Gå til innhold
AnonymBruker

Kan katter bli pinnegal, og samling av leker i matskålen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Den ene kattungen min (de er snart 6 mnd), tror han er en retriever. Før pleide vi å sove middag sammen, nå skal det kastes! Jeg kaster, han henter og legger i hånden min, så gjentar vi. Og gjentar. Og gjentar. I går sovnet jeg og våknet av en klissvåt leke i trynet. For lekene må også få mat og vann! 

I dag når jeg kom hjem, lå det et lekedyr i hver matskål, og et tredje lå og duppet i vannskålen. Hver dag får favorittlekene mat. Er ikke de heldig, liksom...

Er det normalt? Og kan katter bli pinnegal som hunder? Når han holder på, knurrer han til den andre om den vil være med i leken. 

Anonymkode: 7f8a3...ff1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Katten her kan fint glemme å legge leker fra seg før hu skal drikke eller spise når hunder midt i lek, da havner de fort i maten. Kan også være at det virker logisk for katten å samle «sitt» på et sted, å da kan det stedet bære i matskålen. 

Anonymkode: 7b777...f56

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minya

Hahaha, han høres helt herlig ut!
Ja, det er normalt, de får dilla på ting de også, katter kan også lære "hent" :) Og de kan også finne på å begynne med ressursforsvar, ikke nødvendigvis i forbindlse med mat selv om det også forekommer, men gjerne med leker om en annen katt vil prøve samme leke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Haha, så hærlig. Jeg hadde katt som lekte apport også. Hun og la lekene fra seg i mat- og vannskålene.

Den gang da mente dyrelegen at katten gjorde det for å spare på leketøyet. Siden foringsstasjonen står på et fast sted så var dette ikke en unaturlig plass å gjemme den.

Anonymkode: b05c7...b21

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden