Gå til innhold

NSB skifter navn til Vy


NordicViking

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HVORFOR kalle et norskt selskap, som opererer i norge, for nordmenn - et franskt navn? VY??

🤦‍♀️*facepalm

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noen stor fan av navneendringer på store selskaper, sånn i sin alminnelighet. Men når først navnet skulle endres, synes jeg Vy er fint. Det illustrerer den flotte utsikten man med litt hell kan ha fra buss og tog (når man kjører, må man ha fokus på veien, og får ikke sett like mye).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Catalina Culès said:

Hva er poenget? NSB er et mye bedre navn.

 

Enig, men noe med Norge i navnet klinger ikke bra når det skal selges.
Ikke selges? Så klart det skal selges, bare på et senere tidspunkt, evt. stykkevis og delt.
Korrupsjonistene lar ingen sjanser gå fra seg til å fråtse i skattepengene våre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hypnosee said:

HVORFOR kalle et norskt selskap, som opererer i norge, for nordmenn - et franskt navn? VY??

🤦‍♀️*facepalm

Facepalm er vel ikke noe bedre navn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, NordicViking skrev:

Det nye navnet slaktes av stort sett alle. Og folkets dom er klar: terningkast 1.

 

Ser de var "uenig" med språkrådet. 🙄

13 minutter siden, stan skrev:

Kjempefint navn. 

Du verden så mange bakstreverske og navlebeskuende det er her på KG. 

Dere mangler jo totalt vyer. 

Nå yver du deg.

1 time siden, Catalina Culès skrev:

Hva er poenget? NSB er et mye bedre navn.

 

NSB passet ikke lenger da de ikke er 100% norsk. Det er jeg forsåvidt enig i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, cmd said:

latterlig navn....... og bortkastet penger for markedsføring

Men de som får logo-oppdraget er nok glade nå.
Kan feire med champagne resten av måneden.
280 millioner kr kommer godt med.
Lurer på om det inkluderer omfoliering av togene eller om det kun er for ide og prosjekt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, slask skrev:

Enig, men noe med Norge i navnet klinger ikke bra når det skal selges.
Ikke selges? Så klart det skal selges, bare på et senere tidspunkt, evt. stykkevis og delt.
Korrupsjonistene lar ingen sjanser gå fra seg til å fråtse i skattepengene våre.

He he, da blir navnevalget enda verre! Ved salg til utlandet burde de tenkt på at det nye navnet på en dårlig dag høres ut som om du spør om hvorfor på engelsk :fnise: 

Endret av Ullvott
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ha et navn som forteller hva de driver med??? 

Som andre påpeker, det blir jo why på engelsk.... Kommer til å ende som en vits... eller vent, de er jo allerede det 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Aragorn ll Elessar said:

For et idiotisk navn. Styggt navn og stygg grønnfarge på togene.

Jeg dr_ter egentlig godt i farger og navn, men er opptatt av disse typiske korrupte endringene og skalting/valting med folkets skattepenger. For det er sånn når noe er bygget med norske folks skattepenger så skulle disse gått tilbake til folket, ikke til private eiere. Men sånt lar seg jo gjennomføre når alt innen styre og stell er gjennomført infiltrert av korrupt klientell (pakk/rotter).

Endret av slask
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zogi said:

Hvorfor ikke ha et navn som forteller hva de driver med??? 

Som andre påpeker, det blir jo why på engelsk.... Kommer til å ende som en vits... eller vent, de er jo allerede det 🥴

Nja.....Why = "oay", mens Vy blir med "skarp v".
Men igjen, navnet og fargen er ikke poenget. Korrupsjonen er poenget og ikke noe vi ønsker, men må konstatere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ullvott said:

He he, da blir navnevalget enda verre! Ved salg til utlandet burde de tenkt på at det nye navnet på en dårlig dag høres ut som om du spør om hvorfor på engelsk :fnise: 

Det kan ligne litt på view også, da. Om man legger godviljen til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig og veldig unorsk. Har aldri hørt eller sett ordet før. "Vy". Det kan sikkert bli en fin logo, og det er kanskje det de har tenkt. Men jeg syns det er skikkelig teit navn å si. Bare snålt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har jeg sett artikkelen, logoen og toget. Nei, nei, nei. Gammeldags og jævlig, og logoen kan like gjerne være HW, som Huawei. Med all mulig respekt for Kina og kinesisk kultur: Vi vil ikke ha kineserne inn i vår infrastruktur.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er enda verre er at de har måttet betale for å bruke navnet, siden det allerede var «tatt» av noen andre! :hakeslepp: https://e24.no/naeringsliv/nsb/hemsedal-prosjekt-ga-fra-seg-vy-navnet-til-nsb/24579789

Personlig mener jeg Vy-navnet passer bedre for et hotell- eller leilighetsprosjekt på et sted med utsikt enn på en virksomhet som bedriver persontransport. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var dumt det ikke hadde pengene til å ta spranget fullt ut. Med ca 60 mill til, kunne de fått TRE bokstaver. Da kunne de fått det riktige uttrykket på plass; WTF. BTW, kanskje jeg skulle gått tilbake til den bransjen? Ser ut til at det er penger å tjene der...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte det bedre før jeg. Da var det to alternativ og du visste hva du fikk: 'NSB somle' og 'NSB skrangle' - ja, også den kortlivede 'NSB krenge' eller 'Vomit' som den gjerne ble kalt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker både navnet, fargen og logoen! Fresht og litt mer fancy. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...