Gå til innhold

"Drapet i Holmenkollen" ny true-crime på TVN


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 16.3.2019 den 8.58, AnonymBruker skrev:

Var kun 4 år men husker alikevel vedig godt detaljer fra den dagen.....kan ikke si jeg husker mye fra da jeg var 4 år men så har ikke jeg opplevd sånn traume heller......heldigvis.

Anonymkode: cbed1...877

Jeg har minner fra jeg var 4. Er vel da minner begynner å feste seg.

Har også 1 minne fra jeg var 2 år. Hadde av div. grunner ikke sett mammaen min på et par måneder, og da hun skulle hente meg igjen, husker jeg at jeg syns det var rart og jeg ble liksom litt sjenert. Visste at hun var mammaen min, men kjente henne liksom ikke helt igjen heller. 

2 mnd borte fra din mor i den alderen er veldig mye. 

 

Så kan absolutt tenkes at en 4 åring husker ganske mye... ellers er det vel forsket på at man kan skape seg «falske» minner..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.3.2019 den 8.58, AnonymBruker skrev:

Var kun 4 år men husker alikevel vedig godt detaljer fra den dagen.....kan ikke si jeg husker mye fra da jeg var 4 år men så har ikke jeg opplevd sånn traume heller......heldigvis.

Anonymkode: cbed1...877

Tror nok at dette er veldig individuelt, for jeg husker mye fra jeg var 3 år og videre. Er 35 nå :)  Husker også litt fra jeg var i 2-års alderen, men det er bare små bruddstykker av enkelt ting. Som pottetrening en gang på kjøkkengulvet, første dag i barneparken sammen med mamma foran knaggen jeg skulle henge jakka mi på, litt fra et besøk vi hadde -at da kom det en dame opp i stua og så ned på meg som satt på gulvet og jeg følte meg litt skeptisk (var visst bare en venninne av mamma, ikke noe farlig)...litt sånne ting, bare som små lysglimt i hukommelsen, men ikke noe mer. Har ikke noen traumer, og husker bare vanlige ting som av en eller annen grunn har festet seg :) 

Anonymkode: 37f99...49c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt denne serien! Synes den handler vel så mye om hennes reise som den gjør om drapet i seg selv.  For en sterk dame, virker som hun har klart seg veldig godt! 

Anonymkode: 53c4a...ac9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2019 den 0.01, NordicViking skrev:

Har aldri hørt om dette drapet, men synes det hele virker interessant. Blir nødt til å få med meg resten av serien nå.  :popcorn:

Maria mener å huske ei dame som satt oppå moren hennes, men er ikke 100% sikker. Ut fra bildene får man kanskje inntrykk av at det var et seksualisert drap, men det kan ha vært iscenesatt. Uansett, man hadde en mistenkt, men fikk aldri denne personen utlevert fra USA.

Fingeravtrykk og håranalyse matchet ikke, derfor ble ikke denne Minna Thompson utlevert til Norge. 

Anonymkode: dceed...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke spesielt at en som skal ta livet av en person kler seg og ter seg så oppsiktsvekkende at så mange vitner legger merke til henne? Jeg tenker på mannen som påstår han hadde en lengre samtale med henne på vei oppover, og han som hadde sett henne i byen kun fordi hun skilte seg ut i mengden?

Anonymkode: 72b18...7af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke spesielt at en som skal ta livet av en person kler seg og ter seg så oppsiktsvekkende at så mange vitner legger merke til henne? Jeg tenker på mannen som påstår han hadde en lengre samtale med henne på vei oppover, og han som hadde sett henne i byen kun fordi hun skilte seg ut i mengden?

Anonymkode: 72b18...7af

Men hun var jo i Norge de dagene ,og ville ikke ha kontakt på returen. Men må jo ha hatt klær med seg da som hun brukte under drapet som hun gjemte, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde DPLAY akkurat nå så kunne jeg sett ep3.

Anonymkode: cbed1...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske jeg hadde DPLAY akkurat nå så kunne jeg sett ep3.

Anonymkode: cbed1...877

Vi får smøre oss med tålmodighet og vente til onsdag 27. mars. Skal bli interessant å se hva som ligger i kassen med "bevismateriale" på politihuset. Kanskje man kan finne DNA på klærne som ble funnet - dersom de er i kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NordicViking skrev:

Vi får smøre oss med tålmodighet og vente til onsdag 27. mars. Skal bli interessant å se hva som ligger i kassen med "bevismateriale" på politihuset. Kanskje man kan finne DNA på klærne som ble funnet - dersom de er i kassen.

Episode 3 ligger ute :) 

Anonymkode: e6f0e...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Episode 3 ligger ute :) 

Anonymkode: e6f0e...539

Den er kun tilgjengelig for dem som betaler for abonnement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Lindmo forrige uke, ble det sagt at de venter fortsatt på noen DNA analyser. Men hun sa ikke hvilke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange episoder er det av denne serien?

Anonymkode: dcb83...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange episoder er det av denne serien?

Anonymkode: dcb83...796

Jeg mener å ha hørt at det er 6 episoder, men er ikke helt sikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2019 den 19.51, Vampyrina skrev:

Jeg mener å ha hørt at det er 6 episoder, men er ikke helt sikker

6 episoder ja

Anonymkode: cbed1...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig spennende serie, og jeg er spent på hva de klarer å finne ut av. Det hadde vært veldig interessant å høre hva Minna Thompson selv tenker. Hittil er det jo kun advokaten hennes som har uttalt seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde det! For et sammentreff om det ikke var Minna som gjorde det...At hun både var i Oslo akkurat da, OG hadde sår i ansiktet akkurat den dagen. 😮 Veldig spent på fortsettelsen.

Anonymkode: 7fdc3...9ea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 9.57, AnonymBruker skrev:

Ja, det hadde det! For et sammentreff om det ikke var Minna som gjorde det...At hun både var i Oslo akkurat da, OG hadde sår i ansiktet akkurat den dagen. 😮 Veldig spent på fortsettelsen.

Alt tyder på at Minna er skyldig ja.
Men har vanskelig for å tro at pga denne serien så blir saken løst.....mulig de finner DNA spor fra Minna i den kassa på politihuset men samtidig så hadde etterforskerne en del av klærne osv fra åstedet over til usa der Minna og advokaten hennes fikk tilgang til dette i forbindelse med avhør....så da er jo dette ikke gyldig som bevis matrialet lengre.

Anonymkode: cbed1...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt tyder på at Minna er skyldig ja.
Men har vanskelig for å tro at pga denne serien så blir saken løst.....mulig de finner DNA spor fra Minna i den kassa på politihuset men samtidig så hadde etterforskerne en del av klærne osv fra åstedet over til usa der Minna og advokaten hennes fikk tilgang til dette i forbindelse med avhør....så da er jo dette ikke gyldig som bevis matrialet lengre.

Anonymkode: cbed1...877

Hadde det virkelig vært SÅ latterlig enkelt å løse dette mordet, så ville politiet sannsynligvis oppklart saken for veldig lenge siden...  

Anonymkode: a5996...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...