Gå til innhold

Føler vaskemaskinen sliter sånn på klærne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 14.3.2019 den 20.37, AnonymBruker skrev:

Hva og hvor mye du stapper inn i vaskemaskinen avgjør hva du får ut igjen av maskinen. Mange fibre passer ikke sammen i vaskemaskinen. 

Sentrifugeringmpå max er ikke noe som sliter på tekstiler, det er like feil som dem på facebook som påstår at vannet på vinteren er så kaldt at ulltøyet i maskinen tover. 

Snakk med din mor, og lær av henne.

Anonymkode: 08f55...462

Min mor er svært lite huslig av seg. Vasker det meste på for høy temp og kjører alt (utenom ull og jeans) i trommelen på høy varme.

Stapper aldri vaskemaskinen for full. Men ja, fint at det ikke sliter på tøyet. Jeg visste ikke det. Da blir det høyere sentrifugering neste gang. Visste ikke dette med fiber heller, utenom finvask så klart (treningstights, silke, lin, ulltøy, pen-topper etc)

Anonymkode: 78ca5...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, misssssnorway skrev:

Dersom du ikke bor på samme sted som din mor kan vannkvaliteten også ha noe og si: hardheten på vannet og f.eks kalkinnholdet. 

Sidene til kommunen sier at vi har mykt vann.

Anonymkode: 78ca5...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2019 den 19.06, AnonymBruker skrev:

Jeg ville prøvd å tørke godt ut av vaskemaskinen med en klut etter hver vask. Både inni trommelen + på innsiden av døren + nedi gummibelgen.

Anonymkode: 4fb93...9ba

Det er et prosjekt for seg selv. gjør dette i blant, og det tar 5-10 minutter. Etter tørk så sitter det jo bom fast, må skrape det ut med neglene eller pinsett. 

Anonymkode: 78ca5...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntil nylig hatt en eldgammel maskin og hadde da aldri problemer med nupper eller hull i tøyet. Etter at jeg kjøpte ny, energieffektiv (les: vannbesparende) vaskemaskin har jeg fått store problem med at tøyet nupper, strekkes eller får hull. Det er de samme plaggene, eller klær fra samme produsent, som jeg hadde da jeg hadde den gamle maskinen. Samme vaskemiddel. Virker som om tøyet slites av å bli slengt rundt i maskinen når det er så lite vann inni der. 

Anonymkode: abc94...207

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker du ting med glidelås sammen med de andre tingene? Jeg hadde det problemet før jeg begynte å putte alt med glidelås i vaskepose i hvert fall.

Anonymkode: 800ad...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...