Gå til innhold

på tide folk forstår Frp kan ikke være i noe slags regjering


Egenskap

Anbefalte innlegg

Vel ts, nå å du huske skandaleministerne fra da de røde styret landet. Audun Lybakken (sv) måtte gå av som statsråd pga korrupsjon, Mauela Ramin-Osmundsen (ap) måtte gå av etter å ha sparket barneombudet for så å gi stillingen til en venninne, Åslaug Haga (sp) måtte gå etter å ha unnlatt å følge plan og bygningsloven, Terje Røed Larsen (ap) måtte gå etter skattefusk, og slik kan vi holde på med den siden av politikken. I Stoltenbergs site regjering var det kun han og Støre som hadde samme posisjon fra regjerningen ble dannet til den trådte av, resten ble byttet ut og omdisponert. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og forresten så er det ikke Wara som har gjort noe galt i denne saken. Skal han dømmes for sin samboers handlinger må alle andre også dømmes for familiens handlinger, og det er vel gjerne ugreit å blø dømt for noe man ikke har gjort?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Marissa skrev:

Vel ts, nå å du huske skandaleministerne fra da de røde styret landet. Audun Lybakken (sv) måtte gå av som statsråd pga korrupsjon, Mauela Ramin-Osmundsen (ap) måtte gå av etter å ha sparket barneombudet for så å gi stillingen til en venninne, Åslaug Haga (sp) måtte gå etter å ha unnlatt å følge plan og bygningsloven, Terje Røed Larsen (ap) måtte gå etter skattefusk, og slik kan vi holde på med den siden av politikken. I Stoltenbergs site regjering var det kun han og Støre som hadde samme posisjon fra regjerningen ble dannet til den trådte av, resten ble byttet ut og omdisponert. 

Forresten, alle regjeringer (enten de er røde, rødgrønne eller blå), bytter på statsråder. F.eks. at en statsråd bytter departement er ganske vanlig. 

Hvorfor? Virker som om det er viktigere at politikere får "prøve seg" på ulike områder, enn at man faktisk har en statsråd med kunnskap og kompetanse i stillingen. Det er vanvittig synes jeg. Er det ikke noe man burde påpeke i media? 

Torbjørn Røe Isaksen f.eks., som byttet statsrådspost for ikke så altfor lenge siden, uttalte noe sånt som at nå skulle han bruke tid på å sette seg inn i den nye jobben, skaffe seg oversikt etc. Det er jo latterlig at skattebetalere skal bruke penger på å betale for at politikere skal ha det "spennende" ved å bytte departement i tide og utide og få stillinger de ikke har kompetanse til å inneha, og må kurses, settes inn i ting gang på gang etc.....

Endret av Lothlorien-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som får ødelagt sin toppkarriere i politikken, og forholdet sitt på en dag, kunne muligens trenge litt støtte? Av anstendige folk?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
2 timer siden, Alivamale skrev:

Hvorfor akkurat bare de to partiene? De har ingenting felles? 

Det virker ikke rasjonelt å være så følelsesmessig engasjert i to så ulike partier at man ønsker begge til H******.

Selvsagt er det rasjonelt. Det ene ødelegger samfunnet og det andre ødelegger hverdagskabalen. Kan ikke du være engasjert i to ting på en gang så har du et problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, theTitanic skrev:

Selvsagt er det rasjonelt. Det ene ødelegger samfunnet og det andre ødelegger hverdagskabalen. Kan ikke du være engasjert i to ting på en gang så har du et problem. 

Hvor ligger din politiske preferanse? Jeg er så uvitende, at med det jeg tolker som et sort-hvitt syn du har på verden, ikke klarer å se hvor ditt syn på politikk er.

Er du usikker? Hater du politikere/politikk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, XaoS said:

Det har det til de grader vært i Ap også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall ikke tvil om at justissektoren har tapt markant på at det ikke har vært mulig å få kontinuitet i statsrådposten i justisdepartementet. Paradoksalt nok er Wara den minst populistiske av de FRP-statsrådene som har vært i JD siden FRP fikk monopol på denne posten. Han er den eneste justisministeren som har forstått hvordan man oppnår politiske resultater uten å bruke populistiske soloutspill som metode.

Anundsen, Amundsen, Sandberg og Listhaug har alle falt for egen manglende forståelse for den sektoren de skulle lede. De har alle forsøkt å markere seg politisk med diverse utspill som gang på gang har avslørt at de har vært uten nødvendig kompetanse til å kunne bekle statsrådposten over tid. Det har bl.a medført at etatenes ledere og medarbeidere totalt har mistet tillit og respekt for disse FRP-statsrådene. Det er alvorlig når man samtidig vet at disse etatene har samfunnskritiske funksjoner.

Man kan derfor med stor grad av rett kunne påstå at de statsrådene FRP har stilt opp med i justisdepartementet ikke har hatt den nødvendige kompetanse og etiske standard som kreves på dette nivået. Med unntak av Wara som faktisk har denne kapasiteten.

Hvordan det er i andre FRP-styrte departement kjenner jeg ikke godt nok til. Men dette har ikke noe med om man er enig eller uenig i den politikken som føres. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frp kan ikke være i regjering med Krf og V. Dette er iallefall sikkert. Minipartiene ødelegger alt de rører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jalp skrev:

Det er ihvertfall ikke tvil om at justissektoren har tapt markant på at det ikke har vært mulig å få kontinuitet i statsrådposten i justisdepartementet. Paradoksalt nok er Wara den minst populistiske av de FRP-statsrådene som har vært i JD siden FRP fikk monopol på denne posten. Han er den eneste justisministeren som har forstått hvordan man oppnår politiske resultater uten å bruke populistiske soloutspill som metode.

Anundsen, Amundsen, Sandberg og Listhaug har alle falt for egen manglende forståelse for den sektoren de skulle lede. De har alle forsøkt å markere seg politisk med diverse utspill som gang på gang har avslørt at de har vært uten nødvendig kompetanse til å kunne bekle statsrådposten over tid. Det har bl.a medført at etatenes ledere og medarbeidere totalt har mistet tillit og respekt for disse FRP-statsrådene. Det er alvorlig når man samtidig vet at disse etatene har samfunnskritiske funksjoner.

Man kan derfor med stor grad av rett kunne påstå at de statsrådene FRP har stilt opp med i justisdepartementet ikke har hatt den nødvendige kompetanse og etiske standard som kreves på dette nivået. Med unntak av Wara som faktisk har denne kapasiteten.

Hvordan det er i andre FRP-styrte departement kjenner jeg ikke godt nok til. Men dette har ikke noe med om man er enig eller uenig i den politikken som føres. 

Nettopp.  Wara er faktisk den første av FrP-erne som forsto hva det innebærer å være statsråd. I motsetning til de andre har han ikke drevet med soloutspill.  Jeg er også enig med de som skriver at Wara selv ikke har gjort noe galt, og det da er urett å sette ham i samme kategori som de øvrige. 

Samtidig mener jeg at TS har belegg for sin påstand om at FrP ikke egner seg i regjering.  Å holde Wara utenfor bedrer ikke mitt inntrykk av FrP som et ukontrollert skandaleparti.   
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende utsagn og brukerangrep. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva slags samfunn hadde vi hatt om det var MPG, Rødt og SV som satt i regjering?  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎03‎.‎2019 den 14.35, Stina234 skrev:

Tja, hva slags samfunn hadde vi hatt om det var MPG, Rødt og SV som satt i regjering?  

 

Sammenstillingen er lite relevant.  SV sammen med AP - ja, det tror jeg vil bli et bedre Norge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Optimo

Vis meg det partiet der politikerne ikke driter seg ut. 

Listhaug - trenger ikke si mer. 

Giske - trenger ikke si mer der heller. 

Grande - hadde det vært en mann.. Hu hei. 

Lysbakken - klikk

 

Idioti kjenner ikke partigrenser. Brød og sirkus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Zienna skrev:

Sammenstillingen er lite relevant.  SV sammen med AP - ja, det tror jeg vil bli et bedre Norge. 

Det er nok din personlige mening som jeg ikke deler i det hele tatt.  Ville være en tragedie for Norge.

Når det er sagt så tror jeg at vi trenger partier fra ytterste venstre til ytterste høgre som motvekter i politikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP er det Norge trenger.. Dvs, vi burde fått Trump og Jimmie Åkesson hit.. Sett de i regjering for å fikse opp i alt møkka venstresiden har ødelagt.. 

Nullimport fra ikke-vestlige land. Retur av ikke-vestlige som har kommer via asyl. Begynn å hjelpe i nærområder.
Eventuelle "nordmenn" som har konvertert til disse folka's religion kan bli med på lasset.

Disse tar med seg kriminalitet  til Norge som ikke hører hjemme her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.3.2019 den 21.29, Egenskap skrev:

Det er på tide folk forstår at Fremskrittspartiet ikke kan være i noe slags regjering. Det er i denne perioden hvor Frp har fått regjere at dem har fått visst sitt sanne jeg. Listhaug, Sandberg og nå sist Wara. Det er farlig å ha Frp i regjering, og særlig i statsråd poster. 

Frp sitter jo nå som en motvekt til venstre og Krf som de ikke ønsker skal få for stor innflytelse. Når vi ser den Cocktailen av partier som skal samarbeide på tvers av sine politiske ideologier så kan man jo forstå at regjeringen ligner mer på ett sirkus når vi ser hvor mange inkompetente politikere som vandrer inn og ut i løpet av en regjeringsperiode, helt uavhengig av hvilken regjering det er som styrer. .

Det betyr egentlig ikke så mye om regjeringen er Rødgrønn eller Blågrønne da nesten alle partier går etter den samme bærekraftige samfunnsmodellen... de er bare litt uenige om hvordan de skal komme seg dit.

Vi har gang etter gang vært vitne til at det ikke utgjør noe særlig forskjell på hvem som styrer landet. Kanskje vi får litt skattelette men hva hjelper det når de skrur opp avgifter andre steder. Kanskje vi får et bedre velferdstilbud, men som igjen innhentes andre steder.

Når det gjelder FrP så tror jeg Siv Jensen forstod ganske tidlig at valgløftene i opposisjon ikke kunne realiseres, men de har fått gjennomslag med innvandringspolitikken som er en av deres kjernesaker og som får støtte av mange velgere.

Endret av baltazar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah...Disse "skandalene" i Frp har ingenting egentlig med Frp å gjøre, men om makt. Frp's opposisjon som Ap, Sv og den bunten der, er ute etter å ødelegge for sine politiske "fiender", slik at dem kan tre inn i regjeringen selv. En må forstå at politikk er en maktkamp, og alle partier vil ha regjeringsmakt og innflytelse. Dem løper etter en karriere, som et esel løper etter en gulrot i sitt synsfelt.

En må ikke tro at Frp er de eneste som har "skandaler", men alle partier og de fleste politikere har ugler i mosen. Det handler om å være flink til å manipulere, dekke over bevis og skjule sine spor av kritikkverdige forhold. Den som er flink til å skjule spor, holder sin posisjon. Når media også blir flittig brukt til å skape oppstandelse i befolkningen, og blant den politisk korrekte eliten, når en politisk fiende gjør noe som dem mener er kritikkverdig. Media belyser sjelden, politisk ståhei, når venstresidens gullgutter\jenter har en glipp. Er en på rett side i politikken så er en skjermet.

Venstresiden har et stort maktapparaet, i Norsk politikk, internasjonal politikk, næringsmessig og i rettsystemet. Jeg vil kalle dette kritikkverdig, hvis avgjørelser tas politisk, til fordel for venstresiden, noe jeg tror blir gjort gang på gang. Man kan trekke paraleller til USA, hvor venstresiden\demokratene forsøker å bli kvitt Trump for den minste ting. "Skandalene" rundt Trump's ministere, er et ledd i dette, å forsøke avsette Trump.

Det ligner på den politiske situasjonen i Norge, hvor venstresiden forsøker nøste opp i den minste ting og kalle det "skandale", med den hensikt å forsøke tre inn i regjeringen selv, ved å tvinge ministere til å gå av. Dette vil også svekke tiltitten til regjeringen og politikere, fra det norske folk, deriblant ved neste valg.

Listhaug måtte gå som følge av tull. Wara har dem ønske at skal gå av som følge av tull. Det var også en tid at dem forsøkte å få Siv Jensen til å gå av, som følge av tull.

Opposisjonen til Frp, lager mye oppstandelse for ingenting, og håper at det skal skape så mye blest rundt noe kritikkverdig, slik at dem går av, en etter en. En finner "skandaler" og kritikkverdige forhold rundt sikkert alle politikere, hvis en bare leter nøye nok. Men jeg tror ikke venstresiden og media er særlig interessert i å gå for nøye innpå, hvis kritikkverdige forhold blir funnet ved favoriserte politikere. Alt er en maktkamp.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe håp for noe parti i regjering.
Det eneste som vil sikre rettferdighet og forhindre trakassering og skatteran av befolkningen er direkte folkestyre.
Begrepet demokrati er jo KUN en illusjon. De politikerne som allerede er innsatt og som ødelegger, vanstyrer, selger landet og dets ressurser - blir kanskje borte ved neste valg, men da kommer bare nye koster (duster) som logrer for eliten (som er de som egentlig styrer).
Folk som ikke gjør jobben slik folket vil må kunne fjernes med umiddelbar virkning:
Men folket må også læres opp til hvem som må ha den egentlige makta - folket selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2019 den 21.29, Egenskap skrev:

Det er på tide folk forstår at Fremskrittspartiet ikke kan være i noe slags regjering. Det er i denne perioden hvor Frp har fått regjere at dem har fått visst sitt sanne jeg. Listhaug, Sandberg og nå sist Wara. Det er farlig å ha Frp i regjering, og særlig i statsråd poster. 

 

 

Man kunne sagt det samme om Ap da Jagland regjerte i 96-97, den ene skandalen etter den andre og en etter en måtte statsråder gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...