Gå til innhold

Termin november 2019


Tuttaa

Anbefalte innlegg

Hei hei! Er nok ganske tidlig dette, men er det noen flere enn meg som har termin i november? Tenkte dette kunne være en gruppe for de som har!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, gratulerer så mye til deg!

Jeg har også termin i november, den 18. i følge terminkalkulator på nett☺️ Er bare 4+4, så er enda veldig tidlig. Hadde dessverre en spontanabort i november, men er endelig gravid igjen nå og håper på at spiren klamrer seg fast!

Syntes dagene nå går så ekstremt sakte, så hyggelig med en termingruppe med andre som er ca like langt på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Solen96 skrev:

Hei, gratulerer så mye til deg!

Jeg har også termin i november, den 18. i følge terminkalkulator på nett☺️ Er bare 4+4, så er enda veldig tidlig. Hadde dessverre en spontanabort i november, men er endelig gravid igjen nå og håper på at spiren klamrer seg fast!

Syntes dagene nå går så ekstremt sakte, så hyggelig med en termingruppe med andre som er ca like langt på vei!

Hei☺️ Ååh så kjekt det var noen her inne! Den 18 ja, spennende🤩 Trist å høre... da krysser vi alt vi kan krysse for at denne lille sitter💖Og gratulerer så masse til deg også! Blir det din første?

Er også veldig redd for spontanabort, da dette er mitt første svangerskap. Så håper peanøtten holder seg inni der. Har termin den 7.november sa legen idag. 

Synes også dagene går super sakte, bare teller ned dagene til jeg kan puste litt lettere ut. Har du fått flere symptomer allerede sånn som meg? Her er puppene sprengte, kvalmen sniker seg innpå og hormonene er over alt😅 prøver å holde meg i skinnet da,hehe!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tuttaa skrev:

Hei☺️ Ååh så kjekt det var noen her inne! Den 18 ja, spennende🤩 Trist å høre... da krysser vi alt vi kan krysse for at denne lille sitter💖Og gratulerer så masse til deg også! Blir det din første?

Er også veldig redd for spontanabort, da dette er mitt første svangerskap. Så håper peanøtten holder seg inni der. Har termin den 7.november sa legen idag. 

Synes også dagene går super sakte, bare teller ned dagene til jeg kan puste litt lettere ut. Har du fått flere symptomer allerede sånn som meg? Her er puppene sprengte, kvalmen sniker seg innpå og hormonene er over alt😅 prøver å holde meg i skinnet da,hehe!

 

Ja, håper dette er en fighter som klamrer seg fast💗 Tusen takk! Dette blir min første ja. 

Huff ja, bekymringen for å miste kan ta knekken på de fleste. Vanskelig balansegang det der, på ene siden er man superlykkelig over å vente barn, samtidig som man er fra seg av bekymring for at noe skal gå galt. Men får prøve å være positiv! Teller dager jeg også, og for hver dag om går er vi enda litt tryggere. 

Oj har du vært hos legen alt? Så gøy at du har fått vite termin allerede👶🏼 Jeg burde få ut fingeren og ringe legen jeg også. Har lurt litt på hvor lenge jeg burde drøye det, men sikkert like greit å komme seg dit så fort som mulig. Håper jeg kan få litt tettere oppfølging med tanke på tidligere SA. Lyst til å fortelle hva du gjorde på første timen hos legen?☺️

Ååå ja, symptomer her også! Allerede før jeg tok test merket jeg murringer i magen som kommer og går. Og de siste dagene har jeg vært umenneskelig trøtt😴Puppene lever sitt eget liv her, sprengte og ømme om hverandre! Trodde jeg hadde hormonene i sjakk helt til jeg begynte å gråte på bussen i dag da jeg hørte på podcasten BabyBoom i dag, hehe, så kanskje litt mer hormoner enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg har også termin i november😍 Jeg er 4+5, men føles som en evighet siden positiv test. Så helt enig i at dagene går sakte med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Solen96 skrev:

Ja, håper dette er en fighter som klamrer seg fast💗 Tusen takk! Dette blir min første ja. 

Huff ja, bekymringen for å miste kan ta knekken på de fleste. Vanskelig balansegang det der, på ene siden er man superlykkelig over å vente barn, samtidig som man er fra seg av bekymring for at noe skal gå galt. Men får prøve å være positiv! Teller dager jeg også, og for hver dag om går er vi enda litt tryggere. 

Oj har du vært hos legen alt? Så gøy at du har fått vite termin allerede👶🏼 Jeg burde få ut fingeren og ringe legen jeg også. Har lurt litt på hvor lenge jeg burde drøye det, men sikkert like greit å komme seg dit så fort som mulig. Håper jeg kan få litt tettere oppfølging med tanke på tidligere SA. Lyst til å fortelle hva du gjorde på første timen hos legen?☺️

Ååå ja, symptomer her også! Allerede før jeg tok test merket jeg murringer i magen som kommer og går. Og de siste dagene har jeg vært umenneskelig trøtt😴Puppene lever sitt eget liv her, sprengte og ømme om hverandre! Trodde jeg hadde hormonene i sjakk helt til jeg begynte å gråte på bussen i dag da jeg hørte på podcasten BabyBoom i dag, hehe, så kanskje litt mer hormoner enn jeg trodde.

Så gøy! Blir min første også. Kjekt å ha litt kontakt her da. Koselig😍 

ja det er nettopp det, og sant det. Tryggere for hver dag💖 Var derfor jeg gikk til legen litt tidlig også, fordi jeg har hatt litt smerter som jeg følte kanskje var litt sterkere enn de burde. Men han sa det var helt normalt så ikke noe å tenke på. Og fordi jeg manglet folsyre, men det gikk visst også bra for det har mest sannsynlig gått opp i og med at jeg begynte med de i slutten av januar/begynnelsen av februar. Så da slipper jeg å gå å bekymre meg for alt mulig. 

Skal ha første svangerskapskontroll om to uker, da er jeg ca 7 uker på vei. Så idag tok han bare noen blodprøver for å sjekke vitamin osv. Deet burde du også sjekke om du ikke allerede har gjort det☺️ Og du får nok bedre oppfølging med tanke på SA ja, så bare å ringe dem med en gang. 

Haha! Godt å høre jeg ikke er den eneste med disse hormonene altså, guri så følsom.. syns synd på gubben for å si det sånn! Prøver å holde meg litt i skinnet da😅 men ellers har jeg det samme som deg, pluss litt småkvalm i ny og ne.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Irisiri skrev:

Hei dere! Jeg har også termin i november😍 Jeg er 4+5, men føles som en evighet siden positiv test. Så helt enig i at dagene går sakte med andre ord!

Hei! Og velkommen💖 Så kooselig at vi kan ha en plass der vi kan snakke om det vi går gjennom sammen. Ja dagene går aalt for sakte🙈 Er det din første? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Solen96 skrev:

Ja, håper dette er en fighter som klamrer seg fast💗 Tusen takk! Dette blir min første ja. 

Huff ja, bekymringen for å miste kan ta knekken på de fleste. Vanskelig balansegang det der, på ene siden er man superlykkelig over å vente barn, samtidig som man er fra seg av bekymring for at noe skal gå galt. Men får prøve å være positiv! Teller dager jeg også, og for hver dag om går er vi enda litt tryggere. 

Oj har du vært hos legen alt? Så gøy at du har fått vite termin allerede👶🏼 Jeg burde få ut fingeren og ringe legen jeg også. Har lurt litt på hvor lenge jeg burde drøye det, men sikkert like greit å komme seg dit så fort som mulig. Håper jeg kan få litt tettere oppfølging med tanke på tidligere SA. Lyst til å fortelle hva du gjorde på første timen hos legen?☺️

Ååå ja, symptomer her også! Allerede før jeg tok test merket jeg murringer i magen som kommer og går. Og de siste dagene har jeg vært umenneskelig trøtt😴Puppene lever sitt eget liv her, sprengte og ømme om hverandre! Trodde jeg hadde hormonene i sjakk helt til jeg begynte å gråte på bussen i dag da jeg hørte på podcasten BabyBoom i dag, hehe, så kanskje litt mer hormoner enn jeg trodde.

Ser jeg gjentar meg selv litt i svarene mine... trøtt hvor da?😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tuttaa skrev:

Hei! Og velkommen💖 Så kooselig at vi kan ha en plass der vi kan snakke om det vi går gjennom sammen. Ja dagene går aalt for sakte🙈 Er det din første? 

Ja, det er min første, har aldri vært gravid før. Så dette er veldig spennende! 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Irisiri skrev:

Ja, det er min første, har aldri vært gravid før. Så dette er veldig spennende! 👏

Åhh så kjekt! Da er vi tre førstegangs her da. Spennende ja😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 4. november :) 6+4 i dag :) Og skal på tidlig ultralyd til mandag. Så spent!

Endret av Uvisst85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2019 den 9.12, Uvisst85 skrev:

Jeg har termin 4. november :) 6+4 i dag :) Og skal på tidlig ultralyd til mandag. Så spent!

Hei og velkommen! Så kjekt med tidlig ultralyd💕 Fortell hvordan det går da🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tuttaa skrev:

Hei og velkommen! Så kjekt med tidlig ultralyd💕 Fortell hvordan det går da🥰

Det skal jeg gjøre :) Kjenner at jeg både gruer og gleder meg. Man leser jo innimellom om de som kommer til ultralyd, og så har utviklingen stoppet. Så klarer liksom ikke få helt roen for jeg har sett på mandag at alt ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Uvisst85 skrev:

Det skal jeg gjøre :) Kjenner at jeg både gruer og gleder meg. Man leser jo innimellom om de som kommer til ultralyd, og så har utviklingen stoppet. Så klarer liksom ikke få helt roen for jeg har sett på mandag at alt ser bra ut.

Nei det er det jeg ikke klarer heller.. skal på første svangerskapskontroll om to uker, men det er jo bare hos legen. Vil egentlig ta tidlig ultralyd jeg også, men det er vell ikke så veldig vanlig med mindre man har opplevd SA ? Eller tar jeg helt feil?

Håpe alt går fint hos deg og din spire! Krysser alt det er og krysse☺️🤞🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tuttaa skrev:

Nei det er det jeg ikke klarer heller.. skal på første svangerskapskontroll om to uker, men det er jo bare hos legen. Vil egentlig ta tidlig ultralyd jeg også, men det er vell ikke så veldig vanlig med mindre man har opplevd SA ? Eller tar jeg helt feil?

Håpe alt går fint hos deg og din spire! Krysser alt det er og krysse☺️🤞🏽

Nei, det er ikke vanlig med ultralyd så tidlig. Jeg har ikke opplevd SA tidligere, men har slitt veldig lenge med å bli gravid. Så valgte en tidlig ultralyd for å få ro i sjela på at det virkelig er noe der. Det offentlige tilbyr vel ikke ultralyd før rundt uke 17 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 7.54, Uvisst85 skrev:

Nei, det er ikke vanlig med ultralyd så tidlig. Jeg har ikke opplevd SA tidligere, men har slitt veldig lenge med å bli gravid. Så valgte en tidlig ultralyd for å få ro i sjela på at det virkelig er noe der. Det offentlige tilbyr vel ikke ultralyd før rundt uke 17 tror jeg.

Ahh okei! Skal høre med legen på svangerskapskontrollen da. Men nåå er du gravid!! Og håper virkelig alt går veien for deg🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg hatt ultralyd, og alt så bra ut. Hjertet slo med ca 135 slag i minuttet, og smula var ca 1 cm lang. Vi fikk til og med høre hjertelyden, det trodde jeg var for tidlig, så det var jeg ikke forberedt på i det hele tatt. Legen minnet selvfølgelig på at det fortsatt er tidlig så ting kan skje, men at det var gode prognoser når alt så bra ut nå. Så da er det bare å fortsette å tenke at dette skal gå bra :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2019 den 9.33, Uvisst85 skrev:

Da har jeg hatt ultralyd, og alt så bra ut. Hjertet slo med ca 135 slag i minuttet, og smula var ca 1 cm lang. Vi fikk til og med høre hjertelyden, det trodde jeg var for tidlig, så det var jeg ikke forberedt på i det hele tatt. Legen minnet selvfølgelig på at det fortsatt er tidlig så ting kan skje, men at det var gode prognoser når alt så bra ut nå. Så da er det bare å fortsette å tenke at dette skal gå bra :) 

Åå! Nå ble jeg glad på dine vegne☺️Så koselig å høre hjertelyden også! Dette skal nok gå bra skal du se😊 Hold oss gjerne oppdatert videre, så skal jeg gjøre det samme. Spent på den første kontrollen til tirsdag🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 5+0 og føler at jeg kan si at «ja, jeg er faktisk gravid»! Vi har en på 2.5, så det blir en litt annen opplevelse denne gang, men veldig spent på hvordan dette går 🤞💕

Trodde jeg skulle være mye mer avslappet enn sist og ikke så opptatt av graviditeten, men herlighet så mye tankevirksomhet det har tatt den uken jeg har visst det! 

Merker litt av mye, litt trøtt, litt uggen, litt bedre luktesans, litt oppblåst, litt ømme pupper, litt forstoppet og litt mye luft i magen 🤪 Men jeg er bare glad for at jeg kjenner det, for jeg kan egentlig ikke tro at jeg faktisk er gravid.

Skal på tidlig ultralyd uken etter påske, men det er jo en evighet til😅 Så merkelig at det nettopp var så kort til ferie, og nå er det så leeeenge til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! 29 år gammel, har mistet to ganger før, men går det bra blir det første 🙂 Vi krysser fingrene for at småen klarer å klore seg fast denne gangen! 

Er nok 6 uker ish på vei, har ikke helt kontroll. Vi hadde egentlig gitt litt opp, så har ikke logget noe som helst 🙈 Gledelig sjokk!

Skikkelig elendig form, dødstrøtt, superkvalm og helt ute av drift. På en sinnsyk måte føles det veldig godt, er om ikke annet sikker på at småen er der!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...