Gå til innhold

Populære navn i 2019


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aksel, Levi, Emilian/Milan/Milano, Leon/Leo, Liam, Fillip, Oskar på gutt

Anonymkode: c713d...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Minlillelykke skrev:

Er vel ikke det folk liker da? Som jeg skrev, toppen kommer til av hvilke navn som blir brukt mest, jeg har ikke navn fra listene, men feks Henrik synes jeg er lite fint. Foretrekker koselige navn selv. Så får du heller synes det er kjedelig

Det handler jo om mote, lik klesmoter, plutselig liker alle vide jeans igjen etter å kun ha gått med skinnyjeans i ti år. Ikke akkurat tilfeldig, det er jo fordi man blir påvirket av hva andre gjør.

Henrik liker nok mange, siden det er på topplista. Men ser ikke hvorfor Henrik er mindre "koselig" enn f.eks. Filip eller Noah?

Anonymkode: fd4a6...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Navn som: Olivia, Otilie/Otelie, Sienna, Elea, Ella, Emma/Emilie/Emely og lignende på jenter. 

 

Anonymkode: c713d...bdf

I klassen til et av mine barn finnes det både Emma, Emilie, Emmeline og Emily. Læreren må jo bli totalt forvirret :P 

Anonymkode: fd4a6...0f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Enig i at Aksel ikke er slapt. Litt vanskelig å forklare hva som er sterke navn, det er vel litt individuelt også, men jeg synes ofte det er navn som har flere konsonanter enn vokaler. Nå er det jo omvendt, spesielt på jentesiden, navn med nesten bare vokaler. Det blir veldig "slapt" etter min smak. Synes også generelt at tradisjonsrike navn (som Henrik) er sterkere enn nylig importerte navn (som Liam). 

Anonymkode: fd4a6...0f6

Skjønner at det et vanskelig å forklare. Tror kanskje vi er litt enige.

Anonymkode: 59dbd...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det handler jo om mote, lik klesmoter, plutselig liker alle vide jeans igjen etter å kun ha gått med skinnyjeans i ti år. Ikke akkurat tilfeldig, det er jo fordi man blir påvirket av hva andre gjør.

Henrik liker nok mange, siden det er på topplista. Men ser ikke hvorfor Henrik er mindre "koselig" enn f.eks. Filip eller Noah?

Anonymkode: fd4a6...0f6

Kan sikkert kalle det møte, men jeg var 7 når jeg bestemte meg for navn på min datter. Det navnet logger på topp 10 nå. Irriterende nok.

Anonymkode: 59dbd...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det et vanskelig å forklare. Tror kanskje vi er litt enige.

Anonymkode: 59dbd...96c

Må legge til at "sterke navn" ikke er lik "navn jeg synes er fine". Synes det er både stygge og fine navn (og mange helt OK navn) blant det jeg ser på som "sterke" navn. Finnes navn jeg synes er fine blant mer "slappe" eller myke navn også. Synes f.eks. Anna er et veldig fint navn selv om jeg ikke synes det er spesielt sterkt. Tror uansett jeg lander på at "sterke navn" er navn med flere konsonanter enn vokaler, gjerne med r i, gjerne litt lange, og som er tradisjonsrike.

Synes det er veldig morsomt med navn :) 

Anonymkode: fd4a6...0f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan sikkert kalle det møte, men jeg var 7 når jeg bestemte meg for navn på min datter. Det navnet logger på topp 10 nå. Irriterende nok.

Anonymkode: 59dbd...96c

Ser den.

Anonymkode: fd4a6...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agnes

Signe

Sigrid

Iben

 

 

Herman

Viktor

Filip

Ulrik

Anonymkode: 6e88c...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er veldig opptatt av å skille seg ut når de velger navn, skal man skille seg ut i dag bør man velge navn som ;

Kari

Else

Grete

Sissel

Birgit

Johanne

 

Hans

Sverre

Jens

Steinar

Bjørn

Olav

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ella1 skrev:

Mange er veldig opptatt av å skille seg ut når de velger navn, skal man skille seg ut i dag bør man velge navn som ;

Kari

Else

Grete

Sissel

Birgit

Johanne

 

Hans

Sverre

Jens

Steinar

Bjørn

Olav

 

 

Olav og Sverre har blitt veldig vanlige nå, så det stemmer ikke (helt). Tror Steinar, Sissel, Grete osv. derimot er mer safe om en ikke ønsker mange med samme navn på trinnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anneline80 skrev:

Olav og Sverre har blitt veldig vanlige nå, så det stemmer ikke (helt). Tror Steinar, Sissel, Grete osv. derimot er mer safe om en ikke ønsker mange med samme navn på trinnet.

Det har du rett i, hadde lett kunne valgt Olav eller Sverre dersom jeg skulle hatt flere barn ;) Håper bare det blir flere slike navn på topplisten etterhvert. Det virker som at mange er opptatte av å ha internasjonale navn på barna sine, jeg tenker litt motsatt, jeg synes det er gøy når man kan høre på navnet hvor i verden man kommer fra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ella1 skrev:

Det har du rett i, hadde lett kunne valgt Olav eller Sverre dersom jeg skulle hatt flere barn ;) Håper bare det blir flere slike navn på topplisten etterhvert. Det virker som at mange er opptatte av å ha internasjonale navn på barna sine, jeg tenker litt motsatt, jeg synes det er gøy når man kan høre på navnet hvor i verden man kommer fra. 

Vi hadde også navnene på vår liste, men endte med et annet i «samme sjanger». Veldig pene navn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

På 15.3.2019 den 22.37, Ella1 skrev:

Mange er veldig opptatt av å skille seg ut når de velger navn, skal man skille seg ut i dag bør man velge navn som ;

Kari

Else

Grete

Sissel

Birgit

Johanne

 

Hans

Sverre

Jens

Steinar

Bjørn

Olav

 

 

Jens ❤️ 

 

Anonymkode: 01f26...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tradisjonelle norske navn er fine. Ikke veldig fan av engelske navn som gjøres norske. Norske navn er sterke og flotte:

Håkon, Magnus, Christian, Jonas, Jens, Tor, Vemund, Jonathan, Sebastian, Olai, Daniel:) 

Anonymkode: 01f26...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...