Gå til innhold

Ta vaksine mot hjernehinnebetennelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Midgard skrev:

Du er tydeligvis ikke i stand til å se og forstå hva jeg skriver. Ikke har du kontroll på hva du selv skriver.

Jeg har ikke beskyldt deg eller NHI for fusk. Jeg har fortalt deg hvor jeg har mine data fra, at du ikke anerkjenner dem uten engang å sjekke de opp sier litt om hva for standpunkt du har tatt.

Dødstallene mine er også korrekt sitert. (Jeg har vært ærlig med fortelle hvilke tall jeg er usikker på)

1247858108_Skjermbilde2019-03-18kl_12_11_05.thumb.png.00a402ef1ddc6d1cdd133b574b84ea16.png

Se igjen tallene mine. Av rundt 85 000 smittete i Europa, døde 72 i 2018. Matematikken kan du ta selv.

Endret av Monica1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Monica1968 skrev:

Eh, ja? Da snakker vi om dødelighet blant alle barn.

neida, bare sorte og stygge barn.. (#ironi #satire)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monica1968 skrev:

Se igjen tallene mine. Av rundt 85 000 smittete i Europa, døde 72 i 2018. Matematikken kan du ta selv.

jeg forventer at du legge frem dataene slik jeg har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monica1968 skrev:

Ja da, virkelig svartedauen...

Heldigvis ikke, takket være vaksinen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Midgard skrev:

Heldigvis ikke, takket være vaksinen.

Det var ironi. Altså, rundt 50% døde av byllepest, rundt 90% døde av lungepest. Vi må sannelig ha vært sterke mennesker i min barndom, ettersom meslinger var farlig på linje med dette(hvor er ironiflagget?).

Endret: Jeg tror jeg gir opp denne diskusjonen. Du får fortsette å anta at meslinger stort sett er livsfarlig, til tross for alle tall og linker jeg har vist til. Jeg har sluttet å ta anstøt av det.

Endret av Monica1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Monica1968 skrev:

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/rekordmange-smittet-av-meslinger-i-europa/

Her er tallene. Smittete: 82 500. Døde: 72. Ja da, virkelig svartedauen...

Det er jo for jævlig for de som rammes, å miste et barn på den måten. ETT eneste dødt barn pga meslinger, er ett barn for mye!

Slutt å bagatellisere tallene og tro det ikke kan ramme en selv.

Anonymkode: e8d6a...09d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo for jævlig for de som rammes, å miste et barn på den måten. ETT eneste dødt barn pga meslinger, er ett barn for mye!

Slutt å bagatellisere tallene og tro det ikke kan ramme en selv.

Anonymkode: e8d6a...09d

Nei. I så fall må du også vaksinere alle mot eksempelvis vannkopper. Det var tross alt hundre dødsfall årlig i USA før vaksinen...Langt de fleste, enten dødsårsaken er meslinger eller vannkopper, er barn som uansett er sårbare for barnedød. Se mine tidligere linker og innlegg. 

Jeg kommer ikke til å godta vaksinasjon av hele befolkningen for sykdommer som omtrent aldri er farlige for friske. Enkelt og greit. 

Som en artig, men ubetydelig, historie var jeg selv langt sykere av vannkopper enn meslinger. Det var ikke artig å få som 15 - åring, rett før eksamen. Jeg forsvarer ikke vaksinasjon mot varicella av den grunn.

Endret av Monica1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Monica1968 skrev:

Jeg kommer ikke til å godta vaksinasjon av hele befolkningen for sykdommer som omtrent aldri er farlige for friske. Enkelt og greit. 

Du har kommet med falske beskyldninger for at jeg har forfalsket data.

Jeg vi her rette en beskyldning mot deg, og med god grunn. Du har hele tiden vist til linker der det advares og visers bekymringer rundt sykdommen. Likevel, har du kommet en fremstilling med bagatellisere og ufarliggjøring der fagpersoner og en samlet vitenskap er bekymret.  

På bakgrunn av det du har skrevet har du på ingen måte en faglig tyngde som skulle tilsi at du har en korrekt fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Midgard skrev:

Du har kommet med falske beskyldninger for at jeg har forfalsket data.

Jeg vi her rette en beskyldning mot deg, og med god grunn. Du har hele tiden vist til linker der det advares og visers bekymringer rundt sykdommen. Likevel, har du kommet en fremstilling med bagatellisere og ufarliggjøring der fagpersoner og en samlet vitenskap er bekymret.  

På bakgrunn av det du har skrevet har du på ingen måte en faglig tyngde som skulle tilsi at du har en korrekt fremstilling.

Jeg har vist til tall så mange ganger at jeg ikke gidder å gjøre det flere ganger. Deretter stilte jeg spørsmål ved den høye dødsraten du viste til, og den VAR feil. Det var ikke 8580 smittet og 35 døde i Europa i 2018. Det var 82 500 smittete og 72 døde. 

Hva noen er bekymret for, interesserer meg lite. Jeg har forklart et utfall ganger at JEG ikke er bekymret, når 82 500 blir smittet, og kun 72 dør. Da er det faktisk mer realistisk å være bekymret over at opptil 1700 dør av influensa hvert år i Norge. 

For øvrig burde du se hva helsemyndighetene i USA skriver om vannkopper: Det er en livsfarlig sykdom, hvor barn DØR. Interessant hvordan sykdommer kan gå fra vanlige barnesykdommer til livsfarlige i det vaksinasjonen starter...Og ettersom dagens unge amerikanere ikke har sett vannkopper, slik unge nordmenn ikke har sett meslinger, tror de faktisk på dette...Enda dødsraten altså er ekstremt lav...Og antskelig nesten ikke - eksisterende for mennesker uten underliggende sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Monica1968 skrev:

Jeg har vist til tall så mange ganger at jeg ikke gidder å gjøre det flere ganger. Deretter stilte jeg spørsmål ved den høye dødsraten du viste til, og den VAR feil. Det var ikke 8580 smittet og 35 døde i Europa i 2018. Det var 82 500 smittete og 72 døde. 

Hva noen er bekymret for, interesserer meg lite. Jeg har forklart et utfall ganger at JEG ikke er bekymret, når 82 500 blir smittet, og kun 72 dør. Da er det faktisk mer realistisk å være bekymret over at opptil 1700 dør av influensa hvert år i Norge. 

For øvrig burde du se hva helsemyndighetene i USA skriver om vannkopper: Det er en livsfarlig sykdom, hvor barn DØR. Interessant hvordan sykdommer kan gå fra vanlige barnesykdommer til livsfarlige i det vaksinasjonen starter...Og ettersom dagens unge amerikanere ikke har sett vannkopper, slik unge nordmenn ikke har sett meslinger, tror de faktisk på dette...Enda dødsraten altså er ekstremt lav...Og antskelig nesten ikke - eksisterende for mennesker uten underliggende sykdom.

jeg har gitt deg oversikt over land og tilfeller, kan du gjøre det samme ?

du greier fortsatt ikke forstå at andre sykdommer kan være dødelig uten at det forandre situasjonen for denne diskusjonen.

Endret av Midgard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Midgard skrev:

jeg har gitt deg oversikt over land og tilfeller, kan du gjøre det samme ?

Den handlet om antall tilfeller. Jeg har ikke kranglet på den. Jeg ga deg oversikt over antall tilfeller og antall døde. Om du mener NHI tar feil i tallene, får du kontakte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Monica1968 skrev:

Den handlet om antall tilfeller. Jeg har ikke kranglet på den. Jeg ga deg oversikt over antall tilfeller og antall døde. Om du mener NHI tar feil i tallene, får du kontakte dem.

Jeg har ikke sagt at noen er feil. Min oversikt inkludere hvilke land det er snakk om, din oversikt mangler dette og det interesserer deg tydeligvis ikke. Du vil bare stemple meg som løgner.

Jeg registrer da at du ikke vet, og ikke gidder sjekke hvilke land og periode tallene dine stammer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Midgard skrev:

Jeg har ikke sagt at noen er feil. Min oversikt inkludere hvilke land det er snakk om, din oversikt mangler dette og det interesserer deg tydeligvis ikke. Du vil bare stemple meg som løgner.

Jeg registrer da at du ikke vet, og ikke gidder sjekke hvilke land og periode tallene dine stammer fra.

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/rekordmange-smittet-av-meslinger-i-europa/

Jeg fant det du selv linket til: https://www.ecdc.europa.eu/sites/portal/files/documents/measles-rubella-monthly-monitoring-report-february-2019.pdf

I rapporten oppgis tall i smittete per million innbygger. Jeg finner ikke tall på døde pr land, men har allerede vist til at svært mange dødsfall(19 av 35 i artikkelen jeg linket til), var i Romania. Hvor vil du? Jeg mener selv at jeg for lengst har vist tilstrekkelig til tall på smittete og døde i Europa, og kommer ikke til å svare ytterliggere på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/17/2019 at 1:17 PM, Monica1968 said:

Fordi det er sykdommer som omtrent aldri er dødelige i Vesten. Enkelt og greit. Altså, vaksiner gjerne ungene dine mot vannkopper, du(man KAN dø av det), men mine glem at jeg ville gjort det med mine hypotetiske barn.

De er ikke dødelige fordi vi bruker masse sykehusressurser på dem som får det, men hvorfor skal vi sløse dem bort på det i stedet for andre som trenger behandling når vi så lett kan unngå det? Er ikke sykehuskøene lange nok?

Anonymkode: c2591...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker said:

De er ikke dødelige fordi vi bruker masse sykehusressurser på dem som får det, men hvorfor skal vi sløse dem bort på det i stedet for andre som trenger behandling når vi så lett kan unngå det? Er ikke sykehuskøene lange nok?

Anonymkode: c2591...4de

Vis meg den undersøkelsen som viser at en vaksinert populasjon har færre sykehusinnleggelser enn en uvaksinert?

Det finnes faktisk ingen offisiell forskning på hvem som er friskest av en vaksinert populasjon vs en uvaksinert, ingen i det hele tatt.

Anonymkode: e9d00...4eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et spørsmål om hvem som er friskest. MEN om 1000 uvaksinerte for en sykdom som krever inleggelse er tallet for den vaksinerte delen betydelig lavere. Det er liksom poenget med vaksiner.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, hele den tråden her ble til noe helt annet. 

Men takk til de svarene jeg har fått! Lykke til med diskusjonen da, dere.

-TS

Anonymkode: fc752...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er ikke dødelige fordi vi bruker masse sykehusressurser på dem som får det, men hvorfor skal vi sløse dem bort på det i stedet for andre som trenger behandling når vi så lett kan unngå det? Er ikke sykehuskøene lange nok?

Anonymkode: c2591...4de

Simpelthen fordi dette ikke er en sykdom de fleste trenger sykehusinnleggelse for. Stort sett blir man frisk igjen av deg selv av meslinger. De fleste som fpr komplikasjoner, blir enten friske av seg selv(diare og mellomørebetennelse). Videre fordi at om du skal vaksinere mot alt som krever sykehusinnleggelse i enkelte tilfeller, må også alle påtvinges vaksine for vannkopper og influensa. Jeg kommer aldri til å gå med på en slik tankegang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...