AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #1 Skrevet 11. mars 2019 Jeg bruker altofr mye tid foran skjermen, til egentlig ikke så mye fornuftig. Hvordan klare å redusere dette? Og det oppleves ikke som bare bare å bare slutte, blir lissom tratt inn hit... Noen erfaringer og gode råd? Anonymkode: e4556...a5a
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #2 Skrevet 11. mars 2019 Finn noe annet å bruke tiden på! Trene, gå tur, møte venner, lage minnebok el.l. Anonymkode: 1fbe0...a95
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #3 Skrevet 11. mars 2019 Ta det gradvis? si du bruker fem timer skjermtid daglig. Da vil det være en veldig drastisk endring å sette seg et mål på en time daglig. kutt ned en time/halvtime av gangen? Og minn deg selv på hvorfor du gjør det når det er vanskelig å avstå. Har selv redusert skjermtid fra tre timer til 60 min - 1,5 time siden jul. Det er litt som å kutte ned på andre ting - det blir enklere jo lenger tid du klarer å disiplinere deg. Anonymkode: 4a9b4...916
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #4 Skrevet 11. mars 2019 Man må ta det gradvis, som AB over skriver. Jeg kuttet ut Instagram i Januar i fjor, men jeg reaktiverte kontoen innemellom. Nå har jeg ikke vært inne der siden November i fjor. Den er deaktivert. Har gjort det samme med Facebook (kuttet ned). Nå bruker jeg kanskje ikke mer enn 30 min i løpet av en dag. Noen dager kan jeg også bare bruke 1 min på appen. Jeg bruker bare Facebook pga arrangementer, så går fort å se igjennom. Snap har jeg også prøvd å kutte ned på, bruker vel ikke å være der mer enn 1-2 ganger om dagen. Er vel der for det meste av kommunikasjonen med venner foregår. Anonymkode: d6ff3...ce4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå