Gå til innhold

Ubehagelig opplevelse med kjøper på finn.no


Mariah88

Anbefalte innlegg

Skulle selge noe på finn.no. kjøper kom og Jeg trodde det var i orden. Jeg hadde gitt full beskrivelse i annonsen om hvordan varen var. Men fikk huden full av kjeft og at det var det styggeste ham hadde sett, og jeg var nok fattig og bare ute etter penger osv... Ble helt satt ut. Greit nok at han ombeste seg, men å skjelle ut folk sånn gjør man vel ikke... Noen andre som har opplevd lignende?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic

Folk tror de får siste modell av noe svindyrt til småpenger tydeligvis. Og ikke leser de annonsene godt heller, så går de glipp av viktig informasjon slik som tingens tilstand før de drar for å kjøpe. Har solgt litt på finn, og den verste gruppen er de som henter noe som gis bort. Tydeligvis skal ting som gis bort være perfekte selv om annet er opplyst i annonsen. Velger heller å kaste enn å gi bort på finn når det skal være slik. Synd. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir en og annen dårlig opplevelse innimellom, men de oppfører seg stort sett bra der. Jeg hadde satt en hvitevare til salgs for halv pris. Den var ganske ny, omtrent ubrukt, hel og pen. Annonsen var klar og jeg skrev at den måtte hentes. Vedkommende ville gi halvparten av dette (ville egentlig ha den gratis) og ville at jeg skulle frakte (bære) den opp til hans jobb, for han hadde ikke tid til å hente selv. Han fikk ikke kjøpt av meg med andre ord. 

Anonymkode: 5c4b0...d5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gi bort to Bolia sofaer, hvor den ene var en toseter du kan trekke ut til sovesova og den andre 3-seter. De var fem år gamle, like fine og hele, ingen flekker eller synlig slitasje. Ga beskjed om modell, farge og bilder. Måtte hentes siden jeg skulle få nye og orket ikke styre med salg og mas lenger etter annonse ute med diverse useriøse . kom to unge menn i midten av tjue årene, nææ, fargen var ikke helt som de hadde tenkt, de var usikre. Om jeg kunne holde den av etc. Nei, dere må ta den i dag som var avtalen ellers dropper vi det. De dro, etter ca 10 dager fikk jeg melding om at de ville ha sofaene. Da hadde jeg dumpet de i container vi hadde og de var kjørt til fyllinga. 

Anonymkode: 6883d...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De var fem år gamle, like fine og hele, ingen flekker eller synlig slitasje.

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg dumpet de i container vi hadde og de var kjørt til fyllinga.

 

Godt du ble kvitt de da..... :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 007_008_007

På Finn.no finner du mye rart. Og da mener jeg ikke ting som legges ut...

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne folk som du beskriver, ts, er grunnen til at jeg alltid ville at eks-mannen min skulle være hjemme før i tiden, når jeg skulle ha kjøpere på døra som skulle hente annonserte ting. Man vet aldri hva slags folk som dukker opp, liksom. Skummelt egentlig.

Nå er jeg skilt da, så nå har jeg ikke eksen her lenger når jeg annonserer noe, men de gangene jeg har gjort det de siste tre årene (annonsert på Finn), så har det heldigvis gått fint. Jeg stenger hunden inne på et rom  mens kjøper er her, så de hører jo at jeg har hund. Kanskje noen blir litt forsiktige med hva de sier og gjør da, i tilfelle jeg slipper hunden løs på dem 😛

Har solgt komfyr, taklamper, hundemat og bøker i alle fall som jeg kommer på de siste tre årene, og alle kjøperne var heldigvis normale.

Men jeg tenker på det du skriver hver gang jeg annonserer noe og det skal komme noen på døren og hente det...

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, snusmumrikken92 skrev:

Hjelp!! Hva sa du da, Ts?😳

Sa ikke så mye akkurat. Ble litt satt ut. Sa bare at jeg skal nok få solgt til noen andre. Fikk til svar at det kunne jeg nok glemme. Men har nå fått solgt til noen andre. Lurer på om jeg på pur faenskap skal sende en melding til han og si det 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mariah88 skrev:

Sa ikke så mye akkurat. Ble litt satt ut. Sa bare at jeg skal nok få solgt til noen andre. Fikk til svar at det kunne jeg nok glemme. Men har nå fått solgt til noen andre. Lurer på om jeg på pur faenskap skal sende en melding til han og si det 😏

Du vet at du kan ignorere folk? Det er en egen funksjon på Finn. Mye rart der ute, legger ikke ut noe om ikke det full krise.

Anonymkode: 05d66...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at du kan ignorere folk? Det er en egen funksjon på Finn. Mye rart der ute, legger ikke ut noe om ikke det full krise.

Anonymkode: 05d66...37b

Litt vanskelig å ignorere når vedkommende står på trappa da 

Anonymkode: 8e35f...06d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at du kan ignorere folk? Det er en egen funksjon på Finn. Mye rart der ute, legger ikke ut noe om ikke det full krise.

Anonymkode: 05d66...37b

Viste ikke det. Kan gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi la en gang ut et par brukte barnesko på Facebook, til salgs. Ikke Finn men samme greine. En eldre dame på tip 60 år «nei uff dagen yngre generasjon altså, du kan ikke selge noe så stygt, ingen som ville hatt disse gratis engang» skoa var brukt og litt møkkete men hele og greie. De ble solgt og venninna mi kommentere «nå er de solgt» dama på 60 « nei huff at noen vil ha noe sånt»

Anonymkode: ecc9a...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt vanskelig å ignorere når vedkommende står på trappa da 

Anonymkode: 8e35f...06d

Til en senere anledning da vettu..

Anonymkode: 05d66...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Folk som henger veldig mye på Finn.no er jo ganske "spesielle" da...               

Anonymkode: ad17f...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venninna mi la en gang ut et par brukte barnesko på Facebook, til salgs. Ikke Finn men samme greine. En eldre dame på tip 60 år «nei uff dagen yngre generasjon altså, du kan ikke selge noe så stygt, ingen som ville hatt disse gratis engang» skoa var brukt og litt møkkete men hele og greie. De ble solgt og venninna mi kommentere «nå er de solgt» dama på 60 « nei huff at noen vil ha noe sånt»

Anonymkode: ecc9a...f1b

Den leste jeg, vi har nok samme venninne🤔🤭

Anonymkode: 5347d...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde en rar opplevelse med en selger på Finn. Han skulle selge en sofa. Vi likte fargen og ringte og avtalte når vi skulle komme for å se på den. Vi møtte opp og så straks at sittekomforten var elendig og fikk det bekreftet ved prøvesitting. Vi sa som sant var at vi ikke var interessert likevel, han ble temmelig snurt, trodde nok vi ville kjøpe sofaen siden vi kom og så på den. Han hadde nok ikke hørt særlig etter da vi ringte og sa at vi ville komme for å se på den. 

Dagen etter fikk vi melding fra ham, han hadde solgt til mye høyere pris enn det som stod i annonsen!

. Det merkelige var at sofaen var tilbake på Finn uken etter. 

Anonymkode: 550f3...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn.no ja... Don´t even get me started 🙈

Jeg har opplevd så mye rare mennesker at jeg omtrent har sluttet å bruke Finn. Folk som ikke kommer til avtalt tid, folk som gir skambud, folk som klager over feil som ikke eksisterer osv osv. Her blir ting gitt til venner og kjente i stede 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sirah skrev:

Finn.no ja... Don´t even get me started 🙈

Jeg har opplevd så mye rare mennesker at jeg omtrent har sluttet å bruke Finn. Folk som ikke kommer til avtalt tid, folk som gir skambud, folk som klager over feil som ikke eksisterer osv osv. Her blir ting gitt til venner og kjente i stede 🙈

Her i huset blir det kastet. Jeg har ingen å gi det bort til.

Anonymkode: 1c2b3...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...