TreningSvømming Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 (endret) Hei. Jeg har vurdert lenge å legge ut en post men har ikke turt, men nå bestemte jeg meg bare for å gjøre det. Jeg har mange venner men jeg føler meg ofte ensom, noen som har følt på det samme? Er det noen som har tips på hva man kan gjøre for å bli mindre ensom? Endret 13. mars 2019 av TreningSvømming
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #2 Skrevet 13. mars 2019 Ikke klag, om har mange venner. Litt usikker på om du egentlig forstår hva venner er. Anonymkode: 30e82...540
Kontorotta Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 Jeg tror faktisk det er mange som sitter med den følelsen. For man har kanskje mange venner, men de føles kanskje mer ut som bekjente. Man føler liksom at man bare kjenner dem overfladisk, eller at man ikke føler at man tør åpne seg helt personlig til dem. Man føler kanskje ikke at man tør slippe dem helt inn. I tillegg kommer man stadig tilbake til det her inne med at uanmeldte besøk er noe dritt. Dette fører til at man kanskje ikke er like klar for å bare stikke innom en venn for å si hei og kanskje drikke en kopp kaffe. Det settes opp grenser, som fører til at når man da gjør en avtale om å treffes, så forventes det liksom så mye mer. Full middag og en helaftens.Det er heller liksom ikke tidspunktet for å dele sine innerste tanker. Hva man kan gjøre for å føle seg mindre ensom? Vet ikke helt. Tørre å åpne seg litt mer. Be en venn med på gåtur. En kopp kaffe. Vær ærlig.Vær litt impulsiv. 1
Kontorotta Skrevet 13. mars 2019 #4 Skrevet 13. mars 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke klag, om har mange venner. Litt usikker på om du egentlig forstår hva venner er. Anonymkode: 30e82...540 For meg er det mye verre å føle meg ensom blant venner/bekjente, enn å være alene. Så jo, det er lov å klage.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #5 Skrevet 13. mars 2019 3 minutter siden, Kontorotta skrev: For meg er det mye verre å føle meg ensom blant venner/bekjente, enn å være alene. Så jo, det er lov å klage. Hei, problemet med kvinner er jo dette overfladiske falske spillet dere driver med. Hvorfor er man ensom om man har venner? Det betyr at dette ikke er venner, det overfladiske mennesker som man flokker seg med. Kvinnen er ekstreme på dette med flokking, dere kan flokke dere med hva som helst nesten bare for å ha noen. Det er mannen mye sterkere siden han har mye bedre sosiale evner enn kvinnen. Anonymkode: 30e82...540
Kontorotta Skrevet 13. mars 2019 #6 Skrevet 13. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei, problemet med kvinner er jo dette overfladiske falske spillet dere driver med. Hvorfor er man ensom om man har venner? Det betyr at dette ikke er venner, det overfladiske mennesker som man flokker seg med. Kvinnen er ekstreme på dette med flokking, dere kan flokke dere med hva som helst nesten bare for å ha noen. Det er mannen mye sterkere siden han har mye bedre sosiale evner enn kvinnen. Anonymkode: 30e82...540 Vel, jeg er nok et dårlig eksempel på en kvinne i så tilfelle. For det er lite overfladisk spill her i gården og lite flokking. Kanskje det er derfor jeg føler meg ensom fra tid til annen? Fordi jeg ikke forstår flokkingen og det overfladiske spillet. Jeg har ikke løst koden når det gjelder smalltalk. For meg, vet jeg at ensomhetsfølelsen kan komme av usikkerhet. Jeg vet jeg har venner rundt meg som jeg kan snakke med og betro meg til, men samtidig tør jeg ikke. Jeg vet at de setter pris på meg, men jeg tør ikke tro det.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #7 Skrevet 13. mars 2019 6 minutter siden, Kontorotta skrev: Vel, jeg er nok et dårlig eksempel på en kvinne i så tilfelle. For det er lite overfladisk spill her i gården og lite flokking. Kanskje det er derfor jeg føler meg ensom fra tid til annen? Fordi jeg ikke forstår flokkingen og det overfladiske spillet. Jeg har ikke løst koden når det gjelder smalltalk. For meg, vet jeg at ensomhetsfølelsen kan komme av usikkerhet. Jeg vet jeg har venner rundt meg som jeg kan snakke med og betro meg til, men samtidig tør jeg ikke. Jeg vet at de setter pris på meg, men jeg tør ikke tro det. Flokking er jo de som tyr til mennesker for bekreftelse, pga usikkerhet for eks. Må gjerne rådføre seg med andre at det de gjør er greit. Det må være godtatt av flokken de omgås. De å spille er vanlig, man tar på seg en maske i den gitte situasjonen. Samme som på jobb, du må jobbe sammen med mennesker du kanskje ikke liker så godt. Da må man jo bare ta seg sammen, å oppføre seg. På med smilemasken i noen tilfeller. Ensomhetfølelsen handler jo om kontakten du har med disse "vennene". God kontakt der man passer sammen på det mentale planet bør ikke gi deg ensomhetsfølelse. Dere forstår hverandre, behovet til hverandre. Respekt. Anonymkode: 30e82...540
Kontorotta Skrevet 13. mars 2019 #8 Skrevet 13. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Flokking er jo de som tyr til mennesker for bekreftelse, pga usikkerhet for eks. Må gjerne rådføre seg med andre at det de gjør er greit. Det må være godtatt av flokken de omgås. De å spille er vanlig, man tar på seg en maske i den gitte situasjonen. Samme som på jobb, du må jobbe sammen med mennesker du kanskje ikke liker så godt. Da må man jo bare ta seg sammen, å oppføre seg. På med smilemasken i noen tilfeller. Ensomhetfølelsen handler jo om kontakten du har med disse "vennene". God kontakt der man passer sammen på det mentale planet bør ikke gi deg ensomhetsfølelse. Dere forstår hverandre, behovet til hverandre. Respekt. Anonymkode: 30e82...540 Du har veldig mye rett i det du skriver. Flokking er ikke noe jeg tyr til for bekreftelse. Det er noe jeg blir satt i fra tid til stunder. Akkurat som du viser til i forhold til kolleger. Man smiler og er hyggelig. Men ensomhetsfølelsen er der. Mye fordi jeg som sagt ikke forstår spillet. Det er forventet at jeg skal sitte ved "damebordet" i gitte sammenhenger, men ørene følger mer med på hva som sies ved "mannebordet" da det er der mine interesser diskuteres. Men setter jeg meg ned ved "mannebordet" blir jeg "uglesett". Og skjer dette når jeg og mannen er ute som par, lar jeg han så klart få sitte alene ved "mannbordet" og jeg spiller med sammen med de andre damene. Jeg har kvinnelige venner som jeg trives med og ikke føler meg ensom sammen med, men jeg har også flere mannlige venner som jeg ikke alltid føler jeg kan tilbringe tid sammen med, da normen ikke tilsier at man skal det. Nå har jeg en veldig voksen mann på det området, som fint lar meg finne på ting sammen med venner, uansett kjønn.
Gjest SeptemberRose Skrevet 13. mars 2019 #9 Skrevet 13. mars 2019 Jeg opplever ofte at folk mener jeg er ensom, men føler det ikke sånn selv. Har mange bekjente, men er alene kanskje 90 % av tiden. Det som er fint med å ha mange bekjente er at du kan alltid ta kontakt med noen om du ønsker det,samtidig som du slipper at noen gjør seg avhengig av deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå