse og slå av en prat) i møte med andre her i Oslo, spesielt eldre. Og folk som jobber i butikker og andre steder i det offentlige rom. Slike opplevelser er med på å gjøre dagen min riktig fin.

Vi er mennesker alle sammen, og de aller, aller fleste av oss lyser opp i møte med et annet menneske som er vennlig og smilende.

Anonymkode: 05f84...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor på landet og går tur i fjellet. Jeg misliker å hilse på fremmende og forsøker unngå det om mulig. Smiler og sier hei om noen sier hei først, men håper som regel at de ignorerer meg slik at jeg kan ignorere dem

Anonymkode: 92b4e...3b6

Ja. Jeg og. Kan bli skeptisk hvis fremmede hilser. Liker storby jeg fordi da forsvinner man i mengden.  

Anonymkode: d206a...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor på landet og går tur i fjellet. Jeg misliker å hilse på fremmende og forsøker unngå det om mulig. Smiler og sier hei om noen sier hei først, men håper som regel at de ignorerer meg slik at jeg kan ignorere dem

Anonymkode: 92b4e...3b6

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 9.05, AnonymBruker skrev:

Er utenlandsk og jeg skjønte ikke hvorfor folk sa hei når jeg turet. Det var hyggelig og jeg skjønte at det var noe typisk norskt. Smiler og snakker med fremmede når jeg er på tur lol 

Anonymkode: e6a6a...2cb

Å ture, som verb, betyr å drikke mye, "feste" :)

Anonymkode: bd37b...920

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På fjellet sier jeg alltid hei til folk siden det er noe man bare gjør ,og når jeg går tur ellers så smiler jeg ihvertfall til folk og sier hei noen ganger. Er det noen som ser ekstra sur ut sier jeg ofte ett ekstra glad hei 🙂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...