Gå til innhold

Utvider familien!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Koselig å ha dere med på veien videre☺️😍 Tusen takk😘

Jeg prøver å forholde meg litt realistisk foreløpig, det er jo tross alt veldig veldig tidlig i dette svangerskapet. Og selv om jeg har hørt i alle fall ett hjerteslag, så betyr det jo ikke automatisk at det går bra allikevel. Jeg er kanskje aller mest redd for at om tvilling 2 ikke overlever og så bestemmer seg for å komme ut, så skal den dra med seg nr 1 på vei ut også. Og det er selvfølgelig en risiko jeg bare må forholde seg til. Men, det er jo ikke garantert at det skal skjer heldigvis. Krysser bare fingrene for at minst én av de to i magen overlever frem til oktober/november🤞🏼❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7+5 idag, og status er nå som følger:

Jeg er såååå kvalm! Skikkelig uggen-kvalm, type jeg-føler-meg-grønn-i-trynet-kvalm, og det eneste som hjelper er å spise, fordi i en times tid etter å ha spist er jeg betydelig mye mindre kvalm. Men altså, jeg kan selvfølgelig ikke spise hver time, så da er jeg kvalm da. Ekkel, uggen, kvalm, uten å kaste opp. Men jeg klager ikke altså! Eller, kanskje litt, men jeg prøver å la være! 

Jeg har i tillegg veldig sånn rart vondt i puppene! For det er sånn innvendig liksom🤔 Ikke en sånn type vondt at det er vondt å dusje fordi strålene kommer borti brystvortene (det hadde jeg forrige gang), men sånn vondt at jeg ikke kan sove på magen eller ha press på fra utsiden. Ikke har de vokst heller, de gjorde de sist, men nå er de bare vonde inni🙄 Og så er jeh fortsatt trøtt, trøtt, TRØTT, så ja, jeg føler meg litt skranten nå kan man si! Spørs hvor lenge jeg orker å jobbe, men vi får se, skal prøve å holde ut! 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, tenk at det akkurat nå er to små i magen! :babysmokk::babysmokk: 

Gleder meg til å følge med videre, håper formen din blir bedre snart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2019 den 11.43, Tonio skrev:

Å, tenk at det akkurat nå er to små i magen! :babysmokk::babysmokk: 

Gleder meg til å følge med videre, håper formen din blir bedre snart!

Jaaa, tenk det! 😱 Tusen takk skal du ha☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag måtte jeg kaste inn håndkleet og oppsøke lege, så nå er jeg sykemeldt frem til påske foreløpig. Fantastiske fastlegen min, hun ble superengasjert når jeg fortalte om mulige tvillinger! Og da jeg skulle gå sa hun «krysser fingrene for deg, og håper det blir enten én eller to!». Hun er virkelig flott altså😍 Men jah, nå ligger jeg her da, med magesyra langt opp i halsen, og føler meg mildt sagt lite fresh. Det kommer til å bli noen lange uker fremover nå. Jeg har heller ikke fått innkalling til ny UL-time sånn som gynekologen sa jeg skulle få, så jeg tror jeg skal ringe imorgen. Skulle gjerne hatt en konkret dato å forholde meg til🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Spennende med tvillingsvangerskap. Skal følge dagboka! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, KaBom skrev:

Gratulerer så mye! Spennende med tvillingsvangerskap. Skal følge dagboka! 😊

Tusen takk! Koselig at du vil være med på ferden! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med gynekologen idag, og han hadde faktisk glemt å innkalle meg🙄🤔 Men ok, har time mandag 1.april, da er jeg 9+6, så det blir spennende! Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg håper på. Jeg vet bare at hvis det ikke er tegn til liv hos noen av de to kommer jeg til å kollapse. Det vet jeg faktisk ikke helt hvordan jeg skal takle, selv om jeg vet at det er en reell sjanse. Det må bare ikke skje.

 

Når det gjelder tvilling 2 er jeg usikker. Jeg vet det er morbid å si dette (og jeg sier det ikke høyt til en levende sjel!), men innimellom håper jeg at den ikke overlever. Tenk så mye jeg kommer til å angre på den tanken hvis jeg en dag sitter med to levende babyer på fanget! 😱 Men jeg kan ikke noe for det, jeg tenker stadig at livet hadde blitt veldig mye greiere hvis vi fikk en baby av gangen. Bare tenk på det praktiske; ny vogn, ekstra bilsete, ekstra seng/barnestol/vippestol/bæresele/pulk/bæremeis osv. I tillegg til å skulle ha omsorg for to/amme to/passe på to i tillegg til han vi har fra før. Det føles tidvis helt uoverkommelig. I tillegg tenker jeg at jeg alltid har ønsket meg tre barn, men hvis vi får to nå blir jeg på en måte «snytt» for en småbarnstid, for en permisjon, for et svangerskap. Selv om sistnevnte egentlig ikke ville vært et savn, jeg er IKKE en person som liker å gå gravid. Kan til nød driste meg til å si at jeg likte uke 25-30 sist liksom...

Men så tenker jeg av og til motsatt også. Tenk så fantastisk å kunne få to på en gang! Tenk så kjekt å være ferdig med svangerskap og fødsel! Tenk så fint at det faktisk bare vil bli i overkant av tre år mellom eldste og (de to) yngste, istedenfor å få en tredje om enda tre/fire år. Tenk så fantastisk å få ha dobbel babyglede, og tenk så mye glede de to vil ha av hverandre. Jeg ser absolutt utfordringene, men jeg ser virkelig det positive også. Men jeg vet fortsatt ikke helt hva jeg håper å se på ultralydskjermen den 1.april. Tror kanskje uansett jeg kommer til å bli litt skuffet? Eventuelt få litt dårlig samvittighet for å ha tenkt som jeg har gjort, sånn uansett utfall? Aner ikke. Og jeg har fortsatt ti dager å gruble på dette på🙄

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg uansett så lenge det i hvert fall er en eller to der.. ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:

Snakket med gynekologen idag, og han hadde faktisk glemt å innkalle meg🙄🤔 Men ok, har time mandag 1.april, da er jeg 9+6, så det blir spennende! Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg håper på. Jeg vet bare at hvis det ikke er tegn til liv hos noen av de to kommer jeg til å kollapse. Det vet jeg faktisk ikke helt hvordan jeg skal takle, selv om jeg vet at det er en reell sjanse. Det må bare ikke skje.

 

Når det gjelder tvilling 2 er jeg usikker. Jeg vet det er morbid å si dette (og jeg sier det ikke høyt til en levende sjel!), men innimellom håper jeg at den ikke overlever. Tenk så mye jeg kommer til å angre på den tanken hvis jeg en dag sitter med to levende babyer på fanget! 😱 Men jeg kan ikke noe for det, jeg tenker stadig at livet hadde blitt veldig mye greiere hvis vi fikk en baby av gangen. Bare tenk på det praktiske; ny vogn, ekstra bilsete, ekstra seng/barnestol/vippestol/bæresele/pulk/bæremeis osv. I tillegg til å skulle ha omsorg for to/amme to/passe på to i tillegg til han vi har fra før. Det føles tidvis helt uoverkommelig. I tillegg tenker jeg at jeg alltid har ønsket meg tre barn, men hvis vi får to nå blir jeg på en måte «snytt» for en småbarnstid, for en permisjon, for et svangerskap. Selv om sistnevnte egentlig ikke ville vært et savn, jeg er IKKE en person som liker å gå gravid. Kan til nød driste meg til å si at jeg likte uke 25-30 sist liksom...

Men så tenker jeg av og til motsatt også. Tenk så fantastisk å kunne få to på en gang! Tenk så kjekt å være ferdig med svangerskap og fødsel! Tenk så fint at det faktisk bare vil bli i overkant av tre år mellom eldste og (de to) yngste, istedenfor å få en tredje om enda tre/fire år. Tenk så fantastisk å få ha dobbel babyglede, og tenk så mye glede de to vil ha av hverandre. Jeg ser absolutt utfordringene, men jeg ser virkelig det positive også. Men jeg vet fortsatt ikke helt hva jeg håper å se på ultralydskjermen den 1.april. Tror kanskje uansett jeg kommer til å bli litt skuffet? Eventuelt få litt dårlig samvittighet for å ha tenkt som jeg har gjort, sånn uansett utfall? Aner ikke. Og jeg har fortsatt ti dager å gruble på dette på🙄

Forstår tankene dine godt! ❤️ Ville nok ha tenkt akkurat det samme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2019 den 22.03, Jolanda skrev:

Forstår tankene dine godt! ❤️ Ville nok ha tenkt akkurat det samme. 

Tusen takk skal du ha☺️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2019 den 20.35, prøverpåny skrev:

Det ordner seg uansett så lenge det i hvert fall er en eller to der.. ❤️

Ja, sant, og det MÅ være én eller to der🤞🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg innsett at jeg faktisk kommer til å bli litt skuffet hvis tvilling 2 ikke har klart seg. Altså, jo flere dager som går, jo mer vender jeg meg til tanken om tvillinger, og innser at de begge to er veldig velkomne. Tenk så heldige vi er som (kanskje) får muligheten til å oppleve tvillinger! Det er neimen ikke så mange som får oppleve, og det føles ganske stort og spesielt og heldig. Så nå som mye av panikken har lagt seg begynner jeg faktisk å håpe at de begge to har et bankende hjerte der inne❤️ 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Bokdamen skrev:

Så godt å høre 💕 UL om en uke?

Ja, mandag om en uke, og jeg er så spent! Og så nervøs! Håper den kommende uka går fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpar det blir ei travel veke, sånn at tida fram mot UL går fort. Å, så spennande det blir! :hoppe:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Mirabella76 skrev:

Håpar det blir ei travel veke, sånn at tida fram mot UL går fort. Å, så spennande det blir! :hoppe:

Huff, problemet er at denne kvalmen gjør meg nærmest sengeliggende døgnet rundt, så jeg er redd det kommer til å gå såååå sakte😅 MEN, jeg smører meg med all tålmodighet jeg kan oppdrive! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, FruFiolett skrev:

Huff, problemet er at denne kvalmen gjør meg nærmest sengeliggende døgnet rundt, så jeg er redd det kommer til å gå såååå sakte😅 MEN, jeg smører meg med all tålmodighet jeg kan oppdrive! ☺️

Så kjedelig med så kraftig kvalme allerede. :troest: Men kanskje det betyr at det er to små hjerter som bankar der inne? :hjerte: :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mirabella76 skrev:

Så kjedelig med så kraftig kvalme allerede. :troest: Men kanskje det betyr at det er to små hjerter som bankar der inne? :hjerte: :lur:

Hååååper i alle fall at det er minst ett som banker inni der - og veldig gjerne to! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+1 idag, og hjelpes jeg føler meg så dårlig! Og dagens tekst i gravidappen var så innmari passende at jeg bare måtte lime den inn her😅 Jeg er så kvalm, jeg småspiser konstant for å holde det mest mulig i sjakk, og legger sikkert på meg en halv kilo i uka - minst. Hvis jeg går for lenge uten mat kaster jeg opp, og det har skjedd to kvelder på rad nå🤢 I tillegg er jeg så trøtt at jeg kunne sovet døgnet rundt, og jeg begynner for alvor å få et forklaringsproblem ovenfor venninner, kollegaer (som lurer på hvorfor jeg ikke er på jobb) og øvrig familie. Prøver å holde meg til etter ultralyden på mandag, men etter det er det nok flere og flere som får vite om dette altså. Jeg orker ikke prøve så hardt å la være å si noe😅 Jeg orker heller ikke å være så kvalm! Håper virkelig det snart blir bedre! 🤢😱

89C7CA8E-25EB-43D9-A3B8-99FC2E9C7B2A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...