Gå til innhold

Rampelys(e)t


erikhansen

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Ja riktig. Om en ikke har satt seg godt nok inn i. Ærlig talt. Etter din argumentasjon bør det da være opplagt at alle er enige om div saker. Tenk deg om. Det handler om å se saker på ulik måte. Ikke at noen sitter med en fasit. Da hadde det jammen vært enkelt. 

Selvfølgelig er ikke alle enige i alle saker? Klart man kan se saker på forskjellige måter, vi er vel alle forskjellige? Men ofte er det lettere å danne seg en mening når man har lest seg opp i noe og sett forskjellige vinklinger av en sak. Da kan man også lettere argumentere og også finne dokumentasjon. Snakker igjen helt generelt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når Louise Angelica skal ut på shopping, er John Arne som oftest med. Han står også bak kamera når antrekksbildene til bloggen skal tas. Etter at han ble sammen med Louise Angelica har også hans interesse for mote blomstret.

- Før brydde han seg ikke på samme måte. Nå vil han at jeg skal ha det aller nyeste og han vil at garderoben min skal være fresh."

LOL

 Han har fått seg en levende Barbiedukke høres det ut

 

Er ikke dette mobbing?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Justlooking skrev:

Selvfølgelig er ikke alle enige i alle saker? Klart man kan se saker på forskjellige måter, vi er vel alle forskjellige? Men ofte er det lettere å danne seg en mening når man har lest seg opp i noe og sett forskjellige vinklinger av en sak. Da kan man også lettere argumentere og også finne dokumentasjon. Snakker igjen helt generelt.

Enig i det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, erikhansen skrev:

Når Louise Angelica skal ut på shopping, er John Arne som oftest med. Han står også bak kamera når antrekksbildene til bloggen skal tas. Etter at han ble sammen med Louise Angelica har også hans interesse for mote blomstret.

- Før brydde han seg ikke på samme måte. Nå vil han at jeg skal ha det aller nyeste og han vil at garderoben min skal være fresh."

LOL

 Han har fått seg en levende Barbiedukke høres det ut

 

Er ikke dette mobbing?

2015?? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er definitivt et bevis på at vi trenger mye mer satire og skråblikk, Hvis vi skal kalle enhver form for vennlig harselas for mobbing, blir vi et snevert, humørløst og selvhøytidelig samfunn. Eller. Vi er jo selvhøytidelige og humørløse. Eller? 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

2015?? 

Er det ikke mobbing fordi det er fra 2015? 

Men hadde det vært 2019, så er ville det blitt katogorisert som det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Pust skrev:

Denne tråden er definitivt et bevis på at vi trenger mye mer satire og skråblikk, Hvis vi skal kalle enhver form for vennlig harselas for mobbing, blir vi et snevert, humørløst og selvhøytidelig samfunn. Eller. Vi er jo selvhøytidelige og humørløse. Eller? 

Alle her inne er ikke Are Kalvø, så de fleste bommer på satire. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, erikhansen skrev:

Når Louise Angelica skal ut på shopping, er John Arne som oftest med. Han står også bak kamera når antrekksbildene til bloggen skal tas. Etter at han ble sammen med Louise Angelica har også hans interesse for mote blomstret.

- Før brydde han seg ikke på samme måte. Nå vil han at jeg skal ha det aller nyeste og han vil at garderoben min skal være fresh."

LOL

 Han har fått seg en levende Barbiedukke høres det ut

 

Er ikke dette mobbing?

Nei, jeg syntes ikke det er mobbing. Hadde vedkommende fortsatt med hvor dum man må være fordi man er en barbiedukke osv så hadde det raskt gått over i mobbing.

Bare fordi det ikke nødvendigvis er det hyggeligste du har lest om noen betyr ikke at det er mobbing.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, erikhansen skrev:

Er det ikke mobbing fordi det er fra 2015? 

Men hadde det vært 2019, så er ville det blitt katogorisert som det. 

Har du «bevis» på at mobbing forekommer i nyere tid enn gammelt oppgulp fra 2015?

Jeg opplever denne tråden din som et forsøk på å kneble ytringsfriheten. Vet du hva kommersiell bloggvirksomhet er?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
2 timer siden, erikhansen skrev:

Mener kvinneguiden forum rampelyset bør legges ned. Her får folk mobbe, trakassere andre uten at moderatorene fjerner innleggene. 

Kjenner jeg blir flau over enkelte «voksne» som mener mulighetrn til å ytre seg er det samme som ytringsfrihet. 

Skam dere! 

Jeg tror jeg hadde skammet meg hvis jeg hadde ment så mye uten å sjekke opp fakta først? Merkelig at det er brukere som blir stilt til veggs  i forbindelse med argumentasjonen sin som bruker ord som syk, mobbing, trakkasering osv..det er følelser og er ikke dokumentert noen sted? Kom med dokumentasjon så kan man ha er en god diskusjon rundt dette istedenfor å føle på disse tingene. Og må man være Are Kalvø for at harselering skal bli morsomt? Hvem setter den standarden? 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest INGNTNG
16 minutter siden, Eveliina skrev:


Det er jeg simpelthen uenig i.

Jeg foretrekker dette forumet, nettopp fordi det er en langt bedre debattskikk og redelig dialog her på Rampelys, enn i de aller fleste andre forum på Kvinneguiden. Kverulering, hersketeknikker, ta ting ut av sammenhenger, stråmenn, vri på ting osv osv - er det svært lite av her.

I dette underforumet er det er også krav om at absolutt alt skal være faktabasert. Kommer en med en påstand som ikke er mulig å dokumentere, så blir innlegg sletta som spekulasjon. 


 

Ja, det har jeg lest før, så det er tydeligvis en oppfatning som deles av svært mange. Kanskje det er denne konstante fremsnakkingen som gjør at jeg dømmer Rameplyset litt hardere enn andre underfora, men jeg synes ikke selve debattklimaet, eller stemninga om du vil, er noe bedre her enn den er andre steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, erikhansen skrev:

Er det ikke mobbing fordi det er fra 2015? 

Men hadde det vært 2019, så er ville det blitt katogorisert som det. 

Reglene for Rampelys-forumet har endret seg mange ganger siden 2015, og har blitt strengere på hva som er lov å si. Innlegg blir ikke ryddet retrospektivt. Brukeren er kanskje ikke lenger på forumet. Derfor er det fint om du finner innlegg fra det siste året eller så, som kan være representativ for nåtidens forum. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hva var det for et svar? Hvis du er politiker og får høre at du er uopplyst fordi du har en egen mening du kan begrunne, og som du har reflektert over... Når du anser deg selv som et intelligent og oppegående menneske, så tar du det som et kompliment å bli kalt uopplyst? For det er saken her. 

Et inteligent og oppegående menneske kan skifte mening når det har lyttet til mennesker som vet mer en seg selv om et emnet. Et mindre intelligent menneske gjør det aldri 🙂

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Yann skrev:

Et inteligent og oppegående menneske kan skifte mening når det har lyttet til mennesker som vet mer en seg selv om et emnet. Et mindre intelligent menneske gjør det aldri 🙂

Se der ja. Here we go... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emmelise skrev:

Nei, jeg syntes ikke det er mobbing. Hadde vedkommende fortsatt med hvor dum man må være fordi man er en barbiedukke osv så hadde det raskt gått over i mobbing.

Bare fordi det ikke nødvendigvis er det hyggeligste du har lest om noen betyr ikke at det er mobbing.

Vil også legge til at som «vanlig mobbing» som vi kjenner fra for eksempel skolegården må dette ha skjedd over en lengre periode. Altså vedkommende må ha skrevet flere stygge meldinger over tid.. 

Regner med at modereringen ikke var like nøyen da som den er nå heller. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, erikhansen skrev:

Det kommer snart ett A innlegg ala det var kreft,Han dro/Vi har kjøpt hus osv som løfter henne høyt opp igjen. 

Innlegg på Anne Britt 

Fant noe raskt 


Jeg vil gjerne spørre deg, nøyaktig hva med dette innlegget er det du finner ugreit?  Altså, ikke for å være retorisk, sette deg fast eller noe - men fordi jeg genuint lurer på det. 

Jeg ser jo referansene, og vet at hun har skrevet innlegg om alle disse og i tillegg hva hun selv har fortalt om egen drivkraft. Så har den biasen jeg kanskje ikke helt klarer å se forbi. 

Men om denne kommentaren er typisk for hva utenforstående leser som hets, så vet jeg egentlig ikke helt hva løsningen er? Annet enn at folk må spørre om hva som egentlig menes. For jeg leser den kommentaren som en faktabasert observasjon. Det kunne vært lagt ved linker til tre bloggposter i tillegg til intervju hvor hun selv uttaler dette - men det blir jo en innmari knotete diskusjon for de som er inne i temaet. 
 

Endret av Eveliina
skrivefeil
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, SoWhat? skrev:

Se der ja. Here we go... 

Det var en omskriving av Mandelas ord: «En klok mann kan skifte mening, en idiot gjør det aldri».  Kloke ord som vi alle bør ta til oss ;)

Endret av Yann
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yann skrev:

Det var en omskriving av Mandelas ord: En klok mann kan skifte mening, en idiot gjør det aldri».  Kloke ord som vi alle bør ta til oss ;)

Prøver du på din måte.. å si at jeg aldri skifter mening? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H

Har sagt det før og sier det igjen, når det kommer til mobbing og hets så er det faktisk en skam at man misbruker det ordet så til de grader. Det er så mange som blir utsatt for dette på daglig basis, og som ikke tjener penger på å misbruke denne definisjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Prøver du på din måte.. å si at jeg aldri skifter mening? 

Hun prøver å oppfordre deg til å tenke som Mandela. Du vet hvem det er ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...