Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte det var en av "glippene" på en eller annen snapkonto hun har, så gikk inn på instagram istedenfor.....and there it was. 🍑

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, gikk inn på Instagram for å se. I motsetning til andre bloggere som viser seg frem med mye hud, så hadde HD et budskap som stod til bildeutvalget. Den nakne rumpeballen var full av cellulitter, hvilket var fokuset hennes. Hun slo et slag for å omfavne seg selv på tross av skavanker. 

Huff og huff, altså :ironi:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, CecilieX skrev:

Tja, gikk inn på Instagram for å se. I motsetning til andre bloggere som viser seg frem med mye hud, så hadde HD et budskap som stod til bildeutvalget. Den nakne rumpeballen var full av cellulitter, hvilket var fokuset hennes. Hun slo et slag for å omfavne seg selv på tross av skavanker. 

Huff og huff, altså :ironi:

 

For det er jo åpenbart umulig å omfavne seg selv og sine skavanker uten publisere nakenbilder.

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, CecilieX skrev:

Tja, gikk inn på Instagram for å se. I motsetning til andre bloggere som viser seg frem med mye hud, så hadde HD et budskap som stod til bildeutvalget. Den nakne rumpeballen var full av cellulitter, hvilket var fokuset hennes. Hun slo et slag for å omfavne seg selv på tross av skavanker. 

Huff og huff, altså :ironi:

 

Jeg gikk også inn, fordi noen skreiv naken og rompa bar men altså noen overdriver veldig mye spør du meg.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, kahaki skrev:

For det er jo åpenbart umulig å omfavne seg selv og sine skavanker uten publisere nakenbilder.

 

I dette tilfellet gjaldt det cellulitter, og da ser jeg det som helt naturlig å vise frem området på kroppen som var fullt av cellulitter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte inn å se dette "horrible" rumpebildet, men skjønner ikke hvorfor folk hisser seg så opp over det. For en gangs skyld så underbygger det at man ser litt kropp i høy grad teksten. Det handler om skavankene alle kvinner (også opererte, retusjerte toppbloggere) har og som mainstream-media forteller oss vi skal være flaue over og skjule, operere eller redigere bort. Synes HD setter fingeren på noe som er viktig og illustrasjonen her er passende. Ikke ofte jeg sier det om bloggeres rumpebilder...

Anbefaler å scrolle ned til Tegnehannes "Inderlig syden" og få en god latter på bekostning av alle toppbloggerne som illustrerer alt med kroppsbilder uten det er det minste sammenheng what so ever med teksten. Nevner i fleng, bar rumpe på IKEA-shopping, vanskelig dag psykisk med minimalt undertøy i sengen, pulerumpe som reklame for storbyferie og skryt av den vakre fjellutsikten hvor det eneste som er i fokus er rumpe og mage. https://www.aftenposten.no/meninger/i/zGb1pK/Det-neste-store-Syden-realitykonseptet--Tegnehanne 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Inocybe skrev:

Jeg måtte inn å se dette "horrible" rumpebildet, men skjønner ikke hvorfor folk hisser seg så opp over det. For en gangs skyld så underbygger det at man ser litt kropp i høy grad teksten. Det handler om skavankene alle kvinner (også opererte, retusjerte toppbloggere) har og som mainstream-media forteller oss vi skal være flaue over og skjule, operere eller redigere bort. Synes HD setter fingeren på noe som er viktig og illustrasjonen her er passende. Ikke ofte jeg sier det om bloggeres rumpebilder...

Anbefaler å scrolle ned til Tegnehannes "Inderlig syden" og få en god latter på bekostning av alle toppbloggerne som illustrerer alt med kroppsbilder uten det er det minste sammenheng what so ever med teksten. Nevner i fleng, bar rumpe på IKEA-shopping, vanskelig dag psykisk med minimalt undertøy i sengen, pulerumpe som reklame for storbyferie og skryt av den vakre fjellutsikten hvor det eneste som er i fokus er rumpe og mage. https://www.aftenposten.no/meninger/i/zGb1pK/Det-neste-store-Syden-realitykonseptet--Tegnehanne 

Har ikke for vane å hisse meg opp for noe,og spesielt ikke noe møl som kommer fra uinteressante bloggere.Ei heller føler jeg særlig behov for å se hverken rævva til HD eller noen av de andre.Mulig jeg er annerledes skrudd sammen,men har ikke behov for å se andre kropper for å være fornøyd med min egen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tutsi123 skrev:

Har ikke for vane å hisse meg opp for noe,og spesielt ikke noe møl som kommer fra uinteressante bloggere.Ei heller føler jeg særlig behov for å se hverken rævva til HD eller noen av de andre.Mulig jeg er annerledes skrudd sammen,men har ikke behov for å se andre kropper for å være fornøyd med min egen.

Enig i at bloggeres kropper generelt er dypt uinteressante, men reagerte på at et bilde som for en gangs skyld illustrerte det teksten handlet om fikk så mye (ufortjent viste det seg) pes. Det er tross alt en sjeldenhet i Blogglandia at kroppsbildene passer i sammenhengen. I tillegg til at dette hadde et fornuftig budskap. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, tutsi123 skrev:

Har ikke for vane å hisse meg opp for noe,og spesielt ikke noe møl som kommer fra uinteressante bloggere.Ei heller føler jeg særlig behov for å se hverken rævva til HD eller noen av de andre.Mulig jeg er annerledes skrudd sammen,men har ikke behov for å se andre kropper for å være fornøyd med min egen.

Det tror jeg vel egentlig ikke de fleste har. Det er også er betenkelig med kroppene som «hylles» og er #goals, hvor vel virkningen er heller motsatt enn det HD representerer med bilde OG tekst, altså at folk føler seg verre av sånne bilder enn av det «uperfekte». 

Jeg kjenner meg slett ikke igjen i verken HD eller CBE eller SE, og føler meg verken bedre eller verre av bildene noen av dem legger ut, men for de som påvirkes vil vel den negative virkningen være størst av #goals (operert eller ei). 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikere, «dere» må slutte å si at «de» som oppfatter HDs oppførsel som vulgær gjør det fordi hun er overvektig. Samtlige poengterer at det er på grunnlag av nakenhet og eksponeringsbehovet/oppmerksomheten.

Jeg, personlig, syntes oppførselen er vulgær. Både hennes og andres enorme behov for å vise seg naken (VG-artikkelen for noen år siden feks), men dette er en tråd om HDs handlinger i det offentlige rom som offentlig person. Hva andre (tynne,tjukke,gule,lave,høye) gjør er ikke relevant for akkurat denne tråden...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, kahaki skrev:

Kritikere, «dere» må slutte å si at «de» som oppfatter HDs oppførsel som vulgær gjør det fordi hun er overvektig. Samtlige poengterer at det er på grunnlag av nakenhet og eksponeringsbehovet/oppmerksomheten.

Jeg, personlig, syntes oppførselen er vulgær. Både hennes og andres enorme behov for å vise seg naken (VG-artikkelen for noen år siden feks), men dette er en tråd om HDs handlinger i det offentlige rom som offentlig person. Hva andre (tynne,tjukke,gule,lave,høye) gjør er ikke relevant for akkurat denne tråden...

Hadde kanskje trodd deg/dere om da ikke størrelsen hennes skulle nevnes ( negativt) hele tiden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg

 Hvis de hadde hatt et behov for å kringkaste hva mannen tenker så hadde de vel gjort det for lenge siden? Det er faktisk noen som er opptatt av privatlivet sitt selv om de blogger. (Slettet sitert innlegg, da moderator fjernet det som spekulasjoner).

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2019 den 18.34, cerruti skrev:

Det hun skriver er jo bare tull! Hun bruker slike utsagn for å vise seg frem. Er ikke det en kjent taktikk? At det legges ut noe man er skikkelig fornøyd med (altså her vise vektnedgang/kropp) men så tas noe man er mindre fornøyd med (liten valk) for å gjøre det mer spiselig og ikke så skrytete? 

Det har vel blitt slik, eller kanskje alltid vært, at en del bloggere liker å vise seg frem, og med det også kanskje ha et budskap, men i mange tilfeller så er det nok bare det å vise seg frem som er første-pri og deretter kanskje ha et budskap, om det finnes :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillesnøfnugg
7 timer siden, pøbelsara skrev:

Fy fader, det er så tatt på kornet. Brukere kan applaudere bilderedigering og utlevering/eksponering av uvitende mindreårige, snikreklame og ulovlig alkohol reklame samt juksing for å selge inn trening. Argumentere med at « x -fakeblogger  er jo bare stolt av kroppen sin» eller «x fake-blogger må da få lov til å vise den frem». Men når det kommer til HD så er det liksom ok å kroppshame og skrive dritt fordi hun har en høy Bmi? De der er søren meg følgere fra «helvete». 

 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, pøbelsara skrev:

Akkurat når det gjelder eksempelet med slike bukser for barn så er jeg veldig glad for at de finnes, fordi det er faktisk noen som trenger dem. Men jeg har alltid tenkt at de burde vært kalt noe helt annet og mer nøytralt, kanskje en bokstav eller et tall som ikke har noen uheldige konnotasjoner slik som «slim» eller «skinny» har.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på hvorfor hun lager så stort nummer av frisørbesøk?? Vet ikke hvor mange bilder som har vært postet av henne i frisørstolen under farvebehandlingen.Er virkelig dette interessant for noen?

 

I så fall blir jeg flau på hele kvinnestandens vegne.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...