Gå til innhold

Rampelys(e)t


erikhansen

Anbefalte innlegg

Mener kvinneguiden forum rampelyset bør legges ned. Her får folk mobbe, trakassere andre uten at moderatorene fjerner innleggene. 

Kjenner jeg blir flau over enkelte «voksne» som mener mulighetrn til å ytre seg er det samme som ytringsfrihet. 

Skam dere! 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener og hvorfor. Hadde medlemmene som er der vært interessert i å debattere hvor grensene går for hva som er hets og ikke så hadde det vist at de reflekterer over det. Men det vil de ikke diskutere. Ikke alle der inne er like ille da. Men stygge tendenser..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Jeg skriver ofte her inne. Jeg driver ikke hverken mobbing eller trakassering.

Skrev vel ikke at det var deg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, terteskjell skrev:

Kan du være så snill og legge frem de innleggene hvor det foregår mobbing? Eller trakkasering?  

Er så greit at dere som mener det skjer legger frem de bevisene..  

Jeg kan si litt om det fordi jeg skulle kommentere der inne i tråden CBE. Milde gud. Det var som å få en flodbølge mot seg av brukere. Det går ikke an å være uenig med brukere der. Klin umulig uten å få høre at en er "uopplyst" osv osv. Tråden ble stengt og moderert flere ganger fordi det tok helt av. Det er mao lite rom for en annen mening enn flertallet ( dvs 99% ) 

Det ble tilslutt hevdet at de var akademikere som visste bedre enn meg. Og ingen vet hva jeg er utdannet som 🙂 det er tre ting jeg ikke forteller her inne, og det er alderen min, om jeg har barn, og om utdannelse/ jobb. Så..ja.

En trenger strengt tatt ikke mer dokumentasjon enn å gå inn der å se hva som skjer om en sier i mot.

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sannhet

Jeg mobber og/eller trakkaser ingen. Ikke hater jeg noen heller. Håper dere rapporterer alt dere mener er upassende. 

Endret av sannhet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer snart ett A innlegg ala det var kreft,Han dro/Vi har kjøpt hus osv som løfter henne høyt opp igjen. 

Innlegg på Anne Britt 

Fant noe raskt 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, erikhansen skrev:

Det kommer snart ett A innlegg ala det var kreft,Han dro/Vi har kjøpt hus osv som løfter henne høyt opp igjen. 

Innlegg på Anne Britt 

Fant noe raskt 

Er det mobbing/hets/sjikane, sånn du ser det? 

Jeg mener det er å se et mønster hos en blogger man har fulgt en stund. 

 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sannhet
8 minutter siden, erikhansen skrev:

Det kommer snart ett A innlegg ala det var kreft,Han dro/Vi har kjøpt hus osv som løfter henne høyt opp igjen. 

Innlegg på Anne Britt 

Fant noe raskt 

Det kommer fra denne artikkelen:

https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535

Anne Brith forklarer jo det selv. 

Endret av sannhet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
1 minutt siden, EllaSays skrev:

Er det mobbing/hets/sjikane, sånn du ser det? 

Jeg mener det er å se et mønster hos en blogger man har fulgt en stund. 

 

Det er overskrifter fra blogginnlegg fra en blogg som drev med klikkhoreri og rangerte innlegg etter hvor mye klikk-penger innlegget generer. A- innlegg om kreft mange klikk mye penger. Hva med å lese seg opp før man skriker opp om trakassering? Gad!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg kan si litt om det fordi jeg skulle kommentere der inne i tråden CBE. Milde gud. Det var som å få en flodbølge mot seg av brukere. Det går ikke an å være uenig med brukere der. Klin umulig uten å få høre at en er "uopplyst" osv osv. Tråden ble stengt og moderert flere ganger fordi det tok helt av. Det er mao lite rom for en annen mening enn flertallet ( dvs 99% ) 

Det ble tilslutt hevdet at de var akademikere som visste bedre enn meg. Og ingen vet hva jeg er utdannet som 🙂 det er tre ting jeg ikke forteller her inne, og det er alderen min, om jeg har barn, og om utdannelse/ jobb. Så..ja.

En trenger strengt tatt ikke mer dokumentasjon enn å gå inn der å se hva som skjer om en sier i mot.

 

Så lenge jeg ikke ser noe mobbing så vil jeg gjerne se dokumentasjon på dette. . Men det er så merkelig at når vi ber pent om dette så er det aldri noen som legger det frem..  Hvorfor ikke?  Dette bør jo være lett

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, erikhansen skrev:

Det kommer snart ett A innlegg ala det var kreft,Han dro/Vi har kjøpt hus osv som løfter henne høyt opp igjen. 

Innlegg på Anne Britt 

Fant noe raskt 

Hvor i all verden er det mobbing i de setningene? 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emmy_H skrev:

Det er overskrifter fra blogginnlegg fra en blogg som drev med klikkhoreri og rangerte innlegg etter hvor mye klikk-penger innlegget generer. A- innlegg om kreft mange klikk mye penger. Hva med å lese seg opp før man skriker opp om trakassering? Gad!!

Enig med deg! 🙌

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, erikhansen skrev:

Det kommer snart ett A innlegg ala det var kreft,Han dro/Vi har kjøpt hus osv som løfter henne høyt opp igjen. 

Innlegg på Anne Britt 

Fant noe raskt 


Men så er det det da - at hva som oppleves som hets og mobbing er svært subjektivt. Om en er uenig i modereringen, så er det faktisk mulig å ta kontakt direkte med moderator og "anke", eller forklare hvorfor en ser på et innlegg som at det bryter reglene. Noen ganger har det ført til at innlegg har blitt sletta, andre ganger til beklagelse for at innlegg ikke skulle vært sletta. 

Det er ingen lett jobb å moderere, og være oppdatert på alle tema som diskuteres. Det vil skje feilvurderinger, begge veier. Men - det vil også være tilfeller der det er ens egen terskel som må justeres. At en reagerer på noe betyr ikke at en har rett i at det er regelbrudd.

Det innlegget som siteres her f.eks, ser jeg på som helt uproblematisk. Det henviser kun til det repeterende mønsteret denne ex-blogger, nå magasin-eier har bedrevet, og det med A-innlegg kan dokumenteres at er en benevnelse hun selv bruker om akkurat denne typen innlegg. Nå vet ikke jeg om du kjenner til kontekst for ytringen her eller ei, men det skjer ofte at folk kommer inn i disse trådene uten å ha fulgt saken og derfor misoppfatter utsagn de ikke kjenner til konteksten til.
 

Sitat

– Jeg har alltid rundt 30–40 innlegg liggende klare, og de er kategorisert som A, B og C-innlegg. A-innleggene drar flest lesere. Brystkreftteksten er et slikt og bør helst ut før klokka halv sju.


https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535

Endret av Eveliina
skrivefeil
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne legge til, kommer en ny inn i disse trådene og reagerer negativt på enkelte utsagn/poster - hva med å spørre hva bakgrunnen er? Hva som menes?

Jeg vil tro, at det kunne oppklart mange misforståelser. Siden trådene har levd lenge, og de som deltar der kjenner til bakgrunnen, trenger en ikke linke til dokumentasjon eller forklaringer hver eneste gang en refererer til noe. Men jeg skjønner at for utenforstående kan enkelte ytringer leses med litt andre øyne, det betyr likevel ikke automatisk at en har rett i sin vurdering av ytringen. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, terteskjell skrev:

Så lenge jeg ikke ser noe mobbing så vil jeg gjerne se dokumentasjon på dette. . Men det er så merkelig at når vi ber pent om dette så er det aldri noen som legger det frem..  Hvorfor ikke?  Dette bør jo være lett

Når du gjentatte ganger får høre at du er "uopplyst", så vet jeg ikke jeg. Jeg svarer deg bsre for å ikke ignorere, for det kan oppfattes som hersketeknikk. Jeg orker ikke være i denne tråden nå. Sorry 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SoWhat? skrev:

Når du gjentatte ganger får høre at du er "uopplyst", så vet jeg ikke jeg. Jeg svarer deg bsre for å ikke ignorere, for det kan oppfattes som hersketeknikk. Jeg orker ikke være i denne tråden nå. Sorry 

 

Forstår deg godt....

At så mange mennesker ikke ser hva de i sum skaper for slags monstre er etter mitt syn skremmende. Tråden om ABD er blitt et godstog av synsing, konspirering, sladder, fakta og løgn....helt uten bremser.

faktisk skremmende å se på....

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...