Gå til innhold

Vennskap (?) med min datters lærer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en datter med spesielle behov som gjør at jeg har hyppig kontakt med hennes lærer. Både møter, SMS og e-post kontakt. Det startet ut som en ganske vanlig «lærer-foresatt» kontakt, men har i løpet av noen år blitt veldig vennlig og avslappet og vi har startet å involvere privatlivet litt, omtrent som venner. Vi viser omsorg og interesse for hverandre, men som regel kommer kun slike spørsmål ut etter innledende spørsmål rundt min datters skolegang. Personlig har jeg blitt veldig glad i denne læreren. Jeg opplever at vi har god kjemi som venner. Kanskje litt for god kjemi? Jeg merker at hjertet banker og jeg smiler stort når jeg får melding, og jeg skulle ønske vi kunne ha møter mye oftere. Merker at jeg blir litt satt ut og forvirret av dette selv. Jeg tror ikke det ligger seksuelle undertoner her. Vi er samme kjønn og er begge godt gift i heterofile forhold. Dermed merker jeg at dette forvirrer meg veldig. Hvorfor føler jeg det slik? Kan en av samme kjønn gi deg hjertebank på den måten? Kanskje fordi jeg føler at vi er veldig på bølgelengde og i utgangspunktet kunne ha vært veldig gode venner, men at typen relasjon vi har vanskeliggjør et vanlig vennskap?

Også usikker på hvordan hun føler det i fht meg. Hun MÅ jo være hyggelig, høflig og åpen med meg. Det er jobben hennes. Hele ideen om at jeg gjerne vil ha et vennskap med henne blir vanskelig. Samtidig tror jeg det er en gjensidig kjemi der.

Noen som har opplevd lignende eller har råd, tips eller erfaringer? 

Anonymkode: dbb57...aa0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville bedt henne ut på kaffe en dag. Ikke noe galt i å bli venner med lærere. 

Anonymkode: fec52...5c2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det slik med flere av mine venninner. Ikke alle. Det er ikke seksuelt, men det er som en slags venninneforelskelse. Det er helt normalt. Det er som du sier fordi dere er veldig på bølgelengde og har god kjemi. Og hun får deg sikkert til å føle deg vel. 

Anonymkode: 18802...640

Skrevet (endret)

Redigert

Endret av LINNIN
AnonymBruker
Skrevet

Kaffe... Kunne vært fristet, men føles samtidig litt feil. Hva om hun ikke vil? 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det slik med flere av mine venninner. Ikke alle. Det er ikke seksuelt, men det er som en slags venninneforelskelse. Det er helt normalt. Det er som du sier fordi dere er veldig på bølgelengde og har god kjemi. Og hun får deg sikkert til å føle deg vel. 

Anonymkode: 18802...640

Vennineforelskelse! Det har jeg faktisk ikke hørt om før, men kunne jo ha forklart litt. Flere som har opplevd det? 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vennineforelskelse! Det har jeg faktisk ikke hørt om før, men kunne jo ha forklart litt. Flere som har opplevd det? 

Ja, da jeg gikk i 7. og akkurat hadde fått ei ny bestevenninne😊 Savnet henne da vi ikke var sammen, og det kilte litt i magen da jeg tenkte på henne.

Er i dag gift med en mann, hvis det har noe å si.

Anonymkode: 39cc1...412

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kjenner igjen følelsen! Kunne aldri vært i forhold med en dame, selv om jeg har hatt sex med kvinner (uten at det er noe noen andre enn mannen min vet om). Venninne-forelskelse er noe annet, selv om det ligner på forelskelse, liksom 😊 Har opplevd det  et par ganger i livet!

Anonymkode: 49524...3c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...