Gå til innhold

Stigmata drømmer, hvordan tolker religiøse det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drømte at jeg var innlagt på sykehus og lå på enerom, med stigmata sår på hode, hender, føtter.. Deretter at de som kom valsende og absolutt ville se meg var de mer ekstremt religiøse i min familie. Mennesker jeg har lite til overs for i mitt virkelige liv. Jeg er også ateist, men har alltid hatt mye og rare drømmer, også om karakteren Jesus. Men denne drømmen var bare altfor sær, at jeg skulle ligge der med stigmata sår og være den spesielle og utvalgte.. Nei nei nei.

Hvordan tolker kristne og andre religiøse slike drømmer? At en ateist drømmer slike drømmer?

Anonymkode: 3bd78...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.3.2019 den 11.56, AnonymBruker skrev:

Drømte at jeg var innlagt på sykehus og lå på enerom, med stigmata sår på hode, hender, føtter.. Deretter at de som kom valsende og absolutt ville se meg var de mer ekstremt religiøse i min familie. Mennesker jeg har lite til overs for i mitt virkelige liv. Jeg er også ateist, men har alltid hatt mye og rare drømmer, også om karakteren Jesus. Men denne drømmen var bare altfor sær, at jeg skulle ligge der med stigmata sår og være den spesielle og utvalgte.. Nei nei nei.

Hvordan tolker kristne og andre religiøse slike drømmer? At en ateist drømmer slike drømmer?

Anonymkode: 3bd78...f91

At det som hjelper deg i døden er religion før døden. Det finnes tre ulike drømmer ut ifra hva sendbudet fra Gud sa:

-Fra Gud (advarsel og bebudelse): Advarsler oppfylles kort tid etter drømmen,mens bebudende drømmer tar lengre tid før bebudelse.
-Fra det onde 
-Fra det indre, underbevissthet

Det er på tide å tenke meningen med livet med et åpent hjerte.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/15/2019 at 2:55 PM, omarel said:

At det som hjelper deg i døden er religion før døden. Det finnes tre ulike drømmer ut ifra hva sendbudet fra Gud sa:

-Fra Gud (advarsel og bebudelse): Advarsler oppfylles kort tid etter drømmen,mens bebudende drømmer tar lengre tid før bebudelse.
-Fra det onde 
-Fra det indre, underbevissthet

Det er på tide å tenke meningen med livet med et åpent hjerte.

Lykke til.

Men seriøst altså, hvordan ville du reagert på at en ateist fikk stigmata sår?

Anonymkode: 3bd78...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2019 den 11.56, AnonymBruker skrev:

Drømte at jeg var innlagt på sykehus og lå på enerom, med stigmata sår på hode, hender, føtter.. Deretter at de som kom valsende og absolutt ville se meg var de mer ekstremt religiøse i min familie. Mennesker jeg har lite til overs for i mitt virkelige liv. Jeg er også ateist, men har alltid hatt mye og rare drømmer, også om karakteren Jesus. Men denne drømmen var bare altfor sær, at jeg skulle ligge der med stigmata sår og være den spesielle og utvalgte.. Nei nei nei.

Hvordan tolker kristne og andre religiøse slike drømmer? At en ateist drømmer slike drømmer?

Anonymkode: 3bd78...f91

Jeg er personlig kristen, ble døpt som voksen da jeg ble oppdratt mer eller mindre av ateistiske foreldre. 

Jeg tolker drømmen din sånn at du har mye tanker rundt religion, liv og tro. Drømmer er hjernen din som bearbeider informasjon, og det at du har familiemedlemmer med religiøs tilhørighet som du tar avstand fra og anser seg som ateist betyr at dette er veldig konsekvente valg fra din side, ergo du har nok reflekterte og tenkt mye rundt disse tema. Så skal du sove og hjernen din begynner da å bearbeide disse tankene og refleksjonene i fritt spillerom. Kanskje har du innerst inne en tro på noe overnaturlig (siden du ønsker å høre hvordan religiøse tolker drømmen din) og stiller ubevisst spørsmål til deg selv (via å tildele deg en religiøs rolle i din egen drøm) til om du virkelig er så ikke-troende som du har konkludert med at du er. Kanskje er du troende/«spirituell» men ikke nødvendigvis tilhenger av en bestemt religion ?

 

Anonymkode: bfee7...3ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men seriøst altså, hvordan ville du reagert på at en ateist fikk stigmata sår?

Anonymkode: 3bd78...f91

Jeg er desverre ingen drømmetyder i yrke, så det kan jeg ikke svare på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, omarel said:

Jeg er desverre ingen drømmetyder i yrke, så det kan jeg ikke svare på. 

Se bort fra at det var en drøm, la oss si at en ateist du vet om plutselig fikk slike sår. Hvordan ville du og andre religiøse reagert med tanke på at det er samme sår som karakteren Jesus fikk på korset?

Anonymkode: 3bd78...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er personlig kristen, ble døpt som voksen da jeg ble oppdratt mer eller mindre av ateistiske foreldre. 

Jeg tolker drømmen din sånn at du har mye tanker rundt religion, liv og tro. Drømmer er hjernen din som bearbeider informasjon, og det at du har familiemedlemmer med religiøs tilhørighet som du tar avstand fra og anser seg som ateist betyr at dette er veldig konsekvente valg fra din side, ergo du har nok reflekterte og tenkt mye rundt disse tema. Så skal du sove og hjernen din begynner da å bearbeide disse tankene og refleksjonene i fritt spillerom. Kanskje har du innerst inne en tro på noe overnaturlig (siden du ønsker å høre hvordan religiøse tolker drømmen din) og stiller ubevisst spørsmål til deg selv (via å tildele deg en religiøs rolle i din egen drøm) til om du virkelig er så ikke-troende som du har konkludert med at du er. Kanskje er du troende/«spirituell» men ikke nødvendigvis tilhenger av en bestemt religion ?

 

Anonymkode: bfee7...3ef

Kanskje. Jeg er hvertfall ikke bra nok som jeg er, uten religion, for disse.

Stiller deg samme spørsmål som Omarel. Hvordan ville du reagert i virkeligheten på at en ateist plutselig fikk slike sår som karaakteren Jesus?

Anonymkode: 3bd78...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se bort fra at det var en drøm, la oss si at en ateist du vet om plutselig fikk slike sår. Hvordan ville du og andre religiøse reagert med tanke på at det er samme sår som karakteren Jesus fikk på korset?

Anonymkode: 3bd78...f91

La meg tenke, for du har et godt poeng.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2019 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Men seriøst altså, hvordan ville du reagert på at en ateist fikk stigmata sår?

Anonymkode: 3bd78...f91

Hadde jeg vært ateist hadde jeg tolket det som henvisning til Jesus. Nå som jeg ikke er ateist, og hengir meg til Gud direkte som Jesus, så hadde jeg tolket det helt annerledes. Det er fordi jeg vet dette:

-Den som oppsto etter korsfestelsen etter korsfestelsen ble ikke gjenkjent av disiplene. Jeg tror på at det var djevelen som kom i et bilde for å få disiplene til å begå den største synden. Tro at Jesus var Gud. For Jesus har aldri sagt at han var Gud.

-Da Gud skapte Adam, sverget Jesus fiendskap til Adams ætt, ved å få dem vekk fra Gud på alle mulige måter. Dette inkluderer den største synden, som er p sette noen ved Gud, avgudsdyrkelse.

-Paulus var antichrist, han sa og gjorde det motsatte av det Jesus sa. Paulus påsto at Jesus viste seg for han. Det må enten være at Paulus lyver fordi han byttet strategi for å ødelegge kristendommen, eller så var det satan som tok form for å etterligne Jesus. Dette er fordi djevelen kan ta menneskelige former.

 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...