Gå til innhold

Utvider familien!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Velkommen til graviddagboka mi! Litt om oss først:

Mann og kone siden 2015, foreldre til verdens kuleste gutt siden 2016. Han ble til i lykkerus på bryllupsreise, kostet oss ikke verken en eggløsningstest eller hjelp av noe slag. I april 2018 tenkte vi han var stor nok til å bli storebror, og tenkte samtidig at det hadde vært koselig med en lillesøster, så da satt vi igang prøveperioden med all verdens kjerringråd for å bli gravide med en jentebaby. Dere som har fulgt prøvedagboka mi har jo sett alt det mer eller mindre tullete vi prøvde🙄 Naive som vi var tenkte vi at det skulle gå tilnærmet like greit å bli gravid denne gangen også, men så feil kan man altså ta. Etter ganske mange tålmodige måneder hvor fokuset på jentebaby ble stadig mindre og ønsket om å utvide flokken uansett hva ble større, var jeg hos en gynekolog som ga med Letrozol, og etter tre måneder på det var det ENDELIG positive graviditetstester. Idag er jeg 7+0 og har vært på første tidlige ultralyd hos den samme gynekologen, og vet dere hva? HAN FANT TO!! To fosterposer, to plommesekker, to fostre! 😱 Men, og det er et stort men her, vi kunne kun høre hjertet til tvilling 1 klart og tydelig, og selv om han mente han så hjertet til tvilling 2 slå også, er dette derfor veldig usikkert. Det er relativ stor sjanse for at bare nr 1 overlever, men det var jo umulig å si noe om nå. Derfor blir det ny UL om ca tre uker for å sjekke status da - hvis ikke jeg begynner å blø før det selvfølgelig. Men enn så lenge mente gynekologen at jeg inntil videre er gravid med tvillinger! Så nå skal vi bare vente. Vente, tenke, vente, og prøve å ikke tenke så mye. Det blir ufattelig lange uker, og mange tanker og følelser å forholde seg til på veien! Jeg vet det er tidlig, og at mye kan gå galt enda, men vi må jo bare håpe🤞🏼 Tror det blir fint å ha denne dagboka🙂❤️

Endret av FruFiolett
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får helt gåsehud😍 Jeg krysser fingrene for begge knøttene, og følger deg gjerne fremover!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så glad jeg ble❤ så utrolig spennende med to! Hva tenker du om det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at ultralyden gikk så fint! Krysser fingrene for at alt går fint med begge to 😍 Blir spennende å følge deg her!

Kan man forresten vite hvorfor det ble tvillinger? Ble bare nysgjerrig om det er pga letrozol eller om det er helt tilfeldig? 

Endret av Tussi2018
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra å hørte ultralyden gikk «bra» 😄 men så leit å høre at den ene kanskje ikke utvikler seg som den skal 😔 får håpe alt ser bra ut om noen uker, og at tv2 pluserlig er helt som den skal 😊

går det bra med deg? Tross den alvorlige beskjeden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Jeg følger med videre, og gratulerer med to:hjerte::hjerte: Håper de klarer seg begge to. Igjen, så spennende! Og kanskje et lite sjokk å få høre at det er to? Jeg lurer også på det samme som @Tussi2018 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren 😱 Gratulerer så mye ❤️ 

Krysser fingrene 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk søte dere! ❤️ Jeg er skikkelig ambivalent til dette med tvilling 2, altså, akkurat nå tenker jeg at om den ikke overlever så vil det være greit og at det tross alt er en fordel å få bare ett barn av gangen - meeeeen, jeg tipper at jo mer jeg venner meg til tanken om at jeg har to små i magen, jo mer «leit» vil det bli hvis den ikke klarer seg. Om dere skjønner? 🤔🙂 Vi må jo bare vente å se, og jeg syns allerede jeg har ventet lenge, haha🙈 

Ift om hvorfor dette har skjedd så tenkte jeg ikke engang på å spørre om det jeg! 😱 Men altså, her er det jo toegget, så to egg har sluppet (og faktisk klart å bli befruktet begge to!) og jeg tenker jo at det er pga Letrozolen🤔 Man slipper jo vansligvis ikke to egg? Men som sagt, aner ikke - skal prøve å huske å spørre om det neste gang! 

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, for en spennende ultralyd! ❤❤ Hadde du mannen med deg? Klarer du å vente tre uker på ny ul? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! Fantastisk at det var fine hjerteslag på den ene, så blir det jo veldig spennende hvordan den andre utvikler seg. ❤️❤️

Min gyn ville ikke gi meg letrozol uten oppfølging med UL, akkurat med tanke på å se om det er flere enn ett egg som modnes. Det er større sjanse for flerlingesvangerskap i stimulert syklus enn uten. (Tagger dere og @Tussi2018 og @Dovendyr1 :))

Så vil jeg si som fastlegen min alltid sier; Tenk hvis alle barn hadde vært like ønsket som det du vil få ❤️

Det tenker jeg gjelder for alle de fine prøverne her inne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen tusen takk dere! Mannen var faktisk ikke med😱 Vi tenkte jo at det bare skulle være en kontroll for å se/høre et hjerteslag, enn sånn i ettertid skulle han jo selvfølgelig vært med!💙 Det blir neste gang☺️ Litt usikker pp hvordan jeg skal klare å vente i tre uker, men tror jeg bare må prøve - jeg kan jo ikke ta privat UL annenhver uke akkurat, så måååå bare prøve å vente🙄 

 

Sånn i ettertid er jeg faktisk litt undrende til at det ikke ble gjennomført UL etter eggløsning, jeg ser jo at veldig mange gjør det. Men usikker på hva det hadde gjort av forskjell, bare at vi hadde visst om sjansen for to enda tidligere? Kjenner det samles inn en del spørsmål til det neste møtet med denne gynekologen gitt🙈😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FruFiolett skrev:

Tusen tusen takk dere! Mannen var faktisk ikke med😱 Vi tenkte jo at det bare skulle være en kontroll for å se/høre et hjerteslag, enn sånn i ettertid skulle han jo selvfølgelig vært med!💙 Det blir neste gang☺️ Litt usikker pp hvordan jeg skal klare å vente i tre uker, men tror jeg bare må prøve - jeg kan jo ikke ta privat UL annenhver uke akkurat, så måååå bare prøve å vente🙄 

 

Sånn i ettertid er jeg faktisk litt undrende til at det ikke ble gjennomført UL etter eggløsning, jeg ser jo at veldig mange gjør det. Men usikker på hva det hadde gjort av forskjell, bare at vi hadde visst om sjansen for to enda tidligere? Kjenner det samles inn en del spørsmål til det neste møtet med denne gynekologen gitt🙈😅

Skjønner at det blir vanskelig å vente! Men ja det blir fort dyrt å gå oftere enn det 😅 

Jeg går også på letrozol og har heller ikke oppfølging med ultralyd. Men min gynekolog sa ingenting om at det kunne skje. Jeg har jo lest det selv da. Spent på om din kan gi noe svar på det 😊 

Lykke til i ventetiden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tussi2018 skrev:

Skjønner at det blir vanskelig å vente! Men ja det blir fort dyrt å gå oftere enn det 😅 

Jeg går også på letrozol og har heller ikke oppfølging med ultralyd. Men min gynekolog sa ingenting om at det kunne skje. Jeg har jo lest det selv da. Spent på om din kan gi noe svar på det 😊 

Lykke til i ventetiden! 

Tusen takk! Jeg tror kanskje at sjansen er noe forhøyet, men at det selvfølgelig er størst sjanse for å bare få én allikevel🙂 Men det ble tydeligvis to egg her da🙈 Hvor mange runder har du gått på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, FruFiolett skrev:

Tusen takk! Jeg tror kanskje at sjansen er noe forhøyet, men at det selvfølgelig er størst sjanse for å bare få én allikevel🙂 Men det ble tydeligvis to egg her da🙈 Hvor mange runder har du gått på det? 

Ja det stemmer helt sikkert 😊

Forrige syklus var første gang jeg testet det, da hadde jeg enkel dose. Fikk ikke eggløsning av det. Denne syklusen prøver jeg dobbel dose. Får håpe det gir meg el i det minste 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mykje med graviditesdagbok, og overstått UL! :strix: Litt av ein overraskelse med to små der inne, vil eg tru. :biggrin:

Så spennande å sjå om det er to bankande hjerter der inne, på neste UL. Skjønnar det følest lenge å venta, men håpar vekene går fort! :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...