Gå til innhold

Populære navn i 2019


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke navn tror du blir populære i løpet av 2019?

Anonymkode: 4d2bd...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror Ada vil klatre videre opp. Synes navnet er knallfint så hadde brukt det om vi fikk jente i år. 

 

Anonymkode: 7c7db...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men kjenner intet mindre enn 3 Elea som ble født i 2019. Alle i mars. 

Anonymkode: 2551a...045

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alida, Eline, Elsa Linus og Adrian, Liam og Elias

Anonymkode: 6b986...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange navn som begynner på en vokal ser jeg. Er det kanskje inn?

Anonymkode: 4d2bd...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange fine navn her i denne tråden. Skjønner godt at disse navnene er populære. Flere forslag?

Anonymkode: 4d2bd...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om to Jesper, to Sofie, en Markus og ei Leah i hvert fall. 

Anonymkode: cf70c...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan regne med at topplista fra 2018 kommer (med små endringer) til å gjelde også i 2019. https://www.ssb.no/navn

Jeg er utrolig lei nesten alle disse navnene, de fleste av dem (med lignende varianter) har vært poppis siden jeg fikk mitt første barn for 11 år siden. Nesten alle er veldig "slappe", få eller ingen "sterke" navn her, bortsett fra muligens Oscar og Henrik på guttesiden. Jentenavnene er bare sånne myke og slappe navn. 

Anonymkode: fd4a6...0f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan regne med at topplista fra 2018 kommer (med små endringer) til å gjelde også i 2019. https://www.ssb.no/navn

Jeg er utrolig lei nesten alle disse navnene, de fleste av dem (med lignende varianter) har vært poppis siden jeg fikk mitt første barn for 11 år siden. Nesten alle er veldig "slappe", få eller ingen "sterke" navn her, bortsett fra muligens Oscar og Henrik på guttesiden. Jentenavnene er bare sånne myke og slappe navn. 

Anonymkode: fd4a6...0f6

Da lurer jeg på hva du legger i sterk. Syns Axel f.eks ikke er slapt. Liam ville vært slapt.

Anonymkode: 59dbd...96c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan regne med at topplista fra 2018 kommer (med små endringer) til å gjelde også i 2019. https://www.ssb.no/navn

Jeg er utrolig lei nesten alle disse navnene, de fleste av dem (med lignende varianter) har vært poppis siden jeg fikk mitt første barn for 11 år siden. Nesten alle er veldig "slappe", få eller ingen "sterke" navn her, bortsett fra muligens Oscar og Henrik på guttesiden. Jentenavnene er bare sånne myke og slappe navn. 

Anonymkode: fd4a6...0f6

Det er vel det folk liker da? Selv liker jeg ikke sterke og uvanlige navn, foretrekker koselige navn som vokser med barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stusselige jentenavn som ligger på topp.  Amalie er det hederlige unntaket men det begynner å bli fryktelig kjedelig.

Anonymkode: a9e0b...f7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da lurer jeg på hva du legger i sterk. Syns Axel f.eks ikke er slapt. Liam ville vært slapt.

Anonymkode: 59dbd...96c

Enig i at Aksel ikke er slapt. Litt vanskelig å forklare hva som er sterke navn, det er vel litt individuelt også, men jeg synes ofte det er navn som har flere konsonanter enn vokaler. Nå er det jo omvendt, spesielt på jentesiden, navn med nesten bare vokaler. Det blir veldig "slapt" etter min smak. Synes også generelt at tradisjonsrike navn (som Henrik) er sterkere enn nylig importerte navn (som Liam). 

Anonymkode: fd4a6...0f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Minlillelykke skrev:

Det er vel det folk liker da? Selv liker jeg ikke sterke og uvanlige navn, foretrekker koselige navn som vokser med barna.

Jeg har da ikke skrevet at navnene må være uvanlige, finnes mange sterke navn som er vanlige, selv om de ikke ligger helt på toppen. Sterke navn kan også være koselige.

Anonymkode: fd4a6...0f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har da ikke skrevet at navnene må være uvanlige, finnes mange sterke navn som er vanlige, selv om de ikke ligger helt på toppen. Sterke navn kan også være koselige.

Anonymkode: fd4a6...0f6

Er vel ikke det folk liker da? Som jeg skrev, toppen kommer til av hvilke navn som blir brukt mest, jeg har ikke navn fra listene, men feks Henrik synes jeg er lite fint. Foretrekker koselige navn selv. Så får du heller synes det er kjedelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn som: Olivia, Otilie/Otelie, Sienna, Elea, Ella, Emma/Emilie/Emely og lignende på jenter. 

 

Anonymkode: c713d...bdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...