Gå til innhold

Termin november 2019


Tuttaa

Anbefalte innlegg

19 timer siden, preggo19 skrev:

Sååå stas! Luksus med tidlig UL på legekontoret så tidlig 😍
Har du fått satt opp tid for første vanlige UL nå allerede, da du var hos legen? 
Fikk du vite hvor høy HCG lå på?

(Kan man ikke beregne foreløpig "alder" på embryoet med dette nivået? 🤔 Noen som vet?)

Veldig luksus 😊 skal tilbake om 2 uker for ny ul, bare for å sjekke om det er lettere å få skikkelig måling da, siden det var litt vanskelig å se og siden vi var uenig om hvor langt jeg er på vei 😅 gikk som sagt på ppiller, men testet meg rundt 1 mars og da var testen negativ, mulig jeg produserte hcg seint da 😅 

Ble ikke tatt blodprøve for å se hcg nei, jeg har veldig sprøyte angst, så blir ikke tatt før jeg må 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.3.2019 den 19.33, Bokdamen skrev:

Gratulerer så mye 💕

 

Tusen takk! Vi er så lykkelige over det og gleder oss veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 16.45, preggo19 skrev:

Gratulerer! 😍

1) Var deres svangerskap planlagt? Hvordan reagerte din partner ved positiv test? 😍

2) Hvor mange barn vil du/dere helst ha? (Om livet var slik at man kunne bestille framtiden 😉)

Vårt svangerskap var ikke planlagt i og for seg Jeg har endemetriose, og fikk beskjed av legen etter operasjon om at det vil ta litt å bli gravid, så da bestemte vi oss for å slutte på piller. Jammen gikk det på første forsøk! 

Vi vil helst ha 2 barn 😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen ladies? Jeg er 6+2 i dag og føler at symptomene har tatt seg opp. Helt skutt på kvelden og føler meg jevnt over fyllesyk. I dag måtte jeg gå av bussen før stoppet mitt for unngå å spy. Blir mye fortere mett enn vanlig (det er egentlig bare greit siden jeg har en del ekstra kg), men ellers har jeg hatt god matlyst. Men i dag blir jeg dårlig at tanken og har ikke spist et helt knekkebrød en gang. Tror det blir en veldig lang mandag...

Et mer positivt symptom er at kaffe smaker dårlig, noe som heldigvis gjøre det uproblematisk å kutte ut de 5 koppene jeg drikker hver dag på kontoret 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2019 den 10.37, Bokdamen skrev:

Hvordan er formen ladies? Jeg er 6+2 i dag og føler at symptomene har tatt seg opp. Helt skutt på kvelden og føler meg jevnt over fyllesyk. I dag måtte jeg gå av bussen før stoppet mitt for unngå å spy. Blir mye fortere mett enn vanlig (det er egentlig bare greit siden jeg har en del ekstra kg), men ellers har jeg hatt god matlyst. Men i dag blir jeg dårlig at tanken og har ikke spist et helt knekkebrød en gang. Tror det blir en veldig lang mandag...

Et mer positivt symptom er at kaffe smaker dårlig, noe som heldigvis gjøre det uproblematisk å kutte ut de 5 koppene jeg drikker hver dag på kontoret 😅

Ømme pupper, stiklinger og trøtthet er mine største plager. Tisser også oftere (irriterende og stå opp tidlig hver dag pga. det).

Har ganske god matlyst, men matlysten svinger litt. Lukter plager meg, om det er sterke lukter må jeg fjerne meg selv fra område for å ikke føle meg uvel/kvalm/uggen. 

Jeg syns kaffe smaker godt, men holder meg til maks to kopper om dagen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2019 den 10.37, Bokdamen skrev:

Hvordan er formen ladies? Jeg er 6+2 i dag og føler at symptomene har tatt seg opp. Helt skutt på kvelden og føler meg jevnt over fyllesyk. I dag måtte jeg gå av bussen før stoppet mitt for unngå å spy. Blir mye fortere mett enn vanlig (det er egentlig bare greit siden jeg har en del ekstra kg), men ellers har jeg hatt god matlyst. Men i dag blir jeg dårlig at tanken og har ikke spist et helt knekkebrød en gang. Tror det blir en veldig lang mandag...

Et mer positivt symptom er at kaffe smaker dårlig, noe som heldigvis gjøre det uproblematisk å kutte ut de 5 koppene jeg drikker hver dag på kontoret 😅

Uff såpass.. 😅 Har heldigvis ikke hatt det så ille når jeg tar bussen🙈 Idag er jeg 8+6 og kvalmen kommer og går. Puppene er ekstremt ømme, slik at jeg sliter med å sove til tider. Samme med tissingen! Den er nok det verste... tisser heeele tiden og flere ganger om natten😞 får jo ikke en natt sammenhengende! Håper det blir bedre etterhvert.. Er fortsatt kvalmen på kjøtt spesielt. Gubben hadde/har manflu og jeg skulle lage middag(her er det egentlig han som står på kjøkkenet for det meste) og skulle steike kjøttdeig. Måtte ha på alle viftene, vinduet oppe, genseren over nesa og tygge lakris! Brakk meg bare en gang😂Halleluja!! 😂 

Har dere noe dere er spesielt fysen på?🙊Trodde egentlig det var litt tidlig å bli fysen på noe spesielt men det har nå skjedd... Her er det lakris og appelsiner.. alltid elsket lakris så den ble jo bare verre men appelsiner har jeg ikke vært så begeistret for før nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har sett bankende hjerte på ultralyd ❤️ 

Småen klorer seg fast enda, med hjelp av litt medisiner. Vi krysser fingrene og tær hver dag for at dette skal gå bra! 

Formen er ganske elendig, men på en rar måte føles det bra. Veldig veldig kvalm, og sover veldig mye. Ømme pupper og skikkelig slapp, men virker sånn noenlunde på ettermiddagene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Luxi skrev:

Vi har sett bankende hjerte på ultralyd ❤️ 

Småen klorer seg fast enda, med hjelp av litt medisiner. Vi krysser fingrene og tær hver dag for at dette skal gå bra! 

Formen er ganske elendig, men på en rar måte føles det bra. Veldig veldig kvalm, og sover veldig mye. Ømme pupper og skikkelig slapp, men virker sånn noenlunde på ettermiddagene. 

Ååh så bra!!❤️ Krysser alt jeg har for at dette skal gå bra for dere jeg og🤞🏽 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tuttaa skrev:

Uff såpass.. 😅 Har heldigvis ikke hatt det så ille når jeg tar bussen🙈 Idag er jeg 8+6 og kvalmen kommer og går. Puppene er ekstremt ømme, slik at jeg sliter med å sove til tider. Samme med tissingen! Den er nok det verste... tisser heeele tiden og flere ganger om natten😞 får jo ikke en natt sammenhengende! Håper det blir bedre etterhvert.. Er fortsatt kvalmen på kjøtt spesielt. Gubben hadde/har manflu og jeg skulle lage middag(her er det egentlig han som står på kjøkkenet for det meste) og skulle steike kjøttdeig. Måtte ha på alle viftene, vinduet oppe, genseren over nesa og tygge lakris! Brakk meg bare en gang😂Halleluja!! 😂 

Har dere noe dere er spesielt fysen på?🙊Trodde egentlig det var litt tidlig å bli fysen på noe spesielt men det har nå skjedd... Her er det lakris og appelsiner.. alltid elsket lakris så den ble jo bare verre men appelsiner har jeg ikke vært så begeistret for før nå. 

Jeg synes også det er grusomt å lage mat nå. Matos🤢 

Jeg har også dilla på lakris, men prøver å ikke spise så mye, det skal vel ikke være helt bra? Men det er så godt når jeg er litt uvel.

Og så har jeg dilla på potet med smør🙈 Vanligvis er jeg ikke særlig glad i potet, så det er litt rart. Det jeg derimot vanligvis liker er godt krydret mat og ris, men det får jeg ikke ned nå. Men jeg tror det er mest fordi det lukter så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere her som har begynt å få bekkenplager? Det har jeg, og det er så kjipt når alt gjør vondt allerede! Trodde ikke det var mulig... 😐 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Irisiri skrev:

Jeg synes også det er grusomt å lage mat nå. Matos🤢 

Jeg har også dilla på lakris, men prøver å ikke spise så mye, det skal vel ikke være helt bra? Men det er så godt når jeg er litt uvel.

Og så har jeg dilla på potet med smør🙈 Vanligvis er jeg ikke særlig glad i potet, så det er litt rart. Det jeg derimot vanligvis liker er godt krydret mat og ris, men det får jeg ikke ned nå. Men jeg tror det er mest fordi det lukter så mye.

Godt å høre det ikke bare er meg😰 Nei lakris er ikke farlig som jeg vet og har fått med meg😊 men prøver å ikke spise alt for mye av det.. 

Hehe potet og smør er godt da🙊 

Når det gjelder bekkenplagene dine så tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye for det, selv om det gjør vondt 😕  Kroppen er i forandring å ting skjer, mulig de går over etterhvert? 

Endret av Tuttaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Tuttaa skrev:

Godt å høre det ikke bare er meg😰 Nei lakris er ikke farlig som jeg vet og har fått med meg😊 men prøver å ikke spise alt for mye av det.. 

Hehe potet og smør eg godt da🙊 

Når det gjelder bekkenplagene dine så tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye for det, selv om det gjør vondt 😕  Kroppen er i forandring å ting skjer, mulig de går over etterhvert? 

Håper det går over etter hvert ja!

Et raskt googlesøk gir mye info om at lakris kan være skadelig, bl.a. i dette avsnittet fra Lommelegen, så det er absolutt grunn til å ikke overdrive mengden:

Dersom man skal unne seg noe søtt, bør man være forsiktig med lakris. Lakris inneholder stoffet glycyrrizin. I store mengder kan det reduserer morkakens evne til å blokkere stresshormoner, noe som igjen kan skade fosteret. Lakris kan også øke blodtrykket. 

– Datagrunnlaget er for usikkert til å fastsette hvor mye lakris (glykyrrhizinsyre) som kan spises før det blir helseskadelig for fosteret. Det er derfor ikke mulig å fastsette et nivå for hvor mye lakris gravide trygt kan spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt eller dårlig tegn med mensmurringer og "kramper" i magen? 🙄 Man blir jo nesten bekymret over hver lille ting jo 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Kanskjekanskje skrev:

Godt eller dårlig tegn med mensmurringer og "kramper" i magen? 🙄 Man blir jo nesten bekymret over hver lille ting jo 😅🙈

Godt! Det er ligamenter og livmor som strekker seg og gjør klart til baby 💕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så trøtt at jeg bare vil sove hele tiden, og har virkelig ingen energi til å gjøre noe som helst annet enn å være på jobb og så dra hjem. Er 9+1 i dag. Ellers spiser jeg som normalt og er ikke noe kvalm. Bare utrolig sliten og trøtt, og det er slitsomt det også... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Bokdamen skrev:

Godt! Det er ligamenter og livmor som strekker seg og gjør klart til baby 💕

Ååh, så godt og høre. Ble litt beroliget no ❤️ har ei jente fra før av (blir 5 i sommer), men kan ikke huske igjen disse murringene eller ømme bryster så tidlig 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Kanskjekanskje skrev:

Ååh, så godt og høre. Ble litt beroliget no ❤️ har ei jente fra før av (blir 5 i sommer), men kan ikke huske igjen disse murringene eller ømme bryster så tidlig 🙈

Hvis det hjelper har jeg en på 2.5 og jeg husker overhodet ikke hvordan jeg hadde det i forrige svangerskap 😅 Eneste jeg vet er at jeg synes alle var helt åndssvake rundt denne tiden sist, så jeg krysser fingrene for at den lettere aggressive Bokdamen ikke dukker opp denne gang 🙏😆

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Bokdamen skrev:

Hvis det hjelper har jeg en på 2.5 og jeg husker overhodet ikke hvordan jeg hadde det i forrige svangerskap 😅 Eneste jeg vet er at jeg synes alle var helt åndssvake rundt denne tiden sist, så jeg krysser fingrene for at den lettere aggressive Bokdamen ikke dukker opp denne gang 🙏😆

Hehe, det hjelper litt ja 😅🙈 også krysser jeg fingrene for at hun ikke dukker opp 😅😂 er ikke greit med disse hormonene altså 😅🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Isolde skrev:

Er så trøtt at jeg bare vil sove hele tiden, og har virkelig ingen energi til å gjøre noe som helst annet enn å være på jobb og så dra hjem. Er 9+1 i dag. Ellers spiser jeg som normalt og er ikke noe kvalm. Bare utrolig sliten og trøtt, og det er slitsomt det også... 

Det høres ganske så slitsomt ut spør du meg! Heldigvis ikke så lenge til påskeferien, da kan du forhåpentligvis får skvist inn litt sosialt liv 😘 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Irisiri skrev:

Håper det går over etter hvert ja!

Et raskt googlesøk gir mye info om at lakris kan være skadelig, bl.a. i dette avsnittet fra Lommelegen, så det er absolutt grunn til å ikke overdrive mengden:

Dersom man skal unne seg noe søtt, bør man være forsiktig med lakris. Lakris inneholder stoffet glycyrrizin. I store mengder kan det reduserer morkakens evne til å blokkere stresshormoner, noe som igjen kan skade fosteret. Lakris kan også øke blodtrykket. 

– Datagrunnlaget er for usikkert til å fastsette hvor mye lakris (glykyrrhizinsyre) som kan spises før det blir helseskadelig for fosteret. Det er derfor ikke mulig å fastsette et nivå for hvor mye lakris gravide trygt kan spise.

Ja håper det💛Kjedelig å ha fått slike smerter så tidlig uansett... 😕 Nei deet er sant, men er ikke store mengder jeg spiser. Kan godt spise litt hver dag, men ikke mye (selv om jeg fint kunne trykt i meg maaaasssse😅😩) så tror det skal gå fint😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...