Gå til innhold

Uføre avler uføre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, malifika skrev:

Både rett og galt. Rett ift at det går i arv, rett ift at det er gjerne de mest ressurssvake som får flest unger.

Feil at de egentlig orker og ta vare på de ungene de får og feil ift at ungene lærer dårlig arbeidsmoral hjemmefra.

Statistisk så blir de fleste som er uføre ufør pga psykisk sykdom. Det sier seg selv at psykiatriske lidelser ikke akkurat går hånd i hånd med å ta være på barn. Min påstand er derfor at uførhet går i arv pga at veldig mange uføre ødelegger ungene sine og gjør dem psykisk syke. 

Så slem du er. Svartmal alle uføre er filosofien din og andres i denne tråden?

Du har rett i at de som opplever omsorgssvikt av foreldre blir gjerne ufør, men dette gjelder da langt i fra bare uføre! Og det er ikke gitt at selv om man er ufør av psykisk årsak at man ikke klarer å ta vare på barna sine, og at man ødelegger dem...

Anonymkode: 51de7...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tråden er forøvrig rapportert.

Anonymkode: 51de7...e16

Hva hjelper det å stenge denne tråden? Det dummeste man gjør er å tie noe en ikke ønsker. Ved å la debatten gå, har du muligheten til å slå tilbake. Dumme tanker og meninger forsvinner ikke med å nekte retten til å snakke.

 

Tråden er forøvrig teit og viser lite innhold av refleksjon. Noen henger seg ekstremt oppi dette med uføretrygd, noe jeg ikke fatter. Er stort sett xxxx antall variabler som ikke blir regnet med når slike skal diskutere dette temaet. Det kan godt være at noe også her går i arv enkelte ganger, men det er jaggu mye som går i arv.

 

Det med lite til ingen empati kan også gå i arv. Og bare tenk på prisen det koster samfunnet både økonomisk og med folks lidelse. Dette er ikke viktig for deg ts?

Anonymkode: 270d2...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Million skrev:

Det er jo hele bygder i Finnmark for eksempel der mesteparten av innbyggerne er uføretrygdet. Så ikke bare går det i arv, det smitter i lokalsamfunnet også, ser det ut til. 

Ellers håper jeg at sønnen min klarer seg bra. Jeg jobbet i over 20 år selv før jeg ble uføretrygdet, og han rakk å oppleve noen år med begge foreldre i jobb før jeg ble uføretrygdet. Han holder på med utdannelse nå på skole.

Men ja, jeg har for lenge siden lest artikkelen om at uføretrygd går i arv. Det får vi inderlig ikke håpe det gjør her, for det er et kjedelig og ensformig liv.

Har du navn på noen av disse bygdene? Hadde vært interessant å lese om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det klarer jeg, og det eneste jeg ser er FORDOMMER og at du undertrykker og undervurderer både uføreforeldre og barn av uføre. Hvorfor vil du ikke svare på mine spørsmål?

Anonymkode: 51de7...e16

Du har fremdeles ikke greid det nei, her har du det på nytt. :)

For meg er det gammel lærdom og jeg har alltid visst at det var sånn.  Man blir påvirket av foreldrene i stor grad. Hvis ingen av foreldrene eller familien forøvrig noengang har jobbet skjønner jo ikke en unge at det er nødvendig å skaffe til veie en utdannelse for å få et noenlunde bra yrke.  De ser jo at de kan ha det greit OG SLIPPE å jobbe. Foreldrene er de fremste forbildene.  Har begge foreldrene høy utdannelse og er f.eks leger er det sjelden at barna ender opp i kassa på Kiwi.  Det er nok også sjelden at barn av uføretrygdede blir f.eks professorere eller forsker.  Men det finnes selvsagt unntak. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hjelper det å stenge denne tråden? Det dummeste man gjør er å tie noe en ikke ønsker. Ved å la debatten gå, har du muligheten til å slå tilbake. Dumme tanker og meninger forsvinner ikke med å nekte retten til å snakke.

 

Tråden er forøvrig teit og viser lite innhold av refleksjon. Noen henger seg ekstremt oppi dette med uføretrygd, noe jeg ikke fatter. Er stort sett xxxx antall variabler som ikke blir regnet med når slike skal diskutere dette temaet. Det kan godt være at noe også her går i arv enkelte ganger, men det er jaggu mye som går i arv.

 

Det med lite til ingen empati kan også gå i arv. Og bare tenk på prisen det koster samfunnet både økonomisk og med folks lidelse. Dette er ikke viktig for deg ts?

Anonymkode: 270d2...005

Fordi tråden bryter med flere av reglene, men det ser visst ikke ut som om admins bryr seg om slikt. De bryr seg tydeligvis kun når det er bloggere som får hets. Hadde denne tråden handlet om en av bloggerne hadde tråden blitt stengt før noen rakk å svare en gang. Kvinneguiden er pillråtten og korrukt tvers gjennom. Det er sikkert 10 000 tråden om grov hetsing av uføre her, og man blir så jævlig lei! Jeg er forsåvidt enig i det du sier. Jeg bare forstår ikke hvorfor forumet tillater slike tråder... 

 

Akkurat nå, SupaWoman skrev:

Du har fremdeles ikke greid det nei, her har du det på nytt. :)

For meg er det gammel lærdom og jeg har alltid visst at det var sånn.  Man blir påvirket av foreldrene i stor grad. Hvis ingen av foreldrene eller familien forøvrig noengang har jobbet skjønner jo ikke en unge at det er nødvendig å skaffe til veie en utdannelse for å få et noenlunde bra yrke.  De ser jo at de kan ha det greit OG SLIPPE å jobbe. Foreldrene er de fremste forbildene.  Har begge foreldrene høy utdannelse og er f.eks leger er det sjelden at barna ender opp i kassa på Kiwi.  Det er nok også sjelden at barn av uføretrygdede blir f.eks professorere eller forsker.  Men det finnes selvsagt unntak. 

Det er fortsatt en fordom som tilsier at du regner med at de fleste uføre faller inn under dine ekle fordomsfulle tanker...

Anonymkode: 51de7...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begge mine foreldre er uføre og har ikke gått noe mer skole enn ungdomsskole, jeg er i jobb og snart ferdig med universitetsutdanning 🖕

Anonymkode: 03ac7...010

Bra for oss som slipper å fø deg!

Anonymkode: c6023...0f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bra for oss som slipper å fø deg!

Anonymkode: c6023...0f2

Jeg håper ikke at du har barn. Verden trenger ikke flere mennesker som deg og andre utførehatere.

Anonymkode: 51de7...e16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg håper ikke at du har barn. Verden trenger ikke flere mennesker som deg og andre utførehatere.

Anonymkode: 51de7...e16

Jeg hater ikke uføre, jeg misliker folk som går hjemme og gjemmer seg under uføretittel. Jeg kjenner flere som er i 50 årene som har vært uføre i mange år. Reiser 3 tirrer i året, går på cafe med venninner flere ganger i uka. Drar på shoppingturer i timesvis. Kunne fint gjort en innsats i samfunnet og heller prioritert å jobbe redusert. Heldigvis er det noe vanskeligere å få trygd i dag. Men det er godt over 300.000 uføre i Norge, samt mange på aap og sosialstønad. Mange som tenker at de like greit ikke gidder å jobbe når de allikevel får til livets opphold og slipper stå opp om morgenen. 

Anonymkode: c6023...0f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at det i Norge sitter mange uføretrygdede rundt omkring som helt klart har arbeidsevne til å jobbe noe. Men de kreftene vil de gjerne spare slik at de har ork til andre ting. 

De tror virkelig de har rett i å være hjemme fordi de ellers ikke har ork til fritiden sin. Det er ikke så altfor mange sykdommer som gjør at en ikke kan jobbe noe. Da står det på vilja.

Anonymkode: c6023...0f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hater ikke uføre, jeg misliker folk som går hjemme og gjemmer seg under uføretittel. Jeg kjenner flere som er i 50 årene som har vært uføre i mange år. Reiser 3 tirrer i året, går på cafe med venninner flere ganger i uka. Drar på shoppingturer i timesvis. Kunne fint gjort en innsats i samfunnet og heller prioritert å jobbe redusert. Heldigvis er det noe vanskeligere å få trygd i dag. Men det er godt over 300.000 uføre i Norge, samt mange på aap og sosialstønad. Mange som tenker at de like greit ikke gidder å jobbe når de allikevel får til livets opphold og slipper stå opp om morgenen. 

Anonymkode: c6023...0f2

Hva med de som rettmessig får ufør da? Fordi du ikke kjenner til hver enkel historie, skal du bare dømme dem alle? Og hvis du ikke hater uføre, hvorfor følte du at du måtte spy ut den setningen du kom med? Seriøst. Skaff deg et liv i stedet for å spy ut hatet ditt mot de som er svakere stilt enn deg i samfunnet. Det er så stakkarslig og patetisk.

Anonymkode: 51de7...e16

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen tvil om at det i Norge sitter mange uføretrygdede rundt omkring som helt klart har arbeidsevne til å jobbe noe. Men de kreftene vil de gjerne spare slik at de har ork til andre ting. 

De tror virkelig de har rett i å være hjemme fordi de ellers ikke har ork til fritiden sin. Det er ikke så altfor mange sykdommer som gjør at en ikke kan jobbe noe. Da står det på vilja.

Anonymkode: c6023...0f2

Ingen uførehater sa du? For all del i verden håper jeg at du ikke har barn som kan videreføre de råtne holdningene dine. Verden klarer seg utmerket uten slike mennesker.

Anonymkode: 51de7...e16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sant! Man blir ufør pga arbeidsmoralen = 0

Anonymkode: ef1ed...0ef

Og har du så mye moral da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi tråden bryter med flere av reglene, men det ser visst ikke ut som om admins bryr seg om slikt. De bryr seg tydeligvis kun når det er bloggere som får hets. Hadde denne tråden handlet om en av bloggerne hadde tråden blitt stengt før noen rakk å svare en gang. Kvinneguiden er pillråtten og korrukt tvers gjennom. Det er sikkert 10 000 tråden om grov hetsing av uføre her, og man blir så jævlig lei! Jeg er forsåvidt enig i det du sier. Jeg bare forstår ikke hvorfor forumet tillater slike tråder...

Anonymkode: 51de7...e16

Nok en gang, den beste medisinen er motargument ikke å frata ytringer. En velger selv om man ønsker å delta eller ikke. Det å blokkere noe fordi en ikke liker det, hører ikke hjemme i et fritt samfunn og gagner ofte ikke til det gode heller.

 

La idiotien komme frem og vises.

Anonymkode: 270d2...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nok en gang, den beste medisinen er motargument ikke å frata ytringer. En velger selv om man ønsker å delta eller ikke. Det å blokkere noe fordi en ikke liker det, hører ikke hjemme i et fritt samfunn og gagner ofte ikke til det gode heller.

 

La idiotien komme frem og vises.

Anonymkode: 270d2...005

Som vi har lært etter 10 000 tråder finnes fordomsfulle drittsekker uansett hva man sier eller ikke sier, gjør eller ikke gjør. Det er uetisk å godta slike tråder igjen og igjen på et så stort forum som kvinneguiden er. Hvorfor skal idiotien komme frem og vises? Hva godt kommer ut av det? Er du klar over at flere kanskje kan ta selvmord av tråder som dette? Jeg var på grensen selv da jeg va langt nede for noen år siden, nettopp av en tråd lik denne... Jeg ønsker å redde liv, gjør du?

Anonymkode: 51de7...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som vi har lært etter 10 000 tråder finnes fordomsfulle drittsekker uansett hva man sier eller ikke sier, gjør eller ikke gjør. Det er uetisk å godta slike tråder igjen og igjen på et så stort forum som kvinneguiden er. Hvorfor skal idiotien komme frem og vises? Hva godt kommer ut av det? Er du klar over at flere kanskje kan ta selvmord av tråder som dette? Jeg var på grensen selv da jeg va langt nede for noen år siden, nettopp av en tråd lik denne... Jeg ønsker å redde liv, gjør du?

Anonymkode: 51de7...e16

Fordi deres tankegang til syvende og sist vises frem som snevert og mindre intellektuelt, dersom de får argumenter rettet mot seg.

 

Ja, jeg ønsker å kunne redde liv. Men dersom noen er så langt nede at de ønsker å ta selvmord, tror jeg ikke et forum er årsaken til dette. Nettet er stappet med fordommer og mørke greier som kan velte hver og en. Det hanlder om å bidra med det motsatte, det kan også redde liv. Bare det å gi den kunnskapen til folk at en ikke bør ta alt en leser på nett innover seg, kan være nok det.

 

Meningene er der ute og stenges de her popper de altids opp ett eller annet sted. Mange av dem som skriver slike innlegg kan sikkert bare være ute etter å såre, men en kan alltids trøste seg med at slike folk ofte ikke har det bra med seg selv heller, om det er noen trøst. Mye bitterhet ute å går.

 

Anonymkode: 270d2...005

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at det ligger noe i dette. Ikke så lenge siden jeg leste en artikkel som omhandlet temaet.

Anonymkode: b0c15...804

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, Skorstein skrev:

Og har du så mye moral da? 

Har vel mine svin på skogen jeg også.

Anonymkode: ef1ed...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføretrygdede er en sammensatt gruppe. Den mest tragiske gruppen er nettopp den hvor dette går i arv. Fattigdom, rus og/eller dårlige psykososiale forhold går igjen. Ofte store barnekull, uten at ressurser og omsorgsevner er til stede. Trist og tragisk å bli født inn i slike forhold. Og selv om det heldigvis finnes unntak, er det dessverre mange som aldri får en reell mulighet til å mestre livet på egen hånd. Den psykososiale arven blir for tung. 

 

Anonymkode: 452c7...4f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kvartz skrev:

Har du navn på noen av disse bygdene? Hadde vært interessant å lese om.

Nei, du får google. Fant en av dem på listen, Gamvik, men det er visstnok 22 kommuner i Nord-Norge totalt som er på topplisten.Østfold har flest uføre av alle fylker nå, etter hva jeg forstår.

Artikkelen er gammel.

https://www.aftenposten.no/norge/i/KM6po/Flest-ufore-i-utkantstrok

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så slem du er. Svartmal alle uføre er filosofien din og andres i denne tråden?

Du har rett i at de som opplever omsorgssvikt av foreldre blir gjerne ufør, men dette gjelder da langt i fra bare uføre! Og det er ikke gitt at selv om man er ufør av psykisk årsak at man ikke klarer å ta vare på barna sine, og at man ødelegger dem...

Anonymkode: 51de7...e16

Kan du ikke lese??? Jeg har ikke svartmalt noen som helst. Jeg sier at veldig mange uføre som et psykisk syke ødelegger ungene sine ved å gjøre dem psykisk syke, og det er fakta. Jeg sier ikke at alle gjør det, men mange. Og nei det er ikke bare uføre som potensielt sett ødelegger ungene sine men, nå er det nå engang uføre vi diskuterer i denne tråden da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...