Jump to content
misssssnorway

Sommerhytta 2019

Recommended Posts

marthes

Syns stuen til KK var «lik» stuen til fetterne i fjor, og da vant de også stue oppgaven...  helt grei stue men ikke min favoritt. Synes og det virker som Finn ikke legger så vekt på hagen... 

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Men tydelig at Aina var partisk denne uka, fordi kk fikk pluss fordi møbler kan flyttes rundt, mens T og A fikk trekk minus fordi møbler måtte flyttes rundt. Hva faen for upartisk dømming er det !!!!? 

Anonymkode: c8e9d...016

T og A sitt rom var for dårlig stylet i forhold til KKs stue. Praktisk? Ja og nei. De hadde ikke utnyttet arealet i stuen optimalt hverken med møblene eller design-messig. Det var dødplass i midten av rommet. Det var dog veldig praktisk og bra med flyttbare sakkosekker. 

KK kan dette med å style, og poenget til Finn og Aina slik jeg forsto det er at det er bedre å ha styling som ser bra ut men som eventuelt kan flyttes kontra å ha dårlig styling som kan flyttes til å bli bra. 

Presentasjon betyr mye. I Kakekrigen får man trekk for stygge kaker, det samme bør gjelde estetikken på rom et boligprogram

Anonymkode: d16c3...aa5

AnonymBruker

Det som er litt "trist" med Sommerhytta, er at programmet stort sett handler om best styling. For meg er ikke hytte ensbetydende med design og styling, men med god utnyttelse av plassen (hytter skal romme mye og er gjerne små), at det er hyttekoselig og kjent fra år til år (styling er årets trender), at hytta er solid (godt håndverk) og at hytta har er godt uteområde (man er gjerne mye ute hele året, fordi man har ferie og bedre tid). Sommerhytta representerer ikke mye av dette, i allefall er det ikke det som først og fremst vektlegges.

Anonymkode: e86c3...ee2

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er litt "trist" med Sommerhytta, er at programmet stort sett handler om best styling. For meg er ikke hytte ensbetydende med design og styling, men med god utnyttelse av plassen (hytter skal romme mye og er gjerne små), at det er hyttekoselig og kjent fra år til år (styling er årets trender), at hytta er solid (godt håndverk) og at hytta har er godt uteområde (man er gjerne mye ute hele året, fordi man har ferie og bedre tid). Sommerhytta representerer ikke mye av dette, i allefall er det ikke det som først og fremst vektlegges.

Veldig enig med deg. Hvordan man møblerer og styler vil jo variere ut ifra hvem som eier hver hytte i fremtiden også, mens det håndverksmessige vil jo bestå. Veldig spesielle malingsfarger på veggene gjør det også mer sannsynlig at nye eiere må pusse opp på nytt. (De sorte veggene til KK eller den tvers gjennom burgunderrøde gangen til Emma og Jostein er slett ikke for alle.) Jeg synes at Anette og Thor-Erling burde i hvert fall ha fått én gullhammer mer enn de har fått til nå. Lars påpeker jo stadig hvor bra kvalitet det er på arbeidet Thor-Erling utfører. 

Og bare for å ha sagt det: jeg digger stilen til KK og synes hytta deres er kjempestilig. Men jeg synes det blir litt feil når styling skal trumfe kvalitet på håndverket, som jeg synes det virker som, spesielt i denne ukens episode. Men mulig at innsatsen på uteområdet veide veldig tungt.

Anonymkode: bd876...1a9

AnonymBruker

Men hva er det egentlig som står igjen på hyttene nå da? 

Deltakerne har vel allerede drevet med soverommet sitt og gjesterommet, i tillegg til både bad og stue. Så hva skal de finne på i neste uke?  

Anonymkode: ceb0b...540

Grønt blad

I finaleuka skal de ferdigstille hytta. Det er jo ikke alltid at de har rukket å gjøre ferdig rommene tidligere, eller at rommet har blitt kjempebra. De skal gjøre ferdig det de ikke har rukket tidligere, flikke på eller gjøre om igjen det som ikke har blitt bra tidligere, f.eks. listing den første uka.

Kanskje tar de til seg noen av tilbakemeldingene de har fått underveis og gjør endringer.

Det kan være alt fra småting til større ting. Jeg synes det er bra og riktig at den siste uka brukes til dette før helheten skal vurderes.

Annonse

Tripol

Har bare sett noen episoder av programmet.  Hele Sommerhytta-programmet virker helt merkelig. To av dommerne (Aina og Lars)som er Facebook-vennner med et av parene, men ikke de andre. En av dommerne (Aina) har tidligere laget hjemme-hos-reportasje hos det samme paret, og bare ELSKER stilen deres. Er det ene paret "hyra" inn i programmet og vinner egentlig kåret?

AnonymBruker
1 time siden, Tripol skrev:

Har bare sett noen episoder av programmet.  Hele Sommerhytta-programmet virker helt merkelig. To av dommerne (Aina og Lars)som er Facebook-vennner med et av parene, men ikke de andre. En av dommerne (Aina) har tidligere laget hjemme-hos-reportasje hos det samme paret, og bare ELSKER stilen deres. Er det ene paret "hyra" inn i programmet og vinner egentlig kåret?

Enig i at det er litt rart at noen viser offentlig sine forbindelser (bl.a facebook) til noen, men ikke alle. Sånt gjør man ikke om man skal oppfattes som profesjonell, samme hvor hyggelige man syns deltagerne er. Det sagt, så tror jeg ikke KK kommer til å vinne, selv om i alle fall en av dommerne (Aina) tydeligvis har bestemt seg for lenge siden. Hyttenaboene skal vel gi ut en hammer (her tror jeg paret med alle ungene), og skal ikke seerne det også? I så fall tror jeg Emma og Jostein har en god sjans hos tv-seerne, av hva jeg kan se fra nettforum. Og jeg mistenker at Finn kommer til å gi sin hammer til Miriam og Alexander fordi han mener de har jobbet så hardt. Lars sin hammer tror jeg går enten til paret fra Halden eller Emma og Jostein. 

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at det er litt rart at noen viser offentlig sine forbindelser (bl.a facebook) til noen, men ikke alle. Sånt gjør man ikke om man skal oppfattes som profesjonell, samme hvor hyggelige man syns deltagerne er. Det sagt, så tror jeg ikke KK kommer til å vinne, selv om i alle fall en av dommerne (Aina) tydeligvis har bestemt seg for lenge siden. Hyttenaboene skal vel gi ut en hammer (her tror jeg paret med alle ungene), og skal ikke seerne det også? I så fall tror jeg Emma og Jostein har en god sjans hos tv-seerne, av hva jeg kan se fra nettforum. Og jeg mistenker at Finn kommer til å gi sin hammer til Miriam og Alexander fordi han mener de har jobbet så hardt. Lars sin hammer tror jeg går enten til paret fra Halden eller Emma og Jostein. 

Kåringen er gjort for lenge siden. Så seerne kan ikke påvirke hvem som vinner.

Anonymkode: a1479...d12

AnonymBruker

Om det er stylingen som er viktigst, ikke praktiske hytteløsninger, bør det ligge som en tydelig premiss før innspillingsstart. De fleste tenker jo på en hytte som et sted man skal ha mange mennesker, og med to soverom er flest mulig sengeplasser viktig. I tillegg trenger man gode oppbevaringsløsninger. Anette og Thor Erling har fokus på å få plass til hele familien sin, mens KK lever som to voksne menn uten familie. 90% av alt de har stylet med må fjernes om/når de får barn. Svarte vegger=haugevis med fingermerker, vaser og annet nips=farlig for små barnehender som rekker å få tak i det.

Å style en stue så det ikke går an å sitte der å ha en samtale uten å flytte pynten, og vinne gullhammer for det, skjønner jeg ikke. Det framstår som om Aina bestemmer, de to andre bare dilter etter. 

Utenom kjøkkenet, synes jeg faktisk at Miriam og Aleksander sin stil er nøytral og fin og appellerer til de fleste. Mtp at de to nettopp har kjøpt seg hus til 7,1 mill, kan tyde på at de muligens har vunnet hytta? Hvis ikke, har de svært god økonomi til å være i 20-årene.

Anonymkode: 76582...3b7

AnonymBruker

Arbeidet til Miriam og Alexander er så fryktelig dårlig at det sikkert er lettere å rive hytten og bygge den opp på nytt, enn å rette opp i alt arbeidet deres.

Anonymkode: f9961...e66

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arbeidet til Miriam og Alexander er så fryktelig dårlig at det sikkert er lettere å rive hytten og bygge den opp på nytt, enn å rette opp i alt arbeidet deres.

Anonymkode: f9961...e66

Godt mulig. Nå var det stilen jeg refererte til, ikke kvaliteten på arbeidet.

Grønt blad
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om det er stylingen som er viktigst, ikke praktiske hytteløsninger, bør det ligge som en tydelig premiss før innspillingsstart. De fleste tenker jo på en hytte som et sted man skal ha mange mennesker, og med to soverom er flest mulig sengeplasser viktig. I tillegg trenger man gode oppbevaringsløsninger. Anette og Thor Erling har fokus på å få plass til hele familien sin, mens KK lever som to voksne menn uten familie. 90% av alt de har stylet med må fjernes om/når de får barn. Svarte vegger=haugevis med fingermerker, vaser og annet nips=farlig for små barnehender som rekker å få tak i det.

Å style en stue så det ikke går an å sitte der å ha en samtale uten å flytte pynten, og vinne gullhammer for det, skjønner jeg ikke. Det framstår som om Aina bestemmer, de to andre bare dilter etter. 

Utenom kjøkkenet, synes jeg faktisk at Miriam og Aleksander sin stil er nøytral og fin og appellerer til de fleste. Mtp at de to nettopp har kjøpt seg hus til 7,1 mill, kan tyde på at de muligens har vunnet hytta? Hvis ikke, har de svært god økonomi til å være i 20-årene.

KK er jo to voksne menn uten barn, og det er jo ikke så rart at de har en stil som gjenspeiler dette. Det er veldig vanlig å fjerne ting og tilpasse boligen den perioden barna trenger det. Man vet heller ikke hvordan barnet blir. Noen barn er rolige og man trenger ikke brannsikre så mye som man må med en del andre barn.

Når det gjelder stilen til Mirjam og Alexander synes jeg ikke den er en nøytral som appellerer til de fleste. Pasteller og hvitt er ikke lenger en stil som alle ønsker selv om det is tørre grad var slik for 5-6 år siden.

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, Grønt blad skrev:

KK er jo to voksne menn uten barn, og det er jo ikke så rart at de har en stil som gjenspeiler dette. Det er veldig vanlig å fjerne ting og tilpasse boligen den perioden barna trenger det. Man vet heller ikke hvordan barnet blir. Noen barn er rolige og man trenger ikke brannsikre så mye som man må med en del andre barn.

Når det gjelder stilen til Mirjam og Alexander synes jeg ikke den er en nøytral som appellerer til de fleste. Pasteller og hvitt er ikke lenger en stil som alle ønsker selv om det is tørre grad var slik for 5-6 år siden.

Det kan likevel være praktisk å ha stylingen slik at man ikke får en busk i trynet når man setter seg ned ved stuebordet.

AnonymBruker

Men om man ikke har en stor familie med mange barn, så trenger de heller ikke å fokusere på mest mulig sengeplass..

Anonymkode: 66a38...d34

AnonymBruker
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men om man ikke har en stor familie med mange barn, så trenger de heller ikke å fokusere på mest mulig sengeplass..

Hva om man får besøk? De sier jo at de skal invitere venner og familie, feks surrogatmoren fra USA. Hvor skal de sove? I Stokkesengen til babyen? På gulvet i stua? Telt i hagen?

AnonymBruker

Hva om man får besøk? De sier jo at de skal invitere venner og familie, feks surrogatmoren fra USA. Hvor skal de sove? I Stokkesengen til babyen? På gulvet i stua? Telt i hagen?

For det går ikke an å kjøpe et par gjestesenger som kan stå i boden f.eks? Jeg hadde ikke giddi å innredet en hytte til min familie på tre, til 5 ekstra som kanskje vurderer en overnatting eller to noen ganger i året. 

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det går ikke an å kjøpe et par gjestesenger som kan stå i boden f.eks? Jeg hadde ikke giddi å innredet en hytte til min familie på tre, til 5 ekstra som kanskje vurderer en overnatting eller to noen ganger i året. 

Man trenger et sted å plassere gjestesenger. 

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er mer enn plass nok til det☺️ Gjelder å se løsninger og ikke bare problemer👌🏻

Oida
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min lille familie bor i treroms leilighet i byen. Det ene soverommet er utstyrt med stokkeseng og annet babyutstyr. Vi har null problem med å få plassert gjestesenger når vi har besøk av familie eller venner.