Gå til innhold

Jeg skal kjøpe bil! Men hvilken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

El-bil er ikke aktuelt da jeg tidvis kjører veldig mye. Kan kjøre hele dager, og er ikke interessert i å stoppe for å lade. 

Anonymkode: c5e5e...666

Med elbiler med opp til 500 km rekkevidde så bør du kjøre mye før du uansett trenger en pause.

Anonymkode: 32c6d...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med elbiler med opp til 500 km rekkevidde så bør du kjøre mye før du uansett trenger en pause.

Anonymkode: 32c6d...180

Ingen elbil er i nærheten av den fantasirekkevidden du kommer med! Det er kun på papiret, i reklamen de kan komme seg så langt! Skjerp deg med slike påstander!

Anonymkode: 3352e...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen elbil er i nærheten av den fantasirekkevidden du kommer med! Det er kun på papiret, i reklamen de kan komme seg så langt! Skjerp deg med slike påstander!

Anonymkode: 3352e...9c7

Du vet tydeligvis fint lite elbiler, men mye sprøyt klarer du å lire av deg😁

Rekkevidden på elbiler er fint over 800 km hvis man absolutt skal kjøre pent:

Ellers klarer Teslaer og billige asiabiler 500 km uten store problemer i norske tester:

https://www.side3.no/motor/test-tesla-model-s-100d-pa-langtur-4418530

 

 

Anonymkode: 32c6d...180

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2019 den 10.14, Wonders skrev:

Ts, jeg er så enig med deg. Dette er vanskelig. Jeg skal også kjøpe min første bil. Jeg har lagret søket på Finn.no så jeg kan se meg ut hva som passer meg. 

Jeg er avhengi av at bilen ikke står på verkstedet ofte, så jeg hopper lett over Fiat, Honda, Hyundai, Citröen, Mitsubishi, og slike biler. Ikke at alle de er dårligere enn de jeg foretrekker, men jeg har hørt andres erfaringer og holder meg unna. 

Jeg ser etter Volvo, BMW, Volkswagen, Ford, Mazda, Toyota, Opel. Gjerne under 120 000kr og at den har gått under 100 000 km. 

Bryr meg ikke noe om farge, om det er diesel eller bensin, men siden det er min første bil, og jeg vil bli flink med manuelt gir, så går jeg for det. Kan evt. bytte bil å kjøre manuell etter hvert. 

Så vi får se hva vi begge ender opp med. 

 

Fint å se når EU godkjennelsen var sist, for det er greit å ikke måtte ut med de pengene nå til sommeren. Jeg har huket av for to hjulsett også, da har jeg hjul når det skal byttes. 

Det er både private selgere og bilforhandlere, og kjøper heller fra en privat selger enn en kjip forhandler.

Har aldri hatt en bil som trengte å være på verksted oftere enn Volvo. Ford er en bil jeg aldri ville eiet uten forsikring for vedlikehold, utgiftene på et år er jo fort 25% av verdien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet tydeligvis fint lite elbiler, men mye sprøyt klarer du å lire av deg😁

Rekkevidden på elbiler er fint over 800 km hvis man absolutt skal kjøre pent:

Ellers klarer Teslaer og billige asiabiler 500 km uten store problemer i norske tester:

https://www.side3.no/motor/test-tesla-model-s-100d-pa-langtur-4418530

 

 

Anonymkode: 32c6d...180

Urealistisk på norske veier! Å trille sakte rundt på ei flat rundbane, hva pokker har det med virkeligheten å gjøre?

Anonymkode: 3352e...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjører selv en BMW X5 2017 modell. Kanon bra bil :) 

Anonymkode: 4a4bb...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha noe som har god framkommelighet så se på Subaru.

Eller er Toyota Urban Cruiser en liten bil med 4wd og diesel. Men vær litt obs hvis du har mye småkjøring, da disse har hatt noe problemer med partikkelfilteret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...